Via
Dumpert gaat nu een afbeelding rond waaruit blijkt dat iemand na klachten van kerkgangers een AED heeft verwijderd. Ene Thomas0010 weet te melden dat hij als burgerhulpverlener veel opmerkingen te horen kreeg over het ding dat naar verluid vlak bij zijn huis hangt. Om de kerkgangers tot dienst te zijn, heeft hij de AED nu van deze plek weggenomen en onder hoede genomen in zijn eigen huis. "Mocht ik een reanimatie oproep krijgen absoluut dat ik er heen ga met de aed, maar openbaar is die niet meer toegankelijk. Als ze geloven dat god beslist wie er dood gaat en een aed zo een “onding” is prima veel plezier ermee," aldus Thomas0010 in de reaguursels.
De kerk staat naar zijn zeggen in Capelle aan den IJssel. Om welk kerkgenootschap het vervolgens precies gaat wordt niet duidelijk. Eerder was de GKv (Gereformeerde Kerk vrijgemaakt) in die plaats
in het nieuws omdat zij overwegen het kerkverband te verlaten aangezien de GKv besloten had om vrouwen toe te staan in het ambt. Een vergelijkbare discussie speelt
op dit moment in de CGK (Christelijke Gereformeerde Kerken). De GKv in Capelle aan den IJssel volgt dus in ieder geval een orthodox-conservatieve koers, dus als de AED ergens zou staan waarschijnlijk in de buurt van die kerk maar dat is op dit moment pure speculatie.
De meeste kerken zullen met verwondering kijken naar dit nieuwsfeit en hebben in hun eigen panden AED's beschikbaar, in 2018 kwam een kerk in Deventer zelfs
in het nieuws omdat er mensen zijn die een AED waar de kerkgemeente zelf voor had betaald uit het kerkgebouw hadden gestolen.
De afbeelding van Dumpert in kwestie:
Deze AED is helaas weg.
Na een hoop gezeik en gezeur van meerdere
kerkgangers.
Dus mocht je een hartstilstand krijgen:
"Zal God het wel zo hebben gewild"...
Veel plezier ermee en mij niet bellen 
Hier schreef
Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*