Dat heb ik dus weer niet. Ik kan makkelijk tot 13:00 - 14:00 zonder ontbijt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 15:11 schreef roos94 het volgende:
Ja ik heb dit heel erg en snel ook. Al jaren
Als ik 8.00 wakker ben en om 13.00 nog niks opheb dan ga ik van mn stok
Tuurlijk gastquote:Op donderdag 12 mei 2022 16:33 schreef dimmak het volgende:
Ik eet alleen tussen 18:00 en 00:00 en dat gaat prima. Ook met sporten geen last.
Wel als je fatsoenlijk sport.quote:Op donderdag 12 mei 2022 17:19 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zo moeilijk is dat niet hoor,
Ook dan niet hoor. Je moet gewoon even over dat punt heen. Probeer het maar eens.quote:
Nee bedankt. Een uurtje in de sportschool zal wel lukken (maar waarom zou je?) maar een serieuze intervaltraining met een glycogeenvoorraad die praktisch nul is, is gewoon zinloos. Sterker nog: dat levert spierschade op.quote:Op donderdag 12 mei 2022 20:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ook dan niet hoor. Je moet gewoon even over dat punt heen. Probeer het maar eens.
Dat levert echt niet zo snel spierschade op. Je hebt ook nog vet waar je lichaam energie uit haalt.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:44 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee bedankt. Een uurtje in de sportschool zal wel lukken (maar waarom zou je?) maar een serieuze intervaltraining met een glycogeenvoorraad die praktisch nul is, is gewoon zinloos. Sterker nog: dat levert spierschade op.
Niet snel genoeg om je van voldoende energie te voorzien bij intensieve inspanning, en daarom gaat je lichaam aminozuren en eiwitten omzetten in suikers wanneer de glycogeenvoorraden uitgeput zijn. Overigens speelt glycogeen ook een rol bij vetverbranding tijdens matig-intensieve inspanning.quote:Op donderdag 12 mei 2022 21:55 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat levert echt niet zo snel spierschade op. Je hebt ook nog vet waar je lichaam energie uit haalt.
Boh, wél zin hebben en slap worden is veeeeel vervelender hoor!quote:Op vrijdag 13 mei 2022 10:01 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb daar ook wel last van dat ik na een paar uur slap wordt en nergens zin in heb.
....
Ja dan gaat mijn hele lichaam trillen en lijkt het alsof ik parkinson hebquote:Op donderdag 12 mei 2022 14:38 schreef matigeuser het volgende:
Ik dus wel. Als ik een een aantal uur niets eet en ik ben wel actief bezig, dan kan ik op een gegeven moment echt een 'hongerklop' krijgen. Dan voel ik me niet meer fijn (zenuwachtig, slappe benen, algehele malaise) tot dat ik wat eet. Dan ben ik 15 minuten later weer de oude.
Volgens mij is dit echter niet 'normaal'. Ik ben nu een aantal maanden aan het 'Intermittent Fasten', waarbij ik 16 uur per dag niets eet en ik heb daar nu wel minder last van. Praktisch gezegd komt het er op neer dat ik mijn ontbijt oversla en dan rond 13:00 pas voor het eerst eet. Dan heb ik dus vaak 15-16 uur niets gegeten en dat trek ik dan weer prima. Soms zou ik nog wel langer kunnen.
De hongerklop komt eigenlijk altijd pas een aantal uur nadat ik wél gegeten heb, dus dat vind ik wel vreemd.
Hoe zit dat bij jullie? Kunnen jullie gewoon urenlang zonder eten en dan ook zonder je slecht te voelen? Of komt op een gegeven moment de man met de hamer en moet er wat in?
Ik krijg meestal al honger voordat ik opgestaan benquote:Op donderdag 12 mei 2022 17:18 schreef Discombobulate het volgende:
pi_204719527
Meestal krijg ik pas rond 13u honger als ik 's ochtends niet gegeten heb, maar dat duurt maar eventjes, gaat na één a twee uur weer weg. Als ik dan gewoon doorga en me niet aanstel kan ik vaak wel tot 21u zonder eten. Een dagje helemaal vasten is helemaal niet zo moeilijk. Dat hongergevoel is voornamelijk je brein dat je voor de gek houdt. Op een gegeven moment krijg je juist wel gewoon je energie.
In de prehistorie was er ook niet veel eten, ik denk dat mensen heel goed met weinig eten kunnen, zo was het al duizenden jaren. Onderzoek toont niet voor niets aan dat vasten, of laten we zeggen minder eten, goed is voor je gezondheid.
Tenzij je om 12 opstaat. Dan is het goed te doen.quote:Op zondag 29 mei 2022 23:15 schreef DoubleDip het volgende:
Soms, maar alleen als ik langere tijd niks heb gegeten of wel maar eigenlijk te weinig. Zodra ik gegeten heb trekt het weg. Intermittent fasting ken ik wel, maar lijkt me niet echt gezond. Je hebt er om 13 uur al een halve (werk)dag opzitten, als ik dat zelf zou doen had je me allang kunnen opvegen.
Ja dit idd.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 00:19 schreef ISVV het volgende:
Zeker herkenbaar. Soms kom ik helemaal leeg thuis, zware honger, chagrijnig en trillende benen. Dan MOET ik echt eten, voelt als een hongerklop. Als ik gedoseerd meerdere kleine maaltijden eet dan heb ik er geen last van.
Die dextro's deden het hem. Snelle suikerpiek en ook een snelle crash erna.quote:Op zondag 26 juni 2022 13:32 schreef roos94 het volgende:
Ik had dus laatst om 7.00 een volkorenboterham met kalkoenfilet en 2 ligakoekjes gegeten, 2 glazen water en toen om 10.30 kreeg ik hongerklop (pauze op werk was later dan normaal meestal eet ik dan om 10.00 opnieuw) lijkt mij niet echt gezond ik moet dit toch eens checken. Terwijl ik tussendoor ook nog 2 dextros ingenomen had.
En ook het brood en de liga koekjes is allemaal suiker / snelle koolhydraten.quote:Op zondag 26 juni 2022 14:57 schreef Farenji het volgende:
[..]
Die dextro's deden het hem. Snelle suikerpiek en ook een snelle crash erna.
Sochtends 6 zoute haringen.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:38 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En ook het brood en de liga koekjes is allemaal suiker / snelle koolhydraten.
Dan stijgt je bloedsuiker snel en daalt hij ook weer snel. Je kunt beter gewoon eens stoppen of in ieder geval flink minderen met al die koolhydraten. En meer vet eten, dan kun je er langer tegen.
Sinds ik dat doe heb ik er ook al minder last van.
Maar van vet eten krijg ik weer acuut diarreequote:Op zondag 26 juni 2022 19:38 schreef matigeuser het volgende:
[..]
En ook het brood en de liga koekjes is allemaal suiker / snelle koolhydraten.
Dan stijgt je bloedsuiker snel en daalt hij ook weer snel. Je kunt beter gewoon eens stoppen of in ieder geval flink minderen met al die koolhydraten. En meer vet eten, dan kun je er langer tegen.
Sinds ik dat doe heb ik er ook al minder last van.
Je moet ook geen heel pak boter eten...quote:Op zondag 26 juni 2022 19:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar van vet eten krijg ik weer acuut diarree
Ik krijg van een bakje friet al diarreequote:Op zondag 26 juni 2022 20:31 schreef Farenji het volgende:
[..]
Je moet ook geen heel pak boter eten...
Van een patatje zonder ook?quote:Op zondag 26 juni 2022 20:40 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik krijg van een bakje friet al diarree
Is juist logisch. Je hebt je lichaam aangevuld met koolhydraten (mits je geen keto doetquote:Op donderdag 12 mei 2022 14:38 schreef matigeuser het volgende:
De hongerklop komt eigenlijk altijd pas een aantal uur nadat ik wél gegeten heb, dus dat vind ik wel vreemd.
Dat is ook alleen de eerste week. Als je lichaam er aan gewend is gaat dat weg. Vooral even zorgen dat je genoeg drink en wat extra mineralen binnenkrijgt.quote:Op zondag 26 juni 2022 19:50 schreef roos94 het volgende:
[..]
Maar van vet eten krijg ik weer acuut diarree
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |