Denk dat advocaatkosten al snel oplopen en procederen meer kost dan het oplevert.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:13 schreef Draconian het volgende:
Ik had een vraag over de uitkoop weigeren en de gevolgen hiervan.
Mijn nichtje heeft met haar vriend vorig jaar een huis gekocht. Ze zijn niet getrouwd en geen samenlevingscontract maar wel samen eigenaar 50/50.
De relatie is geklapt vorige maand. Nu wilt de vriend van mijn nichtje haar uitkopen. Overwaarde huis is 90.000 euro. Vorige week vrijdag getaxeerd op 380.000 euro. Uitkoopwaarde zou dan 45.000 euro zijn. De bank kan zijn hypotheek verhogen met 30.000 euro. De rest van het bedrag moet hij zelf regelen. Alleen mijn nichtje is er ook net achter gekomen dat hij al een tijdje met een andere vrouw bezig is. Dus ze accepteert de uitkoop niet en wilt verkopen. Hij dreigt met een advocaat om de uitkoop af te dwingen.
Wat is jullie advies en haar rechten hierin?
Er zit nog een hypotheek op het huisquote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:17 schreef MeesterPlusser het volgende:
Ze krijgt toch de helft van 380k? Is gewoon opeisbaar
Ik had begrepen dat het alleen hem advocaatkosten zal gaan kosten aangezien mijn nichtje alleen een brief gaat krijgen met het aanbod om akkoord te gaan ja of nee. Kan ze nog een tegenbod doen. Daarna komt pas de procedure bij de rechter als ze nog steeds zou weigeren.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:15 schreef blomke het volgende:
[..]
Denk dat advocaatkosten al snel oplopen en procederen meer kost dan het oplevert.
Nee. Ze krijgt de helft van wat over blijft na aftrek van de hypotheekschuld. Maar ze doet dus nu moeilijk omdat ze is bedrogen en wil nu genoegdoening. Tevens hoopt ze dat het huis bij verkoop meer oplevert?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:17 schreef MeesterPlusser het volgende:
Ze krijgt toch de helft van 380k? Is gewoon opeisbaar
Dan moet zij ook een advocaat meenemen, met kosten van dien. Overigens, grote kans dat zo'n gang naar de rechter, pas in 2023 plaatsvindt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:19 schreef Draconian het volgende:
Daarna komt pas de procedure bij de rechter als ze nog steeds zou weigeren.
Eerste klopt. Genoegdoening. Tweede niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Ze krijgt de helft van wat over blijft na aftrek van de hypotheekschuld. Maar ze doet dus nu moeilijk omdat ze is bedrogen en wil nu genoegdoening. Tevens hoopt ze dat het huis bij verkoop meer oplevert?
Waarom wil ze dan de verkoop? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Moeilijk doen om het moeilijk doen?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:22 schreef Draconian het volgende:
[..]
Eerste klopt. Genoegdoening. Tweede niet.
Dat hij ook niet het huis krijgt. Allebei terug naar de ouders.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Waarom wil ze dan de verkoop? Wat is daar de toegevoegde waarde van? Moeilijk doen om het moeilijk doen?
En die hypotheekschuld moet ze dan ook van haar naam af krijgen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:20 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee. Ze krijgt de helft van wat over blijft na aftrek van de hypotheekschuld. Maar ze doet dus nu moeilijk omdat ze is bedrogen en wil nu genoegdoening. Tevens hoopt ze dat het huis bij verkoop meer oplevert?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, roadtrip Europa, Seoul
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Ah. Kinderachtige spelletjes dus.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:23 schreef Draconian het volgende:
[..]
Dat hij ook niet het huis krijgt. Allebei terug naar de ouders.
Ik geef je gelijk hoor. Ze kan als tegenbod 50K doen vanwege de spullen in huis. Aan hem om te accepteren. Dan hem in zijn sop lekker gaar laten koken. Snel verdiend in een jaar tijd.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:32 schreef Rode_Wijn het volgende:
Niet gunnen en er dan zo nog jaren mee bezig moeten zijn. Je moet er maar zin in hebben.
Misschien kan nichtje zich realiseren dat ex het huis koopt op waarschijnlijk de top van de markt en kan ze daar genoegdoening aan ontlenen.
Verder kun je niet snel genoeg van vreemdgangers af zijn dus ook daar pakt ze de volle winst. Haar enige manier om iets te verliezen is de gang naar de rechter.
Snap wel dat die gozer jouw nichtje heeft verlaten zeg.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:23 schreef Draconian het volgende:
[..]
Dat hij ook niet het huis krijgt. Allebei terug naar de ouders.
`Dat is een volwassen reactie. Maar ze moet het onderhandelen niet zelf gaan doen maar iemand anders. Zij wordt waarschijnlijk kwaad tijdens de onderhandeling en schiet weer in de dwarslig modus.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:36 schreef Draconian het volgende:
[..]
Ik geef je gelijk hoor. Ze kan als tegenbod 50K doen vanwege de spullen in huis. Aan hem om te accepteren. Dan hem in zijn sop lekker gaar laten koken. Snel verdiend in een jaar tijd.
Ditquote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:26 schreef BE het volgende:
Wat ontzettend kinderachtig van je nichtje.
Ik zou het geld aannemen en hem lekker in zijn sop gaar laten koken. Is heel snel verdiend hoor, 45K in één jaar.
Mwa, zo'n verhaal gaat snel rond. Huis moet dan snel verkocht worden, men wil ervan af. Dikke kans dat het bij de taxatiewaarde blijft. En ik verwacht dat huizen tegenwoordig al hoger getaxeerd worden, rekening houdend met de markt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 08:39 schreef machtpen het volgende:
Kan best wel zijn dat de verkoopwaarde hoger is dan de taxatiewaarde vooral in deze markt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |