quote:Op dinsdag 21 maart 2023 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Al tijden ben ik op zoek om een echte oorwurm te vinden maar ondanks uitvoerig speurwerk heb ik hem nog niet kunnen vinden.
Het is een nummer dat ik ~5 jaar terug vaak tegenkwam op game-streams, echt zo'n opzwepend nummer. Het heeft wel wat weg (qua sfeer) van Galantis - Runaway:
Ergens vermoed ik dat hij op het kanaal van bijvoorbeeld een Trap Nation moet staan.
De tekst (die ik heb onthouden) is vrij simpel, een kerel die zingt/schreeuwt:
Warrem aaahhhhhhhh eeehhh ohhhhhhh (ja klinkt stom maar als je hem eenmaal hoort begrijp je waarschijnlijk precies wat ik bedoel)
Googelen op deze lyrics heeft ook weinig zin want er zijn natuurlijk massa's nummers met dergelijke 'tekst'. Wellicht dat hier iemand iets te binnen schiet.
Hebbes! Begon ineens weer wat meer te dagenquote:Op vrijdag 31 maart 2023 08:32 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb ineens een stukje tekst in mijn hoofd van een nummer en kan er niet meer opkomen welk nummer het nu was (en of het een leuk nummer was)
De tekst is iets in de trant van:
"Do you want to.. ..change... ...the thing that I've got" (puntjes om de korte pauzes te benadrukken)
Het werd een beetje langzaam/zwoel gezongen. Volgens mij kan het maar zo 20 jaar oud zijn en zit het wat in de electro/dance hoek. Ik weet niet meer of het nu een man of een vrouw was die het zong
Als ik zoek op "lyrics cry in the sun" vind ik:quote:Op zaterdag 1 april 2023 20:01 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit wordt niks, maar ik probeer het toch:
- Ik zoek een nummer die begint met een intro op basgitaar (net als No More Tears van Ozzy)
- Heb ooit de Wiki bezocht van de band. Ze zijn religieus (christelijk dacht ik). Kan helaas de geschiedenis van vorig jaar in mijn browser niet meer bekijken. Dan was het heel makkelijk geweest.
- Het refrein heeft lyrics in de volgende trant: 'and I cry at/in the sun' en daarna iets als 'and the sun in the air' Het is meerstemmig en klinkt echt tof
- Stijl van het nummer is toch wel rock
Wie o wie? Heb al van alles geprobeerd
Yep. Is 'm helaas niet. Het nummer heet ook anders. Dat weet ik nog.quote:Op zaterdag 1 april 2023 20:15 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Als ik zoek op "lyrics cry in the sun" vind ik:
Een wikipedia pagina met christelijke rockbands, misschien zie je daar de naam tussen staan in de lijst?quote:Op zaterdag 1 april 2023 20:01 schreef SonicVolcano het volgende:
- Ik zoek een nummer die begint met een intro op basgitaar (net als No More Tears van Ozzy)
- Heb ooit de Wiki bezocht van de band. Ze zijn religieus (christelijk dacht ik). Kan helaas de geschiedenis van vorig jaar in mijn browser niet meer bekijken. Dan was het heel makkelijk geweest.
- Het refrein heeft lyrics in de volgende trant: 'and I cry at/in the sun' en daarna iets als 'and the sun in the air' Het is meerstemmig en klinkt echt tof
Was het een Amerikaanse band? Weet je nog een beetje hoe de videoclip er uit zag?quote:Op zaterdag 1 april 2023 20:01 schreef SonicVolcano het volgende:
2x bekeken en niks doet een belletje rinkelen.quote:Op zondag 2 april 2023 18:49 schreef Rob310 het volgende:
[..]
Een wikipedia pagina met christelijke rockbands, misschien zie je daar de naam tussen staan in de lijst?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Christian_rock_bands
Amerikaans ben ik vrij zeker van. Er was geen videoclip. Is wellicht een albumtrack en geen single o.i.d.quote:Op zondag 2 april 2023 19:55 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Was het een Amerikaanse band? Weet je nog een beetje hoe de videoclip er uit zag?
Haha, ach gelukkig dat je hem hebt gevonden!quote:Op zondag 2 april 2023 20:33 schreef SonicVolcano het volgende:
GevondenStond in mijn afspeellijst van 2022
Normaal stonden die lijsten van vorige jaren op mijn homepage, vandaar dat ik er niet aan dacht.
Het gaat om dit nummer:
Had de lyrics ook fout![]()
Wel een heel tof nummer
![]()
Inderdaadquote:Op zondag 2 april 2023 20:34 schreef SLP_ het volgende:
[..]
Haha, ach gelukkig dat je hem hebt gevonden!
En ik maar druk aan het googlen voor je hahaquote:Op zondag 2 april 2023 20:35 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
InderdaadEn ze zijn Iers zie ik nu
Werd zeker gewaardeerdquote:Op zondag 2 april 2023 20:36 schreef SLP_ het volgende:
[..]
En ik maar druk aan het googlen voor je haha
quote:Op zondag 9 april 2023 09:25 schreef Woepsie het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren 80. Weet er bijna niets van behalve dat de album versie begint met rinkelend glas. De rest van het nummer zal ik ook wel kennen maar ik krijg het niet voor elkaar om de link te leggen tussen het glas en de rest.
Iemand een idee welk nummer ik zoek?
The Message van Grandmaster Flash maar daar zit het vallend glas niet direct aan het begin, misschien wel op een album versie?quote:Op zondag 9 april 2023 09:25 schreef Woepsie het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren 80. Weet er bijna niets van behalve dat de album versie begint met rinkelend glas. De rest van het nummer zal ik ook wel kennen maar ik krijg het niet voor elkaar om de link te leggen tussen het glas en de rest.
Iemand een idee welk nummer ik zoek?
Haha, gelukkig!quote:Op zondag 9 april 2023 19:13 schreef Woepsie het volgende:
Bingo! Het is Billy Joel. Super bedankt! Kan ik vanavond weer rustig slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |