Voor mij kwam dat niet zo naar voren. Ik zag vooral hoe leuk ze het hadden. Dat ze anders waren, wisten we ook wel, maar ze lijken me wel smoorverliefd.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De citytrip benadrukt nog even hoe anders Evert en Maud zijn. Ik hoop dat ze elkaar blij blijven maken. Ik gun ze het beste.
Ik vraag me wel af of dit bij Evert niet zo'n geval is van als hij er eenmaal mee naar bed is geweest, dat hij dan genoeg post-nut clarity heeft om te zien dat het zijn type niet is?quote:Op zondag 8 mei 2022 22:07 schreef Leandra het volgende:
Ik heb met Evert en Maud iedere keer het idee van een vakantieliefde waarin je elkaar allerlei geweldige uitspraken en gevoelens toedicht omdat je de helft niet verstaat/begrijpt.
Dan verstaan ze elkaar nog steeds niet, dus dan kunnen ze nog steeds denken dat de ander vast zus en zo bedoelde.quote:Op zondag 8 mei 2022 22:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af of dit bij Evert niet zo'n geval is van als hij er eenmaal mee naar bed is geweest, dat hij dan genoeg post-nut clarity heeft om te zien dat het zijn type niet is?
We zien ook maar 10 minuten van 3 dagen filmen hé. En dan knippen ze alle emotionele stukjes eruit en tonen die op de televisie. Maar goed, we hoeven maar een weekje te wachten en dan weten we hoe het verder uitgepakt heeft.quote:Op zondag 8 mei 2022 21:50 schreef Idisrom het volgende:
Sander gaat niet meer verder op Janine jagen. Hiervoor ga je niet 4,5 uur naar Limburg rijden en daarna ook weer zo'n lange reis terug. Dan zijn er tussenin genoeg andere en leukere vrouwen te vinden
Had ze niet moeten gebruiken? Gaat ze de kop kosten?quote:Op maandag 9 mei 2022 00:35 schreef Leandra het volgende:
Het was wel grappig hoor, toen Evert Maud koos en Maud zei "Ik ben stupéfait"
Ik geloof er niets van dat Evert dat begreep, zelfs Nans leek het even in haar hoofd te moeten vertalen naar normaal Nederlands.
Het is ook redelijk ongrijpbaar, aan de ene kant gebruikt ze dat soort termen heel naturel (want ik geloof best dat ze gewoon zo is, dat het geen gemaaktheid is), en aan de andere kant, toen ze bij haar zus zaten: "hij kan vreten joh..."
Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen wat lastig combineert.
Maar stupéfait gaat mij zelfs te ver, zeker aan een boeren keukentafel.
Maar het ging je wel te ver? Hoe dan?quote:Op maandag 9 mei 2022 00:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het was grappig, en vooral omdat ze gewoon zo is.
Dat gaat er dus ook niet uit.
Nee, "stupéfait" gaat mij zelfs te ver, zeker aan een boeren keukentafel.quote:Op maandag 9 mei 2022 01:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het ging je wel te ver? Hoe dan?
Ik ben de kamer uitgelopen toen Rob zijn gitaar pakte. Verder zag ik vooral veel moois. Imo is er helemaal niks mis met Maud.
Zowel qua woordkeus als qua dictie lijkt het net Sigrid Kaag.quote:Op maandag 9 mei 2022 00:35 schreef Leandra het volgende:
Het was wel grappig hoor, toen Evert Maud koos en Maud zei "Ik ben stupéfait"
Ik geloof er niets van dat Evert dat begreep, zelfs Nans leek het even in haar hoofd te moeten vertalen naar normaal Nederlands.
Het is ook redelijk ongrijpbaar, aan de ene kant gebruikt ze dat soort termen heel naturel (want ik geloof best dat ze gewoon zo is, dat het geen gemaaktheid is), en aan de andere kant, toen ze bij haar zus zaten: "hij kan vreten joh..."
Ik kan me voorstellen dat dat voor sommige mensen wat lastig combineert.
Maar stupéfait gaat mij zelfs te ver, zeker aan een boeren keukentafel.
Is het nou een intelligente vrouw of doet ze alsof ze intelligent is?quote:Op maandag 9 mei 2022 06:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zowel qua woordkeus als qua dictie lijkt het net Sigrid Kaag.
Ze was lerares Nederlands hé, dus die taalschat mag wel wat verder ontwikkeld zijn...quote:Op maandag 9 mei 2022 04:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, "stupéfait" gaat mij zelfs te ver, zeker aan een boeren keukentafel.
Als in "ik zou het, zeker in die situatie, nooit gebruiken".
Weet niet. Maar het lijkt wel authentiek. Ik heb niet het idee dat we naar een typetje zitten te kijken. Hoewel ik helemaal zenuwachtig word van dat zweverige gedoe.quote:Op maandag 9 mei 2022 07:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Is het nou een intelligente vrouw of doet ze alsof ze intelligent is?
Oh authentiek is ze zeker. Maar ik heb wel het idee bij dit soort mensen dat ze een enorme plaat voor hun kop hebben. Terwijl ze zelf denkt dat ze alles begrijpt communiceert Evert gewoon in simpele boerentaal. Die vindt alles prima en hoeft niet zo nodig over zijn gevoelens te praten.quote:Op maandag 9 mei 2022 07:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Weet niet. Maar het lijkt wel authentiek. Ik heb niet het idee dat we naar een typetje zitten te kijken. Hoewel ik helemaal zenuwachtig word van dat zweverige gedoe.
Wat is er dan zweverig aan Maud?quote:Op maandag 9 mei 2022 07:26 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Weet niet. Maar het lijkt wel authentiek. Ik heb niet het idee dat we naar een typetje zitten te kijken. Hoewel ik helemaal zenuwachtig word van dat zweverige gedoe.
Want je denkt dat een boer te stom is om te snappen wat ze bedoelt. Zeg dat dan gewoon.quote:Op maandag 9 mei 2022 04:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, "stupéfait" gaat mij zelfs te ver, zeker aan een boeren keukentafel.
Als in "ik zou het, zeker in die situatie, nooit gebruiken".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |