abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204734031
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 14:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wat mij betreft stapt Turkije lekker uit de Navo.En dat vind ik al jaren eigenlijk. Heb ook nooit gesnapt waarom ze nou eigenlijk in de Navo zitten.
Dezelfde reden dat Saudi Arabië een bondgenoot van de VS is.
- Goede geografische ligging tov de haatbaarden.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204734039
quote:

[..]
Wat mij betreft stapt Turkije lekker uit de Navo.En dat vind ik al jaren eigenlijk. Heb ook nooit gesnapt waarom ze nou eigenlijk in de Navo zitten.
Vanwege de geografische ligging.
  Moderator vrijdag 13 mei 2022 @ 14:54:07 #253
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204734040
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 14:53 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Dezelfde reden dat Saudi Arabië een bondgenoot van de VS is.
- Goede geografische ligging tov de haatbaarden.
"Haatbaarden" waren niet het probleem bij de oprichting van de navo he ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204734233
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 14:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Omdat de beste man als een volleerd malloot 2 belangen mengt. In Zweden en Finland wordt schijnbaar niet hard opgetreden tegen de PKK, dus vind meneer dat er geen plek is in de NAVO voor landen die plaats bieden aan "terrorismebolwerken".
Zweden heeft letterlijk wapens gegeven aan de PKK en die zijn gebruikt tegen Turkse troepen in Irak én Turkije.
Daarnaast hebben ze miljoenen aan die groeperingen gegeven.

Ze kunnen beter de PKK vragen om bescherming tegen de Russen aangezien ze toch al goede banden hebben.
  vrijdag 13 mei 2022 @ 15:23:31 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204734235
quote:

Hun strategische ligging? Als ze niet in Navo zouden zitten dan zouden ze zich bij Rusland aansluiten en dat wil je als Navo zeker niet

https://www.google.com/ma(...)8.963745!4d35.243322
Op deze kaart zie je dat je alleen bij de Black Sea kan komen via 2 waterwegen van Turkije:
• Dardanelles Strait
• Chornomorsk Derince

[ Bericht 9% gewijzigd door slashdotter3 op 13-05-2022 15:45:20 ]
  vrijdag 13 mei 2022 @ 15:24:30 #256
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_204734243
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 13:10 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ik zie dat anders. Maar goed, je gaat elkaar toch niet overtuigen. Het gaat dus mijns inziens over splinter/balk en niet "wat wij doen is niet erg omdat je het zelf ook doet".
Zo kun je het zien maar het is irrelevant van de Oekraïners die nu aangevallen worden wat de Britten in 1950 in Egypte deden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_204734253
quote:

[..]
Ik vind ze cancellen wat ver gaan. Ik heb er vertrouwen in dat hij wel bijdraait.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204734267
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 15:25 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik vind ze cancellen wat ver gaan. Ik heb er vertrouwen in dat hij wel bijdraait.
Ik denk dat nu al de telefoon onafgebroken afgaat in Ankara met belletjes van andere NAVO staten of ze alsjeblieft zo sympathiek willen zijn om niet een goede 15 miljoen Zweden en Finnen te laten bungelen voor hun (denkbeeldige) deelbelangetjes.
pi_204734278
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 13:59 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Ik lees op Twitter geruchten dat Erdogan niet staat te springen dat Finland en Zweden lid willen zijn van de NAVO.
De hand van Vlad begint daar duidelijk te worden
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_204734292
quote:

[..]
Ik denk dat Navo best veel belang heeft bij Turkije, redelijk groot en sterk leger op strategische lokatie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204734299
quote:

[..]
als je dat niet snapt moet je de wereldkaart eens bekijken
pi_204734349
Zweden steunt de PKK. Daarom stribbelt Turkije tegen. Er zal wel een deal komen. Zweden zal beloven de PKK niet langer te steunen of zoiets.
pi_204734376
Ik wilde dat China eens een keer de Russen een draai om de oren gaf. Daar zal Vladstra misschien nog wat vatbaar voor zijn.
pi_204734379
Geweldig. Als dit echt alles is wat ze kunnen bedenken om het tij te keren, nou dan is het rap zat over.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_204734454
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 15:40 schreef ExTec het volgende:
Geweldig. Als dit echt alles is wat ze kunnen bedenken om het tij te keren, nou dan is het rap zat over.

[ twitter ]
Wat een walgelijk volk. Wat een rotkop heeft dat wijf ook.
pi_204734458
quote:

[ twitter ]
Denk het juist niet.
Tegen tanks, helikopters en jets kan je prima gebruik maken van bepaalde mobiele wapens (ATGMs etc.) maar tegen hele grote hoeveelheden soldaten kan je je moeilijker verweren. De Russen zijn dat wel gewend, gewoon steeds meer soldaten tegenaan gooien.
pi_204734460
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 15:51 schreef Seeburg54 het volgende:

[..]
Wat een rotkop heeft dat wijf ook.
Shirt met de Oekraïense vlag laten dragen en dan in een groep Russische soldaten bevrijders droppen.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_204734469
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 15:52 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Denk het juist niet.
Tegen tanks, helikopters en jets kan je prima gebruik maken van bepaalde mobiele wapens (ATGMs etc.) maar tegen hele grote hoeveelheden soldaten kan je je moeilijker verweren. De Russen zijn dat wel gewend, gewoon steeds meer soldaten tegenaan gooien.
Die truc werkt heel leuk als er nog gemiddeld 5 kinderen per vrouw bij geneukt worden maar anno 2021 met een vergrijzende bevolking en, zeker de laatste paar maanden, een ware exodus uit het land is het wat minder effectief. Daarbij werd grote hoeveelheden soldaten ergens tegenaan gooien ook pas effectief voor de Sovjets toen ze die ook fatsoenlijk konden bewapenen, toen dat niet gebeurde liepen de Duitsers alsnog over ze heen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tocadisco op 13-05-2022 15:59:36 ]
pi_204734473
quote:

[ twitter ]
Hij wil dat Rusland dus ook soldaten gaat recruteren uit het gemenebest van onafhankelijke staten. Dat wordt geen succes. Laat wel hun wanhoop zien.
pi_204734474
quote:

[..]
Denk het juist niet.
De motivatie zal wel niet meer top zijn om in dat leger te vechten.

[ Bericht 3% gewijzigd door sp3c op 13-05-2022 16:07:40 ]
pi_204734482
Dit is raar. Mijn post wordt gecombineerd met de post van koffiekoekjes..
  vrijdag 13 mei 2022 @ 15:58:36 #272
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204734489
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 15:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Zo kun je het zien maar het is irrelevant van de Oekraïners die nu aangevallen worden wat de Britten in 1950 in Egypte deden.
Dan pak je dus twee totaal losstaande gebeurtenissen die niet verbonden zijn qua actoren. Nogmaals, dat vormt niet de basis voor het argument. Het gaat erom wat er in de zeer recente geschiedenis heeft plaatsgevonden, waarin de betrokken partijen een rol hebben gespeeld.

De VS heeft in deze eeuw twee enorme invasies ver buiten de eigen landsgrenzen uitgevoerd, met honderdduizenden doden tot gevolg. Diezelfde VS veroordeelt nu Rusland dat een invasie uitvoert in een buurland en werkt dat actief tegen met sancties en wapens. Het gaat om het recht van spreken dat je hebt om de ander te veroordelen en te bepalen wat die wel en niet mag, gebaseerd op je eigen recente gedrag.
pi_204734506
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 15:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dan pak je dus twee totaal losstaande gebeurtenissen die niet verbonden zijn qua actoren. Nogmaals, dat vormt niet de basis voor het argument. Het gaat erom wat er in de zeer recente geschiedenis heeft plaatsgevonden, waarin de betrokken partijen een rol hebben gespeeld.

De VS heeft in deze eeuw twee enorme invasies ver buiten de eigen landsgrenzen uitgevoerd, met honderdduizenden doden tot gevolg. Diezelfde VS veroordeelt nu Rusland dat een invasie uitvoert in een buurland en werkt dat actief tegen met sancties en wapens. Het gaat om het recht van spreken dat je hebt om de ander te veroordelen en te bepalen wat die wel en niet mag, gebaseerd op je eigen recente gedrag.
Maar als Rusland de invasie in Irak destijds veroordeelde mag de VS dat nu toch ook doen met Rusland's invasie van Oekraïne?
  vrijdag 13 mei 2022 @ 16:03:36 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_204734511
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 15:56 schreef Seeburg54 het volgende:
Dit is raar. Mijn post wordt gecombineerd met de post van koffiekoekjes..
Dat is niet raar. [/quote] ontbreekt achter zijn post.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_204734526
quote:

[..]
Denk het juist niet.
Think again. Je hebt artillerie granaten die juist tegen infanterie is bedoeld. Die vagen in 1 klap 100en mensen weg. Tanks hebben ook anti-personel munitie, bv op het juiste moment uit elkaar klappen en in een radius van tig meter de boel besproeien met metaal deeltjes.

Human waves kan werken als je tegenstander ook niet veel meer heeft dan infanterie. Werkt niet als Oekraïne ver uit de buurt van die human wave artillerie heeft staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')