Voor die tijd nog maar even de CV-ketel vervangen.quote:DEN HAAG - Vanaf 2026 worden huiseigenaren verplicht om bij vervanging van hun cv-installatie een hybride warmtepomp te laten installeren of een duurzaam alternatief, zoals een volledig elektrische warmtepomp of aansluiting op het warmtenet. Het kabinet kondigt aan dat vanaf 2026 groene eisen worden gesteld aan de warmte-installatie.
Hugo de Jonge, minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening, tijdens de presentatie door VNO-NCW van het project Feijenoord XL.
Minister Hugo de Jonge voor Volkshuisvesting zegt dat het tempo waarop huizen ’groener’ moeten worden omhoog moet. „Ook voor ieders portemonnee is het beter als we minder aardgas gebruiken. Daarom wil het kabinet dat vanaf 2026 de hybride warmtepomp de standaard wordt als de cv-ketel aan vervanging toe is.” De hybride warmtepomp is een combinatie van een warmtepomp en een cv-ketel. Zo’n apparaat gebruikt ongeveer 60 procent minder gas dan de traditionele cv-ketel.
Waarom? Wat is er mis met een warmtepomp?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:40 schreef Gunner het volgende:
Vanaf 2026 verplicht hybride warmtepomp of duurzaam alternatief bij vervanging cv
[..]
Voor die tijd nog maar even de CV-ketel vervangen.
Ja meneer de overheid ik doe wat u wilt.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:43 schreef nattermann het volgende:
Eind ‘25 maar een nieuwe ketel laten hangen dan.
De prijs ten opzichte van een cv ketel. Zelfs na subsidie vind ik ze erg duur.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:42 schreef NoXia het volgende:
[..]
Waarom? Wat is er mis met een warmtepomp?
Door zo'n hybride warmtepomp verbruik veel minder gas. Dus ik snap niet waarom je nog duur gas wilt verstoken.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:40 schreef Gunner het volgende:
Vanaf 2026 verplicht hybride warmtepomp of duurzaam alternatief bij vervanging cv
[..]
Voor die tijd nog maar even de CV-ketel vervangen.
Verder word ik vandaag doodgegooid met doemverhalen over uitschakelende PV-installaties en bedrijven die niet meer kunnen worden op stroomnetten. Hoop dat de netbeheerders voor die tijd die problemen hebben opgelost dan maar.
Straks zal stroom duurder worden en ook water en dan kun je weer terug naar gas en vice versa. Overheid zal toch ergens de gemiste inkomsten op gas terug moeten halenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Door zo'n hybride warmtepomp verbruik veel minder gas. Dus ik snap niet waarom je nog duur gas wilt verstoken.
Daar heb je zonnepanelen voor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Straks zal stroom duurder worden en ook water en dan kun je weer terug naar gas en vice versa. Overheid zal toch ergens de gemiste inkomsten op gas terug moeten halen
Ik ben een kleinverbruiker als het gaat om gasverbruik Ik zie daarom het nut van een warmtepomp niet zo. Verder vraag ik me af of de nadelen die door @ArnosL hierboven al genoemd zijn inmiddels of tegen die tijd zijn opgelost.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:44 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Door zo'n hybride warmtepomp verbruik veel minder gas. Dus ik snap niet waarom je nog duur gas wilt verstoken.
Ja, maar dan moet de huidige salderingsregeling wel blijven bestaan. En guess waar ze al jaren over aan het praten zijn want het kost wel erg veel dus moet het aangepast worden natuurlijk.quote:
En wat ga je doen als je niet meer terug mag leveren of dat ze een ''fee'' vragen voor terugleveren? Ze zijn al bezig met thuisaccu's, maar je dacht dat dat gratis was? De overheid is geen filantropische instelling.quote:
Tot de salderingsregeling er af gaat. Dan verbruik je duur stroom in de winter en verkoop je het goedkoop in de zomer.quote:
Als water niet duurder wordt, ga je dan niet terug?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Straks zal stroom duurder worden en ook water en dan kun je weer terug naar gas en vice versa. Overheid zal toch ergens de gemiste inkomsten op gas terug moeten halen
Exact en dat gaat ook gebeuren. Ze zullen toch ergens die gemiste inkomsten terug moeten verdienen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:48 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Tot de salderingsregeling er af gaat. Dan verbruik je duur stroom in de winter en verkoop je het goedkoop in de zomer.
Daarom zie ik rekeningrijden worden ingevoerd vanwege dat we elektrisch moeten rijden. Maar dat is andere discussie.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Die subsidie verdwijnt in 2026 natuurlijk gelijk. Is ook niet erg, VVD en vrienden hebben dan alweer voldoende geprofiteerd, op naar het volgende verdienmodel.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:44 schreef ArnosL het volgende:
[..]
De prijs ten opzichte van een cv ketel. Zelfs na subsidie vind ik ze erg duur.
Uiteraard. Verduurzaming is de nieuwe melkkoe.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:49 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Die subsidie verdwijnt in 2026 natuurlijk gelijk. Is ook niet erg, VVD en vrienden hebben dan alweer voldoende geprofiteerd, op naar het volgende verdienmodel.
zonnepanelen leveren nauwelijks wat op in de winter, zeker niet genoeg om de warmtepomp te laten draaienquote:
Ik heb 4 aangezicht bepalende bomen boven mijn dakkie staan die niet om mogen van de gemeente zoals de halve buurt bij mij.quote:
Van wie moet dat? Overheid? Wist niet dat die je hele leven mochten bepalen. Waarom zou je naar hun pijpen dansen? Uitstekend verdienmodel wel. Burgertje doet toch wel wat wij willen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:49 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Daarom zie ik rekeningrijden worden ingevoerd vanwege dat we elektrisch moeten rijden. Maar dat is andere discussie.
Zal zoiets worden dat grijze stroom (dus niet duurzaam opgewekte stroom) zwaarder belast wordt dan groene stroom
Verwacht je nou van een politicus dat hij nadenkt over de praktische uitvoerbaarheid van zijn plannen?quote:
Nee daarom vraag ik het hierquote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:52 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Verwacht je nou van een politicus dat hij nadenkt over de praktische uitvoerbaarheid van zijn plannen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |