quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:55 schreef Queller het volgende:
Als ik het goed begrijp, is de anti-kraak in Zeeland geregeld miv de 19e. Ik heb even rondgekeken: ik wil wel een chalet of een pipowagen voor je huren tot en met de 19e.
Ik heb je een mail gestuurd van post*******@:gmail.com. Laat maar weten of het nog nodig is.Gek in je hoofdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus ja zeggen
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
quote:Op donderdag 12 mei 2022 19:58 schreef Queller het volgende:
[..]
Bedankt; van je familie moet je het hebben![]()
![]()
Nou, in veel gevallen is een relatiebreuk geen reden voor urgentie....quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:26 schreef deedeetee het volgende:
Goed gedaan en nu hopen dat er snel een goede oplossing voor je komt. Het is toch te triest voor woorden dat alle instanties je letterlijk in de kou laten staan ?
Op straat staan en dus dakloos zijn is dat wél ! En al helemaal als je problemen met je gezondheid hebt ( ze heeft ms) die gaan verergeren door het dakloos zijn en de stress. Ik vind het in het geval van TS een schreeuwend schandaal dat ze niet meteen geholpen is. Dit kan echt niet zo.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 03:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Nou, in veel gevallen is een relatiebreuk geen reden voor urgentie....
Er zitten echt heel erg veel mensen in hetzelfde schuitje als Ravenna. Met kinderen. Met lichamelijke (en veel geestelijke!) problemen. En ja, het is een schandaal dat er niet eens daklozenopvang (ook big business geworden) voor deze mensen is. Maar dat is een proces van jaren slecht beleid geweest en dat kan ook niet zo van de ene op de andere dag worden veranderd. Ik snap dat zo'n wethouder ook wat met de handen in het haar zit.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 09:06 schreef deedeetee het volgende:
Op straat staan en dus dakloos zijn is dat wél ! En al helemaal als je problemen met je gezondheid hebt ( ze heeft ms) die gaan verergeren door het dakloos zijn en de stress. Ik vind het in het geval van TS een schreeuwend schandaal dat ze niet meteen geholpen is. Dit kan echt niet zo.
Heel veel van die mensen zijn oprecht van mening dat je dus lui en een profiteur bent als je niet werkt en het dus ook je eigen schuld is als je dan dakloos wordt. Ik maak wel eens de fout om de commentaren onder een artikel op nu.nl te lezen over bijv armoede. Er zijn heel erg veel mensen zonder enige vorm van empathie voor anderen die het minder hebben getroffen. Eigen schuld, dikke bult is daar de heersende mening. Dat is heel makkelijk roepen vanuit een comfortabele positie met goede baan, nog betaalbare koopwoning en geen tegenslag in het leven zoals ineens MS blijken te hebben.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Mensen die vvd stemmen zijn hier direct verantwoordelijk voor.
Pardon? De massale immigratie van kanslozen en de rem op woningbouw dankzij EU-milieuregels, is niet iets wat in mijn partijprogramma terugkomt.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Sinds hoe lang zit er een rem op de woningbouw dankzijn milieuregels dan?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:05 schreef blomke het volgende:
[..]
Pardon? De massale immigratie van kanslozen en de rem op woningbouw dankzij EU-milieuregels, is niet iets wat in mijn partijprogramma terugkomt.
En dat terwijl iedereen het risico loopt om vanuit die comfortabele positie plotseling aan de andere kant terecht te komen. Zoals met @Individual (hoe is het?quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:21 schreef Isabeau het volgende:
Eigen schuld, dikke bult is daar de heersende mening. Dat is heel makkelijk roepen vanuit een comfortabele positie met goede baan, nog betaalbare koopwoning en geen tegenslag in het leven zoals ineens MS blijken te hebben.
Dat principe lijkt bij zo'n beetje alle partijen te ontbreken. De 'linker' kant van het spectrum lijkt zich vooral om buitenlandse kansarmen te bekommeren.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:14 schreef Viv het volgende:
[..]
En dat terwijl iedereen het risico loopt om vanuit die comfortabele positie plotseling aan de andere kant terecht te komen. Zoals met @:individual (hoe is het?) is gebeurd, die had een goede baan in Londen toen hij een ernstige vorm van MS kreeg.
(Voor wie zijn verhaal niet kent: Topicreeks: Individual's strijd tegen MS ).
Daar is solidariteit op gebaseerd, een ander helpen omdat het jou net zo goed had kunnen gebeuren (of nog kan gebeuren). En dat principe ontbreekt inderdaad weleens bij de rechtse partijen.
Het is mij door een zeer ongelukkige samenloop van omstandigheden ook overkomen dat ik met een jochie van 8 dakloos werd. Moest in daklozen opvang met het kind en werd toen door een meelevende en doortastende wethouder razendsnel geholpen. Doordat ik met kind in die onveilige opvang zat kon hij druk uitoefenen op de woningvereniging.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heel veel van die mensen zijn oprecht van mening dat je dus lui en een profiteur bent als je niet werkt en het dus ook je eigen schuld is als je dan dakloos wordt. Ik maak wel eens de fout om de commentaren onder een artikel op nu.nl te lezen over bijv armoede. Er zijn heel erg veel mensen zonder enige vorm van empathie voor anderen die het minder hebben getroffen. Eigen schuld, dikke bult is daar de heersende mening. Dat is heel makkelijk roepen vanuit een comfortabele positie met goede baan, nog betaalbare koopwoning en geen tegenslag in het leven zoals ineens MS blijken te hebben.
Dit, heel erg dit, zeker als je in een inkomensgroep zit waarbij je in aanmerking komt voor sociale huur als je alleen komt te staan.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zitten echt heel erg veel mensen in hetzelfde schuitje als Ravenna. Met kinderen. Met lichamelijke (en veel geestelijke!) problemen. En ja, het is een schandaal dat er niet eens daklozenopvang (ook big business geworden) voor deze mensen is. Maar dat is een proces van jaren slecht beleid geweest en dat kan ook niet zo van de ene op de andere dag worden veranderd. Ik snap dat zo'n wethouder ook wat met de handen in het haar zit.
Ik zeg al jaren tegen iedereen die gaat samenwonen/trouwen "blijf ingeschreven staan bij een woningbouwvereniging". Het duurt járen in Nederland voor je in aanmerking komt voor een flatje/huis en je wilt niet plots op straat komen te staan. Nooit denken dat alles voor altijd is. Dat is het helaas heel vaak niet. Dus als iemand die dit leest denkt 'Nah, mijn relatie is prima' - mooi voor je. Schrijf je toch maar in.
Ik ben heel blij te lezen dat Ravenna nu even onderdak heeft tot er een iets meer permanente oplossing komt. En ik hoop dat de overheid wat meer haast gaat maken met huizen bouwen. Misschien moeten ze samenwonen ook wat aantrekkelijker gaan maken voor mensen, want nu is het vaak voor lage inkomens/uitkeringsgerechtigden heel onaantrekkelijk om samen te gaan wonen. Dat helpt dan niet mee voor het creëren van woonruimte voor mensen.
Dat niet alleen, we hadden in 1980 ook al grote tekorten op de woningmarkt.....quote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Sinds hoe lang zit er een rem op de woningbouw dankzijn milieuregels dan?
lol, solidariteit in dit landquote:Op vrijdag 13 mei 2022 16:14 schreef Viv het volgende:
[..]
En dat terwijl iedereen het risico loopt om vanuit die comfortabele positie plotseling aan de andere kant terecht te komen. Zoals met @:individual (hoe is het?) is gebeurd, die had een goede baan in Londen toen hij een ernstige vorm van MS kreeg.
(Voor wie zijn verhaal niet kent: Topicreeks: Individual's strijd tegen MS ).
Daar is solidariteit op gebaseerd, een ander helpen omdat het jou net zo goed had kunnen gebeuren (of nog kan gebeuren). En dat principe ontbreekt inderdaad weleens bij de rechtse partijen.
De stress is inderdaad wel een dingetje. En dank je wel voor je lieve woorden de hele tijd.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 09:06 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Op straat staan en dus dakloos zijn is dat wél ! En al helemaal als je problemen met je gezondheid hebt ( ze heeft ms) die gaan verergeren door het dakloos zijn en de stress. Ik vind het in het geval van TS een schreeuwend schandaal dat ze niet meteen geholpen is. Dit kan echt niet zo.
Mooi dat je dat zegt en je hebt helemaal gelijk. Ik dacht ook dat alles goed zat en zelfs na de relatiebreuk had ik dit nooit verwacht. Maar dit gebeurt me dus nooit meer.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:09 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er zitten echt heel erg veel mensen in hetzelfde schuitje als Ravenna. Met kinderen. Met lichamelijke (en veel geestelijke!) problemen. En ja, het is een schandaal dat er niet eens daklozenopvang (ook big business geworden) voor deze mensen is. Maar dat is een proces van jaren slecht beleid geweest en dat kan ook niet zo van de ene op de andere dag worden veranderd. Ik snap dat zo'n wethouder ook wat met de handen in het haar zit.
Ik zeg al jaren tegen iedereen die gaat samenwonen/trouwen "blijf ingeschreven staan bij een woningbouwvereniging". Het duurt járen in Nederland voor je in aanmerking komt voor een flatje/huis en je wilt niet plots op straat komen te staan. Nooit denken dat alles voor altijd is. Dat is het helaas heel vaak niet. Dus als iemand die dit leest denkt 'Nah, mijn relatie is prima' - mooi voor je. Schrijf je toch maar in.
Ik ben heel blij te lezen dat Ravenna nu even onderdak heeft tot er een iets meer permanente oplossing komt. En ik hoop dat de overheid wat meer haast gaat maken met huizen bouwen. Misschien moeten ze samenwonen ook wat aantrekkelijker gaan maken voor mensen, want nu is het vaak voor lage inkomens/uitkeringsgerechtigden heel onaantrekkelijk om samen te gaan wonen. Dat helpt dan niet mee voor het creëren van woonruimte voor mensen.
Ik wou dat ik iets voor je kon doen.quote:Op vrijdag 13 mei 2022 21:20 schreef Ravenna29 het volgende:
[..]
Mooi dat je dat zegt en je hebt helemaal gelijk. Ik dacht ook dat alles goed zat en zelfs na de relatiebreuk had ik dit nooit verwacht. Maar dit gebeurt me dus nooit meer.
quote:Op vrijdag 13 mei 2022 15:14 schreef FlippingCoin het volgende:
Dat geklaag over Nederland altijd.. In het buitenland struikel je over de daklozen in het straatbeeld in vergelijking met Nederland. Belastingen zijn hier behoorlijk progressief.quote:
Ik woon zelf in Rotterdam en de laatste tijd zie ik weer steeds meer daklozen en mensen die op straat om geld vragen.quote:Op zaterdag 14 mei 2022 05:32 schreef Highraven het volgende:
[..]
[..]
Dat geklaag over Nederland altijd.. In het buitenland struikel je over de daklozen in het straatbeeld in vergelijking met Nederland. Belastingen zijn hier behoorlijk progressief.
Zelfs in het geval van TS was er nog een plek voor 25 euro per dag voor voedsel en onderdak. TS heeft alleen dikke pech dat ze tussen de wal en het schip valt, met name qua tijdslijnen. (En sowieso met MS en zo’n ex)
Door dat te zeggen doe je dat ookquote:Op vrijdag 13 mei 2022 22:06 schreef Superbadeendje het volgende:
[..]
Ik wou dat ik iets voor je kon doen.
Het is je gegundquote:Op zaterdag 14 mei 2022 07:54 schreef Ravenna29 het volgende:
[..]
Door dat te zeggen doe je dat ook
Ik ben heel blij met alle hulp die ik heb gekregen/ krijg. Het geeft rust dat ik voorlopig onderdak heb en mij daar geen zorgen over hoef te maken. Maar het geeft ook een schuldgevoel dat ik geld krijg van mensen die geenzins verantwoordelijk zijn voor dit probleem.
Maar ook steunende woorden helpen en zijn welkom.
Donderdag komt steeds dichterbij en dan hoop ik het mooiste verjaardagscadeau te krijgen dat ik mij kan wensen en dat is op dit moment toch een plekje voor mezelf. (Ik ben dinsdag jarig).
Dan komt het hele inrichten en gaat de gemeente hopelijk wat haast maken om daar financieel aan bij te dragen.
Ik ben jullie in ieder geval allemaal heel erg dankbaar.![]()
![]()
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |