abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204720980
quote:
Utrecht gaat mannen naroepen als start campagne tegen straatintimidatie

In het centrum van Utrecht worden morgen tussen 15.00 en 17.00 uur niet vrouwen, maar mannen nageroepen terwijl ze over straat lopen. Daarmee trapt de gemeente een campagne af tegen straatintimidatie, iets waarvan volgens de gemeente de helft van alle Utrechtse vrouwen en meisjes regelmatig het slachtoffer is.

De gemeente wil met de actie naar eigen zeggen mannen laten voelen "hoe ongemakkelijk en soms zelfs bedreigend" straatintimidatie is. De mannen worden vanaf een scherm nageroepen door een vrouw.

De actie is bij de Stadhuisbrug in de stad. De mannen die worden nageroepen, worden daarna door medewerkers van de gemeente 'opgevangen'. De medewerkers leggen uit wat het doel is van de actie en vragen aan de mannen hoe ze zich erbij voelen.

Confronterend en schurend

Een woordvoerder van de gemeente laat weten dat de actie bewust confronterend en schurend is. "Met deze actie worden de mannen en jongens echt aangesproken of lastiggevallen zoals vrouwen dat heel vaak meemaken", zegt hij. "Mannen zijn ook een deel van de oplossing, als ze hun vrienden aanspreken op dit soort gedrag."

Volgens de woordvoerder begint het onschuldig, maar wordt het steeds bedreigender en vervelender. "Precies zoals het in het echt ook gaat."

Bredere actie

De campagne die op de actie volgt, start 23 mei in Utrecht en op sociale media. Daarin krijgt ook het belang van het melden van straatintimidatie aandacht, zodat de gemeente er meer inzicht in krijgt.

De campagne richt zich vooral op vrouwen en meisjes, maar er is ook aandacht voor andere slachtoffergroepen als lhbtiq+'ers en mensen die zichtbaar een geloof uitdragen.

https://nos.nl/artikel/24(...)en-straatintimidatie
Psssssst hé jongetje, pssssssst.
pi_204721037
Oooh gaan ze bert, henk en Jan naroepen.
Zullen ze vast niet durven bij achmed, Hassan en Abdes die met hun roedel vrouwen lastig vallen
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:42:13 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204721046
Een paar van die gemeente-ambtenaren die je lastig vallen helemaal aan gort trappen.

Weten zij meteen waarom mannen minder vaak lastig gevallen worden en vrouwen meteen wat ze eraan moeten doen.
Laffe huichelaar
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:44:23 #4
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_204721066
Die mannen lachen zich kapot en halen hun schouders op denk ik. We gaan het zien.
pi_204721101
Typisch weer. Niet het probleem oplossen, maar een kinderachtig toneelspelletje spelen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:47:49 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_204721112
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:44 schreef BasEnAad het volgende:
Die mannen lachen zich kapot en halen hun schouders op denk ik. We gaan het zien.
Dat zouden jij en ik wel doen. De meeste mannen ook wel. Een ander deel zou helemaal ontploffen en weer een ander deel raak je er heel erg mee.

Dat laatste deel, die je hier erg mee raakt en die hier last van kunnen hebben, da's niet het deel wat vrouwen naroept of dat in hun vriendenkring vaak ziet. Dus wat is het enige wat deze campagne bereikt? Die groep treiteren zoals men vrouwen treitert. Nou chapeau
Laffe huichelaar
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:50:13 #7
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_204721159
Is er opvolgend om 17:00 de afscheidsreceptie voor de ambtenaar die dit verzonnen heeft? :')
Ik denk dat homo's vaak genoeg wat naar hun hoofd geslingerd krijgen
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:51:21 #8
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_204721181
Raar gedoe :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_204721203
Met alle respect maar als je het strafbaar wilt maken of wat dan ook en je vindt het ongewenst en je gaat het dan als gemeente uitvoeren verdien je het eigenlijk wel om een juridische deksel op je neus te krijgen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204721216
:|W
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:53:56 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204721221
Dit is geil

@de_boswachter
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_204721236
Als twee meter blonde jonge vent met een strak gespierd lichaam word je ook steeds lastig gevallen door vrouwen. Zij hebben simpelweg de lat veel hoger totdat ze op vergelijkbaar gedrag over gaan. Zo veel anders zijn we niet, stop met acteren.
  donderdag 12 mei 2022 @ 19:57:22 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204721265
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:52 schreef ludovico het volgende:
Met alle respect maar als je het strafbaar wilt maken of wat dan ook en je vindt het ongewenst en je gaat het dan als gemeente uitvoeren verdien je het eigenlijk wel om een juridische deksel op je neus te krijgen.
Dat ja, hè laten we als gemeente eens lekker strafbare feiten gaan plegen of in ieder geval zo dicht mogelijk op het randje gaan zitten. En dat dan ook nog eens gericht op een groepskenmerk dat in artikel één van de Nederlandse grondwet uitdrukkelijk beschermd wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204721288
quote:
De mannen worden vanaf een scherm nageroepen door een vrouw
Als ze er een beetje neukbaar uitziet en haar nummer eronder staat zie ik het probleem niet zo.
Zonder wrijving geen glans
pi_204721290
Linkse gemeenten :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204721314
Er worden haantjes ingezet om haantjesgedrag van haantjes tegen te gaan.
Hier ga je ruzie van krijgen. Haantjes klagen niet, die vechten.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204721320
Hoe ziet de vrouw eruit....
Ik zwaai naar dieren.
pi_204721326
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 19:44 schreef BasEnAad het volgende:
De mannen die vrouwen minderwaardig achten en zulke behandeling jegens vrouwen niet schromen, zullen zich door een stel mondige/beledigende vrouwen in het centrum, waarschijnlijk alleen maar gesterkt voelen in hun beeld dat 'alle vrouwen kankerhoeren zijn'.

Gok ik zomaar dat men met deze poging tot 'spiegel voorhouden' nou niet echt deze doelgroep bereikt.

Beter zetten ze er wat politie naast.
"Pools are perfect for holding water"
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:03:24 #19
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204721345
Flikker toch op met je woke gekut.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 12 mei 2022 @ 20:03:47 #20
92279 N.icka
Windforce 11
pi_204721352
Ga dan de wijken jn , lombok , kanaleneiland hoograven enz, op de stadhuisbrug tref je toeristen 😂
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')