abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 15 mei 2022 @ 13:26:03 #1
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_204760227
Geen idee of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar ik probeer het maar even. Ik vroeg me af of mensen hier in het verkeer de - verbale of eventueel fysieke - confrontatie in het verkeer aangaan als iemand ze in gevaar brengt (door bijvoorbeeld door rood te rijden of opeens een autodeur open te doen) of als iemand je uitscheldt. Zelf ga ik soms wel de discussie aan, maar ik bind meestal snel in, omdat ik nooit zeker weet wie ik voor me heb. Maar net bijvoorbeeld schold iemand me uit omdat hij vond dat ik niet snel genoeg fietste. Het is altijd een strijd tussen mijn eergevoel, dat ik uiteindelijk meestal inslik) en veiligheid. Ben heel benieuwd hoe jullie omgaan met dit soort verkeerssituaties.
  zondag 15 mei 2022 @ 13:29:03 #2
192229 XDo
Orgasm beat it!
pi_204760256
Ik ga standaard op pad met boksbeugel in het dashboardkastje en het gebeurt zelden dat ik zonder blauw oog thuis kom van een ritje.
It's nothing, returned Mrs Chick. It's merely change of weather. We must expect change.
  zondag 15 mei 2022 @ 13:30:24 #3
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_204760267
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:29 schreef XDo het volgende:
Ik ga standaard op pad met boksbeugel in het dashboardkastje en het gebeurt zelden dat ik zonder blauw oog thuis kom van een ritje.
Confrontaties in het verkeer - waaronder ik ook verbale confrontaties begrijp (zal het even toevoegen in de OP) - zijn jou onbekend?
  zondag 15 mei 2022 @ 13:31:58 #4
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_204760283
Nope, rijden veel teveel complete psychopaten rond met wellicht een boksbeugel in het dashboardkastje.

Als iemand graag compleet van het padje gaat over zoiets nietszeggends als het verkeer dan be my guest, ik ga er niet in mee. Ik rij door en na een minuutje of 5 ben ik er alweer overheen (1 minuutje als er een goed nummer op de radio voorbijkomt).
  zondag 15 mei 2022 @ 13:35:12 #5
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_204760311
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:31 schreef Twiitch het volgende:
Nope, rijden veel teveel complete psychopaten rond met wellicht een boksbeugel in het dashboardkastje.

Als iemand graag compleet van het padje gaat over zoiets nietszeggends als het verkeer dan be my guest, ik ga er niet in mee. Ik rij door en na een minuutje of 5 ben ik er alweer overheen (1 minuutje als er een goed nummer op de radio voorbijkomt).
Ja, dat heb ik dan ook wel weer. Maar ik voel me altijd zo laf als ik er niet tegen inga,
  Moderator zondag 15 mei 2022 @ 13:37:25 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_204760329
Ik ga dat soort confrontaties uit de weg. Mensen die beginnen te schelden over zoiets als te langzaam fietsen, hebben voor m'n gevoel heel andere problemen, waar ik niet op zit te wachten. Als je je zo druk maakt om zoiets, ben je mentaal niet helemaal in balans of zo. Plus, zie bovenstaand boksbeugel-verhaal.

En totaal niet voor rede vatbaar ook. Ik moest een keer een noodstop maken voor een man die zonder te kijken mijn voorrangsweg opreed. Uit een reflex drukte ik de claxon in, waarop hij z'n auto dwars voor die van mij zet en z'n auto uit komt stormen. Waar ik het gore lef vandaag haalde, ik moest uit m'n doppen kijken en remmen. Ja, mij niet bellen dan hoor. Je had ook gewoon je hand op kunnen steken van "sorry, ik had je niet gezien". Was het voor mij ook goed geweest, want er was door mijn noodstop eigenlijk niks aan de hand.

Een foutje maken is menselijk (overkomt mij ook) en ik snap dat je schrikt, maar doe rustig. Dat opgefokte gedrag altijd :{w
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 mei 2022 @ 13:41:25 #7
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_204760360
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:37 schreef Guppy het volgende:
Ik ga dat soort confrontaties uit de weg. Mensen die beginnen te schelden over zoiets als te langzaam fietsen, hebben voor m'n gevoel heel andere problemen, waar ik niet op zit te wachten. Als je je zo druk maakt om zoiets, ben je mentaal niet helemaal in balans of zo. Plus, zie bovenstaand boksbeugel-verhaal.
Dat is zo.
quote:
En totaal niet voor rede vatbaar ook. Ik moest een keer een noodstop maken voor een man die zonder te kijken mijn voorrangsweg opreed. Uit een reflex drukte ik de claxon in, waarop hij z'n auto dwars voor die van mij zet en z'n auto uit komt stormen. Waar ik het gore lef vandaag haalde, ik moest uit m'n doppen kijken en remmen. Ja, mij niet bellen dan hoor. Je had ook gewoon je hand op kunnen steken van "sorry, ik had je niet gezien". Was het voor mij ook goed geweest, want er was door mijn noodstop eigenlijk niks aan de hand.
Dat vooral. Het is zo goed als uitgesloten dat iemand uiteindelijk zegt: "Ja, sorry, je hebt eigenlijk wel gelijk."
quote:
Een foutje maken is menselijk (overkomt mij ook) en ik snap dat je schrikt, maar doe rustig. Dat opgefokte gedrag altijd :{w
Ja, vooral in het verkeer hebben mensen vaak erg korte lontjes.
  zondag 15 mei 2022 @ 13:41:42 #8
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_204760363
In het recente verleden twee keer ergens iets van gezegd. Beide keren was de frustratie binnen 3 seconden wel weer weg. Ging ook twee keer nergens over. Ergens stond een auto op de stoep geparkeerd zodat mijn fiets klem stond en de andere keer fietste iemand op de stoep. Niks levensbedreigends.
  zondag 15 mei 2022 @ 13:45:34 #9
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_204760399
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:41 schreef Scuidward het volgende:
In het recente verleden twee keer ergens iets van gezegd. [...]
Hoe werd erop gereageerd?
  zondag 15 mei 2022 @ 13:53:33 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_204760445
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:45 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Hoe werd erop gereageerd?
Die man die ik lichtelijk geprikkeld aansprak om te vragen of het zijn auto was antwoorde met 'nee'. Als ie 'ja' zei hadden we pas echt een confrontatie gehad. De persoon op de fiets kon ik wat langer mee praten omdat de spoorbomen dicht waren. Was een normale vent, beetje simpel figuur. Hij vond dat ik zelf ook naar rechts bewoog waardoor hij mij moest ontwijken (hij kwam van achteren aan).
  zondag 15 mei 2022 @ 13:54:11 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204760451
Toen ik al 20 minuten aan het wachten was om de tunnel door te kunnen (1 rijstrook open, af en toe mochten we er op en ik kwam vlak voor de tunnel de snelweg op) en er kwamen 2 auto's voorpiepen, waarvan de laatste toeterde en gebaren maakte omdat ik hem er niet tussen liet hadden we wel een beetje een confrontatie met elkaar, hij stapte uiteindelijk uit om me te vertellen dat ik geen eigen rechter moest spelen en dat ik klappen zou krijgen.

Dit was een 50 jaar ouwe kerel.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 15 mei 2022 @ 13:57:16 #12
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_204760481
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:53 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Die man die ik lichtelijk geprikkeld aansprak om te vragen of het zijn auto was antwoorde met 'nee'. Als ie 'ja' zei hadden we pas echt een confrontatie gehad. [...]
Hoe bepaal jij hoe ver je daarin gaat? Vaak kun je nog een beetje inschatten hoe lang het verbaal blijft en hoe lang het duurt voordat je het op de spits blijft. En ik denk altijd maar 'Al ben je Badr Hari, als iemand een pistool heeft, doe je ook niet veel.'

[ Bericht 0% gewijzigd door Extraneus op 15-05-2022 14:08:52 ]
  zondag 15 mei 2022 @ 13:57:47 #13
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_204760483
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:54 schreef kanovinnie het volgende:
Toen ik al 20 minuten aan het wachten was om de tunnel door te kunnen (1 rijstrook open, af en toe mochten we er op en ik kwam vlak voor de tunnel de snelweg op) en er kwamen 2 auto's voorpiepen, waarvan de laatste toeterde en gebaren maakte omdat ik hem er niet tussen liet hadden we wel een beetje een confrontatie met elkaar, hij stapte uiteindelijk uit om me te vertellen dat ik geen eigen rechter moest spelen en dat ik klappen zou krijgen.

Dit was een 50 jaar ouwe kerel.
Ik vind 50 niet bepaald oud. Die kunnen heel fit/sterk zijn.
  zondag 15 mei 2022 @ 14:04:02 #14
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204760537
Ik druk ze meestal van de weg af als ze niet snel genoeg fietsen.
Vooral als het bejaarden zijn.
pindazakje
  zondag 15 mei 2022 @ 14:05:19 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204760545
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:29 schreef XDo het volgende:
Ik ga standaard op pad met boksbeugel in het dashboardkastje en het gebeurt zelden dat ik zonder blauw oog thuis kom van een ritje.
Puur uit zelfverdediging zou ik ook graag een 9mm in m'n handschoenenkastje willen om mezelf te kunnen verdedigen tegen doorgesnoven idioten :{
  zondag 15 mei 2022 @ 14:06:10 #16
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_204760551
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:57 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Hoe bepaal jij hoe ver je daarin gaat? oVak kun je nog een beetje inschatten hoe lang het verbaal blijft en hoe lang het duurt voordat je het op de spits blijft. En ik denk altijd maar 'Al ben je Badr Hari, als iemand een pistool heeft, doe je ook niet veel.'
Ow verder dan verbaal ga ik niet. Ik ga ook niet schelden. Denk dat ik alleen soms fysiek word in het OV tijdens het passeren.
  zondag 15 mei 2022 @ 14:09:39 #17
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_204760578
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:05 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
Puur uit zelfverdediging zou ik ook graag een 9mm in m'n handschoenenkastje willen om mezelf te kunnen verdedigen tegen doorgesnoven idioten :{
9mm? Da's toch maar een heel klein pistooltje? Is nog kleiner dan een centimeter. :@
  zondag 15 mei 2022 @ 14:10:20 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204760585
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:57 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Ik vind 50 niet bepaald oud. Die kunnen heel fit/sterk zijn.
Ik was d'r niet bang van. En mocht hij toch fysiek worden was ik gewoon om z'n auto heen gereden de snelweg op.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204760598
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:04 schreef Hyaenidae het volgende:
Ik druk ze meestal van de weg af als ze niet snel genoeg fietsen.
Vooral als het bejaarden zijn.
Heb je een zwarte Volkswagen up?

Twee wielrenners zijn zondagochtend in Bavel gewond geraakt nadat een automobilist vermoedelijk expres een groep renners afsneed.
pi_204760658
Ik ga deze confrontaties nooit aan, agressie in het verkeer is a fools game. Het helpt niet, je wint er niks mee, aos's in het verkeer zijn aso omdat ze een laag empatisch vermogen hebben en jouw assertiviteit gaat dat niet veranderen. Dan kan je wel stoer je mannetje staan, maar er is ook volk dat standaard een knuppel in de achterbak heeft voor precies dit soort feestjes, dan ben je mooi de lul.

Nooit doen.

Vooruit, misschien een middelvingertje als je afslaat. Maar daarna moet je het zelf ook loslaten.
-nee-
  zondag 15 mei 2022 @ 14:29:50 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204760682
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:26 schreef Marsenal het volgende:
maar er is ook volk dat standaard een knuppel in de achterbak heeft voor precies dit soort feestjes,
Het lijkt me inderdaad zeer reëel dat elke aso in het verkeer een knuppel bij zich heeft _O-

Overigens heb je gelijk en win je er weinig mee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 15 mei 2022 @ 14:34:04 #22
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204760720
Doe het ook nooit, levert alleen maar meer frustratie op. Als ze voor rede vatbaar waren hadden ze zich toch al niet zo asociaal gedragen.
  zondag 15 mei 2022 @ 14:34:45 #23
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204760723
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:09 schreef Extraneus het volgende:

[..]
9mm? Da's toch maar een heel klein pistooltje? Is nog kleiner dan een centimeter. :@
:')

Het gaat om de kogel beste man
  zondag 15 mei 2022 @ 14:35:24 #24
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204760727
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik ga deze confrontaties nooit aan, agressie in het verkeer is a fools game. Het helpt niet, je wint er niks mee, aos's in het verkeer zijn aso omdat ze een laag empatisch vermogen hebben en jouw assertiviteit gaat dat niet veranderen. Dan kan je wel stoer je mannetje staan, maar er is ook volk dat standaard een knuppel in de achterbak heeft voor precies dit soort feestjes, dan ben je mooi de lul.

Nooit doen.

Vooruit, misschien een middelvingertje als je afslaat. Maar daarna moet je het zelf ook loslaten.
En snel doorrijden :P
  zondag 15 mei 2022 @ 14:37:54 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204760749
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:35 schreef RedFever007 het volgende:

[..]
En snel doorrijden :P
Ik weet niet meer wat er toendertijd voorgevallen was, volgens mij gewoon drukte voor de Coentunnel en iemand die zat te drukken terwijl ik niet door kon rijden. Hij zat te gebaren dat ik weg moest (ja doei, ik kan niet harder en ga zeker niet achter de vrachtwagens rijden). Uiteindelijk kwam hij naast me zijn middelvinger opsteken enzo. Dus ik doe dat ook. Uiteindelijk gebaarde hij dat hij wel de snelweg afwilde om te knokken, dus ik doe alsof ik de snelweg afrij en rij maar bleef er op. Hij ging wel de afslag af. _O-

Ik kwam met een grote glimlach op kantoor.
Dit was toen ik nog 24 ofzo was, dat zou me nu ook wat te ver gaan
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204760805
Nooit een duscussie aangaan, alhoewel, ik heb het jaren geleden wel gedaan, toen een wielrenner voor me voorbijflitste op een voorrangsweg. Ik moest in de auto vol in de remmen. Ik zat te zweten achter het stuur. Ik ben toen uitgestapt en heb geroepen "Hee, ben je wel helemaal lekker!?".
Hij kwam terug en schold me de huid vol. Een vriend van hem, een andere wielrenner, was wel gestopt en hij bood zijn excuses aan voor zijn vriend.
pi_204760911
Als ik (bewust) geen voorrang krijg terwijl ik van rechts kom of als iemand mij door idioot gedrag in gevaar brengt dan ram ik nog weleens op de toeter of steek een middelvinger op. Heb al een paar keer meegemaakt dat ik vervolgens klemgereden werd en het tot een leuk onderonsje kwam (enkel woorden, geen fysiek geweld). Ik moet daar echt eens mee kappen, je weet nooit wat voor volk je mee te maken hebt.

Ik heb ooit eens een akkefietje met een medelander gehad die mij bijna van de sokken reed terwijl ik al op 2/3e van het zebrapad was. Die liep dus naar zijn auto om een mes te pakken. Heb toen mijn telefoon gepakt en gebluft dat ik een agent was en ik zijn kenteken in de groepsapp met collega’s had gegooid.
pi_204760945
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Het lijkt me inderdaad zeer reëel dat elke aso in het verkeer een knuppel bij zich heeft _O-
Nee nee dat zei ik ook niet :P
-nee-
pi_204760996
Ik heb ooit eens meegemaakt dat ik met een maatje van mij achter een peloton wielrenners reed (op een weg waar gewoon een fietspad naast ligt) Wij reden in een Ford Ranger en wouden graag inhalen, zij gingen niet aan de kant, wij toeteren, ze gaan nog steeds niet aan de kant. Vervolgens via de grasstrook ingehaald. Allemaal middelvingers en gevloek van die lui. Wij rijden een stukje door, stoppen, gooien allebei de portierdeuren open en scheuren in zijn achteruit terug naar die gasten. Die lui vlogen vervolgens allemaal uit paniek de sloot/berm in. Ja compleet tokkie gedrag van ons, wel vermakelijk…
  zondag 15 mei 2022 @ 15:15:51 #30
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204761084
quote:
Nee ben toch geen pauper die in een Up rijdt :')
pindazakje
  zondag 15 mei 2022 @ 15:16:29 #31
495375 KroketBroodje
Oblivion NPC
pi_204761094
Een keer was iemand aan het bumperkleven en ik verminderde vaart, was die gast zo boos geworden dat hij voor me uitstapte. Daar ga ik natuurlijk niet op in, geen behoefte aan ronnie pickering figuren.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  zondag 15 mei 2022 @ 15:24:20 #32
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_204761162
quote:
7s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:34 schreef Nobu het volgende:
Doe het ook nooit, levert alleen maar meer frustratie op. Als ze voor rede vatbaar waren hadden ze zich toch al niet zo asociaal gedragen.
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 15:06 schreef GS-Raw het volgende:
Wij rijden een stukje door, stoppen, gooien allebei de portierdeuren open en scheuren in zijn achteruit terug naar die gasten. Die lui vlogen vervolgens allemaal uit paniek de sloot/berm in. Ja compleet tokkie gedrag van ons, wel vermakelijk…
Kijk, hier heb je er eentje. Duidelijk rijp voor het gesticht, en komt zich in dit topic melden alsof het aan de andere partij ligt.

En veel duidelijker voorbeeld waarom je niet met verkeersproleten in discussie moet gaan we niet meer vinden. _O-
pi_204761247
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2022 15:24 schreef Nobu het volgende:

[..]
[..]
Kijk, hier heb je er eentje. Duidelijk rijp voor het gesticht, en komt zich in dit topic melden alsof het aan de andere partij ligt.

En veel duidelijker voorbeeld waarom je niet met verkeersproleten in discussie moet gaan we niet meer vinden. _O-
Joh stel je niet zo aan. Gewoon een mooie jeugd anekdote waarin wraak werd genomen op een club asociale wielrenners. Was het netjes en verstandig? Nee absoluut niet.
pi_204761360
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 15:06 schreef GS-Raw het volgende:
Ik heb ooit eens meegemaakt dat ik met een maatje van mij achter een peloton wielrenners reed (op een weg waar gewoon een fietspad naast ligt) Wij reden in een Ford Ranger en wouden graag inhalen, zij gingen niet aan de kant, wij toeteren, ze gaan nog steeds niet aan de kant. Vervolgens via de grasstrook ingehaald. Allemaal middelvingers en gevloek van die lui. Wij rijden een stukje door, stoppen, gooien allebei de portierdeuren open en scheuren in zijn achteruit terug naar die gasten. Die lui vlogen vervolgens allemaal uit paniek de sloot/berm in. Ja compleet tokkie gedrag van ons, wel vermakelijk…
:D _O-

Weleens voor een oranje stoplicht geremd met een bumperkleven achter me. Die stapte woedend uit en ik had weer groen. Ben toeterend weggereden :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204761443
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:37 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ik weet niet meer wat er toendertijd voorgevallen was, volgens mij gewoon drukte voor de Coentunnel en iemand die zat te drukken terwijl ik niet door kon rijden. Hij zat te gebaren dat ik weg moest (ja doei, ik kan niet harder en ga zeker niet achter de vrachtwagens rijden). Uiteindelijk kwam hij naast me zijn middelvinger opsteken enzo. Dus ik doe dat ook. Uiteindelijk gebaarde hij dat hij wel de snelweg afwilde om te knokken, dus ik doe alsof ik de snelweg afrij en rij maar bleef er op. Hij ging wel de afslag af. _O-

Ik kwam met een grote glimlach op kantoor.
Dit was toen ik nog 24 ofzo was, dat zou me nu ook wat te ver gaan
Lol mooi. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204761469
quote:
10s.gif Op zondag 15 mei 2022 15:24 schreef Nobu het volgende:

[..]
[..]
Kijk, hier heb je er eentje. Duidelijk rijp voor het gesticht, en komt zich in dit topic melden alsof het aan de andere partij ligt.

En veel duidelijker voorbeeld waarom je niet met verkeersproleten in discussie moet gaan we niet meer vinden. _O-
Gewoon terecht, kut wielrenners.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_204761532
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2022 15:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]
:D _O-

Weleens voor een oranje stoplicht geremd met een bumperkleven achter me. Die stapte woedend uit en ik had weer groen. Ben toeterend weggereden :D
Dit kan je ook mooi doen wanneer je vooraan bij het stoplicht staat met een hufter achter je; eventjes wacht totdat het licht oranje wordt en jij nog net door kan rijden en hij daardoor door rood moet. Werkt vooral goed wanneer er een flitskast staat ;).
  zondag 15 mei 2022 @ 16:27:08 #38
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204761871
Gisteren wel dat ik keihard toeterde omdat een dwaas op een fiets vanaf links met z’n vrouw een 50 weg overstak.

Wat een dwaas.

Sowieso laatste tijd veel mensen die niet kijken maar gewoon gaan op de weg, fietsers die je afsnijden, spookrijders.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204761963
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:41 schreef Extraneus het volgende:

[..]
Dat is zo.
[..]
Dat vooral. Het is zo goed als uitgesloten dat iemand uiteindelijk zegt: "Ja, sorry, je hebt eigenlijk wel gelijk."
[..]
Ja, vooral in het verkeer hebben mensen vaak erg korte lontjes.
Hier in het Oosten geen last van, in Het westen zijn de mensen nogal " kort in de kar gespannen"
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_204762226
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:29 schreef XDo het volgende:
Ik ga standaard op pad met boksbeugel in het dashboardkastje en het gebeurt zelden dat ik zonder blauw oog thuis kom van een ritje.
Boksbeugels :')

Niet gewoon rond rijden met een doorgeladen pipa
pi_204762274
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2022 15:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]
:D _O-

Weleens voor een oranje stoplicht geremd met een bumperkleven achter me. Die stapte woedend uit en ik had weer groen. Ben toeterend weggereden :D
Heb jij ziekhard gemodificeerde remmen?
  zondag 15 mei 2022 @ 17:30:46 #42
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_204762853
Een keer bij zo'n snelheidsverlagingding waar je omste beurt door heen moet. Ik was er al half doorheen toen een of andere eikel in een dikke BMW vond dat ie eerste mocht en dus mij klemzette in het snelheidsverlagingding en daarmee zichzelf dus ook. Hij schreeuwen en doen, liep helemaal rood aan. Heb een half uur rustig op mijn telefoon een spelletje zitten doen. Na een flinke tijd ging ie dan toch maar uit de weg en had ik dus "gewonnen"

Normaal rij ik gewoon door zonder mij te ergeren aan idioten.
  zondag 15 mei 2022 @ 17:35:28 #43
486698 IkEetSlakken
FKA Redster1984
pi_204762899
Ik ben wel eens een mongool gevolgd door een woonwijk, maar toen die zulke rare capriolen ging uithalen ben ik uiteindelijk maar gestopt....
Wakadoodle!
pi_204762992
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 16:49 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Heb jij ziekhard gemodificeerde remmen?
Hoezo dat dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_204763090
quote:
5s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:26 schreef Extraneus het volgende:
Geen idee of dit het goede forum is voor mijn vraag, maar ik probeer het maar even. Ik vroeg me af of mensen hier in het verkeer de - verbale of eventueel fysieke - confrontatie in het verkeer aangaan als iemand ze in gevaar brengt (door bijvoorbeeld door rood te rijden of opeens een autodeur open te doen) of als iemand je uitscheldt. Zelf ga ik soms wel de discussie aan, maar ik bind meestal snel in, omdat ik nooit zeker weet wie ik voor me heb. Maar net bijvoorbeeld schold iemand me uit omdat hij vond dat ik niet snel genoeg fietste. Het is altijd een strijd tussen mijn eergevoel, dat ik uiteindelijk meestal inslik) en veiligheid. Ben heel benieuwd hoe jullie omgaan met dit soort verkeerssituaties.
Hou het meestal bij het opsteken van mijn middelvinger, soms is het kut maar een confrontatie kost altijd meer tijd en frustratie dan als je gewoon de situatie uit de weg gaat.

Het leven is te kort om boos te worden op mensen die domme fouten maken.

Behalve racefietsers die denken dat ze goed bezig zijn om met 40 KM/h oude dametjes in te halen op een smal weggetje, treurig volk.
afspraak tandarts verzetten
pi_204763310
quote:
99s.gif Op zondag 15 mei 2022 17:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Hoezo dat dan?
Een of andere tjappie hier op het forum die een aanrijding veroorzaakte wat volgens hem kwam door de gemodificeerde remmen van zijn voorganger. Wat totaal debunked werd

Binnen de week was er een keuring geweest door de politie en weet ik wat nog meer en werd die dude volgens hem in het gelijk gesteld :')
pi_204763528
Toen ik net mijn rijbewijs had, een keer drie mannen uit een auto zien stappen, pakte honkbalknuppels uit de kofferbak en verbouwde vakkundig de auto die achter ze stond.

Daarna zelf niet echt meer het nut ingezien van het wapperen met middelvingers.
- verwijderd door admin -
  zondag 15 mei 2022 @ 18:57:37 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204763678
quote:
1s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:42 schreef groenen het volgende:
Toen ik net mijn rijbewijs had, een keer drie mannen uit een auto zien stappen, pakte honkbalknuppels uit de kofferbak en verbouwde vakkundig de auto die achter ze stond.

Daarna zelf niet echt meer het nut ingezien van het wapperen met middelvingers.
Ik vind dit moeilijk te geloven. Dat iemand 1 knuppel in de achterbak heeft liggen kan ik ergens nog wel geloven, maar meerdere? Ik gok dat er wat anders aan de hand was dan een verkeersruzie.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 15 mei 2022 @ 19:01:21 #49
217702 Lonaa
Honger!
pi_204763708
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2022 14:26 schreef Marsenal het volgende:
Ik ga deze confrontaties nooit aan, agressie in het verkeer is a fools game. Het helpt niet, je wint er niks mee, aos's in het verkeer zijn aso omdat ze een laag empatisch vermogen hebben en jouw assertiviteit gaat dat niet veranderen. Dan kan je wel stoer je mannetje staan, maar er is ook volk dat standaard een knuppel in de achterbak heeft voor precies dit soort feestjes, dan ben je mooi de lul.

Nooit doen.

Vooruit, misschien een middelvingertje als je afslaat. Maar daarna moet je het zelf ook loslaten.
Ik heb een keer middelvinger opgestoken in zo'n situatie en toen besloten de 4 grote kerels in die BMW alsnog achter me aan te komen. Toen ik moest stoppen voor het volgende stoplicht stapte ze alle 4 uit en kwamen op m'n auto af. Was niet heel cool.
Auto door rood getrokken en woonwijk in gevlucht.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204763716
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:01 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb een keer middelvinger opgestoken in zo'n situatie en toen besloten de 4 grote kerels in die BNW alsnog achter me aan te komen. Toen ik moest stoppen voor het volgende stoplicht stapte ze alle 4 uit en kwamen op m'n auto af. Was niet heel cool.
Auto door rood getrokken en woonwijk in gevlucht.
Kon je ze niet omver rijden? :o
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')