quote:Op maandag 6 juni 2022 13:28 schreef raptorix het volgende:
Zijn er hier ook nog sloebers die minder dan 6K bruto maken, man man man wat een topic. Ik stel voor dat we een FokMeet houden en dat iedereen zijn strookje meeneemt.
Ja ik hoor, de helft.quote:Op maandag 6 juni 2022 13:28 schreef raptorix het volgende:
Zijn er hier ook nog sloebers die minder dan 6K bruto maken, man man man wat een topic. Ik stel voor dat we een FokMeet houden en dat iedereen zijn strookje meeneemt.
Ja ik heb het bruto maandsalaris berekend op basis van de fiscale winst van vorig jaar gedeeld door 12. Ik moet wel zeggen dat ik ivm corona weinig vakantie heb gehouden. Daarom ben ik de afgelopen 2 jaar zeker niet enkele maanden per jaar weggeweest. Maar het is bij mij wel zo dat ik de ene week 30 uur werk en de andere week helemaal niet. Hangt van de opdrachten af. Vaak weet ik dat niet van tevoren. Daarom kom ik gemiddeld op 15 tot 20 uur over 52 weken. In de toekomst wil ik wel weer meer proberen om mijn vrije tijd wat te clusteren zodat ik echt ook bijv. 2 maanden per jaar weg kan zonder veel te hoeven doen. Maar ik vind het ook wel prima om hier en daar een weekje te hebben en soms wat langer weg te gaan en dan af en toe nog wat te doen als ik op reis ben.quote:Op maandag 6 juni 2022 08:11 schreef baskick het volgende:
[..]
Is dat maandinkomen 12 periodes, ofwel, loopt dat door als je 'enkele maanden' vakantie houdt? Wat voor uurtarief hanteer je?
En de standaard "je post eerder als je meer binnen harkt"quote:Op maandag 6 juni 2022 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Denk dat de gemiddelde fokker ook wel oud is dan verdien je ook wel snel wat meer.
No offense voor alle ouwe lullen.
Het wordt pas weer de moeite als je de 100k voorbij bent. Gek genoeg houd je dan per euro weer meer over. Dan komt een bonus lekker binnen…quote:Op maandag 6 juni 2022 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
De pest in nl is, of je nou 4, 5 of 6k per maand verdient. Netto ga je er nauwelijks op voorruit.
De belasting is al fors toeslagen vervallen. Je koopt een paar duurdere items met dito maandlasten en je zit weer op hetzelfde.
Als je 12K netto per maand binnenhaalt kun je lekker leven.
Dan post ik hem ook maar, 49 trouwensquote:Op maandag 6 juni 2022 17:53 schreef Rene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ook nog eens onder de 6k!
Ohja, 33 jaar
Was jij niet bij een startup begonnen?quote:Op maandag 6 juni 2022 23:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan post ik hem ook maar, 49 trouwensBijna pensioen
[ afbeelding ]
Ja hoezo?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 05:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Was jij niet bij een startup begonnen?
Ondernemenquote:Op maandag 6 juni 2022 23:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het wordt pas weer de moeite als je de 100k voorbij bent. Gek genoeg houd je dan per euro weer meer over. Dan komt een bonus lekker binnen…
12knetto is wel erg veel. Dan moet je 300k per jaar verdienen, dat zijn er maar heel weinig.
Er zijn redelijk watensrm die rond de 90k verdienen en best nog wel mensen die 100-120k verdienen, maar daarboven wordt het snel, heel snel minder.
P. S. Als je kinderen op de opvang hebt houd je sowieso niets over.
Ja, ook alleen als je heel succesvol bent.quote:
Personeelsnummer 18quote:Op maandag 6 juni 2022 23:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan post ik hem ook maar, 49 trouwensBijna pensioen
[ afbeelding ]
Hoe danquote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
mijn vaste lasten zijn zo'n 1200 euro per maand,
Lucky you. Zat mensen die meer dan dit bedraag aan huur betalen ^quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Eerlijk gezegd, mijn vaste lasten zijn zo'n 1200 euro per maand
Op dit moment harken zelfstandigen die klussen aannemen zo 100 tot 300k per jaar binnen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 07:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, ook alleen als je heel succesvol bent.
Een paar jaar geleden verdiende een gemiddelde ondernemer 40-50k. Natuurlijk bouwen die nog wel wat kapitaal op door winst terug te investeren. Maar jouw idee geldt alleen voor degenen die het goed doen. Dan kun je honderden miljoenen verdienen zelfs… het zijn er maar een paar.
Het hele idee van salaris en geld verdienen is helemaal scheef doordat we altijd maar de succesvolle mensen zien, de rijke mensen met geld. De rest hoor je nauwelijks. Hele volksstammen verdienen gewoon tussen de 2 en 3 duizend netto per maand. En dat zal niet zomaar meer worden, behalve met inflatie (en dan is het niets waard).
Ik ben wel eens 5 geweest bij een bedrijf wat uiteindelijk 400 hadquote:
Nou, benzine en boodschappen zitten er dus al in niet bij in zoals ik al zeiquote:
Dat besef ik wel hoor. Neemt niet weg dat ik nog steeds achter de algemene strekking van mijn post sta. Op een gegeven moment boeit wat extra netto salaris niet zo veel meer en ik denk dat je die grens een stuk sneller bereikt dan je zou denken. En dan kies ik toch liever voor die veel minder stressvolle, maar iets minder betalende baan in plaats van meer netto salaris dat alleen maar naar de spaarrekening gaat en ook meer stress.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lucky you. Zat mensen die meer dan dit bedraag aan huur betalen ^
Dit is wel héél zwart/wit. Net alsof er geen banen zijn waar je dergelijke nettobedragen verdient en niet meer dan je contracturen hoeft te werken (of bereikbaar te zijn). Ik zal je zeggen: dat kan heus. En die 1000 per maand netto overhouden biedt héél veel mogelijkheden om vermogen op te bouwen met bijbehorende voordelen. Maar goed, mogelijk geven anderen daar minder om, ja.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Of ik dan 3000, 3500 of 4000 euro netto binnen krijg interesseert me ook geen zak, het is alleen maar extra spaargeld. Nou, joepie. Dan heb ik liever dat lagere salaris en daarnaast geen stress en voldoende vrije tijd in plaats van een baan waarbij er bij wijze van spreken verwacht word dat ik 60 uur per week werk en daarnaast ten alle tijden telefonisch beschikbaar blijf.
Idd, compleet gestoord. Die huurprijzen. Mijn netto hypotheeklasten zijn net ¤400.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lucky you. Zat mensen die meer dan dit bedraag aan huur betalen ^
Sommigen wel. En dan nadat ze alle verzekeringen rondom zorg en arbeidsongeschiktheid betaald hebben blijft er alsnog minder over dan je zou denken. tegelijkertijd hele volksstammen die zich voor 60¤ per uur laten inhuren (dat is ongeveer een ton) en waarbij dat heel wat lijkt. Tot ze ziek worden, of een hernia krijgen. Boven de honderd kun je lekker verdienen, zeker doen als je dat kan. Vergeet je AO verzekeringen niet...quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op dit moment harken zelfstandigen die klussen aannemen zo 100 tot 300k per jaar binnen.
Met een verkoopuurloon van 100-130 ¤/u
Maar goed dat zal tijdelijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |