abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 7 mei 2022 @ 14:49:51 #1
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_204655368
Vervolg op Noorwegen 9.

Een paar handige links:
* Vliegen binnen Noorwegen doe je met www.norwegian.no, www.sas.no of www.wideroe.no (een dochter van de SAS). Prijzen zijn altijd inclusief alle belastingen!

* Treinroutes en prijzen vind je hier: www.nsb.nowww.vy.no Let hier erop dat je 'minipris'-tickets kan boeken vanaf 90 dagen voor vertrek, die kosten slechts 199, 299 of 399 NOK ongeacht de reisafstand!

* Bussen: www.lavprisekspressen.no, www.nor-way.no

* De boot: www.hurtigruten.no

Algemene touristische informatie: www.visitnorway.com

Natuurlijk is het ook handig om te weten hoe je van Nederland naar Noorwegen toe komt.
* Met de auto -voor routes zie www.anwb.nl of www.viamichelin.com-, eventueel in combinatie met de boot (www.colorline.no, www.stenaline.no, www.dfds.no). En tegenwoordig natuurlijk ook Eemshaven - Kristiansand: https://hollandnorwaylines.com/
* Met de bus, bijvoorbeeld met www.eurolines.com.
* Of met het vliegtuig. De low-budget maatschappijen Ryanair en Norwegian hebben vaak scherpe aanbiedingen vanaf Schiphol en Düsseldorf/Weeze. Maar ook de KLM en de SAS brengen je graag per vliegtuig naar Noorwegen toe. (en de KLM is vaak goedkoper als je vanuit Duitsland vertrekt, maar dan wel www.klm.de gebruiken ipv www.klm.nl)

* reisverslag 2014 - Candaasje http://forum.fok.nl/topic/2331029/1/100#p170855594

[ Bericht 1% gewijzigd door Fogel op 07-05-2022 15:17:29 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 7 mei 2022 @ 14:50:06 #2
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_204655371
@Fogel hoe zit het met de winkels? Is er wat open op 2e Pinksterdag qua supermarkten?
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 15:16:25 #3
45833 crew  Fogel
pi_204655586
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 14:50 schreef Dr_Flash het volgende:
@:Fogel hoe zit het met de winkels? Is er wat open op 2e Pinksterdag qua supermarkten?
Nee. Hooguit een "zondagafdeling" (die maximaal 100m2 ofzo mogen zijn), of als je heel erg mazzel hebt heeft de supermarkt ontheffing, maar daar zijn maar een paar uitzonderingen van. Hou er ook rekening mee dat ze zaterdag voor 1e Pinksterdag eerder dan normaal sluiten, meestal om 15 of 16u. Ook daar komen uitzonderingen in voor.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  zaterdag 7 mei 2022 @ 15:30:18 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_204655687
ja was ik al bang voor inderdaad. Moeten we even op letten met de boodschapperij.
pi_204655862
quote:
14s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:
ja was ik al bang voor inderdaad. Moeten we even op letten met de boodschapperij.
+1

Zijn we niet meer gewend hier :D
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_204655866
Hoe zit dat trouwens met restaurants @Fogel ? Gaat het hele land op slot of leeft de horeca voort?
Denken in opties :9
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator zaterdag 7 mei 2022 @ 16:11:32 #7
45833 crew  Fogel
pi_204655922
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:03 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe zit dat trouwens met restaurants @:fogel ? Gaat het hele land op slot of leeft de horeca voort?
Denken in opties :9
Horeca is gewoon open normaal gesproken.
En anders haal je als een echte nep-Noor een hamburger of hotdog bij een benzinestation :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_204655929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 16:11 schreef Fogel het volgende:

[..]
Horeca is gewoon open normaal gesproken.
En anders haal je als een echte nep-Noor een hamburger of hotdog bij een benzinestation :P
Life goals! *O*
  zaterdag 7 mei 2022 @ 17:27:36 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_204656774
Din mor!

Gewoon drie zakken droge pasta van huis mee. Nog over van de corona hamsterij :Y)
pi_204693603
Drie keer raden wie dolgraag de Trollstigen zou willen rijden en er nu achter komt dat die op 31 mei open gaat?
En raad dan eens wie op 31 mei vanuit Geiranger zuidwaarts trekt, precies de verkeerde kant uit? }:|

We kunnen wellicht nog het stukje ten zuiden van Geiranger doen als we laat vertrekken naar onze volgende bestemming, want die gaat de 31e om 16.00 uur open.

Planning :')
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 20:58:10 #11
45833 crew  Fogel
pi_204693902
quote:
9s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 20:47 schreef Cat-astrophe het volgende:
Drie keer raden wie dolgraag de Trollstigen zou willen rijden en er nu achter komt dat die op 31 mei open gaat?
En raad dan eens wie op 31 mei vanuit Geiranger zuidwaarts trekt, precies de verkeerde kant uit? }:|

We kunnen wellicht nog het stukje ten zuiden van Geiranger doen als we laat vertrekken naar onze volgende bestemming, want die gaat de 31e om 16.00 uur open.

Planning :')
Gewoon de info blijven volgen. Meestal is de weg zo rond half mei open, maar dit jaar is de weg iets meer kapot dan normaal wegens zowel steen- als sneeuwlawines. Ze willen de weg ‘zo snel mogelijk, maar wel veilig’ openen.
pi_204693980
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 20:58 schreef Fogel het volgende:

[..]
Gewoon de info blijven volgen. Meestal is de weg zo rond half mei open, maar dit jaar is de weg iets meer kapot dan normaal wegens zowel steen- als sneeuwlawines. Ze willen de weg ‘zo snel mogelijk, maar wel veilig’ openen.
Duimduimduim!

Ik heb al een site gekregen waarop je kunt zien wat open is en wat niet. Daar maar vaak op loeren dan.
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 21:11:42 #13
45833 crew  Fogel
pi_204694344
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:00 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Duimduimduim!

Ik heb al een site gekregen waarop je kunt zien wat open is en wat niet. Daar maar vaak op loeren dan.
https://www.vegvesen.no/t(...)ganger/#/trollstigen

De enige echte officiele site voor weginfo.
pi_204694439
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:11 schreef Fogel het volgende:

[..]
https://www.vegvesen.no/t(...)ganger/#/trollstigen

De enige echte officiele site voor weginfo.
Ik heb deze https://www.yr.no/en/mountain-passes/south. Die zegt hetzelfde.
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 21:24:30 #15
45833 crew  Fogel
pi_204694899
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Ik heb deze https://www.yr.no/en/mountain-passes/south. Die zegt hetzelfde.
Omdat ze hun info bij Vegvesen halen :+
pi_204695280
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:24 schreef Fogel het volgende:

[..]
Omdat ze hun info bij Vegvesen halen :+
Dus ze doen het allebei :P /eigenwijs
pi_204695489
Trollstigen. Vermoedelijk heel leuk om te rijden. Behalve als het zo mistig is dat je de achterlampen van je voorganger niet eens ziet -O- 8)7
pi_204696820
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:36 schreef MissRelin het volgende:
Trollstigen. Vermoedelijk heel leuk om te rijden. Behalve als het zo mistig is dat je de achterlampen van je voorganger niet eens ziet -O- 8)7
Ach, wij hebben ooit in de mist ‘the road to nowhere’ gereden….
Ergens in de UK een verkeerde afslag genomen, smalle weg, haarspeldbochten, mist en er op het eind achter komen dat de weg ophoudt bij de zee. Dus mochten we weer terug *O*
pi_204759162
Ik heb echt helemaal zin in mijn vakantie *O*

Ik ben mentaal inmiddels ook wat meer opgeladen. Dus een beetje sightseeing heb ik ook echt zin in.
Zie allemaal mooie dingen op foto’s! Nog 2 weken geduld
pi_204873895
Groetjes uit Kristiansund *O*
Inmiddels een dag of zes onderweg, wat is het toch een mooi land O+

Net nog naar een Hurtigrutenboot gezwaaid die aanlegde. @Lingue jij vertrekt nu ook bijna he *O*
pi_204874371
Jaaaaa. Ik mag maandag! En eindelijk een beetje de tijd om met de vakantie bezig te zijn!
Heb er enorm veel zin.

Heb je foto’s om al te delen Cat? Ben erg benieuwd!
Hoe is het weer?
pi_204874515
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:49 schreef Lingue het volgende:
Jaaaaa. Ik mag maandag! En eindelijk een beetje de tijd om met de vakantie bezig te zijn!
Heb er enorm veel zin.

Heb je foto’s om al te delen Cat? Ben erg benieuwd!
Hoe is het weer?
Veel plezier alvast!
Ik heb uiteraard foto’s, maar nu een slechte verbinding dus die laten op zich wachten.

Het weer valt tot dusver mee. Vaak regen voorspeld maar eigenlijk maar een paar druppels. Natuurlijk wel fris maar in de zin prima te doen. Laagjes, laagjes, laagjes aandoen!
Morgen naar Geiranger… hele weekend schijnt het pokkenweer te zijn ;( Maar even afwachten wat dat doet. Super actief zijn we toch niet, reisgenoot heeft net voor de vakantie knieklachten gekregen.
pi_204874533
Trollstigen is nog dicht, dus die kon vandaag niet. Maar de weg Geiranger uit is nu open *O*
Wat ons ook een hoop geld scheelt want met de auto op de veerboot (wat onze enige optie zou zijn die geen uren omrijden zou vragen) is duuuuur :X
pi_204875243
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:58 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]
Veel plezier alvast!
Ik heb uiteraard foto’s, maar nu een slechte verbinding dus die laten op zich wachten.

Het weer valt tot dusver mee. Vaak regen voorspeld maar eigenlijk maar een paar druppels. Natuurlijk wel fris maar in de zin prima te doen. Laagjes, laagjes, laagjes aandoen!
Morgen naar Geiranger… hele weekend schijnt het pokkenweer te zijn ;( Maar even afwachten wat dat doet. Super actief zijn we toch niet, reisgenoot heeft net voor de vakantie knieklachten gekregen.
Dankje!
Ja ik zag de regen voorspellingen al. 1 ding weet ik iig zeker. Mijn zomerse jurkjes en hakken laat ik braaf thuis :P .

Ik wacht geduldig op een betere verbinding ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lingue op 26-05-2022 21:39:44 ]
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 21:20:48 #25
45833 crew  Fogel
pi_204875463
12-18 graden is toch prima zomerweer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')