Nee, Rusland is onbetrouwbaar en een gevaar voor de vrijheid en democratie. Oekraïne wil zich juist onmtwikkelen tot een land van vrijheid en democratie.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:01 schreef Hyperdude het volgende: [..] Beide kanten zijn onbetrouwbare Oostblokkers.
![]()
Die euro-schulden, daar schijnt een clausule voor te bestaan dat die ook in Roebels betaald kan worden, als het echt niet anders kan, onder bepaalde voorwaarden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, als je van de VS in dollars leent dan is een voorwaarde daarvan dat je in dollars terugbetaalt. Dat is nu niet echt een verrassende ontwikkeling. Rusland heeft ook uitstaande schulden in Euro's en die moeten ook in Euro's terugbetaald worden.
Dus het is een beetje een frame om te zeggen dat de VS dat bepaald want dat is niet het geval, de condities van de lening bepalen in welke valuta er terug betaald moet worden.
https://www.google.com/am(...)-explainer-debt/amp/quote:U.S. permission for American bondholders to accept payment on Russian bonds is set to expire May 25, so even if Russia tries to pay, investors would not legally be able to take the money.
https://twitter.com/trouw(...)NvLYMwAmrU5MrBQ&s=19quote:.@MinPres to Ukrainian parliament: 'We admire Ukraine's courage more than I can express in words. It's like David against Goliath. And we all know who won that fight.'
'Let me also say that the sanctions must stay in place until Russia's aggression has ended and Ukraine's sovereignty has been restored'.
Rutte didn't mention possible EU membership. 'It's important that we seize every opportunity to advance the cooperation between Ukraine and the EU.'
Ergens vind ik dat wel vreemd, je zou toch denken dat Rutte en Macron nog proberen om het te gebruiken om wat eigen wensen binnen te halen (sterkere rechtsstaatmechanismen in de EU bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:33 schreef capricia het volgende:
Rutte's toespraak aan het Oekraïnse parlement zojuist:
[..]
https://twitter.com/trouw(...)NvLYMwAmrU5MrBQ&s=19
Over dat EU lidmaatschap: Macron is ook wat afhoudender. In elk geval niet met spoed lid worden.
[ twitter ]
No worries, ze zijn al aan het oefenen in belgorod.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:35 schreef superniger het volgende:
Wanneer gaan de Oekraïners Moskou bombarderen?
Het is gewoon echt nog niet aan de orde in de EU.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:38 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ergens vind ik dat wel vreemd, je zou toch denken dat Rutte en Macron nog proberen om het te gebruiken om wat eigen wensen binnen te halen (sterkere rechtsstaatmechanismen in de EU bijvoorbeeld).
Het een sluit het ander niet uit, + never let a good crisis go to waste.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me stiekem wel eens af of deze oorlog niet steeds meer om Rusland een kopje kleiner maken draait, terug in zijn hok, of dat het echt 100% over de toekomst van Oekraïne gaat.
In mijn beleving is die balans aan het shiften, als ik ook de opmerkingen vanuit de VS lees.
Mwah, het zou op zich niet uniek zijn. Ook landen als Spanje, Portugal en Griekenland zijn relatief snel na hun democratisering lid geworden van, toen nog, de EEG. Zolang er maar wat waarborgen zijn om te voorkomen dat het niet compleet uit de klauwen kan lopen zie ik niet in waarom er niet wat vaart gemaakt kan worden met dat proces (ook op de westelijke Balkan trouwens). Al helemaal als het alternatief is dat het ontzettend instabiele outposts van Rusland en/of China worden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon echt nog niet aan de orde in de EU.
Eerst moet dat land bevrijd worden/staakt het vuren/etc.
Er gaat nog heel wat water onder die brug... echt, dit gaat nog járen duren.
Ik begrijp alle argumenten wel. Maar het valt mij wel op dat de balans aan het verschuiven is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit, + never let a good crisis go to waste.
VS doet er amper moeilijk over dat die de oorlog wel prima vinden, als rus maar maximaal bloed.
En waarom ook niet, wat is vrede waard als het de agressor nog steeds beloont?
Nu gaan ze alleen wel de echte schoften naar het front halen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:43 schreef ExTec het volgende:
Jeej. Hoe lang nog voor Assad aan een boom hangt?
[ twitter ]
Je kan het één niet realiseren zonder het ander.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me stiekem wel eens af of deze oorlog niet steeds meer om Rusland een kopje kleiner maken draait, terug in zijn hok, of dat het echt 100% over de toekomst van Oekraïne gaat.
In mijn beleving is die balans aan het shiften, als ik ook de opmerkingen vanuit de VS lees.
Bedoel je dat ze soldaten naar het front gaan halen die geen ervaring hebben met vechten tegen goed getrainde, georganiseerde, gemotiveerde soldaten met uitstekend moraal?quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Nu gaan ze alleen wel de echte schoften naar het front halen.
Syrian army and allied militiasquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze soldaten naar het front gaan halen die geen ervaring hebben met vechten tegen goed getrainde, georganiseerde, gemotiveerde soldaten met uitstekend moraal?
Dat is analoog aan dat rus ook wel dacht dat ze nav hun avonturen in Syrië wel wat echte, relevante gevechtservaring opgedaan hadden. Uh huh. We zien het.
Dat is ook niet helemaal conform de realiteit, Austin sprak als een generaal over de situatie en als je uitgangspunt is dat je graag zou zien dat Rusland dit kunstje niet kan herhalen dan steek je in op een zo grote mogelijke schade voor het Russische leger. Dat is toch wat anders dan dat de VS Rusland maximaal wil laten bloeden.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het een sluit het ander niet uit, + never let a good crisis go to waste.
VS doet er amper moeilijk over dat die de oorlog wel prima vinden, als rus maar maximaal bloed.
En waarom ook niet, wat is vrede waard als het de agressor nog steeds beloont?
Dat vinden ze helemaal niet zo leuk want Russische pogingen om Syriers te werven lopen op niets uit, naar verluid hebben 500 Syriers zich aangemeld van de 16.000 die Rusland hoopte binnen te halen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Syrian army and allied militias
Syriërs naar Oekraïne. Zullen ze leuk vinden.
Was even vergeten dat de grootste klootzakken al bezig zijn geweest in Oekraïne.
Dat vind ik een louter semantisch verschilquote:Op donderdag 12 mei 2022 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is toch wat anders dan dat de VS Rusland maximaal wil laten bloeden
Denk dat je het om moet draaien. Rusland riep vlak voor en na de inval dat de democratische liberale wereldorde (het 'westen') op zijn retour is.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
We kunnen lief aan Rusland vragen of ze zich terug willen trekken binnen hun eigen landsgrenzen en daarbij plechtig beloven om nooit meer een buurland te terroriseren of erger, maar het is uiterst waarschijnlijk dat ze daar niet naar luisteren, laat staan dat beloven.quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
quote:Op donderdag 12 mei 2022 14:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat vinden ze helemaal niet zo leuk want Russische pogingen om Syriers te werven lopen op niets uit, naar verluid hebben 500 Syriers zich aangemeld van de 16.000 die Rusland hoopte binnen te halen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |