Nee. Hooguit een "zondagafdeling" (die maximaal 100m2 ofzo mogen zijn), of als je heel erg mazzel hebt heeft de supermarkt ontheffing, maar daar zijn maar een paar uitzonderingen van. Hou er ook rekening mee dat ze zaterdag voor 1e Pinksterdag eerder dan normaal sluiten, meestal om 15 of 16u. Ook daar komen uitzonderingen in voor.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
@:Fogel hoe zit het met de winkels? Is er wat open op 2e Pinksterdag qua supermarkten?
+1quote:Op zaterdag 7 mei 2022 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
ja was ik al bang voor inderdaad. Moeten we even op letten met de boodschapperij.
Horeca is gewoon open normaal gesproken.quote:Op zaterdag 7 mei 2022 16:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe zit dat trouwens met restaurants @:fogel ? Gaat het hele land op slot of leeft de horeca voort?
Denken in opties
Life goals!quote:Op zaterdag 7 mei 2022 16:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
Horeca is gewoon open normaal gesproken.
En anders haal je als een echte nep-Noor een hamburger of hotdog bij een benzinestation
Gewoon de info blijven volgen. Meestal is de weg zo rond half mei open, maar dit jaar is de weg iets meer kapot dan normaal wegens zowel steen- als sneeuwlawines. Ze willen de weg ‘zo snel mogelijk, maar wel veilig’ openen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Drie keer raden wie dolgraag de Trollstigen zou willen rijden en er nu achter komt dat die op 31 mei open gaat?
En raad dan eens wie op 31 mei vanuit Geiranger zuidwaarts trekt, precies de verkeerde kant uit?![]()
We kunnen wellicht nog het stukje ten zuiden van Geiranger doen als we laat vertrekken naar onze volgende bestemming, want die gaat de 31e om 16.00 uur open.
Planning
Duimduimduim!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:58 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gewoon de info blijven volgen. Meestal is de weg zo rond half mei open, maar dit jaar is de weg iets meer kapot dan normaal wegens zowel steen- als sneeuwlawines. Ze willen de weg ‘zo snel mogelijk, maar wel veilig’ openen.
https://www.vegvesen.no/t(...)ganger/#/trollstigenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Duimduimduim!
Ik heb al een site gekregen waarop je kunt zien wat open is en wat niet. Daar maar vaak op loeren dan.
Ik heb deze https://www.yr.no/en/mountain-passes/south. Die zegt hetzelfde.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:11 schreef Fogel het volgende:
[..]
https://www.vegvesen.no/t(...)ganger/#/trollstigen
De enige echte officiele site voor weginfo.
Omdat ze hun info bij Vegvesen halenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik heb deze https://www.yr.no/en/mountain-passes/south. Die zegt hetzelfde.
Dus ze doen het allebeiquote:
Ach, wij hebben ooit in de mist ‘the road to nowhere’ gereden….quote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:36 schreef MissRelin het volgende:
Trollstigen. Vermoedelijk heel leuk om te rijden. Behalve als het zo mistig is dat je de achterlampen van je voorganger niet eens ziet![]()
Veel plezier alvast!quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:49 schreef Lingue het volgende:
Jaaaaa. Ik mag maandag! En eindelijk een beetje de tijd om met de vakantie bezig te zijn!
Heb er enorm veel zin.
Heb je foto’s om al te delen Cat? Ben erg benieuwd!
Hoe is het weer?
Dankje!quote:Op donderdag 26 mei 2022 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Veel plezier alvast!
Ik heb uiteraard foto’s, maar nu een slechte verbinding dus die laten op zich wachten.
Het weer valt tot dusver mee. Vaak regen voorspeld maar eigenlijk maar een paar druppels. Natuurlijk wel fris maar in de zin prima te doen. Laagjes, laagjes, laagjes aandoen!
Morgen naar Geiranger… hele weekend schijnt het pokkenweer te zijnMaar even afwachten wat dat doet. Super actief zijn we toch niet, reisgenoot heeft net voor de vakantie knieklachten gekregen.
Beetje warmer mag wel hoorquote:
Leuke route! Wij doen hem andersom, over een week richting Stavanger en daarna terug naar Eemshaven.quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:29 schreef MissionPhailed het volgende:
Eergisteren teruggekeerd van een ruime week autovakantie naar Noorwegen. In Eemshaven de veerboot naar Kristiansand gepakt en vervolgens doorgereden naar Stavanger. Daar een paar dagen gebleven en een looptocht naar Preikestolen ondernomen. In de dagen daarna een route gereden vanuit Stavanger via Eidfjord en Geilo richting Honefoss gereden en onderweg natuurlijk veelvuldig gestopt bij diverse (uitzicht)punten. De terugrit naar huis (regio Zuidoost-Brabant) vanuit Honefoss nam twee dagen in beslag met bijna 1400 km, dus de volgende trip naar Scandinavië zal zowel op de heen- én terugweg een langere route per veerboot bevatten!
Temperaturen waren inderdaad niet hoog (tussen 3 en 20 graden) maar bij flink wat beweging krijg je het vanzelf warm. Geregeld wat regen gehad maar géén verregende omstandigheden.
Preikestolen was mooi! Per auto via een tunnel ten noordoosten van Stavanger te bereiken. De looproute van de parkeerplaats naar dat rotsplateau nam voor mij wel een ruime 2 uur in beslag, al stopte ik geregeld om wat foto's en filmpjes te maken. Route kent wel wat pittige stijgingen richting het plateau en dan vooral ongeveer halverwege. Uitzicht vanaf het rotsplateau is spectaculair en ondanks het gesloten wolkendek had ik wel een paar tientallen kilometers zicht. Even op mijn buik gelegen en over de rand gespiekt, en er is inderdaad sprake van een vrijwel loodrechte afgrond van letterlijk een halve kilometer! Een looptocht dat zeer de moeite waard is.quote:Op donderdag 26 mei 2022 22:04 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Leuke route! Wij doen hem andersom, over een week richting Stavanger en daarna terug naar Eemshaven.
Hoe was Preikestolen?
Tof! Hopelijk redt de knie van mijn reisgenoot dat. En anders laat ik haar halverwege achter en pik haar op de terugweg weer op, hebben we al afgesproken.quote:Op donderdag 26 mei 2022 23:12 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Preikestolen was mooi! Per auto via een tunnel ten noordoosten van Stavanger te bereiken. De looproute van de parkeerplaats naar dat rotsplateau nam voor mij wel een ruime 2 uur in beslag, al stopte ik geregeld om wat foto's en filmpjes te maken. Route kent wel wat pittige stijgingen richting het plateau en dan vooral ongeveer halverwege. Uitzicht vanaf het rotsplateau is spectaculair en ondanks het gesloten wolkendek had ik wel een paar tientallen kilometers zicht. Even op mijn buik gelegen en over de rand gespiekt, en er is inderdaad sprake van een vrijwel loodrechte afgrond van letterlijk een halve kilometer! Een looptocht dat zeer de moeite waard is.
Veel plezierquote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vertrek morgenMet nog een ex-Fok!ker.
Booh wat is het daar mooi hequote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Veel plezier![]()
Wij hebben al twee keer zelf gekookt. Vanavond wordt het drie keer![]()
Best netjes, maar twee keer uit eten geweest en een avond hadden we ons zo volgevreten van de bootlunch dat we geen diner meer hoefden.
Beetje jammer wel, dat we net geïnstalleerd zijn in ons huisje… en er een boot vol Duitsers langsvaart![]()
[ afbeelding ]
Gisteren in Kristiansund wel gezwaaid naar eenHurtigruten
boot.
@:fogel hotel had prima ontbijt trouwens
Mooi uitzicht heb je daar!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 19:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Veel plezier![]()
Wij hebben al twee keer zelf gekookt. Vanavond wordt het drie keer![]()
Best netjes, maar twee keer uit eten geweest en een avond hadden we ons zo volgevreten van de bootlunch dat we geen diner meer hoefden.
Beetje jammer wel, dat we net geïnstalleerd zijn in ons huisje… en er een boot vol Duitsers langsvaart![]()
[ afbeelding ]
Gisteren in Kristiansund wel gezwaaid naar eenHurtigruten
boot.
@:fogel hotel had prima ontbijt trouwens
Veel plezier!quote:Op vrijdag 27 mei 2022 18:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vertrek morgenMet nog een ex-Fok!ker.
Morgenquote:
Gisteren en vandaag een graad of 7 en regenachtigquote:Op zondag 29 mei 2022 17:43 schreef Molo het volgende:
Thermo-ondergoed? Welke temperaturen hebben jullie dan nu?
En mooie plaatjes, al vangen die nooit hoe mooi het in het echt is![]()
Is het zo koud?quote:Op zondag 29 mei 2022 17:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Morgen![]()
Tip van de week: thermo ondergoed. Ik leef al twee dagen zeer tevreden met mijn thermohemd, thermobroek, wollen sokken en dunne wandelbroek en shirt. En windjack natuurlijk.
Tips voor Geiranger, je kunt er niet verdwalen, als het drie straten heeft is het veel.
- chocoladezaak. De blauwe fiets voor de deur is niet te missen
- wandelroute nemen langs de waterval af. Die brengt je naar het Fjordencenter waar je een uur of meer kunt doorbrengen. Leuke expositie over natuur en cultuur. Als je dapper bent klim je daarna nog een stuk verder naar meer watervallen of uitzichtpunten. Of je wandelt terug.
- kajak of motorbootje varen op het fjord (ga ik morgen doen).
Wij hebben ook nog de reguliere veerboot heen en weer genomen, maar dat hoef je niet te doen natuurlijk, want je arriveert met Hurti en dan zie je precies hetzelfde.
Veel plezier
Prachtigquote:Op zondag 29 mei 2022 17:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geiranger dus
Of gelukkig dat is zonder thermo ondergoed en wollen sokken ook te doen 😁quote:Op zondag 29 mei 2022 17:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Gisteren en vandaag een graad of 7 en regenachtig
En ik ben een koukleum. Vriendin wandelt de halve tijd rond op blotevoeten sandalen![]()
Na vandaag wordt het warmer en gaan we zuidwaarts. Zal vast beter worden dan.
Als ik mijn winterkleren en winterjas bij had gehad zeker. Maar ik koos voor dunnere laagjesquote:Op zondag 29 mei 2022 21:20 schreef Lingue het volgende:
[..]
Of gelukkig dat is zonder thermo ondergoed en wollen sokken ook te doen 😁
Vlakbij de operaquote:Op dinsdag 31 mei 2022 09:31 schreef Lingue het volgende:
Gevonden![]()
Gisteren aangekomen. Was ff zoeken met mijn enorm slechte richtingsgevoel.
De Oslo kenners weten natuurlijk direct waar ik ben bij dit plaatje:
[ afbeelding ]
Mijn hotel ligt goed centraal gelegen. Veel is op loopafstand goed te doen. Dat is wel fijn.
Vandaag maar eens even sightseeing in Oslo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |