Ja ok, maar volgens mij zijn die totale aantal streams ook al gecorrigeerd, om bots eruit te halen die gewoon eindeloos een nummer aan het draaien zijn voor de streams.quote:Op maandag 16 mei 2022 23:08 schreef Funhouse het volgende:
[..]
Wat je ziet is het verschil tussen de gefilterde en ongefilterde streaming nummers. Spotify telt niet alle streams mee voor hun charts, ze halen altijd wat streams weg van mensen die heel lang achter elkaar naar hetzelfde nummer luisteren.
Volgens mij is dat gewoon een Nederlander die hier meeleestquote:Op maandag 16 mei 2022 23:04 schreef koffieleuk het volgende:
[..]
Weet niet of het waar is, maar dat wordt hier wel gezegd
[ twitter ]
Het was voor jouw tijd allemaal niet zo best Mollootquote:Op vrijdag 20 mei 2022 10:18 schreef molloot200 het volgende:
De tweede Nederlandse Songfestivalact die op 1 staat, na Duncan LaurenceWtf, voor mijn geboorte heeft geen n Nederlandse act dat gehaald? Hoe dan?
Nou ja dat geen n van Vrede, Hemel en Aarde, Dingadong, I See a Star, Amsterdam, De Troubadour of Rechtop in de Wind ooit de nummer 1-positie heeft bereikt, verbaast me wel ja.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 11:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Het was voor jouw tijd allemaal niet zo best Molloot
Nederlandstalig scoorde sowieso niet veel nummer een plekken in het verleden.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 14:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nou ja dat geen n van Vrede, Hemel en Aarde, Dingadong, I See a Star, Amsterdam, De Troubadour of Rechtop in de Wind ooit de nummer 1-positie heeft bereikt, verbaast me wel ja.
Dinge-Dong en I See A Star (Ik Zie Een Ster) waren wel Top 3-hits, dus dat scoorde wel. Tussen het eind van de jaren ‘70 en midden jaren ‘90 zat het hele ESF (niet geheel ten onrechte) in een populariteitsdal. Amsterdam werd dan ook nog gekweld doordat men na jarenlang hits uit Amsterdam en de Jordaan dat genre goed zat was. Rechtop In De Wind is wel een notoire flop, tot ergernis van de maker (Peter Koelewijn).quote:Op vrijdag 20 mei 2022 14:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Nou ja dat geen n van Vrede, Hemel en Aarde, Dingadong, I See a Star, Amsterdam, De Troubadour of Rechtop in de Wind ooit de nummer 1-positie heeft bereikt, verbaast me wel ja.
Ademnood, want de kans is groot, dat ik krijg wat ik wil van jou, mond op mond we doen het nou... die bedoel je toch? Dat vind ik wel een belediging voor Edsillia hoorquote:Op vrijdag 20 mei 2022 14:49 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dinge-Dong en I See A Star (Ik Zie Een Ster) waren wel Top 3-hits, dus dat scoorde wel. Tussen het eind van de jaren ‘70 en midden jaren ‘90 zat het hele ESF (niet geheel ten onrechte) in een populariteitsdal. Amsterdam werd dan ook nog gekweld doordat men na jarenlang hits uit Amsterdam en de Jordaan dat genre goed zat was. Rechtop In De Wind is wel een notoire flop, tot ergernis van de maker (Peter Koelewijn).
De Eerste Keer was volgens mij voor het eerst in jaren weer een grote ESF-hit. Hemel & Aarde scoorde ook wel aardig, al was dat misschien de ‘festivalversie’ van Ademnood, dat al twee jaar eerder had gescoord, met nog de nodige opvolgers in die categorie.
En na de eeuwwisseling werden onze inzendingen dramatischer, draaide geen enkel radiostation berhaupt nog muziek van dat nichterige Oostblokfeestje en verdwenen uiteindelijk de hitlijsten in de vorm zoals we die kenden, waardoor Sieneke wel een nummer 1 hit in de Mega Top 100 kon scoren, terwijl dat wellicht niet onze beste inzending ooit was.
Nederlandse top 40 hits en hun hoogste notering:quote:Op vrijdag 20 mei 2022 14:28 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Het is geen waardeoordeel hquote:Op vrijdag 20 mei 2022 15:32 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ademnood, want de kans is groot, dat ik krijg wat ik wil van jou, mond op mond we doen het nou... die bedoel je toch? Dat vind ik wel een belediging voor Edsillia hoor![]()
Die band lijkt me dan De Staat gezien haar eerdere uitspraken.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 18:51 schreef blackswangreen het volgende:
S10 kondigde op de radio twee upcoming singles aan: het nummer waarvan werd gedacht dat het haar songfestivalinzending was ('Dans mij naar huis' dus) en een samenwerking met een Nederlandse band waar ze fan van is.
quote:Op zaterdag 21 mei 2022 11:04 schreef Meridiaan het volgende:
Ik heb vannacht over S10 gedroomd. Ze ging zingen en ik moest aan een bureau zitten naast Erik de Zwart, als een soort stagehand. S10 vergat een deel van haar tekst![]()
En bij de regel ‘ik schuil onder de tafel’ moest ik onder het bureau gaan zitten.
Het was fantastisch
Kan goed en die zal het vast zijn, maar ze verklapte tijdens de zoom ook dat ze bezig was met een duet met Paskal van Blf. Maar die is dan misschien voor later. (Ik ben daar serieus wel echt benieuwd naar!)quote:Op vrijdag 20 mei 2022 19:24 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Die band lijkt me dan De Staat gezien haar eerdere uitspraken.
Lijkt me wel duidelijk dat het dan Blf is hequote:Op zondag 22 mei 2022 10:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Kan goed en die zal het vast zijn, maar ze verklapte tijdens de zoom ook dat ze bezig was met een duet met Paskal van Blf. Maar die is dan misschien voor later. (Ik ben daar serieus wel echt benieuwd naar!)
Ja maar omdat er stond 'band' en zij het alleen over Paskal had twijfel ik. En ze is idd uitgesproken fan van De Staat. Welke het ook is, ben benieuwd!quote:Op zondag 22 mei 2022 10:46 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Lijkt me wel duidelijk dat het dan Blf is heDe Staat zou wel cool zijn, maar is misschien een wat minder logische combi.
quote:Op woensdag 1 juni 2022 23:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Claudia de Breij, is that you?
Nee, dat denk ik niet. Dat nummer had vermoedelijk bij de televote wel wat beter gescoord. Qua streams waarschijnlijk niet, het is echt een live-nummer.quote:
Het was meer alles of niets geweest, al denk ik sowieso wel dat het niet in de Top 3 of Bottom ~8 was geindigd. Je had alleen met de manier van het in beeld brengen meer in de richting van Shum vorig jaar moeten gaan, dus geen publiek in beeld, weinig wide shots, veel close-ups enzo, zodat de kijker echt in het optreden gezogen wordt. Het is de vraag of dat met dit team was gelukt, want dat ging nu ook niet echt lekker.quote:Op maandag 6 juni 2022 12:31 schreef Em31 het volgende:
Me voor altijd afvragen hoe dit het had gedaan
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |