abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204717383
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:01 schreef Hyperdude het volgende: [..] Beide kanten zijn onbetrouwbare Oostblokkers. :)
Nee, Rusland is onbetrouwbaar en een gevaar voor de vrijheid en democratie. Oekraïne wil zich juist onmtwikkelen tot een land van vrijheid en democratie.

Rusland is de onbetrouwbare partij en deze onbetrouwbare partij en diens spreekpoppekn zeggen dat Oekraïne net zo onbetrouwbaar is als rusland. logisch geredeneerd: is de stelling dus erg onbetrouwbaar.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 13:18:02 #3
236264 crew  capricia
pi_204717422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 12:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Eh, als je van de VS in dollars leent dan is een voorwaarde daarvan dat je in dollars terugbetaalt. Dat is nu niet echt een verrassende ontwikkeling. Rusland heeft ook uitstaande schulden in Euro's en die moeten ook in Euro's terugbetaald worden.

Dus het is een beetje een frame om te zeggen dat de VS dat bepaald want dat is niet het geval, de condities van de lening bepalen in welke valuta er terug betaald moet worden.
Die euro-schulden, daar schijnt een clausule voor te bestaan dat die ook in Roebels betaald kan worden, als het echt niet anders kan, onder bepaalde voorwaarden.

Maar die USD schulden zijn veel interessanter:

quote:
U.S. permission for American bondholders to accept payment on Russian bonds is set to expire May 25, so even if Russia tries to pay, investors would not legally be able to take the money.
https://www.google.com/am(...)-explainer-debt/amp/

Dus al zou Rusland kunnen betalen in Dollars (hoe ze daar aan komen is mij een raadsel), dan nog mag het niet ontvangen worden. :+
En als het geld niet ontvangen is, krijg je officieel een maand de tijd om alsnog over de brug te komen, en dan kan er een default aangevraagd worden. Die aanvraag wordt gedaan vanuit de ontvanger (die dus geen geld gestort geeft gekregen).

Overigens heeft er niemand baat bij een default van Rusland. Het land is al afgesneden van het lenen van westers geld, dus daarmee kun je ze niet extra raken. En voor de schuldeisers is het ook niet goed.

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 12-05-2022 13:26:45 ]
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 13:33:19 #4
236264 crew  capricia
pi_204717538
Rutte's toespraak aan het Oekraïnse parlement zojuist:
quote:
.@MinPres to Ukrainian parliament: 'We admire Ukraine's courage more than I can express in words. It's like David against Goliath. And we all know who won that fight.'

'Let me also say that the sanctions must stay in place until Russia's aggression has ended and Ukraine's sovereignty has been restored'.

Rutte didn't mention possible EU membership. 'It's important that we seize every opportunity to advance the cooperation between Ukraine and the EU.'
https://twitter.com/trouw(...)NvLYMwAmrU5MrBQ&s=19

Over dat EU lidmaatschap: Macron is ook wat afhoudender. In elk geval niet met spoed lid worden.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204717554
Wanneer gaan de Oekraïners Moskou bombarderen?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204717586
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:33 schreef capricia het volgende:
Rutte's toespraak aan het Oekraïnse parlement zojuist:
[..]
https://twitter.com/trouw(...)NvLYMwAmrU5MrBQ&s=19

Over dat EU lidmaatschap: Macron is ook wat afhoudender. In elk geval niet met spoed lid worden.

[ twitter ]
Ergens vind ik dat wel vreemd, je zou toch denken dat Rutte en Macron nog proberen om het te gebruiken om wat eigen wensen binnen te halen (sterkere rechtsstaatmechanismen in de EU bijvoorbeeld).
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:39:57 #7
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204717603
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:35 schreef superniger het volgende:
Wanneer gaan de Oekraïners Moskou bombarderen?
No worries, ze zijn al aan het oefenen in belgorod.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 13:40:17 #8
236264 crew  capricia
pi_204717607
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:38 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ergens vind ik dat wel vreemd, je zou toch denken dat Rutte en Macron nog proberen om het te gebruiken om wat eigen wensen binnen te halen (sterkere rechtsstaatmechanismen in de EU bijvoorbeeld).
Het is gewoon echt nog niet aan de orde in de EU.
Eerst moet dat land bevrijd worden/staakt het vuren/etc.
Er gaat nog heel wat water onder die brug... echt, dit gaat nog járen duren.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:43:47 #9
6484 ExTec
pi_204717631
Jeej. Hoe lang nog voor Assad aan een boom hangt?

twitter
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 13:44:30 #10
236264 crew  capricia
pi_204717637
Ik vraag me stiekem wel eens af of deze oorlog niet steeds meer om Rusland een kopje kleiner maken draait, terug in zijn hok, of dat het echt 100% over de toekomst van Oekraïne gaat.
In mijn beleving is die balans aan het shiften, als ik ook de opmerkingen vanuit de VS lees.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:47:56 #11
6484 ExTec
pi_204717658
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:44 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me stiekem wel eens af of deze oorlog niet steeds meer om Rusland een kopje kleiner maken draait, terug in zijn hok, of dat het echt 100% over de toekomst van Oekraïne gaat.
In mijn beleving is die balans aan het shiften, als ik ook de opmerkingen vanuit de VS lees.
Het een sluit het ander niet uit, + never let a good crisis go to waste.

VS doet er amper moeilijk over dat die de oorlog wel prima vinden, als rus maar maximaal bloed.

En waarom ook niet, wat is vrede waard als het de agressor nog steeds beloont?
pi_204717662

De concentratie van RuZZen op basis van hun GSM signaal (Niet Oekraieense simkaarten)
pi_204717682
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:40 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is gewoon echt nog niet aan de orde in de EU.
Eerst moet dat land bevrijd worden/staakt het vuren/etc.
Er gaat nog heel wat water onder die brug... echt, dit gaat nog járen duren.
Mwah, het zou op zich niet uniek zijn. Ook landen als Spanje, Portugal en Griekenland zijn relatief snel na hun democratisering lid geworden van, toen nog, de EEG. Zolang er maar wat waarborgen zijn om te voorkomen dat het niet compleet uit de klauwen kan lopen zie ik niet in waarom er niet wat vaart gemaakt kan worden met dat proces (ook op de westelijke Balkan trouwens). Al helemaal als het alternatief is dat het ontzettend instabiele outposts van Rusland en/of China worden.
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 13:50:33 #14
236264 crew  capricia
pi_204717685
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

VS doet er amper moeilijk over dat die de oorlog wel prima vinden, als rus maar maximaal bloed.

Ik begrijp alle argumenten wel. Maar het valt mij wel op dat de balans aan het verschuiven is. :)
Als observatie.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 mei 2022 @ 13:50:44 #15
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204717687
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:43 schreef ExTec het volgende:
Jeej. Hoe lang nog voor Assad aan een boom hangt?

[ twitter ]
Nu gaan ze alleen wel de echte schoften naar het front halen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204717703
quote:
Je kan het één niet realiseren zonder het ander.
Wil je dat Rusland verliest, dan moet je Rusland verzwakken.

Alle ex-Sovietlanden in de invloedsfeer van Rusland worden geterroriseerd en bedreigd door Rusland. Ze zijn niet vrij uit angst. Als Rusland verzwakt, zal Rusland die landen niet langer kunnen terroriseren.
  donderdag 12 mei 2022 @ 13:58:18 #17
6484 ExTec
pi_204717744
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Nu gaan ze alleen wel de echte schoften naar het front halen.
Bedoel je dat ze soldaten naar het front gaan halen die geen ervaring hebben met vechten tegen goed getrainde, georganiseerde, gemotiveerde soldaten met uitstekend moraal? ;)

Dat is analoog aan dat rus ook wel dacht dat ze nav hun avonturen in Syrië wel wat echte, relevante gevechtservaring opgedaan hadden. Uh huh. We zien het.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 mei 2022 @ 14:07:45 #18
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204717832
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:58 schreef ExTec het volgende:

[..]
Bedoel je dat ze soldaten naar het front gaan halen die geen ervaring hebben met vechten tegen goed getrainde, georganiseerde, gemotiveerde soldaten met uitstekend moraal? ;)

Dat is analoog aan dat rus ook wel dacht dat ze nav hun avonturen in Syrië wel wat echte, relevante gevechtservaring opgedaan hadden. Uh huh. We zien het.
Syrian army and allied militias
Syriërs naar Oekraïne. Zullen ze leuk vinden.

Was even vergeten dat de grootste klootzakken al bezig zijn geweest in Oekraïne.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204717858
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 13:47 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is ook niet helemaal conform de realiteit, Austin sprak als een generaal over de situatie en als je uitgangspunt is dat je graag zou zien dat Rusland dit kunstje niet kan herhalen dan steek je in op een zo grote mogelijke schade voor het Russische leger. Dat is toch wat anders dan dat de VS Rusland maximaal wil laten bloeden.
pi_204717872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:07 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Syrian army and allied militias
Syriërs naar Oekraïne. Zullen ze leuk vinden.

Was even vergeten dat de grootste klootzakken al bezig zijn geweest in Oekraïne.
Dat vinden ze helemaal niet zo leuk want Russische pogingen om Syriers te werven lopen op niets uit, naar verluid hebben 500 Syriers zich aangemeld van de 16.000 die Rusland hoopte binnen te halen.
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:15:57 #21
6484 ExTec
pi_204717912
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:09 schreef Tijger_m het volgende:
Dat is toch wat anders dan dat de VS Rusland maximaal wil laten bloeden
Dat vind ik een louter semantisch verschil ;)

Nee, niemand had het over boris met de pet op, in small town rus laten bloeden. Dat leek me voor de hand liggend.
pi_204717939
quote:
Denk dat je het om moet draaien. Rusland riep vlak voor en na de inval dat de democratische liberale wereldorde (het 'westen') op zijn retour is.
Dit bleek toch niet helemaal zo te zijn, zelfs altijd dwarsliggende Nederland doet zonder mokken en stoten mee tegen rusland binnen de eu, sterker nog neemt een voortrekkers rol. Amerikaanse senaat en Lagerhuis unaniem haast over rechts en links akkoord met de sancties. tuurlijk hoelang en meer zullen er meer discussies komen. Maar rusland heeft altijd gedacht dat democratische westen op zijn retour is en dat iedereen alleen voor zijn eigen 'volk' zou vechten dat unien idealen van het westen opgelegd was (Heel erg projectie door rusland hier,) maar tegen gestelde is waar. niemand ziet Nederland als een satalietstaat van de Vs (behalve rusland trollen). Sterker nog denk dat veel Europeanen de vs als een verlengstuk zien van de Europese cultuur.

Dus rusland bijt zich stuk op iets een ideologie die veel sterker en dieper cultuur gebonden is dan zij dachten. Zie ook de rol van het vk, en hoe snel en normaal iedereen het vind of te vechten over brexit en de zelfde dag schouder aan schouder te staan voor vrijheid en democratie.
  donderdag 12 mei 2022 @ 14:23:31 #23
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204717980
quote:
We kunnen lief aan Rusland vragen of ze zich terug willen trekken binnen hun eigen landsgrenzen en daarbij plechtig beloven om nooit meer een buurland te terroriseren of erger, maar het is uiterst waarschijnlijk dat ze daar niet naar luisteren, laat staan dat beloven.

Zolang Rusland een dictatuur blijft met grootheidswaanzin, met een schurftige onbetrouwbare hond aan het roer, blijft er voor ons niets over dan die hond volcontinu terug in zijn hok te trappen. Niet alleen om de directe buren te beschermen, maar juist ook om onszelf te beschermen.

Er wordt heel veel geouwehoerd over Merkel en anderen die "naïef handel hebben gedreven met de Russen", ik denk echt dat we dat anders moeten zien. We, het westen hebben serieuze pogingen gedaan Rusland op te nemen in de wereld van landen die op basis van handel en verdragen met elkaar in contact zijn. Bij die pogingen hebben wij, het westen, onze militaire dreiging afgebouwd en vormden we geen enkel gevaar meer voor Rusland. Rusland heeft niets afgebouwd, Rusland heeft gretig geld aangepakt om daarmee haar militaire dreiging in stand te houden en op te bouwen. Waren de pogingen van het westen dus fout of naïef? Ik denk het niet, ik denk dat het noodzakelijke stappen waren om te komen tot een iets betere wereld. Stappen die kunnen lukken of zoals in dit geval mislukken. Ooit gaan die stappen weer gezet worden, maar of dat over 2 - 10 - 25 - 50 jaar is? Niemand die het nu kan voorspellen.

Tot het moment dat we een nieuwe poging tot normale betrekkingen kunnen opstarten moeten wij zorgen dat onze defensie weer op orde komt, alles wat we (of beter Oekraïne) nu vernietigen aan Russische slagkracht geeft ons tijd om dat voor elkaar te krijgen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 12 mei 2022 @ 14:28:58 #24
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204718030
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 14:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat vinden ze helemaal niet zo leuk want Russische pogingen om Syriers te werven lopen op niets uit, naar verluid hebben 500 Syriers zich aangemeld van de 16.000 die Rusland hoopte binnen te halen.
_O-
pi_204718057
twitter

(lol)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')