Als het te heet is en s'nachts niet afkoelt tot (uit mijn hoofd) <26 graden, gaat je vruchtzetting eraan bij de meeste planten die wij groeien. Zo ook rijpen van spul.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:08 schreef SQ het volgende:
Bij mij is echt alles aan het mislukken, ik had het niet verwacht omdat vorig jaar alles als een speer ging
Mn uien zijn dood, m'n aardappelen ook. M'n peulen zijn dood (wel 1 keer flink geoogst). M'n bonen groeien niet. Ik had ferme courgetteplantjes met bloemen geplant, alle bloemen zijn verdwenen. M'n komkommers zetten niet door. M'n tomaten bloeien niet. Het is echt dieptriest
Wat voeding bij je tomaten, courgettes en komkommers?quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:08 schreef SQ het volgende:
Bij mij is echt alles aan het mislukken, ik had het niet verwacht omdat vorig jaar alles als een speer ging
Mn uien zijn dood, m'n aardappelen ook. M'n peulen zijn dood (wel 1 keer flink geoogst). M'n bonen groeien niet. Ik had ferme courgetteplantjes met bloemen geplant, alle bloemen zijn verdwenen. M'n komkommers zetten niet door. M'n tomaten bloeien niet. Het is echt dieptriest
Ik weet niet of het is afgestorven, het is verdwenen, net als de uien.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat voeding bij je tomaten, courgettes en komkommers?
Als het blad van je aardappels is afgestorven, zijn je aardappels klaar om opgegeaven te worden.
Wie weet vindt je nog aardappels.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:26 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik weet niet of het is afgestorven, het is verdwenen, net als de uien.
Maar ik zal van t weekend eens gaan graven.
Voeding kan echt het probleem niet zijn. Eerder te veel misschien?
Geldt dat ook voor voeding zoals bijvoorbeeld brandnetelgier?quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik voed eigenlijk niet omdat ik dat onaardig vind voor mijn bodemgespuis, maar na 4 jaar (oid) kaas en dus tomaten, paprika, peper, komkommer op dezelfde plek merkte ik wel dat het niet meer zo wil.
Principe verloochend
Zeker.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:43 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Geldt dat ook voor voeding zoals bijvoorbeeld brandnetelgier?
Ik ben de restjes plantenvoeding aan het opmaken en wil vanaf volgend jaar eigen voeding maken.
Diana heeft vorig jaar blogs geschreven over hoe ze de aarde in haar kas verbeterde geloof ik
Ok. Ik heb er nog geen studie van gemaakt. Ik heb tegenwoordig wel smeerwortel dat als voeding schijnt te kunnen dienen.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:48 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zeker.
Mijn guru's zijn geen fan van brandnetelgier en voeding is het (volgens hun onderzoek) ook al niet, dus daar doe ik geen moeite voor.
Ik kom er ook ff niet bij, heb alleen dezequote:Op woensdag 12 juli 2023 22:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok. Ik heb er nog geen studie van gemaakt. Ik heb tegenwoordig wel smeerwortel dat als voeding schijnt te kunnen dienen.
Ik heb genoeg smeerwortel in m'n tuinquote:Op woensdag 12 juli 2023 22:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok. Ik heb er nog geen studie van gemaakt. Ik heb tegenwoordig wel smeerwortel dat als voeding schijnt te kunnen dienen.
Wat is de uitgebreide redenatie achter geen voeding? Het is altijd leuk om hier te lezen op hoeveel manieren er getuinierd wordt (zowel wat als hoe als principes) en als ik ergens iets kan oppikken waar ik geen moeite voor hoeft te doen is dat fijn natuurlijk.quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:35 schreef Vanyel het volgende:
Ik voed eigenlijk niet omdat ik dat onaardig vind voor mijn bodemgespuis, maar na 4 jaar (oid) kas en dus tomaten, paprika, peper, komkommer op dezelfde plek merkte ik wel dat het niet meer zo wil.
Principe verloochend
Eigenlijk is dat meer siertuin logica, waar diezelfde Garden professors over zeggen dat de meeste mensen zinloos voeden en pas zouden moeten als een test uitwijst dat het nodig is. Waar hout- (geen schors) snippers genoeg zijn. Daar gaat dat bodemleven verhaal over.quote:Op donderdag 13 juli 2023 06:51 schreef Nanuke het volgende:
[..]
Wat is de uitgebreide redenatie achter geen voeding? Het is altijd leuk om hier te lezen op hoeveel manieren er getuinierd wordt (zowel wat als hoe als principes) en als ik ergens iets kan oppikken waar ik geen moeite voor hoeft te doen is dat fijn natuurlijk.
knipknipquote:Op zondag 16 juli 2023 20:29 schreef Hupje het volgende:
Goede weersomstandigheden kan een heel verschil maken![]()
Kindlief heeft vandaag de aardappels gerooid.
[ afbeelding ]
En de eerste tomaatjes worden rood![]()
[ afbeelding ]
Helaas is er ook een boel sla verdwenen. Na goed zoeken vond ik een dikke huisjesslak tussen de rucola. Die had een lekkere salade gesnackt vannacht
Die aardappels zien er goed uit! En lekker tomaatjesquote:Op zondag 16 juli 2023 20:29 schreef Hupje het volgende:
Goede weersomstandigheden kan een heel verschil maken![]()
Kindlief heeft vandaag de aardappels gerooid.
[ afbeelding ]
En de eerste tomaatjes worden rood![]()
[ afbeelding ]
Helaas is er ook een boel sla verdwenen. Na goed zoeken vond ik een dikke huisjesslak tussen de rucola. Die had een lekkere salade gesnackt vannacht
Zo hey, dat is een flinke oogstquote:Op maandag 17 juli 2023 11:05 schreef Vanyel het volgende:
Er zijn weerAmandines
Ik probeer ze min of meer maal voor maal te oogsten, kunnen ze nog een beetje doorgroeien.
[ afbeelding ]
Dat laatste is ook handig jaquote:Op maandag 17 juli 2023 11:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik heb ze in januari 2022 in de grond gezet. De tay doet dus nog weinig behalve groeien. Boyson en Logan doen het dit jaar voor het eerst met een kilo of 2 per plant.
Ik heb vooral opgelet dat ik niet alleen planten kocht die in dezelfde paar weken vrucht gaven.
Hmmm ja dat combineert dan niet echt lekker nee. Ik kan natuurlijk ook voor meerdere struiken gaan. Hoe meer zomerfruit hoe meer vreugdquote:Op maandag 17 juli 2023 11:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb blauwe bessen. 2 Uit 2015, die doen het prima. 2 Uit begin 2022 geven, die krijgen nog geen vrucht.
Ik weet niet of je er een combinatiestruik van kunt maken. Ik heb dat nooit ergens gezien. Aalbes heeft veel meer blad dan blauwe bes. Het zou kunnen dat je blauwe bes niet de juiste hoeveelheid zon krijgt met al het blad van de aalbes. Blauwe best staat graag op zure grond, daar heb je speciale aarde voor.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |