Dezelfde reden dat Saudi Arabië een bondgenoot van de VS is.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat mij betreft stapt Turkije lekker uit de Navo.En dat vind ik al jaren eigenlijk. Heb ook nooit gesnapt waarom ze nou eigenlijk in de Navo zitten.
Vanwege de geografische ligging.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat mij betreft stapt Turkije lekker uit de Navo.En dat vind ik al jaren eigenlijk. Heb ook nooit gesnapt waarom ze nou eigenlijk in de Navo zitten.
"Haatbaarden" waren niet het probleem bij de oprichting van de navo hequote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:53 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dezelfde reden dat Saudi Arabië een bondgenoot van de VS is.
- Goede geografische ligging tov de haatbaarden.
Zweden heeft letterlijk wapens gegeven aan de PKK en die zijn gebruikt tegen Turkse troepen in Irak én Turkije.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:41 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat de beste man als een volleerd malloot 2 belangen mengt. In Zweden en Finland wordt schijnbaar niet hard opgetreden tegen de PKK, dus vind meneer dat er geen plek is in de NAVO voor landen die plaats bieden aan "terrorismebolwerken".
Hun strategische ligging? Als ze niet in Navo zouden zitten dan zouden ze zich bij Rusland aansluiten en dat wil je als Navo zeker nietquote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
Zo kun je het zien maar het is irrelevant van de Oekraïners die nu aangevallen worden wat de Britten in 1950 in Egypte deden.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:10 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik zie dat anders. Maar goed, je gaat elkaar toch niet overtuigen. Het gaat dus mijns inziens over splinter/balk en niet "wat wij doen is niet erg omdat je het zelf ook doet".
Ik vind ze cancellen wat ver gaan. Ik heb er vertrouwen in dat hij wel bijdraait.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik denk dat nu al de telefoon onafgebroken afgaat in Ankara met belletjes van andere NAVO staten of ze alsjeblieft zo sympathiek willen zijn om niet een goede 15 miljoen Zweden en Finnen te laten bungelen voor hun (denkbeeldige) deelbelangetjes.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind ze cancellen wat ver gaan. Ik heb er vertrouwen in dat hij wel bijdraait.
De hand van Vlad begint daar duidelijk te wordenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 13:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik lees op Twitter geruchten dat Erdogan niet staat te springen dat Finland en Zweden lid willen zijn van de NAVO.
Ik denk dat Navo best veel belang heeft bij Turkije, redelijk groot en sterk leger op strategische lokatie.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
als je dat niet snapt moet je de wereldkaart eens bekijkenquote:Op vrijdag 13 mei 2022 14:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat een walgelijk volk. Wat een rotkop heeft dat wijf ook.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
Geweldig. Als dit echt alles is wat ze kunnen bedenken om het tij te keren, nou dan is het rap zat over.
[ twitter ]
Denk het juist niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
Geweldig. Als dit echt alles is wat ze kunnen bedenken om het tij te keren, nou dan is het rap zat over.
[ twitter ]
Shirt met de Oekraïense vlag laten dragen en dan in een groep Russische soldaten bevrijders droppen.quote:
Die truc werkt heel leuk als er nog gemiddeld 5 kinderen per vrouw bij geneukt worden maar anno 2021 met een vergrijzende bevolking en, zeker de laatste paar maanden, een ware exodus uit het land is het wat minder effectief. Daarbij werd grote hoeveelheden soldaten ergens tegenaan gooien ook pas effectief voor de Sovjets toen ze die ook fatsoenlijk konden bewapenen, toen dat niet gebeurde liepen de Duitsers alsnog over ze heen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Denk het juist niet.
Tegen tanks, helikopters en jets kan je prima gebruik maken van bepaalde mobiele wapens (ATGMs etc.) maar tegen hele grote hoeveelheden soldaten kan je je moeilijker verweren. De Russen zijn dat wel gewend, gewoon steeds meer soldaten tegenaan gooien.
Hij wil dat Rusland dus ook soldaten gaat recruteren uit het gemenebest van onafhankelijke staten. Dat wordt geen succes. Laat wel hun wanhoop zien.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
De motivatie zal wel niet meer top zijn om in dat leger te vechten.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Denk het juist niet.
Tegen tanks, helikopters en jets kan je prima gebruik maken van bepaalde mobiele wapens (ATGMs etc.) maar tegen hele grote hoeveelheden soldaten kan je je moeilijker verweren. De Russen zijn dat wel gewend, gewoon steeds meer soldaten tegenaan gooien.
Dan pak je dus twee totaal losstaande gebeurtenissen die niet verbonden zijn qua actoren. Nogmaals, dat vormt niet de basis voor het argument. Het gaat erom wat er in de zeer recente geschiedenis heeft plaatsgevonden, waarin de betrokken partijen een rol hebben gespeeld.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zo kun je het zien maar het is irrelevant van de Oekraïners die nu aangevallen worden wat de Britten in 1950 in Egypte deden.
Maar als Rusland de invasie in Irak destijds veroordeelde mag de VS dat nu toch ook doen met Rusland's invasie van Oekraïne?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:58 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dan pak je dus twee totaal losstaande gebeurtenissen die niet verbonden zijn qua actoren. Nogmaals, dat vormt niet de basis voor het argument. Het gaat erom wat er in de zeer recente geschiedenis heeft plaatsgevonden, waarin de betrokken partijen een rol hebben gespeeld.
De VS heeft in deze eeuw twee enorme invasies ver buiten de eigen landsgrenzen uitgevoerd, met honderdduizenden doden tot gevolg. Diezelfde VS veroordeelt nu Rusland dat een invasie uitvoert in een buurland en werkt dat actief tegen met sancties en wapens. Het gaat om het recht van spreken dat je hebt om de ander te veroordelen en te bepalen wat die wel en niet mag, gebaseerd op je eigen recente gedrag.
Dat is niet raar. [/quote] ontbreekt achter zijn post.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:56 schreef Seeburg54 het volgende:
Dit is raar. Mijn post wordt gecombineerd met de post van koffiekoekjes..
Think again. Je hebt artillerie granaten die juist tegen infanterie is bedoeld. Die vagen in 1 klap 100en mensen weg. Tanks hebben ook anti-personel munitie, bv op het juiste moment uit elkaar klappen en in een radius van tig meter de boel besproeien met metaal deeltjes.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:52 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Denk het juist niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |