je zag hoe blij PSV met de beker was, dat doet prijzendroogte met je blijkbaar maar wat ook wel vreemd is aan dit seizoen is dat Ajax niet beter werd in de 2e seizoenshelft maar slechter (qua voetbal dan, niet qua punten) en dat komt eigenlijk zelden voor, al heeft het wel z'n redenenquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:30 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Succes went nu eenmaal snel. Een kampioenschap na lange tijd van droogte is altijd specialer dan de zoveelste op rij. En nu is de favorietenrol ook gewoon veel groter waar de begroting het dubbele is dan dat van de naaste concurrent. In 2011 was dat allemaal nog veel gelijkwaardiger en kwam die titel ook wel redelijk uit het niks en door geklungel van de concurrentie, daarnaast nog in een uniek rechtstreeks duel met de enige concurrent wat we waarschijnlijk ook nooit meer gaan meemaken.
Die teams onder De Boer waren ook niet veel inderdaad, maar in 2011 was het gewoon dat er eindelijk weer een titel was (eerste die ik ook echt bewust heb meegemaakt van Ajax) en toen was er vooral hoop dat er met het CL-geld weer een beter team zou komen. In 2012 en 2013 werd het spel al matiger maar was de titel nog wel fijn, maar de titel in 2014 was echt met het schaamrood op de kaken want dat sloeg helemaal nergens meer op.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:37 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Situatie in 2011 was inderdaad totaal anders maar ik had bij die titels van Drank altijd het idee: Het zal allemaal wel, wat een middelmatig team. Nooit enig ontzag voor dat Ajax gehad.
De status van de club is er dus wel echt enorm op vooruit gegaan. Maar zelfs dan vind ik dat je ook in 2022 nog steeds over een uitstekend competitieseizoen mag spreken. De dominantie van Ajax (zie de ranking met statistieken die ik hier regelmatig deel) komt onvoldoende tot uiting in puntenverschillen omdat PSV veel meer punten heeft gepakt dan je op basis van hun spel zou verwachten.
Was het weer een titel met Ajax 85 punten en PSV 72 ofzo dan had iedereen gezegd: Wat een dominant Ajax zeg. De statistieken zijn nauwelijks slechter dan vorig jaar of 2019 namelijk.
Die titel van 2014 is nog steeds de minst gevierde titel in de Eredivisie-historie inderdaad.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die teams onder De Boer waren ook niet veel inderdaad, maar in 2011 was het gewoon dat er eindelijk weer een titel was (eerste die ik ook echt bewust heb meegemaakt van Ajax) en toen was er vooral hoop dat er met het CL-geld weer een beter team zou komen. In 2012 en 2013 werd het spel al matiger maar was de titel nog wel fijn, maar de titel in 2014 was echt met het schaamrood op de kaken want dat sloeg helemaal nergens meer op.
Dat snap ik. Neemt niet weg dat je een prima titel zoals die van dit jaar ook niet hoeft te downplayen.quote:Nu is het team wel beter uiteraard, vooral in de eerste seizoenshelft. Maar door een beter team heb je nu eenmaal hogere verwachtingen en de onnodige CL-uitschakeling doet nog steeds wel pijn. Vooral omdat het zomaar weer een tijd kan duren voor Ajax Europees zo kan meedoen want ik heb weinig vertrouwen in een Alfred Schreuder.
Voorheen in die seizoenen onder De Boer was dat omdat je beste spelers waren weggekocht in de zomer en omdat het team toen ingespeeld moest raken over het hele seizoen. Maar nu Ajax vaker spelers langer kan behouden zie je dat er dan toch ineens een dipje komt bij bijvoorbeeld een uitschakeling CL of door zelfoverschatting.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
je zag hoe blij PSV met de beker was, dat doet prijzendroogte met je blijkbaar maar wat ook wel vreemd is aan dit seizoen is dat Ajax niet beter werd in de 2e seizoenshelft maar slechter (qua voetbal dan, niet qua punten) en dat komt eigenlijk zelden voor, al heeft het wel z'n redenen
Doe ik ook niet, maar een seizoen wordt voor mij pas echt speciaal door Europese prestaties. En daar had meer ingezeten dit jaar.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat snap ik. Neemt niet weg dat je een prima titel zoals die van dit jaar ook niet hoeft te downplayen.
Benfica is wel hard aangekomen en dan de keepers, andere blessures, geen diepgang op de vleugelquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Voorheen in die seizoenen onder De Boer was dat omdat je beste spelers waren weggekocht in de zomer en omdat het team toen ingespeeld moest raken over het hele seizoen. Maar nu Ajax vaker spelers langer kan behouden zie je dat er dan toch ineens een dipje komt bij bijvoorbeeld een uitschakeling CL of door zelfoverschatting.
Benieuwd wat ze gaan doen qua keepers wel, want een Stekelenburg kan eigenlijk echt niet meer.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Benfica is wel hard aangekomen en dan de keepers, andere blessures, geen diepgang op de vleugel
Setford doorschuiven hopelijk en Gorter eerste keeper.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Benieuwd wat ze gaan doen qua keepers wel, want een Stekelenburg kan eigenlijk echt niet meer.
Pasveer eigenlijk ook niet al is die me echt meegevallen, daar moet je echt wel serieus in investerenquote:Op donderdag 12 mei 2022 08:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Benieuwd wat ze gaan doen qua keepers wel, want een Stekelenburg kan eigenlijk echt niet meer.
Benfica is echt de (negatieve) ommekeer geweest vrees ik. Ondanks die schitterende poulefase, en daarna was je er tegen Liverpool toch uitgevlogen, maar toch ontzettende teleurstelling.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Benfica is wel hard aangekomen en dan de keepers, andere blessures, geen diepgang op de vleugel
dat is wel mooi maar ook dat je als laatste van de top begint aan het seizoen, 2 weken extra voorbereiding is zeker voor een nieuw team en trainer belangrijk al weet ik niet precies wanneer die anderen europees al aan de bak moetenquote:Op donderdag 12 mei 2022 09:01 schreef manny het volgende:
Maar goed. De miljoenen zijn weer zeker. Verbouwing kan beginnen.
Als Feyenoord dat cupje wint zitten ze in de groepsfase van de EL. De 3e voorronde CL (PSV) is 2-9 augustus.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is wel mooi maar ook dat je als laatste van de top begint aan het seizoen, 2 weken extra voorbereiding is zeker voor een nieuw team en trainer belangrijk al weet ik niet precies wanneer die anderen europees al aan de bak moeten
Hij was opgelucht vanwege het kampioenschap, omdat het lastig was geweest zei hij zelf. Maar zal ook wel wat frustratie vanwege zijn reservebeurt en kritiek van Ten Hag zijn. Ach, een beetje raar juichen heb ik liever dan een domme tackle en die hebben we dit seizoen niet van hem gezien.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:46 schreef GGMM het volgende:
Wat liep Berghuis nou eigenlijk hysterisch te doen gisteren?
Hij kwam meer gefrustreerd over dan blij, maar oke.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:48 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hij was blij vanwege het kampioenschap, omdat het lastig was geweest zei hij zelf. Maar zal ook wel wat frustratie vanwege zijn reservebeurt en kritiek van Ten Hag zijn. Ach, een beetje raar juichen heb ik liever dan een domme tackle en die hebben we dit seizoen niet van hem gezien.
NIEMAND ZIT IN MIJN HOOFDquote:Op donderdag 12 mei 2022 10:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hij kwam meer gefrustreerd over dan blij, maar oke.
En dat liever dat een smerige tackle dat is zeker waarmaar volgend jaar zal nog moeilijker worden, dus hopelijk blijft het hierbij.
Geen idee waarom ik daar blij typte.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
En dat liever dat een smerige tackle dat is zeker waarmaar volgend jaar zal nog moeilijker worden, dus hopelijk blijft het hierbij.
Frustratie en mislukte slidingquote:Op donderdag 12 mei 2022 10:46 schreef GGMM het volgende:
Wat liep Berghuis nou eigenlijk hysterisch te doen gisteren?
We gaan het zien. Zijn Engels is wel 'beter' dan dat van Van Gaal.quote:Op donderdag 12 mei 2022 00:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar het zou me ook niet verbazen als de professor het wel gaat redden. Hij heeft gochme en intelligentie.
En gun het m ook.
Zoals Advocaat al treffend zei ‘Berghuis is een jongen met buien’. Denk dat je dat gedrag nooit uit hem gaat krijgen, alhoewel Berghuis ook bij ons periodes had waarin hij zich voorbeeldig gedroeg.quote:Op donderdag 12 mei 2022 10:51 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan moet je niet bij een topclub gaan spelenquote:Op donderdag 12 mei 2022 11:05 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Zoals Advocaat al treffend zei ‘Berghuis is een jongen met buien’. Denk dat je dat gedrag nooit uit hem gaat krijgen, alhoewel Berghuis ook bij ons periodes had waarin hij zich voorbeeldig gedroeg.
Verschil is ook wel dat hij altijd zeker was van zijn basisplek bij ons, dat is hij bij Ajax niet en als de prestaties bij Ajax niet goed zijn gaat ie dat moeilijk kunnen verkroppen.
quote:Op donderdag 12 mei 2022 11:08 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan moet je niet bij een topclub gaan spelen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |