Lees: bruinie was in de kroeg om een grammetje te kopen en moest daar flink van peopen.quote:Op maandag 16 mei 2022 09:41 schreef Benzyl het volgende:
Laatst in de horeca voor een business meeting.
Klanten is wat anders dan personeelquote:Op maandag 16 mei 2022 11:12 schreef herverwijderd het volgende:
De tunnel van je moeder is anders 24/7 open, dus daar geen gebrek aan personeel.
Ik ben wel goed in je moederquote:Op maandag 16 mei 2022 12:13 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik ben (nog) niet zo goed in je moeder grappen.
Dat klopt, ook zonder bus.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:15 schreef BatWayne het volgende:
De wereldbevolking moet krimpen, niet genoeg grondstoffen en plek om alsmaar te blijven groeien.
Dat is ook het grootste probleem van onze klimaatcrisis en vervuiling...toenemende wereldbevolking.quote:Op maandag 16 mei 2022 20:15 schreef BatWayne het volgende:
De wereldbevolking moet krimpen, niet genoeg grondstoffen en plek om alsmaar te blijven groeien.
Stel je niet aan zou ik zeggen, die gasten rijden straks met de Porsches en hebben te vreten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 06:56 schreef HSG het volgende:
Nederlanders hebben zelf voor de "prestatie"-maatschappij gezorgd. Je moet zo hoog mogelijk opgeleid zijn (al doe je een onzinstudie) en werken als ambacht, loodgieter, beveiliger of timmerman maakt je een loser.
"Wat ga je met hem om? Dat is maar een stukadoortje hahahahaha".
Dat heeft niks met rechts te maken maar met de mentaliteit van de maatschappij.
Als het zo makkelijk is geld te verdienen begin je je eigen business maar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 07:53 schreef Cockwhale het volgende:
Die zeikbedrijven moeten maar eens hun winstmarges omlaag brengen en werknemers fatsoenlijk betalen. Achterlijk gedoe, vuige graaiers die nooit willen bijdragen.
Dat zie je al bij rietdekkers. Nauwelijks mensen voor te vinden, veel vraag naar rietdekken en ze verdienen geld als water.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 08:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Stel je niet aan zou ik zeggen, die gasten rijden straks met de Porsches en hebben te vreten.
Alle vakmanschapberoepen zien hetzelfde. Timmerlui, stucadoors, electriciëns etcquote:Op dinsdag 17 mei 2022 08:22 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat zie je al bij rietdekkers. Nauwelijks mensen voor te vinden, veel vraag naar rietdekken en ze verdienen geld als water.
Dit.quote:Op maandag 16 mei 2022 09:59 schreef LXIV het volgende:
De vraag naar personeel is te hoog omdat het kunstmatig te goedkoop wordt gehouden. Stop met arbeidsmigratie, lage lonen en nulrente en allerlei laagwaardige industrie vertrekt uit Nederland, waardoor er voldoende mensen zijn om de vacatures inner vullen.
Totale vvd-waanzin om bijv distributie centra te openen
Dat is ook zo. En als ze al werken is het laagbetaald werk, wat niet per se in Nederland hoeft plaats te vinden. Terwijl ze bovenmatig een beroep doen op hooggeschoolde professionals, zoals gezondheidszorg, psychische steun, onderwijs et cetera. Daar waar juist te tekorten zitten.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 08:33 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dit.
En je kan wel de grenzen opengooien, maar als je dan Somaliërs en Noord Afrikanen krijgt ben je netto meer werk kwijt deze te onderhouden dan dat ze werk opleveren.
Daarnaast nog de export van landbouwproducten halveren, zodat we niet vooral voor het buitenland aan het produceren zijn, en de helft van de transfervluchten op schiphol cancellen, en dan heb je ineens weer tienduizenden werknemers die vrij komen.quote:Op maandag 16 mei 2022 09:59 schreef LXIV het volgende:
De vraag naar personeel is te hoog omdat het kunstmatig te goedkoop wordt gehouden. Stop met arbeidsmigratie, lage lonen en nulrente en allerlei laagwaardige industrie vertrekt uit Nederland, waardoor er voldoende mensen zijn om de vacatures inner vullen.
Totale vvd-waanzin om bijv distributie centra te openen
Er zijn vooral teveel onnodige functies. B.v. social media manager? Alsjeblieft zeg of allerlei popiejopie functienamen waarbij ik gelijk denk "zeg maar gewoon dat je schoonmaker bent".quote:Op dinsdag 17 mei 2022 08:32 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Alle vakmanschapberoepen zien hetzelfde. Timmerlui, stucadoors, electriciëns etc
Mss moeten bedrijven over gaan op een meer platte organisatie.
Minder managers, dat scheelt ook al veel. En er zijn naar mijn mening veel te veel kantoorbanen.
Dat kan veel efficiënter
Werkgevers die klagen, omdat ze geen derde Tesla en vakantiewoning op de Malediven kunnen betalenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 08:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Als het zo makkelijk is geld te verdienen begin je je eigen business maar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |