Het is dus NIET de nieuwe standaard. Sterker nog UK gaat de gas cv VERPLICHTEN. Dus je argument dat gas einde is ontkracht ik even.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Leuk, maar je bent nu tegen vooruitgang met allemaal rare redenaties die irrelevant zijn. Warmtepomp is de nieuwe standaard en iedereen zal eraan gaan geloven, links of rechts.
Nee, hij geeft duidelijk aan dat een warmtepomp niet in elke situatie geschikt is, hij refereert zelfs aan zijn eigen zus. Daarnaast staat er in het originele artikel meer informatie die relevant is dan er in dit topic staat. Ook dat geeft hij aan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zo'n beetje wat tfp doet als iemand zegt dat een warmtepomp niet geschikt is....
Je wilt een waterstofpomp gaan introduceren? Succes.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat?
Zat andere oplossingen die ook onderzocht/ontwikkeld kunnen worden die op termijn goedkoper zijn.
Korte termijn is de warmtepomp bewezen de beste oplossing ja.quote:Maar de korte termijnoplossing is natuurlijk fantastisch vooral als die mokerveel geld kost voor de maatschappij, onhaalbaar is voor het bedrijfsleven en gewoon even neergeplempt kan worden door de politiek.
Het is uitstekend uitvoerbaar, waarom denk je anders dat alle nieuwbouwwoningen er al mee uitgevoerd worden. De overheid doet gewoon een gefaseerde uitrol, niks spannends aan, doen ze met zoveel dingen. Halverwege een beetje bijsturen en iedereen zit in 2030 aan de warmtepomp, en terecht ook.quote:Praktisch uitvoerbaar en realistisch plan? Ho maar. 'ja, euhm.. klein beetje subsidie dan maar? Dan houdt iedereen zijn bek wel dicht'.
Je zou me ook met een goede onderbouwing kunnen aanvallen op de argumenten ipv er voor kiezen om te stellen dat het voor mij een "religie" zou zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals vaker.
Dit onderwerp is als religie voor fresh.
UK 2025 CV op gas en waterstof. Volgen jullie het nieuws wel of?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wilt een waterstofpomp gaan introduceren? Succes.
[..]
Korte termijn is de warmtepomp bewezen de beste oplossing ja.
[..]
Het is uitstekend uitvoerbaar, waarom denk je anders dat alle nieuwbouwwoningen er al mee uitgevoerd worden. De overheid doet gewoon een gefaseerde uitrol, niks spannends aan, doen ze met zoveel dingen. Halverwege een beetje bijsturen en iedereen zit in 2030 aan de warmtepomp, en terecht ook.
Nu staan de doelpalen buiten NL dus? Moet ik je nog serieus nemen denk je?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het is dus NIET de nieuwe standaard. Sterker nog UK gaat de gas cv VERPLICHTEN. Dus je argument dat gas einde is ontkracht ik even.
Het is vrij simpel en dat heb ik al meermaals benoemd. Je onderschat de groep mensen in Nederland die het NIET kunnen betalen. Daarbij als de overheid dit wilt, waarom betalen zij het dan niet? Ik heb daar nog geen antwoord op gezien.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zou me ook met een goede onderbouwing kunnen aanvallen op de argumenten ipv er voor kiezen om te stellen dat het voor mij een "religie" zou zijn.
Ik geen namelijk zelf al aan wat de randvoorwaarden en te verwachten rendementen / besparingen zijn dus ik bied genoeg nuance.
Klimaat gaat toch de hele wereld aan? Of nu - omdat het zo uit komt - enkel NL?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nu staan de doelpalen buiten NL dus? Moet ik je nog serieus nemen denk je?
"Ja MaAr dE uK!!111"quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
UK 2025 CV op gas en waterstof. Volgen jullie het nieuws wel of?
Wat heeft dat met je stellige mening te maken dat waterstof niet kan etc? Dat kan dus wel, zie UK.quote:
En wat geeft Jan Modaal nu uit aan energiekosten in die 15 jaar?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:55 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Heb je een voorstel?
15K gemiddeld aan kosten. Nou brand los zou ik zeggen voor Jan Modaal.
Dan zou je moeten weten wat de prijzen waren per jaar per maand aan gas en elektra. Prijzen van nu zijn geen graadmeter, aangezien het 10 jaar lang vele malen goedkoper was.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:03 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
En wat geeft Jan Modaal nu uit aan energiekosten in die 15 jaar?
Het verschil is dat Ierland, UK, Noord-Frankrijk, België en Duitsland nog vaak woningen verwarmen op stookolie / mazout / huisbrandolie of hoe je het maar wil noemen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dat steekt ook zo.
Gas=groen volgens de eu
landen om ons heen gaan naar gas en wij moeten van het gas af. Voor een godsvermogen.
Flikker. Op.
Prima, we gaan lekker low-IQ blijkbaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:02 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Klimaat gaat toch de hele wereld aan? Of nu - omdat het zo uit komt - enkel NL?
Slap argument. Ze kunnen toch ook naar de warmtepomp? En gewoon geen gas? Of kan het zo zijn dat het vrij weinig met klimaat van doen heeft, maar meer met de portemonnee?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het verschil is dat Ierland, UK, Noord-Frankrijk, België en Duitsland nog vaak woningen verwarmen op stookolie / mazout / huisbrandolie of hoe je het maar wil noemen.
Dat geeft veel roet en daarnaast ongeveer het dubbele aan CO2-uitstoot.
Voor die landen is de stap van stookolie naar aardgas een forse verbetering.
Nederland stookt al decennia op aardgas en ons land is heel dichtbevolkt, dus we moeten op zoek naar andere manieren om onze CO2 uitstoot naar beneden te krijgen.
Klopt, je hebt voor verwarmen op waterstof 5 tot 6x meer energie nodig dan met een warmtepomp, ofwel zo'n 120TWh voor heel Nederland als we geheel van aardgas naar waterstof overstappen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je wilt een waterstofpomp gaan introduceren? Succes.
[..]
Korte termijn is de warmtepomp bewezen de beste oplossing ja.
Dat stookolie is trouwens ook best omslachtig trouwens, dat systeem. In Duitsland gebruiken ze dat nog veel, en ik heb daar nogal veel kennissen daar mijn vrouw Duits is.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:06 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het verschil is dat Ierland, UK, Noord-Frankrijk, België en Duitsland nog vaak woningen verwarmen op stookolie / mazout / huisbrandolie of hoe je het maar wil noemen.
Dat geeft veel roet en daarnaast ongeveer het dubbele aan CO2-uitstoot.
Voor die landen is de stap van stookolie naar aardgas een forse verbetering.
Nederland stookt al decennia op aardgas en ons land is heel dichtbevolkt, dus we moeten op zoek naar andere manieren om onze CO2 uitstoot naar beneden te krijgen.
[hugo modus]quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:57 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
1TWh is 1.000.000.000kWh.
120TWh is dus 120.000.000.000kWh.
1 modern zonnepaneel met een oppervlak van 1,65m2 kan per jaar 350kWh opwekken, ofwel zo'n 212kWh per m2 oppervlak.
Om 120.000.000.000kWh op te wekken heb je dus 120.000.000.000 / 212 = 1.000.000.000m2 nodig.
Er is in Nederland 400km2 aan dakoppervlak geschikt voor zonnepanelen.
Dan kom je dus nog 600km2 tekort.
Dit lijstje is mij bekend. Daar tegenover zet je een Aziatisch lijstje vol op gas en wat zegt dat? Dat de meningen dus sterk uiteen lopen. Je brengt het alsof iedereen van het gas af gaat. Bij lange na niet. Misschien nog geen 50% van alle landen ter wereld.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Prima, we gaan lekker low-IQ blijkbaar.
Duitsland:
https://solarmagazine.nl/(...)are-warmte-gebruiken
Frankrijk:
https://kijkzuidfrankrijk(...)f%20te%20installeren.
Belgie:
https://www.nieuwsblad.be(...)met%20gas%20verboden.
Denemarken:
https://www.bondbeterleef(...)20de%20straat%20ligt.
Zweden:
https://www.warmte365.nl/(...)erland-64A4B5AC.html
Keer op keer op keer op keer bewijs dat de UK een uitzondering is.
Hou gewoon op, het begint nu gewoon beschamend te worden.
Je kan wel stoken op waterstof maar onder de streep kost de productie van warmte uit waterstof 5 tot 6x meer energie dan warmte uit een warmtepomp.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
UK 2025 CV op gas en waterstof. Volgen jullie het nieuws wel of?
Nu je toch aan het reageren bent zal ik je deze vraag voor de derde keer stellen. De overheid wil dit graag doorvoeren. Waarom moet ik dat betalen en niet de overheid?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan wel stoken op waterstof maar onder de streep kost de productie van warmte uit waterstof 5 tot 6x meer energie dan warmte uit een warmtepomp.
Exact, nieuwbouw.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:00 schreef Scorpie het volgende:
denk je anders dat alle nieuwbouwwoningen er al mee uitgevoerd worden.
Waterstof kan prima, je moet alleen 2x meer stroom produceren dan dat Nederland nu in z'n geheel verbruikt om alleen huishoudens te verwarmen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:03 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Wat heeft dat met je stellige mening te maken dat waterstof niet kan etc? Dat kan dus wel, zie UK.
Met jouw dedain?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 14:00 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je zou me ook met een goede onderbouwing kunnen aanvallen op de argumenten ipv er voor kiezen om te stellen dat het voor mij een "religie" zou zijn.
Ik geef namelijk zelf al aan wat de randvoorwaarden en te verwachten rendementen / besparingen zijn dus ik bied genoeg nuance.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |