abonnement Unibet Coolblue
pi_204677780
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 07:59 schreef simonblue het volgende:
Mijn eerste gedachte is om contact op te nemen met het Leger des Heils in je woonplaats of anders met daklozenopvang / blijf-van-mijn-lijf huis / sociaal werker van de gemeente.

Zij hebben vaak ervaring met vergelijkbare situaties en de kennis om vervolgstappen te nemen. Wellicht weten zij een noodopvang lokatie, maar bijvoorbeeld ook of je urgentie voor een woonruimte aan kunt vragen.
Leger Des Heils ja.

Ik ken iemand die iets soortgelijks was overkomen en die is via LdH in een traject belandt en had na anderhalf jaar een eigen woning (via urgentie). In de tussentijd heeft ze bij het LdH 'gewoond'.
  maandag 9 mei 2022 @ 14:22:29 #52
3542 Gia
User under construction
pi_204678128
quote:
1s.gif Op maandag 9 mei 2022 13:41 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Leger Des Heils ja.

Ik ken iemand die iets soortgelijks was overkomen en die is via LdH in een traject belandt en had na anderhalf jaar een eigen woning (via urgentie). In de tussentijd heeft ze bij het LdH 'gewoond'.
Leger des Heils en daklozen opvang zit echt overal vol. Zelfs daklozen moeten plaats maken voor uitgeprocedeerde asielzoekers die weigeren te vertrekken, bijvoorbeeld.
Of ze mogen blijven, ouders hebben een woning, maar jongens willen een eigen woning.

Het is echt in en intriest op het moment.

https://www.legerdesheils.nl/zorg/nachtopvang

Zie vooral bij 'winteropvang'. Dan is er meer plek, om mensen te laten slapen. Maar dat speelt nu niet. En een volwassen vrouw zonder kinderen ziet men niet als schrijnend.
pi_204678139
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Leger des Heils en daklozen opvang zit echt overal vol. Zelfs daklozen moeten plaats maken voor uitgeprocedeerde asielzoekers die weigeren te vertrekken, bijvoorbeeld.
Of ze mogen blijven, ouders hebben een woning, maar jongens willen een eigen woning.

Het is echt in en intriest op het moment.
Oh, dat wist ik niet :{
  maandag 9 mei 2022 @ 14:25:32 #54
3542 Gia
User under construction
pi_204678144
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:24 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Oh, dat wist ik niet :{
Vorige post aangepast.

Hier in Helmond is een grote locatie waar Tai Chi wordt beoefend en waar ze 170 bedden hebben.
Jarenlang is er een nijpend tekort aan opvang en werd dat niet gebruikt voor daklozen. Nu zitten er zo'n 40 Afghaanse 'jongeren' in, tot september. Waar ze daarna moeten blijven? Denk in de sociale huurwoningen die op het moment gebouwd worden.
pi_204678206
Inplaats van 25 euro per nacht te besteden is het geen optie om een tent kopen en deze ergens (best buiten de bebouwde kom, of bij een kennis in de tuin natuurlijk) op te zetten? Of is dat niet mogelijk met je MS?

quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 12:40 schreef Gia het volgende:

[..]
Zou ze geen recht hebben op aanvullende bijstand? Met uiteindelijk ook een langdurigheid toeslag.
Voor aanvullende bijstand moet ze een woonadress hebben. Een daklozen uitkering zou ze nog kunnen krijgen. Maar ik denk dat haar uitkering al te veel is daarvoor. (zou ze na kunnen vragen)
  maandag 9 mei 2022 @ 14:34:35 #56
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204678210
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 09:00 schreef Ravenna29 het volgende:

[..]
7 jaar. Natuurlijk heb ik iets bij gedragen. Nee we hadden geen samenlevingscontract. Maar mijn woonrecht opeisen heeft in deze geen zin dan gaan dingen uit de hand lopen.
Erger dan uit huis worden gezet zoals nu gebeurd is kan het niet worden lijkt me.
Wel eerst een (pro deo) advocaat inschakelen, want vanaf nu lijkt het me fundamenteel beter dat je alles via de rechter gaat doen.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 9 mei 2022 @ 14:37:06 #57
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204678232
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:34 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Erger dan uit huis worden gezet zoals nu gebeurd is kan het niet worden lijkt me.
Wel eerst een (pro deo) advocaat inschakelen, want vanaf nu lijkt het me fundamenteel beter dat je alles via de rechter gaat doen.
Hoeveel tijd denk je dat daar wel niet in gaat zitten ? Ze heeft NU onderdak nodig.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204678297
quote:
11s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:34 schreef Metalfrost het volgende:

Erger dan uit huis worden gezet zoals nu gebeurd is kan het niet worden lijkt me.
Wel eerst een (pro deo) advocaat inschakelen, want vanaf nu lijkt het me fundamenteel beter dat je alles via de rechter gaat doen.
Als ze al vrijwillig vertrokken is, en dat is ze al een tijdje, dan is de kans nihil dat een rechtbank gaat zeggen dat je er weer bij in mag wonen. Daarbij is dat allemaal niet in 2 weken rond, dus daar heeft ze helemaal niets aan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 9 mei 2022 @ 14:55:32 #59
156258 Metalfrost
dude, what
pi_204678387
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Hoeveel tijd denk je dat daar wel niet in gaat zitten ?
Ja, flink wat.
quote:
Ze heeft NU onderdak nodig.
Vanuit mijn relatieve luxepositie niet aan gedacht. Excuus.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 14:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Als ze al vrijwillig vertrokken is, en dat is ze al een tijdje, dan is de kans nihil dat een rechtbank gaat zeggen dat je er weer bij in mag wonen. Daarbij is dat allemaal niet in 2 weken rond, dus daar heeft ze helemaal niets aan.
Nee inderdaad.
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 07:44 schreef Ravenna29 het volgende:
Ik hoop dat dit hier goed staat en dat jullie nog tips hebben waar ik niet aan heb gedacht.
Dit misschien iets voor je?

https://www.jaap.nl/te-hu(...)d-brabant/roosendaal

Of anders dit, in je eigen gemeente:
https://www.wswoensdrecht(...)-te-huijbergen/#tab2

Tweede link heeft wellicht een wachtlijst, misschien kun je middels de gemeente op een urgentielijst komen zodat eea versneld kan worden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_204679460
Even proberen te reageren op iedereen. Bij de gemeente ligt een aanvraag voor bijzondere bijstand maar hier gaat gewoon tijd inzitten. Wel heb ik een anonieme gift mogen ontvangen waar ik voorlopig even mee vooruit kan dus dat scheelt.

Urgentie kun je hier in de gemeente kopen maar dat kan dus iedereen kopen. Voor degene die het vroeg het gaat dus om de omgeving gemeente woensdrecht/bergen op zoom.

Ik ben inmiddels ook benaderd door een ombudsman/onderzoeksjournalist dus misschien dat hier nog iets uitkomt. Ik zal proberen later nog meer te reageren.
pi_204679489
Urgentie kopen? Ik wist niet dat dat kon. Ik krijg daar een beetje naar gevoel bij. Iemand die niet zoveel te besteden heeft, heeft net zoveel recht op een huis wanneer het niet lekker gaat.
pi_204680511
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:39 schreef Ravenna29 het volgende:
Even proberen te reageren op iedereen. Bij de gemeente ligt een aanvraag voor bijzondere bijstand maar hier gaat gewoon tijd inzitten. Wel heb ik een anonieme gift mogen ontvangen waar ik voorlopig even mee vooruit kan dus dat scheelt.

Urgentie kun je hier in de gemeente kopen maar dat kan dus iedereen kopen. Voor degene die het vroeg het gaat dus om de omgeving gemeente woensdrecht/bergen op zoom.

Ik ben inmiddels ook benaderd door een ombudsman/onderzoeksjournalist dus misschien dat hier nog iets uitkomt. Ik zal proberen later nog meer te reageren.
die gift moet je wel opgeven vanwege je bijstanduitkering
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204680656
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
die gift moet je wel opgeven vanwege je bijstanduitkering
Ze heeft geen bijstandsuitkering maar een WIA uitkering. En zonder woon adres heeft ze er ook geen recht op. Ze zit in een aanvraag voor bijzondere bijstand. Maar dit kan nog 8 weken duren. En dit wordt meestal als een lening verstrekt (slechts in zeer uitzonderlijke gevallen als een gift).

Heb je wel een briefadres? Anders kan je ook geen zorgtoeslag aanvragen.
pi_204681889
Ik heb inderdaad geen bijstandsuitkering maar een wia uitkering. En ja ik heb een briefadres bij de gemeente dus dat is dan wel geregeld.
Morgen heb ik een interview met de onderzoeksjournalist/ombudsman misschien dat dit nog wat teweeg kan brengen.

Urgentie kun je bij de lokale woningstichting alleen kopen en dit kan iedereen kopen. Een echte urgentieregeling kennen ze niet meer helaas.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 9 mei 2022 @ 20:24:48 #65
414785 sirdanilot
pi_204681918
Lokale kerken bellen. Ook al ben je niet gelovig. Wellicht kunnen ze wat regelen. Al is het een tentje in de tuin.

En baat het niet dan schaadt het niet. Je kan dit op google vinden.

Sterkte.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 22:33:50 #66
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204684042
Heb je contact met een huisarts die wellicht iets kan verklaren waarom een goede plek noodzakelijk is? Dan kan je wellicht urgentie bij de gemeente aanvragen voor de bijzondere bijstand op medisch advies. In de participatiewet is er ruimte voor individualiseren van dergelijke zaken wanneer er spoed/haast bij is.
Heb je ook een coach of een vast contactpersoon bij de gemeente? Mijn gemeente heeft bijvoorbeeld een consulent gericht op dak- en thuislozen. Wellicht is deze er ook?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 mei 2022 @ 08:28:58 #67
269689 crew  Viv
pi_204685660
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 16:39 schreef Ravenna29 het volgende:
Wel heb ik een anonieme gift mogen ontvangen waar ik voorlopig even mee vooruit kan dus dat scheelt.
Van iemand op FOK! ? O+

Mocht je straks die anti-kraakwoning kunnen betrekken, dan heb je wellicht ook behoefte aan spullen? Schroom dan niet om een topic te openen in FOK!kers helpen FOK!kers (FHF): FOK!kers helpen FOK!kers
Daar kunnen gratis spullen worden gevraagd of aangeboden. Of als je bijvoorbeeld vervoer nodig hebt van gedoneerde spullen in woonplaats A naar jouw woning in woonplaats B. Je bent van harte welkom! :)
pi_204687276
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 22:33 schreef Rene het volgende:
Heb je contact met een huisarts die wellicht iets kan verklaren waarom een goede plek noodzakelijk is? Dan kan je wellicht urgentie bij de gemeente aanvragen voor de bijzondere bijstand op medisch advies. In de participatiewet is er ruimte voor individualiseren van dergelijke zaken wanneer er spoed/haast bij is.
Heb je ook een coach of een vast contactpersoon bij de gemeente? Mijn gemeente heeft bijvoorbeeld een consulent gericht op dak- en thuislozen. Wellicht is deze er ook?
Ik heb zeker contact met de huisarts en ben bekend bij de WMO binnen de gemeente. Die geven aan niks te kunnen betekenen omdat mijn medische gesteldheid niet achteruit gegaan is sinds het laatste gesprek met hun in de vorige woning.
Binnen deze gemeente krijg je een maatschappelijk werker en er is ook contact met een andere medewerkster bij de gemeente.
Ook deze geven aan niks te kunnen doen dan helpen zoeken. De woningstichting bepaalt zelf hoe zij woningen toewijzen.
Vandaar straks ook het interview met de onderzoeksjournalist/ombudsman. Ik ben na 5 weken nog geen stap verder richting een vaste woning bij de gemeente.
pi_204687297
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 08:28 schreef Viv het volgende:

[..]
Van iemand op FOK! ? O+

Mocht je straks die anti-kraakwoning kunnen betrekken, dan heb je wellicht ook behoefte aan spullen? Schroom dan niet om een topic te openen in FOK!kers helpen FOK!kers (FHF): FOK!kers helpen FOK!kers
Daar kunnen gratis spullen worden gevraagd of aangeboden. Of als je bijvoorbeeld vervoer nodig hebt van gedoneerde spullen in woonplaats A naar jouw woning in woonplaats B. Je bent van harte welkom! :)
Van een heel lief iemand.

Dan heb ik zeker behoefte aan spullen en waarschijnlijk ook aan hulp. Heel erg bedankt voor de tip en ik ga er zeker gebruik van maken.
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 11:56:50 #70
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_204687376
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:45 schreef Ravenna29 het volgende:

[..]
Ik heb zeker contact met de huisarts en ben bekend bij de WMO binnen de gemeente. Die geven aan niks te kunnen betekenen omdat mijn medische gesteldheid niet achteruit gegaan is sinds het laatste gesprek met hun in de vorige woning.
Binnen deze gemeente krijg je een maatschappelijk werker en er is ook contact met een andere medewerkster bij de gemeente.
Ook deze geven aan niks te kunnen doen dan helpen zoeken. De woningstichting bepaalt zelf hoe zij woningen toewijzen.
Vandaar straks ook het interview met de onderzoeksjournalist/ombudsman. Ik ben na 5 weken nog geen stap verder richting een vaste woning bij de gemeente.
Ook niet in het kader van de bijzondere bijstand? Wat maf. Het gaat mij dus om de urgentie voor de bijzondere bijstand zodat je in ieder geval geld hebt/krijgt voor de noodopvang wat niet ten koste gaat van jouw eigen persoonlijke uitgaven.
Wat betreft de woningnood en dergelijke is dat gewoon erg lastig. In mijn eigen gemeente is het ook meer geluk dan standaard.
Kerken/maatschappelijke instellingen, antikraak, social media en woningbouwen zie ik als enige opties. Je valt tussen wal en schip. Te goed voor zorg en niet goed genoeg om op eigen benen iets te bewerkstelligen. Ontzettend ruk...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 mei 2022 @ 20:42:23 #72
269689 crew  Viv
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 10 mei 2022 @ 20:44:03 #73
269689 crew  Viv
pi_204693534
En ik had nog nooit van Woensdrecht gehoord, maar ik zag net dat @Veravision daar ook woont ^O^
pi_204694107
Dapper inderdaad! En goed dat zo'n regionaal medium een ombudsman heeft.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 21:26:44 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204694996
Goed gedaan en nu hopen dat er snel een goede oplossing voor je komt. Het is toch te triest voor woorden dat alle instanties je letterlijk in de kou laten staan ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_204700694
quote:
Ik hoop dat iemand die dat leest daar kan helpen, zou mooi zijn.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_204700883
Als ik het goed begrijp, is de anti-kraak in Zeeland geregeld miv de 19e. Ik heb even rondgekeken: ik wil wel een chalet of een pipowagen voor je huren tot en met de 19e.

Ik heb je een mail gestuurd van post*******@gmail.com. Laat maar weten of het nog nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 01:25:55 #78
269689 crew  Viv
pi_204700974
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 00:55 schreef Queller het volgende:
Als ik het goed begrijp, is de anti-kraak in Zeeland geregeld miv de 19e. Ik heb even rondgekeken: ik wil wel een chalet of een pipowagen voor je huren tot en met de 19e.

Ik heb je een mail gestuurd van post*******@:gmail.com. Laat maar weten of het nog nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat ontzettend lief! O+
pi_204701172
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 20:42 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat dapper dat je daar jouw verhaal hebt gedaan! :)
Dank je wel. En nood maakt dapper
pi_204701175
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:26 schreef deedeetee het volgende:
Goed gedaan en nu hopen dat er snel een goede oplossing voor je komt. Het is toch te triest voor woorden dat alle instanties je letterlijk in de kou laten staan ?
Is het ook daarom heb ik de media gezocht. De wethouder is daar overigens niet heel gelukkig mee heb ik begrepen.
pi_204701178
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 00:55 schreef Queller het volgende:
Als ik het goed begrijp, is de anti-kraak in Zeeland geregeld miv de 19e. Ik heb even rondgekeken: ik wil wel een chalet of een pipowagen voor je huren tot en met de 19e.

Ik heb je een mail gestuurd van post*******@:gmail.com. Laat maar weten of het nog nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat heel erg lief van je. Ik zal op je mail verder reageren.
  woensdag 11 mei 2022 @ 08:15:59 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204701533
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 00:55 schreef Queller het volgende:
Als ik het goed begrijp, is de anti-kraak in Zeeland geregeld miv de 19e. Ik heb even rondgekeken: ik wil wel een chalet of een pipowagen voor je huren tot en met de 19e.

Ik heb je een mail gestuurd van post*******@:gmail.com. Laat maar weten of het nog nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ _O_
***
pi_204701684
Het is gefixt hoor. Nogmaals veel sterkte en succes. Keep us posted en vergeet FHF niet!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 11 mei 2022 @ 08:54:57 #84
269689 crew  Viv
pi_204701799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:39 schreef Queller het volgende:
Het is gefixt hoor. Nogmaals veel sterkte en succes. Keep us posted en vergeet FHF niet!
Oh wat geweldig! O+

En FHF inderdaad straks *O*
  woensdag 11 mei 2022 @ 09:00:35 #85
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_204701837
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 06:28 schreef Ravenna29 het volgende:

[..]
Is het ook daarom heb ik de media gezocht. De wethouder is daar overigens niet heel gelukkig mee heb ik begrepen.
Nou dan had de wethouder maar beter zijn best voor je moeten doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 09:15:01 #86
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_204701933
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 00:55 schreef Queller het volgende:
Als ik het goed begrijp, is de anti-kraak in Zeeland geregeld miv de 19e. Ik heb even rondgekeken: ik wil wel een chalet of een pipowagen voor je huren tot en met de 19e.

Ik heb je een mail gestuurd van post*******@:gmail.com. Laat maar weten of het nog nodig is.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O_
pi_204702138
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:39 schreef Queller het volgende:
Het is gefixt hoor. Nogmaals veel sterkte en succes. Keep us posted en vergeet FHF niet!
Oh wow, wat een kanjer ben je zeg _O_ _O_
pi_204702234
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:39 schreef Queller het volgende:
Het is gefixt hoor. Nogmaals veel sterkte en succes. Keep us posted en vergeet FHF niet!
O+

Wat een prachtige plek is dit toch. Vol met mafklappers, dat wel :P Maar dit is echt fantastisch.
pi_204702287
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:39 schreef Queller het volgende:
Het is gefixt hoor. Nogmaals veel sterkte en succes. Keep us posted en vergeet FHF niet!
Heel erg bedankt en ik zal FHF zeker niet vergeten.
pi_204702333
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 09:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Nou dan had de wethouder maar beter zijn best voor je moeten doen.
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik was redelijk wanhopig toen ik de email naar de gemeente verstuurde en heb erin gezet: "Ik wil hier graag een keer over in gesprek gaan met de betreffende wethouder. Deze heb ik ook al op een andere manier geprobeerd te benaderen maar helaas is dit mislukt. Dit omdat de gemeente toch een zorgplicht heeft voor al zijn inwoners maar ik voel me op dit moment erg in de steek gelaten en zoals het er nu naar uitziet sta ik binnen enkele dagen echt op straat. ". Schijnbaar is dit erg onaardig. De reactie hierop van de gemeente was overigens een formulier met links naar antikraakorganisaties, de mededeling dat ze wekelijks dit soort verhalen horen en dat de wethouder niet over woningen gaat.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:26:48 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204702554
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 08:39 schreef Queller het volgende:
Het is gefixt hoor. Nogmaals veel sterkte en succes. Keep us posted en vergeet FHF niet!
Wat ben je toch een gods geweldige user en mens O+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:28:26 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204702567
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 06:28 schreef Ravenna29 het volgende:

[..]
Is het ook daarom heb ik de media gezocht. De wethouder is daar overigens niet heel gelukkig mee heb ik begrepen.
Vervelend voor de wethouder, als hij/zij daar al niet blij mee is dan hadden ze zich wat meer moeten inzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204702587
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:05 schreef Ravenna29 het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik was redelijk wanhopig toen ik de email naar de gemeente verstuurde en heb erin gezet: "Ik wil hier graag een keer over in gesprek gaan met de betreffende wethouder. Deze heb ik ook al op een andere manier geprobeerd te benaderen maar helaas is dit mislukt. Dit omdat de gemeente toch een zorgplicht heeft voor al zijn inwoners maar ik voel me op dit moment erg in de steek gelaten en zoals het er nu naar uitziet sta ik binnen enkele dagen echt op straat. ". Schijnbaar is dit erg onaardig. De reactie hierop van de gemeente was overigens een formulier met links naar antikraakorganisaties, de mededeling dat ze wekelijks dit soort verhalen horen en dat de wethouder niet over woningen gaat.
Gemeentes kunnen geen woningen toveren ondanks hun verplichte zorgplicht.
Als je ienand wel de plicht geeft maar het uitvoeren onmogelijk maakt dan kan je die persoon niet ervoor verantwoordelijk geven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:30:47 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204702597
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:05 schreef Ravenna29 het volgende:

[..]
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik was redelijk wanhopig toen ik de email naar de gemeente verstuurde en heb erin gezet: "Ik wil hier graag een keer over in gesprek gaan met de betreffende wethouder. Deze heb ik ook al op een andere manier geprobeerd te benaderen maar helaas is dit mislukt. Dit omdat de gemeente toch een zorgplicht heeft voor al zijn inwoners maar ik voel me op dit moment erg in de steek gelaten en zoals het er nu naar uitziet sta ik binnen enkele dagen echt op straat. ". Schijnbaar is dit erg onaardig. De reactie hierop van de gemeente was overigens een formulier met links naar antikraakorganisaties, de mededeling dat ze wekelijks dit soort verhalen horen en dat de wethouder niet over woningen gaat.
Geen wethouder die er over gaat en toch verdrietig dat je naar de media bent gestapt... :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204702605
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Geen wethouder die er over gaat en toch verdrietig dat je naar de media bent gestapt... :X
Geen drol die ernaar kraait want dit gebeurt dagelijks en het veranderd toch niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:32:21 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204702609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:30 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gemeentes kunnen geen woningen toveren ondanks hun verplichte zorgplicht.
Als je ienand wel de plicht geeft maar het uitvoeren onmogelijk maakt dan kan je die persoon niet ervoor verantwoordelijk geven.
En toch, een wethouder die tijd maakt voor de inwoners en luistert is zoveel meer waard, en kan ook zoveel meer voor elkaar krijgen, dan een wethouder die maar in die ivoren toren gelijk zit te hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:33:28 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204702628
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Geen drol die ernaar kraait want dit gebeurt dagelijks en het veranderd toch niet.
Mwah, ik denk niet dat er dagelijks mensen die volledig arbeidsongeschikt zijn dakloos raken, en al helemaal niet in één gemeente.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204702630
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:32 schreef Leandra het volgende:

[..]
En toch, een wethouder die tijd maakt voor de inwoners en luistert is zoveel meer waard, en kan ook zoveel meer voor elkaar krijgen, dan een wethouder die maar in die ivoren toren gelijk zit te hebben.
Zeker maar als je alle mensen in deze situatie te woord staat dan moeten er extra wethouders komen omdat dat meer dan 24 uur per dag kost. En daar is geen geld voor vanuit de overheid.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:10:25 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204702953
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:33 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Zeker maar als je alle mensen in deze situatie te woord staat dan moeten er extra wethouders komen omdat dat meer dan 24 uur per dag kost. En daar is geen geld voor vanuit de overheid.
Nonsens, zoveel zijn dat er in een gemeente als Woensdrecht niet.

In Amersfoort hadden we een wethouder die heel bereikbaar is voor de bevolking en ook actie ondernam als hij na een gesprek met een inwoner vond dat het anders/beter kon.
En hij ging dat gesprek aan, je hoefde er niet voor naar het gemeentehuis om de situatie uit te leggen, hij kwam naar je toe om de situatie te bekijken.

Echt zonde dat hij ziek is en dat zijn partij dit keer niet in de coalitie zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204703299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 11:10 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nonsens, zoveel zijn dat er in een gemeente als Woensdrecht niet.

In Amersfoort hadden we een wethouder die heel bereikbaar is voor de bevolking en ook actie ondernam als hij na een gesprek met een inwoner vond dat het anders/beter kon.
En hij ging dat gesprek aan, je hoefde er niet voor naar het gemeentehuis om de situatie uit te leggen, hij kwam naar je toe om de situatie te bekijken.

Echt zonde dat hij ziek is en dat zijn partij dit keer niet in de coalitie zit.
Maar niet landelijk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')