abonnement Unibet Coolblue
pi_204702408
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 06:58 schreef KrekelJapie het volgende:
@:jaco078: Heb je nog wat gehoord van ivm? Ik krijg zelf eigenlijk nooit reacties op mails.
[..]

Ja:
Dag Jaco078,


Dank voor je email. Deze informatie is bij ons bekend en gaan actie ondernemen.


Wordt vervolgd.


Met vriendelijke groet / with kind regards
pi_204703009
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 06:24 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Ik denk dat er geen zorgen zijn. Die loopt wel terug vol. Zal tot nu wel zo'n 30k zijn teruggetrokken en 14k opnieuw geïnvesteerd.

Uiteraard wel eens dat er beter gekozen had kunnen worden van een nieuw project IPV aanpassing. Zou dan ten koste zijn gegaan van de statestieken van ccf over succesvolle fundingen.
Dat advies had ik ze gegeven via de mail. Maar ze zijn het er niet mee eens.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204703224
Ik heb GVE 2 weken geleden gevraagd om de incentive van de 'smulhuisjes'. Vandaag om een update gevraagd.
Onderstaand de reactie.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204704004
Villa Bilthoven SiG: nog 5 ton voor schijf 1A. De andere schijven zitten vol.
pi_204704464
SIG heel interessant aflossingschema Hengelo Willem van Otterloostraat 7. Restschuld loopt op.

hersteld: nieuw aflosschema

[ Bericht 17% gewijzigd door zeeland6 op 11-05-2022 22:28:07 ]
pi_204704729
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 12:48 schreef KrekelJapie het volgende:
Villa Bilthoven SiG: nog 5 ton voor schijf 1A. De andere schijven zitten vol.
Tsja, 1 jaar 4,95% en dan nog de kosten er vanaf. Dat is voor mij niet de moeite.
pi_204705050
https://www.collincrowdfund.nl/stal-heeserveld/
Nieuwe op Collin. Deze zou ik graag meenemen. Niet dat die grond nu zo courant is of lijkt, maar het hele verhaal wekt de indruk dat ons geld linksom of rechtsom wel een keer terug komt :)

En ze hebben haast dus dat maakt ze vast wel scheutig met een linkje :)
Pecunia non olet
pi_204705385
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:10 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/stal-heeserveld/
Nieuwe op Collin. Deze zou ik graag meenemen. Niet dat die grond nu zo courant is of lijkt, maar het hele verhaal wekt de indruk dat ons geld linksom of rechtsom wel een keer terug komt :)

En ze hebben haast dus dat maakt ze vast wel scheutig met een linkje :)
Voor het partycentrum werd er net ook met linkjes gestrooid "omdat ik al eerder in een project van Marc Kogels investeerde".
Te laat, deze had ik al meegenomen via de link die Jaco78 deelde.
pi_204705865
Zojuist een bijschrijving van rente bij SIG voor Rotterdam Gijsingstraat 25 A1 A2 A3 B. De rente is ter hoogte van de kosten per 1 april, blijkbaar hebben ze besloten om voor dit project de kosten terug te betalen aan de investeerders vanwege de aflossing later in april. Mooi gebaar, blijkbaar helpt mailen erover.
pi_204705921
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:10 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/stal-heeserveld/
Nieuwe op Collin. Deze zou ik graag meenemen. Niet dat die grond nu zo courant is of lijkt, maar het hele verhaal wekt de indruk dat ons geld linksom of rechtsom wel een keer terug komt :)

En ze hebben haast dus dat maakt ze vast wel scheutig met een linkje :)
Er wordt gehint dat deze heel snel hergefinancieerd gaat worden (zonder boete).
pi_204705979
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:36 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Er wordt gehint dat deze heel snel hergefinancieerd gaat worden (zonder boete).
Klopt dat had ik ook gelezen. Boete vrij is wel alleen als er geherfinancierd gaat worden via Collin.

quote:
De ondernemers hebben de mogelijkheid om gedurende de gehele looptijd de lening algeheel vervoegd af te lossen zonder vergoedingsrente (i.p.v. 12 maanden conform de Algemene voorwaarden), als de ondernemer zijn lening via Collin Crowdfund gaat herfinancieren. De investeerders van deze financiering krijgen in dat geval een eerste investeringskans in de nieuwe lening. De ondernemers zijn voornemens nieuwe stallen op het onroerend goed te bouwen, waar naar verwachting eind 2022 een financiering voor benodigd is.
Het betreft overigens landbouwgrond dus het is nog maar de vraag of ze toestemming krijgen om er nieuwe stallen op te bouwen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Horsemen op 11-05-2022 21:46:04 ]
pi_204706117
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:10 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/stal-heeserveld/
Nieuwe op Collin. Deze zou ik graag meenemen. Niet dat die grond nu zo courant is of lijkt, maar het hele verhaal wekt de indruk dat ons geld linksom of rechtsom wel een keer terug komt :)

En ze hebben haast dus dat maakt ze vast wel scheutig met een linkje :)
zeker scheutig!
Daar is ie

LINKJE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204706139
Nieuwe Wok To Go bij HCN:

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 4-sterren crowdfundingproject voor Wok To Go Heerenveen. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

Vrijdag 13 mei om 12:00 uur zal het project worden opengesteld (voor het nog resterende te financieren deel).

https://horecacrowdfundin(...)-heerenveen-wl8r24p8
pi_204706217
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:56 schreef Horsemen het volgende:
Nieuwe Wok To Go bij HCN:

Er is een nieuw project in de 48-uurs preview fase geplaatst.

Het betreft een 4-sterren crowdfundingproject voor Wok To Go Heerenveen. Op dit project wordt 7.5% rente geboden met een looptijd van 48 maanden.

Vrijdag 13 mei om 12:00 uur zal het project worden opengesteld (voor het nog resterende te financieren deel).

https://horecacrowdfundin(...)-heerenveen-wl8r24p8
als dáár al een pre-link van is, neem ik die klein mee...
pi_204706246
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:54 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
zeker scheutig!
Daar is ie

LINKJE

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt weer Jaco!
pi_204706495
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:10 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/stal-heeserveld/
Nieuwe op Collin. Deze zou ik graag meenemen. Niet dat die grond nu zo courant is of lijkt, maar het hele verhaal wekt de indruk dat ons geld linksom of rechtsom wel een keer terug komt :)

En ze hebben haast dus dat maakt ze vast wel scheutig met een linkje :)
scheutig met linkjes wel, niet scheutig met de rente.....

wel grappig dat de stal in Ruinen staat.
pi_204706716
Zou dit het einde betekenen van de 4.9% leningen. Na 2 uur pas voor 60 % gevuld deze kleine lening van 50K. Ik laat deze ook graag aan anderen. Deze direct lening van bedrijfs OG moet minstens 6% rente geven!
pi_204706898
Voor de liefhebbers, er staat een 100% geborgde lening open bij HCN tegen 5% rente.
pi_204707545
Status update scooterzaak ccf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204707655
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:04 schreef Buurman_ het volgende:
Status update scooterzaak ccf
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Dit snap ik niet: Vraag is echter of ondernemer in voldoende maten zal meewerken. Wat zou het belang zijn van de ondernemer om niet mee te werken? Een gedwongen verkoop brengt hem alleen maar zwaarder in de problemen en geeft hem meer kosten.
pi_204707679
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Dank! Dit snap ik niet: Vraag is echter of ondernemer in voldoende maten zal meewerken. Wat zou het belang zijn van de ondernemer om niet mee te werken? Een gedwongen verkoop brengt hem alleen maar zwaarder in de problemen en geeft hem meer kosten.
Dommigheid. Sommige lijken het niet erg om failliet te gaan. Al meerdere voorbeelden van gezien.

Terugkijkend zijn we hier op fok toch te snel ingestapt. Het is me onduidelijk hoe het pand oorspronkelijk is aangeschaft. Veel zou hij niet verdiend hebben met hobbymatige verkoop van scooters.

Bij een gedwongen verkoop is het toch afwachten of de opbrengst hoog genoeg zou zijn. Meestal zijn er koopjesjagers die hierop af komen om hierna met winst te verkopen. Kan me ook voorstellen dat de grondeigenaar interesse heeft om deze goedkoop over te nemen.

[ Bericht 28% gewijzigd door KrekelJapie op 11-05-2022 18:34:29 ]
  woensdag 11 mei 2022 @ 18:28:29 #122
304129 Gijsbertus
op het leven
pi_204707807
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 17:04 schreef Soulfreak het volgende:
Voor de liefhebbers, er staat een 100% geborgde lening open bij HCN tegen 5% rente.
Wat is jouw ervaring met geborgde leningen?
Ik heb er namelijk nog geen een in de portfolio en ben benieuwd of deze investering, waar het minimum een veelvoud van mijn normale inleg is, ook waard is.
pi_204707928
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 17:04 schreef Soulfreak het volgende:
Voor de liefhebbers, er staat een 100% geborgde lening open bij HCN tegen 5% rente.
Misschien een domme vraag, maar waar zie je die lening dan? Ik zie niets op de HCN site.
pi_204708000
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:39 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Misschien een domme vraag, maar waar zie je die lening dan? Ik zie niets op de HCN site.
Even googlen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_204708054
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:28 schreef Gijsbertus het volgende:

[..]
Wat is jouw ervaring met geborgde leningen?
Ik heb er namelijk nog geen een in de portfolio en ben benieuwd of deze investering, waar het minimum een veelvoud van mijn normale inleg is, ook waard is.
Ik heb er nu met deze erbij 4 en HCN is hier pas halverwege vorig jaar mee begonnen, dus ervaring op de lange termijn heb ik ook niet. Maar tot nu toe ben ik wel tevreden over. De rente is natuurlijk niet hoog, maar vanwege het feit dat de lening 100% geborgd is door een leverancier is de zekerheid ook beter dan een gewone lening. En vanwege de lagere kosten levert dit net iets meer op dan een 5% project bij Collin.
Het minimum bedrag is voor mij geen punt, is normaal mijn standaard inleg. Ik heb hierdoor denk ik wel minder projecten dan veel anderen hier,
pi_204708069
De laatste 4 op nli zijn hier helaas niet meer besproken

https://www.nlinvesteert.nl/investeren-bedrijven

Komt ook omdat ze niet meer pro actief mailen.
Laten we allemaal af en toe eens op de site kijken of er een project in (pre)publicatie staat.
pi_204708296
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 18:45 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Even googlen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank. Apart dat dit niet direct via de homepage te vinden is. Helaas net te laat om in te schrijven. Project is vol.
pi_204708313
https://www.nlinvesteert.nl/investeren/Kombi_Kings

1e hypotheek op combipand 6.25% bruto. Korte looptijd
pi_204708463
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:12 schreef FrenkDeTank het volgende:

[..]
Dank. Apart dat dit niet direct via de homepage te vinden is. Helaas net te laat om in te schrijven. Project is vol.
Ze staan bewust niet op de homepage, de linkjes worden alleen aan een selecte groep investeerders verstuurd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soulfreak op 11-05-2022 19:28:48 ]
pi_204708864
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:31 schreef jacobme het volgende:
Zojuist een bijschrijving van rente bij SIG voor Rotterdam Gijsingstraat 25 A1 A2 A3 B. De rente is ter hoogte van de kosten per 1 april, blijkbaar hebben ze besloten om voor dit project de kosten terug te betalen aan de investeerders vanwege de aflossing later in april. Mooi gebaar, blijkbaar helpt mailen erover.
zo ook voor Rotterdam Augustinusstraat 73 :)
pi_204709378
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 14:10 schreef obligataire het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/stal-heeserveld/
Nieuwe op Collin. Deze zou ik graag meenemen. Niet dat die grond nu zo courant is of lijkt, maar het hele verhaal wekt de indruk dat ons geld linksom of rechtsom wel een keer terug komt :)

En ze hebben haast dus dat maakt ze vast wel scheutig met een linkje :)
ff checkie gedaan naar het stukkie grond, ligt toch nog wel een eindje van de boerderie, RNN02-L-941 <> RNN02-K-731. In mijn 1e gedachte had ik het stukkie aangrenzend of dichterbij verwacht, circa 1,5km is het toch wel, project wel meegenomen thnx linkjes verstrekkers

[ Bericht 1% gewijzigd door peterc op 11-05-2022 22:15:14 ]
pi_204710809
Zit iemand van jullie in deze van OPC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft doet OPC hier een CCF-je, met het in stemming brengen van een aanpassing van de lening buiten de originele lening om. Er wordt een voorstel gedaan, dat wat mij betreft niet binnen de bestaande lening past en waarvoor een nieuwe lening moet worden uitgeschreven. De keuze is de onderstaande.

De reden die hiergegeven wordt zijn "aanvullende investeringen in het pand". "Wij willen u hierbij verzoeken af te zien van de tweede voorwaarde als conditie voor de aanpassing van de rente. Wij willen namelijk de EUR 300.000,- niet nu aflossen, maar inzetten voor de eenmalige investeringsbijdrage aan [huurder]."

Kortom, de leningnemer besluit zonder noodzaak om 300.000 niet te willen aflossen en naar believen voor een ander doel te gebruiken, weliswaar al investering in hetzelfde pand. Bovendien verslechtert de LTV omdat erg 300.000 wordt geinvesteerd voor een waardestijging van zogezegd 340.000.

Dat kun je toch niet binnen de bestaande lening in stemming brengen?

"Ter stemming leggen wij twee opties aan u voor:
A. U stemt in met het verzoek om af te zien van de voorwaarde om EUR 300.000,- af te lossen op uw lening als conditie voor het vervallen van de renteopslag. De totale hoofdsom blijft EUR 3.800.000,-, de rente wordt binnen enkele weken bijgesteld tot 6,0% (bij start verhuur).

B. U stemt niet in met het verzoek. In het geval dat de meerderheid hiervoor kiest, zal RE:BORN alsnog de gehele EUR 300.000,- vervroegd boetevrij aflossen. De totale hoofdsom is vervolgens EUR 3.500.000. Ook in dit geval wordt de rente bij start verhuur (naar verwachting binnen enkele weken) 6,0%."
pi_204713087
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:10 schreef Incitatus3 het volgende:
Zit iemand van jullie in deze van OPC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat mij betreft doet OPC hier een CCF-je, met het in stemming brengen van een aanpassing van de lening buiten de originele lening om. Er wordt een voorstel gedaan, dat wat mij betreft niet binnen de bestaande lening past en waarvoor een nieuwe lening moet worden uitgeschreven. De keuze is de onderstaande.

De reden die hiergegeven wordt zijn "aanvullende investeringen in het pand". "Wij willen u hierbij verzoeken af te zien van de tweede voorwaarde als conditie voor de aanpassing van de rente. Wij willen namelijk de EUR 300.000,- niet nu aflossen, maar inzetten voor de eenmalige investeringsbijdrage aan [huurder]."

Kortom, de leningnemer besluit zonder noodzaak om 300.000 niet te willen aflossen en naar believen voor een ander doel te gebruiken, weliswaar al investering in hetzelfde pand. Bovendien verslechtert de LTV omdat erg 300.000 wordt geinvesteerd voor een waardestijging van zogezegd 340.000.

Dat kun je toch niet binnen de bestaande lening in stemming brengen?

"Ter stemming leggen wij twee opties aan u voor:
A. U stemt in met het verzoek om af te zien van de voorwaarde om EUR 300.000,- af te lossen op uw lening als conditie voor het vervallen van de renteopslag. De totale hoofdsom blijft EUR 3.800.000,-, de rente wordt binnen enkele weken bijgesteld tot 6,0% (bij start verhuur).

B. U stemt niet in met het verzoek. In het geval dat de meerderheid hiervoor kiest, zal RE:BORN alsnog de gehele EUR 300.000,- vervroegd boetevrij aflossen. De totale hoofdsom is vervolgens EUR 3.500.000. Ook in dit geval wordt de rente bij start verhuur (naar verwachting binnen enkele weken) 6,0%."
Ja, ik zit hier in. En wil eigenlijk zowel A als B niet kiezen.
pi_204713343
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:10 schreef Incitatus3 het volgende:
Zit iemand van jullie in deze van OPC
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het moet niet veel gekker worden.
pi_204713892
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 15:31 schreef jacobme het volgende:
Zojuist een bijschrijving van rente bij SIG voor Rotterdam Gijsingstraat 25 A1 A2 A3 B. De rente is ter hoogte van de kosten per 1 april, blijkbaar hebben ze besloten om voor dit project de kosten terug te betalen aan de investeerders vanwege de aflossing later in april. Mooi gebaar, blijkbaar helpt mailen erover.
Schrijven blijkt dus te helpen. Dank aan iedereen die een mailtje naar SiG gestuurd heeft.
En met zijn allen scherp blijven op wanneer projecten vervroegd aflossen.

Fijn dat van beide projecten de kosten terug zijn.
pi_204714529
quote:
12s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:12 schreef peterc het volgende:

[..]
ff checkie gedaan naar het stukkie grond, ligt toch nog wel een eindje van de boerderie, RNN02-L-941 <> RNN02-K-731. In mijn 1e gedachte had ik het stukkie aangrenzend of dichterbij verwacht, circa 1,5km is het toch wel, project wel meegenomen thnx linkjes verstrekkers
Ik kom zelfs op een afstand van 5km vanaf de Echtenseweg.

Ik zie langs het perceel ook niet direct een toegang vanaf de openbare weg. Onderaan
in de punt van het perceel bij de Witteveen is de dichtsbijzijnde openbare weg, maar het perceel lijkt niet aansluitend op de weg.

Dit zou hier moeten zijn: 22 Witteveen
https://maps.app.goo.gl/dFtMfx1yeP3RUjbq6

Het deel van de weg tot afscheiding tussen de greppels hoort niet bij het aan te kopen perceel

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 12-05-2022 06:41:50 ]
pi_204715293
Ik lees hier al een tijdje mee en heb inmiddels nu ook ingetekend op allerlei projectjes. Echter soms snap ik sommige dingen nog niet.

Kan iemand mij bijvoorbeeld uitleggen waarom die openstaande projecten bij Max Crowdfund niet sneller vollopen?
pi_204715472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:01 schreef Highraven het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee en heb inmiddels nu ook ingetekend op allerlei projectjes. Echter soms snap ik sommige dingen nog niet.

Kan iemand mij bijvoorbeeld uitleggen waarom die openstaande projecten bij Max Crowdfund niet sneller vollopen?
Eens. Tot voor kort moest je er bovenop zitten anders waren ze in een paar minuten vol, vooral de kleinere. Nu staan er nog 6 open waarvan 5 al meerdere dagen
pi_204715633
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:01 schreef Highraven het volgende:

Kan iemand mij bijvoorbeeld uitleggen waarom die openstaande projecten bij Max Crowdfund niet sneller vollopen?
Max is nog een relatief onbekend platform met nog maar een beperkt aantal investeerders. Daarnaast heeft de organisatie alsmede de werking van het platform de afgelopen periode nogal te wensen overgelaten (en dan druk ik mij voorzichtig uit).

Ik denk dat heel veel investeerders voorlopig even op hun handen blijven zitten en afwachten of en wanneer de zaken op orde komen.
pi_204715733
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:45 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Max is nog een relatief onbekend platform met nog maar een beperkt aantal investeerders. Daarnaast heeft de organisatie alsmede de werking van het platform de afgelopen periode nogal te wensen overgelaten (en dan druk ik mij voorzichtig uit).

Ik denk dat heel veel investeerders voorlopig even op hun handen blijven zitten en afwachten of en wanneer de zaken op orde komen.
Er is volgens mij ook nog niets afgelost, de eerste projecten zouden eind deze maand af moeten lopen. Eerst eens zien hoe dat gaat
pi_204715842
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:01 schreef Highraven het volgende:
Ik lees hier al een tijdje mee en heb inmiddels nu ook ingetekend op allerlei projectjes. Echter soms snap ik sommige dingen nog niet.

Kan iemand mij bijvoorbeeld uitleggen waarom die openstaande projecten bij Max Crowdfund niet sneller vollopen?
ik vermoed dat een hoop beleggers hebben afgehaakt naar aanleiding van de problemen van het platform, qua IT. Idem dat het Engels recht toch fundamenteel anders is dan het NL recht qua hypotheken. Problemen met notarissen/inschrijvingen van aktes. Agressieve marketing (in mijn geval) ongewenste telemarketing "waarom ik nog niet had geinvesteerd" (hoog Cowboy gehalte). Ik zie het even aan totdat ze het platform op orde hebben (of ineens verdwenen zijn).

[ Bericht 0% gewijzigd door zeeland6 op 12-05-2022 15:25:47 ]
pi_204715979
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 09:55 schreef Slingervinger het volgende:

[..]
Er is volgens mij ook nog niets afgelost, de eerste projecten zouden eind deze maand af moeten lopen. Eerst eens zien hoe dat gaat
Ik heb er al eentje ontvangen. Van die bewuste Corbel*o.

Deze maand moet er 1 afgelost worden en volgende maand 5.
Allen uit Engeland. Het is al aangekondigd dat er vertraging zou zijn dus dat wachten we dan maar af.
10% Bruto rente verzacht dat leed natuurlijk wel een beetje :)
Pecunia non olet
pi_204716063
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 10:21 schreef obligataire het volgende:

[..]
Ik heb er al eentje ontvangen. Van die bewuste Corbel*o.

Deze maand moet er 1 afgelost worden en volgende maand 5.
Allen uit Engeland. Het is al aangekondigd dat er vertraging zou zijn dus dat wachten we dan maar af.
10% Bruto rente verzacht dat leed natuurlijk wel een beetje :)
Ik investeer vanaf november 2020 bij Max, en ik heb in totaal al 4 aflossingen binnen.
Inderdaad vertoont het systeem zo nu en dan wat mankementen (vooral bij livegang van een nieuw project), maar de rentebetalingen zijn over het algemeen netjes op tijd.
En naast de kritische geluiden die ik hier lees wil ik ook aangeven dat ik wel zeer tevreden ben over de communicatie vanuit Max op vragen die ik aan hun stel.
pi_204716190
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 11:09 schreef Inductor het volgende:

[..]
Voor degenen die gehecht waren aan het pand ;-) Een nieuwe kans om te investeren:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het project uit Kaatsheuvel niet meer bij de te verwachte projecten staan. Of heeft het daar nog niet gestaan?
pi_204716374
Nieuwe SIG https://investeren.sameni(...)wakel-hoofdweg-181-1

Aanvulling op bestaande lening OG kassen. Ben bij de eerste weggebleven en nu blijf ik er ook ver vandaan.
pi_204716440
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe SIG https://investeren.sameni(...)wakel-hoofdweg-181-1

Aanvulling op bestaande lening OG kassen. Ben bij de eerste weggebleven en nu blijf ik er ook ver vandaan.
Zit in 1A, daar zou ik nu best weer instappen die wordt ook in 12 jaar afgelost (schema) ipv 30 nu. (https://investeren.sameningeld.nl/project/de-kwakel-hoofdweg-181)

De rest zou ik nog niet met een stok aanraken
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_204716503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe SIG https://investeren.sameni(...)wakel-hoofdweg-181-1

Aanvulling op bestaande lening OG kassen. Ben bij de eerste weggebleven en nu blijf ik er ook ver vandaan.
Kan zijn dat ik overheen lees, maar waarvoor dient die aanvullende financiering? Er wordt niets aangekocht, ge- of verbouwd ? Gewoon cashen ?
pi_204716505
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:09 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Nieuwe SIG https://investeren.sameni(...)wakel-hoofdweg-181-1

Aanvulling op bestaande lening OG kassen. Ben bij de eerste weggebleven en nu blijf ik er ook ver vandaan.
De rente is voor dit zakelijke onroerend goed met een derde of vierde hypotheek ook véél te laag.
Een procentje of 9 zou m.i. meer in de richting komen.
pi_204716889
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2022 11:28 schreef Horsemen het volgende:

[..]
De rente is voor dit zakelijke onroerend goed met een derde of vierde hypotheek ook véél te laag.
Een procentje of 9 zou m.i. meer in de richting komen.
En het is ontzettend misleidend geformuleerd, in het begin van de pitch staat 1A tot 50% en 1B 50-70%. Pas daarna komt de aap uit de mouw :R
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')