Tja. Het is ook maar hoe je je leven inricht. Zelf ontzettend tevreden met mijn vrije tijd en eigen regie over agenda en werkdagen. More money more problems is mijn ervaring.quote:Op dinsdag 31 mei 2022 20:21 schreef NaturalScience het volgende:
Wauw.... al die HBOers hier die tonnen per jaar verdienen....
Kom ik aan met mijn cum laude MSc + PhD, en bruto inkomen van net aan 4000,- p.m.
Tjah, wetenschapper zijn loont niet (in financieel opzicht).
Dit is een vrij nutteloos topicquote:Op woensdag 1 juni 2022 09:44 schreef Questular het volgende:
Komt er ooit een top 10 met meest verdienende fokkers? Iedereen hier verdient zo te lezen bakken vol met geld.
Dat denk ik nietquote:Op woensdag 1 juni 2022 11:55 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dit is een vrij nutteloos topic
Met mijn 7k netto en leeftijd van 25 jaar zou ik toch sowieso op 1 staan.
Ben je gek, iemand anders verzint wel een beter salaris hoor.quote:Op woensdag 1 juni 2022 11:55 schreef Ypmaha het volgende:
[..]
Dit is een vrij nutteloos topic
Met mijn 7k netto en leeftijd van 25 jaar zou ik toch sowieso op 1 staan.
Ik bedoel niet dat ze een advies in één uurtje uit hun mouw schudden, het lijkt er vaak op.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En die Big4 mensen waarvan jij denkt dat ze een standaard adviesje in een uurtje uit hun mouw schudden, zijn wel de mensen die in het weekend niet naast/op het voetbalveld staan, maar door moeten werken (of vele jaren doorgewerkt hebben). Moet er wel bij zeggen dat ik ook niet heel erg positief ben over de consultants op deze aarde. Maar 1 ding weet ik zeker, die gasten&dames hebben zeker in het begin van hun carriere erg veel prive leven op moeten offeren en de gok moeten nemen dat ze op die gouden berg zouden landen.
Zwaar herkenbaar, ik werk ook in een ziekenhuis, krijg daar regelmatig adviezen die door "ervaren consultants" worden opgesteld maar die de zorg gewoonweg niet kennen ...quote:Op woensdag 1 juni 2022 16:43 schreef zatoichi het volgende:
[..]
maar het eindresultaat in mijn vakgebied (de gezondheidszorg) is er wel naar.
Meer geld geeft mij juist minder zorgen.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:45 schreef Rene het volgende:
[..]
Tja. Het is ook maar hoe je je leven inricht. Zelf ontzettend tevreden met mijn vrije tijd en eigen regie over agenda en werkdagen. More money more problems is mijn ervaring.
Andere uiterste. Ik beredeneer het binnen de iets realistischere vormen (korte duur)quote:Op zaterdag 4 juni 2022 08:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Meer geld geeft mij juist minder zorgen.
Stel dat je zoveel geld hebt dat je niet eens meer hoeft te werken, dat zou toch relaxt zijn.
Ook op korte termijn heb ik een stuk minder zorgen met een flinke spaarbuffer achter de hand.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 09:26 schreef Rene het volgende:
[..]
Andere uiterste. Ik beredeneer het binnen de iets realistischere vormen (korte duur)
Damn keurig geregeld!quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:39 schreef JohnDDD het volgende:
01: Bedrijfstak: Tekst-/redactiewerk
02: Functie: ZZP Tekstschrijver/redacteur
03: Opleiding: WO MA in talen
04: Leeftijd: 38
05: Aantal uren per week dat je werkt: gemiddeld +-15 tot 20
06: Aantal vakantiedagen: zoveel als ik wil, over het algemeen enkele maanden per jaar
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: +-6000
09: Netto maand salaris: +-4500
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 12 jaar
12: Goodies: geen
13: Tevreden?: niet heel boeiend werk, maar betaalt wel lekker voor zo weinig
14: (Door)groei mogelijkheden: weinig maar het is ook wel prima zo
Is dat maandinkomen 12 periodes, ofwel, loopt dat door als je 'enkele maanden' vakantie houdt? Wat voor uurtarief hanteer je?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:39 schreef JohnDDD het volgende:
06: Aantal vakantiedagen: zoveel als ik wil, over het algemeen enkele maanden per jaar
Volgens mij hadden we hier iemand die een heel goed lopend bedrijf had, had ook een topic over een kast van een woning die hij had laten bouwen, alleen ging het daarmee volgens mij niet zo goed in de vorige crisis.quote:Op woensdag 1 juni 2022 09:44 schreef Questular het volgende:
Komt er ooit een top 10 met meest verdienende fokkers? Iedereen hier verdient zo te lezen bakken vol met geld.
Bedoel je DS4? Die was advocaat toch?quote:Op maandag 6 juni 2022 09:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we hier iemand die een heel goed lopend bedrijf had, had ook een topic over een kast van een woning die hij had laten bouwen, alleen ging het daarmee volgens mij niet zo goed in de vorige crisis.
Ja ik weet het ook niet meer zeker, en advocaten hebben ook vaak wel hun eigen bedrijf natuurlijkquote:Op maandag 6 juni 2022 09:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah ja, stond mij dat hij een eigen bedrijf had.
Ja hem bedoelde ik, overigens hebben we ook nog een gebruiker gehad die eigenaar was van een dance label of van die grote concerteren organiseerde, maar dat is wel van heel lang terug.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik weet het ook niet meer zeker, en advocaten hebben ook vaak wel hun eigen bedrijf natuurlijk
Maar ik weet ook niet zeker of je hem bedoelde (en of ik de naam goed heb), maar volgens mij had die wel een prachtig huis gebouwd, ik herinner me een opmerking over niet meer met deuren kunnen slaan, omdat het huis luchtdicht is, en dan werkt dat niet.
Als ik het goed onthouden heb was zijn vrouw apotheker (ook zelfstandig ondernemer) maar ging de relatie niet zo goed meer na de bouw van het huis.
En dan was er nog een user die het altijd over de "unit" had als hij een van de auto's bedoelde, geen idee meer welke user dat was, maar die heeft hier ook vast een flink inkomen gepost.
Ik weet niet meer wie zijn auto's units noemde...quote:Op maandag 6 juni 2022 10:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja hem bedoelde ik, overigens hebben we ook nog een gebruiker gehad die eigenaar was van een dance label of van die grote concerteren organiseerde, maar dat is wel van heel lang terug.
72k per jaar als ondernemer is op zich niet schokkend, maar hij werkt er blijkbaar maar zo'n 20u per week voor (gemiddeld, dus ga er vanuit dat het eigenlijk meer is door al die vakantie). Dat is dan een uurtarief van zo'n ¤ 70 (of iets meer bij hogere vaste kosten). Met een WO MA in talen en 12 jaar werkervaring klinkt dat niet onrealistisch.quote:Op maandag 6 juni 2022 08:11 schreef baskick het volgende:
[..]
Is dat maandinkomen 12 periodes, ofwel, loopt dat door als je 'enkele maanden' vakantie houdt? Wat voor uurtarief hanteer je?
Heel lekker dit, klinkt als een droombaanquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:39 schreef JohnDDD het volgende:
Iemand die 40u werkt geeft toch ook 40u op, ondanks dat je een paar vakantieweken hebt.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
72k per jaar als ondernemer is op zich niet schokkend, maar hij werkt er blijkbaar maar zo'n 20u per week voor (gemiddeld, dus ga er vanuit dat het eigenlijk meer is door al die vakantie). Dat is dan een uurtarief van zo'n ¤ 70 (of iets meer bij hogere vaste kosten). Met een WO MA in talen en 12 jaar werkervaring klinkt dat niet onrealistisch.
Men moet ook niet vergeten dat zaken zoals een fatsoenlijk pensioen en overige verzekeringen ontbreken. Dus zzp is goed verdienen, maar bepaalde zaken ontbreken gewoon waardoor je qua salaris een vertekend beeld hebt.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
72k per jaar als ondernemer is op zich niet schokkend, maar hij werkt er blijkbaar maar zo'n 20u per week voor (gemiddeld, dus ga er vanuit dat het eigenlijk meer is door al die vakantie). Dat is dan een uurtarief van zo'n ¤ 70 (of iets meer bij hogere vaste kosten). Met een WO MA in talen en 12 jaar werkervaring klinkt dat niet onrealistisch.
Talensector staat niet bekend om zijn goede lonenquote:Op maandag 6 juni 2022 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je 40u per week werkt en 6 maanden per jaar vakantie neemt, lijkt het me logisch dat je dan 20u per week opgeeft als gemiddelde. Hij is geen loonslaaf met een paar weekjes doorbetaald vakantie hé.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:13 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Iemand die 40u werkt geeft toch ook 40u op, ondanks dat je een paar vakantieweken hebt.
Dat verreken je toch niet in je standaard werkweek uren.
Ik denk dat men dat hier ook niet vergeetquote:Op maandag 6 juni 2022 10:19 schreef xminator het volgende:
[..]
Men moet ook niet vergeten dat zaken zoals een fatsoenlijk pensioen en overige verzekeringen ontbreken. Dus zzp is goed verdienen, maar bepaalde zaken ontbreken gewoon waardoor je qua salaris een vertekend beeld hebt.
Zal best, maar goeie tekstschrijvers als ondernemer zie ik toch vaak beste bedragen vragen. Als je erg goed bent en snel teksten kan schrijven kun je best wat verdienen.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:21 schreef Adames het volgende:
[..]
Talensector staat niet bekend om zijn goede lonen
Oh op die manier, ik dacht idd volgens de loonslaaf methode.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:24 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Als je 40u per week werkt en 6 maanden per jaar vakantie neemt, lijkt het me logisch dat je dan 20u per week opgeeft als gemiddelde. Hij is geen loonslaaf met een paar weekjes doorbetaald vakantie hé.
Waarom zoveel meer? Zoveel kan pensioen opbouw toch niet kosten, en welke extra verzekeringen zijn verplicht als ZZP'er?quote:Op maandag 6 juni 2022 10:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik denk dat men dat hier ook niet vergeet Gemiddeld hou ik altijd aan dat je 2x zoveel moet verdienen als zzp'er dan in loondienst.
Pensioen, ziekte, vakantie, BTW, inkomstenbelasting en bedrijfsuitgavenquote:Op maandag 6 juni 2022 10:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zoveel meer? Zoveel kan pensioen opbouw toch niet kosten, en welke extra verzekeringen zijn verplicht als ZZP'er?
Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en afhankelijk van het beroep een beroepsaansprakelijkheidsverzekering zijn ook aan te bevelen. Net als een eventuele rechtsbijstandverzekering. Niet verplicht allemaal, maar toch wel verstandig.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zoveel meer? Zoveel kan pensioen opbouw toch niet kosten, en welke extra verzekeringen zijn verplicht als ZZP'er?
Als loonslaaf leg ik 8,3% van mijn bruto salaris in mijn pensioenpot, de werkgever doet er nog eens 16,7% bij, dus gezamenlijk bijna een kwart van mijn bruto salaris gaat in mijn pensioenpot. Dus als ZZP'er moet je echt flink wat in je pensioen stoppen om hetzelfde te bereiken.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Je kan ook eerst gaan terugrekenen wat je als werknemer kost voor je baas, dan krijg je vaak al een beter beeld. Want je hebt in je hoofd je brutoloon, maar daarnaast verdien je nog (indirect) door: vakantiegeld, vakantiedagen (en andere vrije dagen), pensioen, onkostenvergoedingen etc. Daarnaast krijg je doorbetaald bij ziekte, arbeidsongeschiktheid, zwangerschap etc.... zelfs bij ontslag krijg je doorbetaald d.m.v. WW. Alle extra kosten vergis je je vaak ook nog in (reiskosten, auto, lunch, apparatuur, scholing). Dan nog alle extra uren die je kwijt bent aan het ondernemerschap.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:36 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Het klinkt mij als lulkoek, zelfs als je vertaler zou zijn in technische niche kom je niet aan dit soort bedragen.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Heel lekker dit, klinkt als een droombaan
Klopt, mijn vrouw werkt bij een uitgeverij en die rekenen maximaal 30 euro per uur, maar dat is eerder uitzondering dan regel. 20 euro is gangbaarder.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:21 schreef Adames het volgende:
[..]
Talensector staat niet bekend om zijn goede lonen
Daarom acht ik deze getallen uiterst onbetrouwbaar, ik heb wel met hele goede technicall writers gewerkt, maar dat waren meer developers met talent voor schrijven, dan translators met kennis van techniek.quote:Op maandag 6 juni 2022 13:17 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Klopt, mijn vrouw werkt bij een uitgeverij en die rekenen maximaal 30 euro per uur, maar dat is eerder uitzondering dan regel. 20 euro is gangbaarder.
Ze heeft er wel eens over gedacht om uit loondienst te gaan en voor zichzelf aan de slag te gaan, maar dat is daar niet echt lonend als je ook nog je eigen pensioen moet gaan opbouwen...
Ik had maar 50k winst in m'n onderneming vorig jaar dus dat is best karigquote:Op maandag 6 juni 2022 13:28 schreef raptorix het volgende:
Zijn er hier ook nog sloebers die minder dan 6K bruto maken, man man man wat een topic. Ik stel voor dat we een FokMeet houden en dat iedereen zijn strookje meeneemt.
Jij zat toch in SEO business?quote:Op maandag 6 juni 2022 13:53 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ik had maar 50k winst in m'n onderneming vorig jaar dus dat is best karigik verwacht dit jaar nog minder.
Mwah heb zelf websites en webwinkels... draaiden vroeger erg goed maar nu niet meer. Ben ook nog boekhouder dus beetje belastingen en administraties doen. Hou je nog wel een modaal inkomen aan over zoals je ziet... meer ook niet. Werken tot m'n dood dan maarquote:
Zo lastig is het niet. Gewoon je winst in je eenmanszaak (je kan er maar één hebben) als je ondernemer bent of je bruto maand loon als je in loondienst bent. Of beide natuurlijk. Bij BV's wordt het misschien wat lastiger omdat je zowel een DGA loon hebt als winst... die je bijv. in de BV laat en dus nog niet zwaar belast worden. Maar dan nog is de jaarwinst van de BV en je inkomen uit je IB (in dit geval je DGA loon) dan het duidelijkste.quote:Op maandag 6 juni 2022 14:14 schreef freak1 het volgende:
tja, die hoge bedragen...
ik heb een prima baan die zwaar overbetaald wordt, en daarbij een paar eigen bedrijven.. maar inkomen is dan zeer relatief..
is mijn salaris wat ik aan het eind van de maand overhoud? want dat is tientjeswerk.. dat gaat allemaal in mijn bedrijfspand en mijn bedrijven om die op te bouwen..
is mijn salaris dan wat de omzet is bruto van mijn baan en bedrijven? (heb eenmanszaken) dan zijn het bizarre bedragen...
vind het altijd lastig om dan te vergelijken hoor.. en dan ook nog eens waar je woont.. alleen al in NL is je euro veel minder waard in AMS of vergelijkbare steden in vergelijking met een 20 minuutjes rijden er vanaf.. laat staan dat we buiitenlandse salarissen met NL salarissen gaan vergelijken.
mwah;quote:Op maandag 6 juni 2022 14:47 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo lastig is het niet. Gewoon je winst in je eenmanszaak (je kan er maar één hebben) als je ondernemer bent of je bruto maand loon als je in loondienst bent. Of beide natuurlijk. Bij BV's wordt het misschien wat lastiger omdat je zowel een DGA loon hebt als winst... die je bijv. in de BV laat en dus nog niet zwaar belast worden. Maar dan nog is de jaarwinst van de BV en je inkomen uit je IB (in dit geval je DGA loon) dan het duidelijkste.
Ja maar je bent een eenmanszaak... de scheiding tussen zakelijk en privé is klein. Dus "alles gaat terug in je bedrijf" is niet echt veelzeggend. Als jij een ton op je zakelijke rekening hebt staan verlaagt dat je winst niet. Je winst is je omzet min je kosten, dus de enige manier om je winst naar een paar tientjes te krijgen zoals je zegt (bij een riante omzet), is door zoveel kosten te maken dat je geen winst meer hebt. En dat is vaak vrij lastig want grote investeringen tellen niet (direct) mee in je kosten want die schrijf je af, voorraad telt niet mee in je kosten (worden pas kosten als het verkocht is), aflossen op de hypotheek van je bedrijfspand (of nog een pand kopen) ook niet etc.quote:Op maandag 6 juni 2022 15:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
mwah;
laat ik me eerst even corrigeren, correct ik heb uiteraard 1 eenmanszaak, meerdere handelsnamen![]()
en nee, dat ben ik dus niet met je eens..
ik kies ervoor om mijn inkomen prive en zakelijk te hergebruiken in mijn bedrijven..
oftewel, mijn bruto winst per jaar is -60K of meer, maar mijn omzet is riant.. mijn theoretische winst ook.. maar omdat alles terug gaat in de bedrijven krijg ik niet alleen een berg geld terug van de belasting over mijn betaalde belasting in loondienst, maar heb ik effectief een netto salaris voor de bühne van een paar tientjes..
Vandaar mijn vragen. Als je 12 maanden dit opneemt terwijl je maar 6 maanden werkt en dan maar 20 uur per week, wordt de som heel anders.quote:Op maandag 6 juni 2022 10:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
In theorie leuk plan.quote:Op maandag 6 juni 2022 13:28 schreef raptorix het volgende:
Zijn er hier ook nog sloebers die minder dan 6K bruto maken, man man man wat een topic. Ik stel voor dat we een FokMeet houden en dat iedereen zijn strookje meeneemt.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 6 juni 2022 15:35 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja maar je bent een eenmanszaak... de scheiding tussen zakelijk en privé is klein. Dus "alles gaat terug in je bedrijf" is niet echt veelzeggend. Als jij een ton op je zakelijke rekening hebt staan verlaagt dat je winst niet. Je winst is je omzet min je kosten, dus de enige manier om je winst naar een paar tientjes te krijgen zoals je zegt (bij een riante omzet), is door zoveel kosten te maken dat je geen winst meer hebt. En dat is vaak vrij lastig want grote investeringen tellen niet (direct) mee in je kosten want die schrijf je af, voorraad telt niet mee in je kosten (worden pas kosten als het verkocht is), aflossen op de hypotheek van je bedrijfspand (of nog een pand kopen) ook niet etc.
Met creatief boekhouden lukt dat misschien... Uitgaven in je eenmanszaak is niet hetzelfde als kosten. Voorraad, renovatie pand, machines, hypotheek zijn voorbeelden van bedragen die inderdaad geld kosten, maar die niet (altijd) direct in de kosten belanden. En een beetje handig met afschrijvingen omgaan klinkt wazig. Je mag maximaal 20% afschrijven op die machine. Renovatie pand misschien zelfs 10%... pand nog minder.quote:Op maandag 6 juni 2022 16:10 schreef freak1 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Stel
Er komt 160k binnen in loondienst
Omzet eenmanszaak is 160k
Betaalde belasting over loondienst is 75k
Uitgaven eenmanszaak aan voorraad cq inkoop, renovatie pand, machines, electra, deel aan hypotheek etc. Komen ook weer rond die 160k uit.. omdat j iedere bruto euro uit de zaken meteen uitgeeft inclusief privé geld.. dan is het dus wel tientjes werk wat je dan netto verdiend.. en door een beetje handig met afschrijvingen om te gaan vorder je weer een aanzienlijk gedeelte van je 75k betaalde belasting uit loondienst terug..
Dat houd uiteraard een keer op maar dat is wel een paar jaar vol te houden..
dat mag.. maar zo werkt het welquote:Op maandag 6 juni 2022 16:57 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Met creatief boekhouden lukt dat misschien... Uitgaven in je eenmanszaak is niet hetzelfde als kosten. Voorraad, renovatie pand, machines, hypotheek zijn voorbeelden van bedragen die inderdaad geld kosten, maar die niet (altijd) direct in de kosten belanden. En een beetje handig met afschrijvingen omgaan klinkt wazig. Je mag maximaal 20% afschrijven op die machine. Renovatie pand misschien zelfs 10%... pand nog minder.
Dan is nog de vraag of je zelfstandigenaftrek kan toepassen als je ook 160k in loondienst verdient... gezien het feit dat je zegt aanzienlijk deel van je 75k terug te krijgen uit loondienst lijkt dat wel het geval. Of heb je dus zelfs verlies in je onderneming als ik het zo begrijp. Het zal theoretisch heus wel kunnen maar het klinkt onlogisch.
quote:Op maandag 6 juni 2022 13:28 schreef raptorix het volgende:
Ja ik hoor, de helft.quote:Op maandag 6 juni 2022 13:28 schreef raptorix het volgende:
Ja ik heb het bruto maandsalaris berekend op basis van de fiscale winst van vorig jaar gedeeld door 12. Ik moet wel zeggen dat ik ivm corona weinig vakantie heb gehouden. Daarom ben ik de afgelopen 2 jaar zeker niet enkele maanden per jaar weggeweest. Maar het is bij mij wel zo dat ik de ene week 30 uur werk en de andere week helemaal niet. Hangt van de opdrachten af. Vaak weet ik dat niet van tevoren. Daarom kom ik gemiddeld op 15 tot 20 uur over 52 weken. In de toekomst wil ik wel weer meer proberen om mijn vrije tijd wat te clusteren zodat ik echt ook bijv. 2 maanden per jaar weg kan zonder veel te hoeven doen. Maar ik vind het ook wel prima om hier en daar een weekje te hebben en soms wat langer weg te gaan en dan af en toe nog wat te doen als ik op reis ben.quote:Op maandag 6 juni 2022 08:11 schreef baskick het volgende:
[..]
Is dat maandinkomen 12 periodes, ofwel, loopt dat door als je 'enkele maanden' vakantie houdt? Wat voor uurtarief hanteer je?
En de standaard "je post eerder als je meer binnen harkt"quote:Op maandag 6 juni 2022 18:36 schreef FlippingCoin het volgende:
Denk dat de gemiddelde fokker ook wel oud is dan verdien je ook wel snel wat meer.
No offense voor alle ouwe lullen.
Het wordt pas weer de moeite als je de 100k voorbij bent. Gek genoeg houd je dan per euro weer meer over. Dan komt een bonus lekker binnen…quote:Op maandag 6 juni 2022 22:06 schreef Lospedrosa het volgende:
De pest in nl is, of je nou 4, 5 of 6k per maand verdient. Netto ga je er nauwelijks op voorruit.
De belasting is al fors toeslagen vervallen. Je koopt een paar duurdere items met dito maandlasten en je zit weer op hetzelfde.
Als je 12K netto per maand binnenhaalt kun je lekker leven.
Dan post ik hem ook maar, 49 trouwensquote:Op maandag 6 juni 2022 17:53 schreef Rene het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En ook nog eens onder de 6k!
Ohja, 33 jaar
Was jij niet bij een startup begonnen?quote:Op maandag 6 juni 2022 23:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan post ik hem ook maar, 49 trouwensBijna pensioen
[ afbeelding ]
Ja hoezo?quote:Op dinsdag 7 juni 2022 05:32 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Was jij niet bij een startup begonnen?
Ondernemenquote:Op maandag 6 juni 2022 23:23 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het wordt pas weer de moeite als je de 100k voorbij bent. Gek genoeg houd je dan per euro weer meer over. Dan komt een bonus lekker binnen…
12knetto is wel erg veel. Dan moet je 300k per jaar verdienen, dat zijn er maar heel weinig.
Er zijn redelijk watensrm die rond de 90k verdienen en best nog wel mensen die 100-120k verdienen, maar daarboven wordt het snel, heel snel minder.
P. S. Als je kinderen op de opvang hebt houd je sowieso niets over.
Ja, ook alleen als je heel succesvol bent.quote:
Personeelsnummer 18quote:Op maandag 6 juni 2022 23:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan post ik hem ook maar, 49 trouwensBijna pensioen
[ afbeelding ]
Hoe danquote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
mijn vaste lasten zijn zo'n 1200 euro per maand,
Lucky you. Zat mensen die meer dan dit bedraag aan huur betalen ^quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Eerlijk gezegd, mijn vaste lasten zijn zo'n 1200 euro per maand
Op dit moment harken zelfstandigen die klussen aannemen zo 100 tot 300k per jaar binnen.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 07:53 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ja, ook alleen als je heel succesvol bent.
Een paar jaar geleden verdiende een gemiddelde ondernemer 40-50k. Natuurlijk bouwen die nog wel wat kapitaal op door winst terug te investeren. Maar jouw idee geldt alleen voor degenen die het goed doen. Dan kun je honderden miljoenen verdienen zelfs… het zijn er maar een paar.
Het hele idee van salaris en geld verdienen is helemaal scheef doordat we altijd maar de succesvolle mensen zien, de rijke mensen met geld. De rest hoor je nauwelijks. Hele volksstammen verdienen gewoon tussen de 2 en 3 duizend netto per maand. En dat zal niet zomaar meer worden, behalve met inflatie (en dan is het niets waard).
Ik ben wel eens 5 geweest bij een bedrijf wat uiteindelijk 400 hadquote:
Nou, benzine en boodschappen zitten er dus al in niet bij in zoals ik al zeiquote:
Dat besef ik wel hoor. Neemt niet weg dat ik nog steeds achter de algemene strekking van mijn post sta. Op een gegeven moment boeit wat extra netto salaris niet zo veel meer en ik denk dat je die grens een stuk sneller bereikt dan je zou denken. En dan kies ik toch liever voor die veel minder stressvolle, maar iets minder betalende baan in plaats van meer netto salaris dat alleen maar naar de spaarrekening gaat en ook meer stress.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lucky you. Zat mensen die meer dan dit bedraag aan huur betalen ^
Dit is wel héél zwart/wit. Net alsof er geen banen zijn waar je dergelijke nettobedragen verdient en niet meer dan je contracturen hoeft te werken (of bereikbaar te zijn). Ik zal je zeggen: dat kan heus. En die 1000 per maand netto overhouden biedt héél veel mogelijkheden om vermogen op te bouwen met bijbehorende voordelen. Maar goed, mogelijk geven anderen daar minder om, ja.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 11:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Of ik dan 3000, 3500 of 4000 euro netto binnen krijg interesseert me ook geen zak, het is alleen maar extra spaargeld. Nou, joepie. Dan heb ik liever dat lagere salaris en daarnaast geen stress en voldoende vrije tijd in plaats van een baan waarbij er bij wijze van spreken verwacht word dat ik 60 uur per week werk en daarnaast ten alle tijden telefonisch beschikbaar blijf.
Idd, compleet gestoord. Die huurprijzen. Mijn netto hypotheeklasten zijn net ¤400.quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Lucky you. Zat mensen die meer dan dit bedraag aan huur betalen ^
Sommigen wel. En dan nadat ze alle verzekeringen rondom zorg en arbeidsongeschiktheid betaald hebben blijft er alsnog minder over dan je zou denken. tegelijkertijd hele volksstammen die zich voor 60¤ per uur laten inhuren (dat is ongeveer een ton) en waarbij dat heel wat lijkt. Tot ze ziek worden, of een hernia krijgen. Boven de honderd kun je lekker verdienen, zeker doen als je dat kan. Vergeet je AO verzekeringen niet...quote:Op dinsdag 7 juni 2022 13:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op dit moment harken zelfstandigen die klussen aannemen zo 100 tot 300k per jaar binnen.
Met een verkoopuurloon van 100-130 ¤/u
Maar goed dat zal tijdelijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |