abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 15 mei 2022 @ 21:25:17 #1
375570 crew  Cyan9
pi_204765048
Ja, dat is vroeg. We zijn amper bekomen van de winst van Oekraïne, het duurt nog heeeeel lang voordat het echte Eurovisie seizoen weer begint, maar nu toch al een nieuwtjes en geruchten topic. Zo vlak na de finale komen er alweer heel wat kleine dingen naar buiten. Dus dit topic is de plaats voor onder andere het volgende:

* Welke deelnemers van dit jaar geven aan mee te willen doen aan de editie van 2023, of keren juist niet terug?
* Hoe snel geven de usual suspects aan dat ze volgend jaar weer niet mee doen?
* De eerste geruchten voor de organisatie volgend jaar: er zijn heel wat uitdagingen.
* De regels: gaat er wat veranderen voor volgend jaar? De samenstelling van de jury bijvoorbeeld?
* En alle andere nieuwtjes en geruchten die de komende maanden naar buiten komen.

Zodra het nieuwe Eurovisie seizoen echt weer van start gaat en er steeds meer informatie naar buiten komt, komen er natuurlijk ook weer specifieke topics voor elk onderwerp. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  PR en moderator zondag 15 mei 2022 @ 21:53:14 #2
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_204765452
tvp (tag mij)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_204765524
Kijkend naar de data:

Doordat het WK in Qatar in November & December wordt gehouden, duurt het Europees voetbalseizoen ook langer. In een normaal seizoen wordt er half mei niet meer doordeweeks gespeeld, maar volgend jaar heb je op 9-10-11 & 16-17-18 dus wel de halve finales van de Champions League en Europa League. De kans is klein dat het ESF dan in die weken wordt gehouden omdat het dan minder kijkers zal trekken.

Logische data die overblijven in Mei zijn dus 2-4-6 & 23-25-27 mei. Mocht het dat eerste worden, dan zit NL wel met Dodenherdenking op de tweede halve finale dag. Er was een jaar dat we ons ooit terugtrokken om die reden. Maar goed, dat was in een tijd dat het ESF maar 1 show was. Mocht het deze week inderdaad worden dan verwacht ik dat de NPO een verzoek zal indienen bij de EBU of het op voorhand in de eerste halve finale ingedeeld kan worden. Daar doet EBU vaak niet zo moeilijk over.
leven zoals het leven is
pi_204765734
Alvast vooruitlopend op de deelnemers.

Het zou leuk zijn als die ministaatjes weer eens meedoen. Andorra is er volgens mij al een aantal jaar mee bezig maar er is steeds niet genoeg budget. Monaco geen idee en Luxemburg heeft volgens mij geen interesse. Een land dat ik zelf overigens graag zie terugkeren is Bosnië-Herzegovina.
pi_204765872
De organisatie van 2023 gaat misschien niet in Oekraïne plaatsvinden. De alternatieven duiken aan alle kanten op. Hier een niet uitputtende lijst:

-Turijn nog een keer. Dit zal er wel niet doorkomen bij de EBU.
https://eurovoix.com/2022(...)on-2023-ukraine-win/

-Stockholm, want wie ESF zegt, die zegt Zweden. Althans dat denkt Zweden. Stockholm en Kiev zijn partnersteden en Stockholm heeft naar het schijnt ook al sportevenementen uit Kiev overgenomen.
https://eurovoix.com/2022/05/10/🇮;🇹-eurovision-2022-mayor-of-stockholm-offers-to-host-eurovision-2023-in-event-of-ukraine-win/

-Reykjavik, aangezien de IJslandse omroep blijkbaar met SBS Australia heeft gesproken over het overnemen van de organisatie in het geval van een Australische overwinning in 2020 (dit wist ik niet trouwens), en Australië doorstrepen en vervangen door Oekraïne kan natuurlijk.
https://eurovoix.com/2022(...)stralia-ukraine-win/

-Spanje/Valencia, waar het ESF enorm leeft en de recente resultaten niet echt hebben geleid naar het uitzicht op een organisatie. Na Chanel’s topscore is het momentum er en zowel de omroep als de burgemeester van Valencia willen het ESF wel naar hun land/stad halen.
https://eurovoix.com/2022(...)ost-eurovision-2023/

-Rotterdam, eenvoudig natuurlijk, gewoon in het draaiboek even wat jaartallen aanpassen en je hebt een professionele organisatie. Stad en omroep hebben zich nog niet uitgesproken, maar enthousiasme lijkt waarschijnlijk
https://www.ad.nl/show/al(...)l-in-beeld~acbe1b12/

-Brussel of Geneve. Dat is op het oog een merkwaardig dilemma, maar het zou dan een Pan-Europees ESF worden, georganiseerd door alle landen, in de hoofdstad van de EU of de stad waar de EBU zetelt
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/05/15/sietse/

-UK, als nummer 2 de eerste aangewezene volgens sommigen, en vermoedelijk ook de Britten zelf. Dit zal ongetwijfeld snel concreet worden in Britse steden met interesse.

-Polen, een goede buur is beter dan een verre vriend en de Polen hebben het JESF recent in goede banen geleid.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zondag 15 mei 2022 @ 23:51:42 #6
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204766379
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 21:57 schreef Jason22 het volgende:
Kijkend naar de data:

Doordat het WK in Qatar in November & December wordt gehouden, duurt het Europees voetbalseizoen ook langer. In een normaal seizoen wordt er half mei niet meer doordeweeks gespeeld, maar volgend jaar heb je op 9-10-11 & 16-17-18 dus wel de halve finales van de Champions League en Europa League. De kans is klein dat het ESF dan in die weken wordt gehouden omdat het dan minder kijkers zal trekken.

Logische data die overblijven in Mei zijn dus 2-4-6 & 23-25-27 mei. Mocht het dat eerste worden, dan zit NL wel met Dodenherdenking op de tweede halve finale dag. Er was een jaar dat we ons ooit terugtrokken om die reden. Maar goed, dat was in een tijd dat het ESF maar 1 show was. Mocht het deze week inderdaad worden dan verwacht ik dat de NPO een verzoek zal indienen bij de EBU of het op voorhand in de eerste halve finale ingedeeld kan worden. Daar doet EBU vaak niet zo moeilijk over.
Zo’n verzoek voor een feestdag is al vaker uitgevoerd, ik moet bijvoorbeeld denken aan Zwitserland 2019, die per sé in de tweede halve finale ingedeeld moesten toen vanwege een of andere dag daar. Dat zal dan voor Nederland ook geen probleem zijn :) Het lijken me in elk geval logischere datums dan zo laat in mei pas. Dat is toch eigenlijk nooit?
pi_204766555
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 23:51 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Zo’n verzoek voor een feestdag is al vaker uitgevoerd, ik moet bijvoorbeeld denken aan Zwitserland 2019, die per sé in de tweede halve finale ingedeeld moesten toen vanwege een of andere dag daar. Dat zal dan voor Nederland ook geen probleem zijn :) Het lijken me in elk geval logischere datums dan zo laat in mei pas. Dat is toch eigenlijk nooit?
Klopt! Ik kan me ook nog herinneren dat er een land was dat om zo’n verzoek vroeg omdat er een ijshockey wedstrijd was, en dat was ook geen probleem. :P

2010 was nog later (29 mei). 2012 was ook relatief laat (26 mei). Ik vind zo’n late editie eigenlijk wel lekker, dan heb je de hele maand nog iets om naar uit te kijken. :P
leven zoals het leven is
  PR en moderator maandag 16 mei 2022 @ 01:00:44 #8
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_204766609
"Als Oekraïne Songfestival niet kan organiseren, komt Nederland snel in beeld" (AD)
quote:
De EBU heeft geen specifieke regels voor als een land afziet van het organiseren van het songfestival. Er zijn volgens Bakker drie opties. Bij de eerste optie komt Nederland snel in beeld als het evenement gaat naar een land dat het recent heeft georganiseerd. Het zou ook kunnen gaan naar een land dat kort geleden het Junior Songfestival gehuisvest heeft of een van de Big Five-landen zou naar voren kunnen stappen.

De laatste keer dat een land van organisatie afzag was in 1979 toen Israël in eigen land nogmaals won. Het jaar erop ging het songfestival naar Nederland omdat de draaiboeken nog bruikbaar waren nadat het evenement ook al in 1976 naar Nederland kwam vanwege de winst van Teach-In.

,,Vanavond staan we eerst stil bij de prachtige en symbolische winst van Oekraïne”, zegt de NPO. ,,Mocht het verzoek van de EBU komen aan de NPO om de organisatie van het songfestival opnieuw op ons te nemen, dan zullen we daar samen met alle betrokken partijen over nadenken.”
Ik had daar nog helemaal niet zo aan gedacht eigenlijk. Zou in eerste instantie UK en in tweede instantie Spanje wel het meest logisch (en ook leuk voor hen) vinden. Maar ik kan me eigenlijk ook wel goed voorstellen dat ze graag terugvallen op de al liggende draaiboeken van de Nederlandse productie (die ook nog eens echt een mooi schoolvoorbeeld was). Mochten ze dat nogmaals willen doen, zou het wel echt heel vet zijn dat Sietse's productieteam dan toch nog de kans krijgt om écht alles volgens het 'covid-loze' droomscenario te laten verlopen! O+
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_204769552
Dit baart toch wel een beetje zorgen

twitter
pi_204769590
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:10 schreef Funhouse het volgende:
Dit baart toch wel een beetje zorgen

[ twitter ]
Over welke landen gaat het en waarom?
pi_204769606
quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:19 schreef Thrts het volgende:

[..]
Over welke landen gaat het en waarom?
Gok in verband met de winnaar :)
pi_204769617
quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:19 schreef Thrts het volgende:

[..]
Over welke landen gaat het en waarom?
Volgens Matt zijn er meerdere factoren, maar gaat het vooral om het juryschandaal met 6 landen uit de tweede halve finale

twitter

twitter


Ik zag elders langskomen dat het nu vooral in Azerbeidzjan en Roemenië rommelt

twitter


Los van het gedoe met de jury heb ik sowieso het gevoel dat veel delegaties niet heel tevreden waren over hoe alles dit jaar is gegaan. Ik kan me best voorstellen dat ze even willen wachten met hun deelname voor volgend jaar bevestigen tot er wat meer duidelijkheid is over wat er nu allemaal gaat gebeuren qua organisatie.
  Redactie Sport maandag 16 mei 2022 @ 14:23:46 #13
274204 crew  Mexicanobakker
pi_204769624
Erg mooi als het eeuwig corrupte Azerbeidzjan eens oprot.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_204769629
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:22 schreef Funhouse het volgende:

[..]
Volgens Matt zijn er meerdere factoren, maar gaat het vooral om het juryschandaal met 6 landen uit de tweede halve finale

[ twitter ]
[ twitter ]

Ik zag elders langskomen dat het nu vooral in Azerbeidzjan en Roemenië rommelt

[ twitter ]
Ik snap echt niks van het schandaal van die 6 landen, wat was er gebeurd dan?
pi_204769632
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erg mooi als het eeuwig corrupte Azerbeidzjan eens oprot.
Alles is corrupt ouwe reus. Als we daarna moeten kijken kunnen we ESF wel opheffen.
pi_204769640
Ah vervelend is dat, betrapt worden. Doei dan maar :W
  maandag 16 mei 2022 @ 14:26:00 #17
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204769644
Wat betreft de winst van Oekraïne blijft natuurlijk interessant:

- Als het bijvoorbeeld in de UK is, krijgt Oekraïne dan wel een automatische finaleplaats toegewezen omdat ze in 2022 wonnen?
- Als het bijvoorbeeld in een land als Polen is, krijgt dan ook Polen een automatische finaleplaats toegewezen? Zo nee, dan zou *in theorie* het kunnen gebeuren dat we een Eurovisiefinale krijgen waarbij het gastland zelf niet aanwezig is :o
pi_204769645
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:25 schreef Em31 het volgende:
Ah vervelend is dat, betrapt worden. Doei dan maar :W
Erger is nog landen die niet betrapt worden en met het morele vingertje wijzen en die zijn er 100% zeker. _O-
  maandag 16 mei 2022 @ 14:29:29 #19
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204769670
En de Roemeense pers vindt het ook niet leuk:

twitter


Het zou gewoon fijner zijn als de EBU gewoon iets transparanter/duidelijker was geweest. Al zeiden ze alleen "we gaan het onderzoeken en komen er later deze maand op terug" of zo. Zeg gewoon íets.
pi_204769676
quote:
6s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:24 schreef Thrts het volgende:

[..]
Ik snap echt niks van het schandaal van die 6 landen, wat was er gebeurd dan?
Nou dat is nog wel een beetje onduidelijk. Volgens het statement van de EBU zijn er 6 nationale juries verwijderd (Polen, Monrenegro, San Marino, Azerbeidzjan, Georgië en Roemenië) omdat er 'voting irregularities' waren. Wat dit betekent is niet helemaal duidelijk, maar volgens Belgische media zouden die landen onderlinge deals hebben gesloten om op elkaar te stemmen.

De 'voting irregularities' vonden plaats tijdens de tweede halve finale, maar de betrokken landen werden hier pas over geïnformeerd tijdens de puntentelling in de finale. Er zaten dus al mensen klaar om de punten voor te gaan lezen in de finale die opeens te horen kregen dat de punten veranderd werden en dat ze in sommige gevallen door Martin Österdahl voorgelezen zouden worden. Die landen zijn nu natuurlijk boos en zeggen dat er niet valsgespeeld is en dat de EBU niet goed gecommuniceerd heeft.
  maandag 16 mei 2022 @ 14:30:15 #21
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_204769679
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
Erg mooi als het eeuwig corrupte Azerbeidzjan eens oprot.
Zal ze totaal niet missen inderdaad, doei.
Koel en donker bewaren
pi_204769733
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 14:26 schreef molloot200 het volgende:
Wat betreft de winst van Oekraïne blijft natuurlijk interessant:

- Als het bijvoorbeeld in de UK is, krijgt Oekraïne dan wel een automatische finaleplaats toegewezen omdat ze in 2022 wonnen?
- Als het bijvoorbeeld in een land als Polen is, krijgt dan ook Polen een automatische finaleplaats toegewezen? Zo nee, dan zou *in theorie* het kunnen gebeuren dat we een Eurovisiefinale krijgen waarbij het gastland zelf niet aanwezig is :o
Gewoon 27 landen in de finale in dat tweede geval lijkt me. Dat is immers eerder gedaan bij het debuut van Australië.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204770273
De oorverdovende stilte bij de EBU is echt frustrerend, ook omtrent de technische mankementen van de zon. Is er überhaupt een officieel bericht naar buiten gekomen, of horen we nu alweer alles via de delegaties/omroepen? Dit hele jaar voelt totaal niet transparant tov 2021. Als voorbeeld de plotselinge tweede kaartverkoopronde, die vrij laat werd gehouden.

Edit: vorig jaar was eigenlijk ook niet transparant wbt de punten voor Moldavië en Polen-San Marino. Maar toen kregen we tenminste nog een notificatie, nu helemaal niks.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nashipeer op 16-05-2022 17:09:09 ]
  maandag 16 mei 2022 @ 18:18:31 #24
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204771238
quote:
1s.gif Op maandag 16 mei 2022 15:57 schreef Nashipeer het volgende:
De oorverdovende stilte bij de EBU is echt frustrerend, ook omtrent de technische mankementen van de zon. Is er überhaupt een officieel bericht naar buiten gekomen, of horen we nu alweer alles via de delegaties/omroepen? Dit hele jaar voelt totaal niet transparant tov 2021. Als voorbeeld de plotselinge tweede kaartverkoopronde, die vrij laat werd gehouden.

Edit: vorig jaar was eigenlijk ook niet transparant wbt de punten voor Moldavië en Polen-San Marino. Maar toen kregen we tenminste nog een notificatie, nu helemaal niks.
Er gaat daar gewoon intern iets niet helemaal lekker, en daarvoor moeten we denk ik vooral kijken naar de executive supervisor Martin Osterdahl?
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 18:38:15 #25
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204771416
twitter
  maandag 16 mei 2022 @ 20:19:05 #26
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204772573
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 18:38 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik voorzie een soort Armenië <-> Azerbeidzjan verhouding tussen Servië en Kosovo :P
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 20:23:42 #27
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204772635
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:19 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Ik voorzie een soort Armenië <-> Azerbeidzjan verhouding tussen Servië en Kosovo :P
Denk dat dat eventueel nog wel echt een dingetje gaat zijn dan, Servië erkent het als deel van Servië :X
  maandag 16 mei 2022 @ 20:24:53 #28
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204772662
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2022 20:23 schreef Momo het volgende:

[..]
Denk dat dat eventueel nog wel echt een dingetje gaat zijn dan, Servië erkent het als deel van Servië :X
Ja, het zou ook goed kunnen dat ze helemaal niet toe worden gelaten tot de EBU. Maar stel dat, dan vindt Servië het vast niet leuk. Aan de andere kant, bijvoorbeeld Cyprus en Turkije hebben jarenlang wel naast elkaar geleefd op het Songfestival.
  Moderator maandag 16 mei 2022 @ 20:30:22 #29
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204772724
twitter
pi_204791618
twitter

Ik zie dit alleen gebeuren als het heel lang duurt voordat de knoop doorgehakt wordt door de EBU/Oekraïne en je snel moet beginnen.

Trouwens, stel we hadden recent niet gewonnen, zouden jullie het dan leuk vinden om in zo’n situatie te organiseren? Ik persoonlijk niet echt geloof ik. Dat je na jaren weer mag, maar het niet ‘jouw’ songfestival is, maar wel veel van de kosten enzo hebt. Als je recent al hebt gewonnen is het toch anders.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 19:07:06 #31
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204791668
Ik denk er 2 opties zijn eigenlijk; VK of Polen. VK is tweede geworden en kan het makkelijk organiseren financieel en technisch gezien. Polen is ook wel logisch gezien Polen dichtbij Oekraine is als broer van wordt gezien.

Oekraine zelf lijkt mij erg ver weg. Nog vannacht werden er bommen gegooid in de buurt van Lviv door de Russen....

En zelfs als het VK of Polen toch niet willen/kunnen zijn er genoeg alternatieve met Zweden,Spanje, Nederland die allemaal wel willen hosten. Verwacht dat ze binnen 2/3 maanden wel echt moeten weten waar ze het hosten.
pi_204791710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:07 schreef Momo het volgende:
Ik denk er 2 opties zijn eigenlijk; VK of Polen. VK is tweede geworden en kan het makkelijk organiseren financieel en technisch gezien. Polen is ook wel logisch gezien Polen dichtbij Oekraine is als broer van wordt gezien.

Oekraine zelf lijkt mij erg ver weg. Nog vannacht werden er bommen gegooid in de buurt van Lviv door de Russen....

En zelfs als het VK of Polen toch niet willen/kunnen zijn er genoeg alternatieve met Zweden,Spanje, Nederland die allemaal wel willen hosten. Verwacht dat ze binnen 2/3 maanden wel echt moeten weten waar ze het hosten.
Sietse zei dat ze ook kijken naar wie recent het Junior Songfestival heeft georganiseerd. Dan zou je zeggen dat Polen het ook prima kan.
pi_204791835
Het probleem met Polen is dat ze nog geen halve week terug zijn betrapt op stemfraude door de EBU. Het is maar de vraag of die zo happig zouden zijn op organisatie in dat land.


Wie had dat gedacht?
Van bedriegers bij de jury vote
Naar de grote redders in de organisatienood!
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204791887
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2022 19:21 schreef Fred_B het volgende:
Het probleem met Polen is dat ze nog geen halve week terug zijn betrapt op stemfraude door de EBU. Het is maar de vraag of die zo happig zouden zijn op organisatie in dat land.

[ afbeelding ]
Wie had dat gedacht?
Van bedriegers bij de jury vote
Naar de grote redders in de organisatienood!

Ohja :') _O-
pi_204792381
Ik kan me voorstellen dat 2023 een jaar wordt waarin Europa de handen ineen slaat en het een gezamenlijk project wordt van Oekraïne en de Big Five en landen als Nederland en Zweden die vrij recent bewezen hebben een goed festival op touw te kunnen zetten. In een stad/land waarvan we met zekerheid kunnen zeggen dat het volgend jaar veilig is. Met gedeelde kosten en gedeelde hosts en gedeelde creatieve inbreng. En met een internationaal productieteam dat garant staat voor een vlekkeloze organisatie.
Een beetje zoals het EK voetbal 2020 een gezamenlijk project was.
Het ESC gaat tenslotte om de verbroedering van Europa.
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 21:15:22 #36
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204793500
twitter
pi_204793553
Ik denk dat er een grote kans bestaat dat het Verenigd Koninkrijk of Spanje wordt. Die zijn tweede en derde geworden en een deel van de Big 5 waardoor je ook geen extra land in de finale hebt. Natuurlijk wel in samenwerking met Oekrainse omroep. Maar dat Oekraine het gastland wordt lijkt me klein. Niet gemeen bedoeld maar er zijn wel belangrijkere dingen waar ze zich op moeten focussen.
pi_204793573
Maar laten we hopen dat het niet weer Italie wordt. Turijn was al een moetje :')
pi_204793625
Ik denk eigenlijk dat het de EBU weinig uitmaakt als er een lied extra in de finale staat. Een land dat in de halve finale sneuvelt trekt doorgaans veel minder kijkers dan een land dat in de finale staat. :P
leven zoals het leven is
  woensdag 18 mei 2022 @ 22:36:20 #40
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204794749
Ik denk dat het Polen of Verenigd Koninkrijk wordt eigenlijk ja. En dan denk ik dat de Oekraïense omroep Polen de voorkeur heeft om mee samen te werken, al vraag ik me af in hoeverre de Oekraïense omroep hier iets over te zeggen heeft. Aan de andere kant, ze zullen wel grotendeels samen moeten werken, dus dan is een Oekraïne-Polen samenwerking logistiek waarschijnlijk het handigst. Polen heeft ook al draaiboeken liggen van een zeer goed georganiseerd Junior Eurovisiesongfestival in 2019, en een coronaeditie die iets minder was vanwege de omstandigheden, maar ook prima georganiseerd, in 2020.

Dan zie ik liever de BBC over een paar jaar pas, met een 100% eigen Songfestival met eigen acts :@ Al is het VK van de big 5 wel de meest logische optie gezien de tweede plek en omdat ze daar gewoon goed lopende shows in elkaar kunnen zetten.

En inderdaad, dan zouden we een finale met 27 acts krijgen, als Polen mag organiseren. Wat ook in 2015 prima beviel eigenlijk. Een nummer meer of minder maakt niet zo veel uit :P
pi_204803137
Weet iemand of we morgen en zaterdag de live on tapes nog gaan zien?
pi_204803792
twitter

ONZE Cornald, die een ESF in ONS land waarschijnlijk wel een goed idee vindt, wrijft het ONZE Sietse even onder de neus dat een ESF in het frauduleuze Polen echt niet kan.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204804729
Als het Polen wordt ben ik bang dat Ida Nowakowska een van de presentatoren wordt (de presentatrice van Jesf 2019 & 2020 en de spokeperson van dit jaar). Die vind ik zo overdreven irritant ;(
  donderdag 19 mei 2022 @ 22:44:02 #44
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204805723
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 21:24 schreef NailQueen het volgende:
Als het Polen wordt ben ik bang dat Ida Nowakowska een van de presentatoren wordt (de presentatrice van Jesf 2019 & 2020 en de spokeperson van dit jaar). Die vind ik zo overdreven irritant ;(
En een grote kans dat Rafal van The Ride het ook gaat presenteren als het in Polen is _O-
  dinsdag 24 mei 2022 @ 09:45:57 #45
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204845836
https://www.escunited.com(...)sult-very-seriously/

quote:
This year Germany extended it’s disappointing bottom five placement streak for a third year – with Malik Harris’ “Rockstars” earning only 6 points in the grand final. According to Head of Delegation Alexandra Wolfslast, however, 2023 will be different.

Speaking after the contest, Wolfslast stated that “the selection process for the 2023 contest will look different to the one used this year.” What the broadcaster will do differently next year is anyone’s guess, but would not be the first, nor last, time that their selection method has changed. One thing we know for sure is that NDR will continue to maintain oversight of Germany’s Eurovision participation.

NDR has utilized both internal selections and national finals to select their Eurovision artist, along with combinations of the two like they did for 2020 and 2021. In 2022 they returned to the national final selection process with Germany 12 Points, using both a radio and televote process to decide the winner. That winner would of course turn out to be Malik Harris.
Lol, die Duitsers weten het ook steeds niet hè _O-

2018 --> nationale selectie werkt, ze behouden dat format voor 2019
2019 --> nationale selectie zou werken, als ze zich verdomd aan hun eigen regels hadden gehouden en niet een random S!sters last moment in de line up hadden geschoven
2021 --> ze denken dat de nationale selectie niet werkt dus ze gaan intern
2022 --> intern levert ze een slecht resultaat op en ze gaan voor een selectie op radiovriendelijke liedjes, want Embers deed het zo goed in 2021 :')

Zou ik mogen gokken dan denk ik dat Duitsland in 2023 weer bottom 5 gaat halen, ze zijn gewoon te eigenwijs daarvoor bij die delegatie
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 11:03:03 #46
375570 crew  Cyan9
pi_204846444
Landen die tot nu toe (officieel) hebben aangegeven volgend jaar mee te willen doen:

* Cyprus
* Denemarken
* Finland
* Israel
* Nederland
* Oekraïne
* Oostenrijk
* Polen
* San Marino
* Spanje
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204849373
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 09:45 schreef molloot200 het volgende:
https://www.escunited.com(...)sult-very-seriously/
[..]
Lol, die Duitsers weten het ook steeds niet hè _O-

2018 --> nationale selectie werkt, ze behouden dat format voor 2019
2019 --> nationale selectie zou werken, als ze zich verdomd aan hun eigen regels hadden gehouden en niet een random S!sters last moment in de line up hadden geschoven
2021 --> ze denken dat de nationale selectie niet werkt dus ze gaan intern
2022 --> intern levert ze een slecht resultaat op en ze gaan voor een selectie op radiovriendelijke liedjes, want Embers deed het zo goed in 2021 :')

Zou ik mogen gokken dan denk ik dat Duitsland in 2023 weer bottom 5 gaat halen, ze zijn gewoon te eigenwijs daarvoor bij die delegatie
Zo slecht was het nou ook weer niet. Ze hadden alleen een beetje hetzelfde probleem als Nederland: veilig, understated liedje dat het goed doet op de streaming diensten, maar als er teveel understated liedjes zijn valt het een beetje weg. Je hebt wel gelijk dat die nationale selectie nou niet bepaald bestond uit hele spannende keuzes.
  dinsdag 24 mei 2022 @ 22:37:54 #48
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204854533
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 16:03 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Zo slecht was het nou ook weer niet. Ze hadden alleen een beetje hetzelfde probleem als Nederland: veilig, understated liedje dat het goed doet op de streaming diensten, maar als er teveel understated liedjes zijn valt het een beetje weg. Je hebt wel gelijk dat die nationale selectie nou niet bepaald bestond uit hele spannende keuzes.
Oh nee zo slecht als een Embers was het zeker niet. Maar een nationale selectie moet niet als belangrijkste selectiecriterium hebben dat het radiovriendelijk is. Dan snap je het Songfestival gewoon niet. Zeker als je een big 5-land bent en iedereen je ook maar één keer hoort, werkt dat gewoon niet.
  woensdag 25 mei 2022 @ 23:20:45 #49
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204867088
twitter


Ik weet niet waar dit vandaan komt maar ik hoef Keiino echt niet zo snel alwéér te zien op MGP. Zie liever Ulrikke dan inderdaad zodat ze echt naar het ESF kan.
  Moderator zondag 29 mei 2022 @ 11:47:43 #50
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204899595
twitter


Dat is 1 nationale selectie extra
pi_204899630
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 23:20 schreef molloot200 het volgende:
[ twitter ]

Ik weet niet waar dit vandaan komt maar ik hoef Keiino echt niet zo snel alwéér te zien op MGP. Zie liever Ulrikke dan inderdaad zodat ze echt naar het ESF kan.
Keiino zou een duimpje omhoog of iets hebben gegeven op een reactie van iemand die hoopte dat ze in 2023 deel zouden nemen. :)
Voor mij hoeft het ook niet zo, ze zijn al zo'n beetje op ieder ESF-feestje dat wordt gegeven.
pi_204927871
https://wiwibloggs.com/20(...)-fun-anymore/272635/

Benny, bekend van ‘Waterloo, jag blev besegrad, du vann kriget’, is geen fan van het Songfestival meer. Er wordt namelijk teveel in het Engels gezongen. Melfest vond hij wel genieten.
pi_204931719
ABBA nog serieus nemen in 2022 :') die zijn zo out of touch
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_204932055
quote:
6s.gif Op dinsdag 31 mei 2022 23:03 schreef Em31 het volgende:
https://wiwibloggs.com/20(...)-fun-anymore/272635/

Benny, bekend van ‘Waterloo, jag blev besegrad, du vann kriget’, is geen fan van het Songfestival meer. Er wordt namelijk teveel in het Engels gezongen. Melfest vond hij wel genieten.
Ironisch genoeg wonnen zij met een nummer in het Engels :')
(Sowieso neem ik oud winnaars en deelnemers weinig serieus. Die hebben een heel ander kijk op het esf)
  zondag 5 juni 2022 @ 17:14:51 #55
478909 molloot200
alles muziek.
pi_204970018
Die nieuwe aanvallen op Kiev zeggen mij in elk geval dat we zéker niet moeten gaan kijken naar een Songfestival in Oekraïne komend jaar. Te onzeker. En waar ze eerst zeiden dat Kiev allang niet aangevallen was en zo is dit nu dus wel weer gebeurd. Oftewel, te gevaarlijk. Ik zou het risico niet nemen als ik de EBU was.
  zondag 5 juni 2022 @ 19:18:51 #56
419487 Wertha
Friendly, but fierce.
pi_204971010
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:14 schreef molloot200 het volgende:
Die nieuwe aanvallen op Kiev zeggen mij in elk geval dat we zéker niet moeten gaan kijken naar een Songfestival in Oekraïne komend jaar. Te onzeker. En waar ze eerst zeiden dat Kiev allang niet aangevallen was en zo is dit nu dus wel weer gebeurd. Oftewel, te gevaarlijk. Ik zou het risico niet nemen als ik de EBU was.
Veel te riskant inderdaad. Bovendien moet niet uitgesloten worden dat het in de Donbas nog heel lang onrustig zal blijven en het land in feite nog lange tijd toneel van een gewapend conflict zal zijn. Daar hoor je m.i. geen Songfestival te houden.
pi_204971069
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 17:14 schreef molloot200 het volgende:
Die nieuwe aanvallen op Kiev zeggen mij in elk geval dat we zéker niet moeten gaan kijken naar een Songfestival in Oekraïne komend jaar. Te onzeker. En waar ze eerst zeiden dat Kiev allang niet aangevallen was en zo is dit nu dus wel weer gebeurd. Oftewel, te gevaarlijk. Ik zou het risico niet nemen als ik de EBU was.
Het is niet alleen de oorlog. Het zijn ook de kosten. Als de oorlog is afgelopen zijn er genoeg andere belangrijkere dingen waar geld ingestoken moet worden. ESF organiseren is dan niet zo belangrijk. Dat kan nog wel een andere keer. Bovendien vraag ik me af of daar het geld er nog wel voor is.
pi_204971642
Oekraïne kan van alles willen, maar feit is dat er binnen afzienbare tijd dingen in gang gezet moeten worden om ervoor te zorgen dat er volgend jaar in mei weer een ESF kan worden gehouden. In Oekraïne kun je op dit moment niet eens voorspellen hoe het er over een week bij staat, laat staan over een jaar.
Ik denk dat de EBU toch zeker gaat aansturen op een festival buiten Oekraïne, maar wel met medewerking van Oekraïne.
  Moderator zaterdag 11 juni 2022 @ 11:49:38 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205020240

Oekraïne begint officieel met voorbereidingen songfestival, vormt organisatiecomité


Oekraïne is officieel begonnen met de voorbereidingen voor het volgende Eurovisie Songfestival. Er is een organisatiecomité gevormd en goedgekeurd, meldt de Oekraïense omroep UA:PBC op basis van een vertegenwoordiger van de regering.

De Oekraïners zijn ondanks de oorlog met Rusland al sinds de overwinning vorige maand van de groep Kalush Orchestra in Turijn serieus over het organiseren van een songfestival in eigen land. Begin deze maand zei de minister van Cultuur Oleksandr Tkachenko dat er ‘geen enkele twijfel’ is dat het evenement volgend jaar in Oekraïne plaats moet hebben.

,,Het enige punt is dat niemand ooit een songfestival in oorlogstijd heeft georganiseerd”, zei Tkachenko tijdens een persconferentie. Volgens hem wordt er momenteel naar de belangrijkste punten gekeken in samenspraak met de European Broadcasting Union (EBU). ,,Ik denk dat we in overleg sommige voorwaarden moeten aanpassen.”

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky schreef direct na de overwinning op Instagram: ‘Onze moed maakt indruk op de wereld, onze muziek verovert Europa! Volgend jaar is Oekraïne gastheer van Eurovisie! We zullen ons best doen om op een dag de deelnemers en gasten van Eurovisie te ontvangen in het Oekraïense Mariupol. Vrij, rustig, herbouwd!’

Traditiegetrouw wordt het Eurovisie Songfestival georganiseerd door het land dat de laatste editie heeft gewonnen, maar vanwege de oorlog lijkt het onwaarschijnlijk dat dat in Oekraïne kan. De EBU heeft zich nog niet inhoudelijk uitgelaten over de kwestie. Na de winst van Kalush Orchestra voorzag de overkoepelende organisator van het songfestival alleen ‘unieke uitdagingen’ voor de organisatie van volgend jaar.
Nederland als mogelijke optie

Verschillende landen boden zich in de afgelopen tijd aan om Oekraïne te helpen met de organisatie of om het evenement helemaal over te nemen. Volgens Sietse Bakker, die dit jaar na zijn rol als uitvoerend producent van het songfestival in Rotterdam toegetreden is tot de Reference Group van de EBU, zijn er drie opties. Bij de eerste optie komt Nederland snel in beeld als het evenement gaat naar een land dat het recent heeft georganiseerd. Het zou ook kunnen gaan naar een land dat kort geleden het Junior Songfestival gehuisvest heeft of een van de Big Five-landen zou naar voren kunnen stappen.
pi_205044095
Oekraïne maakt nog niet bekend welke steden een bid doen voor het ESC vanwege de veiligheid van deze steden.

https://www.ad.nl/show/oe(...)veiligheid~ab69cddf/

—-
Misschien ben ik te kort door de bocht hoor, maar organiseer het gewoon in een ander land, klaar.
  maandag 13 juni 2022 @ 21:59:54 #61
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_205044189
Ik vind dit echt zo'n slecht idee :N

Nog los van dat je het als land zelf wel ziet zitten ga je je gasten (de delegaties, publiek) toch niet blootstellen aan potentiële onveiligheid?
Koel en donker bewaren
pi_205044213
De EBU moet gewoon ingrijpen mi.
pi_205044480
Je gaat toch geen festival organiseren waar het oorlog is? Wie weet wat Poetin allemaal van plan is :o

De EBU is gek als ze dit doen.
pi_205044487
Naja ik snap gewoon niet waarom we naar zo’n act zitten te kijken.
  Moderator maandag 13 juni 2022 @ 22:34:02 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205044550
Je hebt geen idee waar Oekraine dan staat en dat weet je in augustus ook nog niet. Je moet dan je stad wel kiezen. Als je een venue kiest, dan bombardeert Putin dat waarschijnlijk plat. Ook in West/Centraal Oekraïne vallen nog elke dag bommen.
pi_205044612
Ik zie het wel gebeuren dat, als het in Oekraïne gehouden wordt, er wat landen zich gaan terugtrekken. Vanwege hun eigen veiligheid :X
  maandag 13 juni 2022 @ 22:43:21 #67
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_205044660
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:39 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie het wel gebeuren dat, als het in Oekraïne gehouden wordt, er wat landen zich gaan terugtrekken. Vanwege hun eigen veiligheid :X
Ja, je speelt op zo'n manier ook gewoon met het ESF als geheel, ook voor anderen.
Koel en donker bewaren
  maandag 13 juni 2022 @ 23:04:09 #68
478909 molloot200
alles muziek.
pi_205044917
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:39 schreef NailQueen het volgende:
Ik zie het wel gebeuren dat, als het in Oekraïne gehouden wordt, er wat landen zich gaan terugtrekken. Vanwege hun eigen veiligheid :X
Ja, en daarom geloof ik nooit dat de EBU dit goed gaat keuren. Fijn dat Oekraïense steden een bid doen, maar veiligheid boven alles en dit is gewoon te gevaarlijk.

En uiteraard is er een Oekraïense project opgericht. Ik denk dat die samen gaat werken met de omroep van het land waar het uiteindelijk plaats zal vinden om samen de shows in elkaar te zetten. Deels met Oekraïense artiesten en cultuur, en deels met de artiesten en cultuur van dat andere land.

Voor mij is het interessanter welk ander land het gaat worden. Ik hoop heel erg op Verenigd Koninkrijk met de BBC, niet alleen omdat ze tweede zijn geworden, maar ook omdat we dan sowieso een kwalitatieve hoge show gaan krijgen.
pi_205044942
quote:
13s.gif Op maandag 13 juni 2022 22:29 schreef Meridiaan het volgende:
Naja ik snap gewoon niet waarom we naar zo’n act zitten te kijken.
Je snapt toch wel dat de EBU niet nu al met een statement kan komen dat Eurovisie niet in Oekraïne gehouden gaat worden? Ook al gaan ze daar achter de schermen waarschijnlijk al wel vanuit. Dat zou respectloos zijn naar Oekraïne.
  maandag 13 juni 2022 @ 23:37:25 #70
478909 molloot200
alles muziek.
pi_205045179
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 23:07 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
Je snapt toch wel dat de EBU niet nu al met een statement kan komen dat Eurovisie niet in Oekraïne gehouden gaat worden? Ook al gaan ze daar achter de schermen waarschijnlijk al wel vanuit. Dat zou respectloos zijn naar Oekraïne.
Achter de schermen zal de EBU tegen de Oekraïense omroep ook al wel hebben gezegd dat ze, wanneer het in augustus daar nog niet veilig is, uit zullen moeten wijken. Ze zullen het vast wel weten. Maar inderdaad, wat jij zegt, om het nu al helemaal af te schuiven is respectloos, ondanks dat we nu met 99,9% zekerheid wel kunnen zeggen wat er straks gaat gebeuren: ESF is niet in Oekraïne ;)
pi_205050264
twitter

Mooi
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 19:29:25 #72
375570 crew  Cyan9
pi_205050270
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:28 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Mooi
Ik vind het vooral mooi als Italië het onderwerp van zo'n nieuwsbericht is. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205050371
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vind het vooral mooi als Italië het onderwerp van zo'n nieuwsbericht is. :P
Weer Italië zou wel een shock zijn, kan het me eigenlijk niet voorstellen. _O-
  Moderator dinsdag 14 juni 2022 @ 19:40:22 #74
375570 crew  Cyan9
pi_205050379
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:39 schreef Em31 het volgende:

[..]
Weer Italië zou wel een shock zijn, kan het me eigenlijk niet voorstellen. _O-
Dat wordt rellen met een zekere Italiaan op twitter. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205050443
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:40 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Dat wordt rellen met een zekere Italiaan op twitter. :+
De heer of mevrouw Sanremofan?
  dinsdag 14 juni 2022 @ 23:24:23 #77
478909 molloot200
alles muziek.
pi_205053941
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:28 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Mooi
Die Spaanse omroep verklapt nu dus gewoon dat de locatie ofwel Oekraïne wordt, ofwel het Verenigd Koninkrijk. Dat eerste vind ik niet erg waarschijnlijk, dus de UK it is denk ik dan maar :P
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 12:31:28 #78
375570 crew  Cyan9
pi_205056589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juni 2022 19:45 schreef blackswangreen het volgende:

[..]
De heer of mevrouw Sanremofan?
Ik kijk er nu al naar uit.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator woensdag 15 juni 2022 @ 19:53:16 #79
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205059817
twitter
  woensdag 15 juni 2022 @ 20:42:52 #80
478909 molloot200
alles muziek.
pi_205060415
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juni 2022 19:53 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wtf, ik snap niet hoe de EBU nog kan denken dat het in Oekraïne kan zomaar.
  woensdag 15 juni 2022 @ 22:04:14 #81
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_205061677
Een ESF in drie regio's, hoe dan? :?
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_205062191
Vooropgesteld dat de oorlog nog altijd verschrikkelijk is en Oekraine het natuurlijk tot de max als een prestigetraject ziet is het totaal onmogelijk om het ESF op 3 verschillende plekken te organiseren.Nog even los van het feit dat de oorlog voorlopig nog niet voorbij is:

Alle deelnemende landen dienen een gelijk speelveld te hebben qua podium bijvoorbeeld, dan zou je dus alles keer 3 moeten bouwen en organiseren.

Ik vraag me echt af wanneer de EBU de knoop gaat doorhakken en wat de reactie van Oekraine dan gaat zijn als het naar het VK gaat. Het zou Oekraïne niet echt sieren om hier een calimeroreactie op te geven. Iedereen heeft met ze te doen. maar het moet wel veilig georganiseerd kunnen worden.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_205062871
Bedoelen ze niet gewoon dat ze 3 verschillende opties (regio’s) hebben waar het gehouden kan worden?
leven zoals het leven is
  donderdag 16 juni 2022 @ 08:07:04 #84
478909 molloot200
alles muziek.
pi_205063372
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 00:28 schreef Jason22 het volgende:
Bedoelen ze niet gewoon dat ze 3 verschillende opties (regio’s) hebben waar het gehouden kan worden?
Dit dacht ik ook gewoon te lezen. :D
pi_205064602
Dus Italië had het Eurovisiesongfestival 2022 dan eerst willen organiseren in 11 steden.
Een soort van ‘Elfstedentochtidee’ zeg maar.... :s)
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
pi_205064617
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juni 2022 00:28 schreef Jason22 het volgende:
Bedoelen ze niet gewoon dat ze 3 verschillende opties (regio’s) hebben waar het gehouden kan worden?
Dat is niet hoe ik het lees, maar wel hoe ik het begrijp.
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
  Moderator donderdag 16 juni 2022 @ 15:02:03 #87
375570 crew  Cyan9
pi_205066024
In die tweet staat niks raars hè, de Oekraïense omroep overweegt drie regio's in Oekraïne, er staat niet dat de EBU dat ook een goed plan vindt. Het is op zich niet zo heel opvallend dat er wel naar opties gekeken wordt, dat hoort er ook gewoon bij.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205066330
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2022 22:50 schreef TheVulture het volgende:
Vooropgesteld dat de oorlog nog altijd verschrikkelijk is en Oekraine het natuurlijk tot de max als een prestigetraject ziet is het totaal onmogelijk om het ESF op 3 verschillende plekken te organiseren.Nog even los van het feit dat de oorlog voorlopig nog niet voorbij is:

Alle deelnemende landen dienen een gelijk speelveld te hebben qua podium bijvoorbeeld, dan zou je dus alles keer 3 moeten bouwen en organiseren.

Ik vraag me echt af wanneer de EBU de knoop gaat doorhakken en wat de reactie van Oekraine dan gaat zijn als het naar het VK gaat. Het zou Oekraïne niet echt sieren om hier een calimeroreactie op te geven. Iedereen heeft met ze te doen. maar het moet wel veilig georganiseerd kunnen worden.
Nounou, je bent wel een beetje vroeg met je potentiële verwijten. Eurovisie is nog 11 maanden weg. Oekraïne heeft ook niet om deze situatie gevraagd.

Los van dat het natuurlijk gewoon om 3 opties gaat om het te organiseren, net als wij hadden met Amsterdam, Rotterdam en Maastricht.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 08:06:03 #89
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_205071518
twitter
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_205073536
ESF in Oekraïne is van de baan. EBU heeft een verklaring afgelegd.

https://eurovision.tv/med(...)3-eurovision-hosting
  PR en moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:10:29 #91
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_205073556
Toch de UK! :o

ESF Graham Norton meet in Londen? _O_
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  Moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:12:14 #92
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205073566
Wel beter om dit nu te besluiten, hoe jammer het ook is voor Oekraïne...
Zullen ze gaan voor de venue uit The Story of Fire Saga in Glasgow of toch voor Londen? Neem aan dat de BBC wel graag wil.
  PR en moderator vrijdag 17 juni 2022 @ 12:13:14 #93
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_205073572
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:12 schreef Momo het volgende:
Wel beter om dit nu te besluiten, hoe jammer het ook is voor Oekraïne...
Zullen ze gaan voor de venue uit The Story of Fire Saga in Glasgow of toch voor Londen? Neem aan dat de BBC wel graag wil.
Denk dat ze gewoon voor de O2 Arena gaan toch?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  ESF Reporter vrijdag 17 juni 2022 @ 12:23:03 #94
87554 Cee
Welluk?
pi_205073668
Toch snel beslist, onvermijdelijk helaas voor Oekraïne maar de beste beslissing.

Ik ga vanavond maar alvast een voorzichtig Booking rondje maken.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:33:56 #95
248295 TDHS
2 hoog achter
pi_205073753
Glasgow heeft de prachtige Armadillo. Maar die is denk ik te klein. Dus het zal de OVO Hydro dan wel zijn.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 12:34:08 #96
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_205073755
Ik hoop zo dat Graham mag presenteren.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_205073760
Glasgow wordt het meeste genoemd, dus dat lijkt me de grootste kanshebber.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_205073770
Op zich vind ik een ESF in het Verenigd Koninkrijk niet gek. Liever daar dan in Azerbeidzjan ofzo. Al weet ik niet of het automatisch doorschuiven naar de nummer 2 de juiste procedure is. Eigenlijk zou je liever naar het land gaan dat de beste show kan bieden. Dat zou UK kunnen zijn, maar die hebben net 20 jaar met de pet naar het ESF gegooid en nu een toevalstreffer, dus dat valt nog te bezien.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_205073800
Wordt het dan meer een gezamenlijke show met wat meer focus op Oekraïne?

Zou het nogal vreemd vinden als dit vooral een Britse show wordt.
pi_205073837
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2022 12:36 schreef Fred_B het volgende:
Op zich vind ik een ESF in het Verenigd Koninkrijk niet gek. Liever daar dan in Azerbeidzjan ofzo. Al weet ik niet of het automatisch doorschuiven naar de nummer 2 de juiste procedure is. Eigenlijk zou je liever naar het land gaan dat de beste show kan bieden. Dat zou UK kunnen zijn, maar die hebben net 20 jaar met de pet naar het ESF gegooid en nu een toevalstreffer, dus dat valt nog te bezien.
In de UK hebben ze wel ervaring met dit soort shows natuurlijk, zoals de Brit Awards. Ze kunnen het dus wel. Of ze het ook serieus genoeg nemen om er ook echt iets van te maken, dat valt te bezien. In Nederland werd het echt als een prestigeproject gezien, dat gold niet voor de Italianen en waarschijnlijk ook niet voor de Britten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')