quote:
Beetje zwaar, maar ik heb nu ook het Maarten van Rossumpad uit
Eerste 3 etappes nog vanuit huis gedaan, maar vorige week dus 6 dagen (sectie Dalfsen-Ede) met rugzak/tentje en dat was ontzettend zwaar. Die 10-12 kilo extra
(schat ik, ik durf de tas niet te wegen
) maakt zo'n enorm verschil... Normaal kan ik 20-25 km zonder pauze, nu moest ik echt om de 10-12 km stoppen en een half uur rusten en wat eten. De benen waren dan echt moe en dan had ik ook flink honger. Ook om de haverklap drinken, vooral met die hete dagen. En ik loop veel trager, dus 30km is ook wel zo'n beetje de max. Eigenlijk wilde ik halverwege de tweede dag al stoppen - terug naar station Dalfsen waar auto en fiets stonden, en dan op de 'gewone' wijze met lichte rugzak verder - maar uiteindelijk dus 6 dagen tot station Ede volgehouden. Het duurde wel echt 3 dagen voordat ik en mijn benen een beetje omgeschakeld waren, en echt rust kregen ze natuurlijk ook niet. Bij Ede liep mijn planning wat spaak en was het gewoon makkelijker om de trein terug te pakken.
Je gevoel van afstand wordt trouwens wel anders. 'Dichtbij' met de auto is 5 km, 'dichtbij' met rugzak is 0,5 km. 'Even' omlopen naar een supermarkt 1,5 km verderop kost je een bak energie en zeker 3 kwartier...
2 dagen 'pauze' gehad, en daarna nog 5 dagen met fiets/auto/kleine rugzak en wel met campings gedaan omdat er twee dagen van 35 km bijzaten. Dat loopt veel sneller/prettiger maar met heenrijden, fiets plaatsen, terugrijden en later terugfietsen erbij (en een keer een camping opschuiven) ben ik in totaal wel veel meer tijd kwijt. Mijn schoenen hebben er nu ook iets van 2700 km opzitten en zijn finaal op, dus toen het zondag (eindelijk) eens regende waren mijn voeten bij het eerste onverharde pad zeiknat

Nieuwe staan al klaar... Voor de rest best wel heerlijk weer gehad.
Sinds maandagavond ben ik weer terug, en nu zit ik te twijfelen of ik dit weekend al weer wil starten, en welk pad - Pelgrimspad, of Pieterpad - en met grote of klein rugzak.
Maar nu eerst de 96 eens een keertje van stal halen!