abonnement Unibet Coolblue
pi_204665521
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 03:15 schreef _serial_ het volgende:
Virus lijkt weg, maar de coronawet-light blijft: ‘Teleurstellend, dit duurt jaren straks’


Hopelijk tonen ze nu eindelijk eens daadkracht en stemmen ze de boel eens echt weg.
Het virus is alleen nog niet weg.
pi_204665837
quote:
7s.gif Op zondag 8 mei 2022 12:27 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou bon, als het verhaal daadwerkelijk "kan niet" is, dan is dus het gevolg dat eind volgend jaar pas de planbare zorg is ingehaald. Want er is geen werkbaar alternatief op het microprobleem dat covid heet dat dat ineens substantieel zou kunnen versnellen. Dus dan is het wat het is.

Maar dat is een extreem laffe houding en natuurlijk kan er wel iets gebeuren. Nee, morgen is het personeelstekort niet opgelost, maar je zou wel eens kunnen kijken naar en handelen op de oorzaken van het hoge ziekteverzuim, het prioriteren binnen planbare zorg, de al meerdere malen aangeboden hulp van zbc's eens een keer aannemen, landelijke coördinatie creëren in plaats van de ziekenhuiseilandjes hun eigen belangen te laten prevaleren, te kijken naar de achterliggende oorzaken van de hoge uitstroom en/of lage instroom van personeel (en dat is juist niet geld), te graderen in verplegingstaken voor zover dat mogelijk is, je campagnegelden eens inzetten voor werving van personeel in plaats van gejeremieer over de verwarming op 19 graden, eindelijk eens een keer met die langetermijnvisie komen en ga zo maar door. Wat dat betreft heeft Koopmans wel degelijk gelijk met haar preparedness-verhaal, de invulling valt alleen aardig over te twisten.
Dat wordt ook gelukkig allemaal gedaan.

Ik denk zelf dat het een onoplosbaar probleem is totdat de vergrijzing voorbij is. Het was op te lossen, maar nu niet meer.
Dat is alleen mijn mening maar dat kan niet hardop gezegd worden zonder voorgaande beleidmakers helemaal af te branden. Een onverklaarbare niet geschreven regel verbiedt dit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204665895
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 12:32 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat kan inderdaad en is een van de redenen waarom we hier in het westen niet gewend meer zijn aan een uitbraak zoals we met covid hebben gehad, terwijl we in de vroege middeleeuwen bijna jaarlijks geteisterd werden met Ebola achtige virussen, etc..
Oke en die virussen zijn we allemaal de baas geworden door burgerpesterij als het dragen van een mondkapje in de supermarkt, een verbod op alcoholverkoop na 20:00 en het sluiten van sectoren?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_204665900
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Oke en die virussen zijn we allemaal de baas geworden door burgerpesterij als het dragen van een mondkapje in de supermarkt, een verbod op alcoholverkoop na 20:00 en het sluiten van sectoren?
Klopt, vergelijkbare maatregelen zijn ook genomen tegen andere uitbraken.
Maar dat is verder off topic.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204665916
quote:
10s.gif Op zondag 8 mei 2022 14:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Oke en die virussen zijn we allemaal de baas geworden door burgerpesterij als het dragen van een mondkapje in de supermarkt, een verbod op alcoholverkoop na 20:00 en het sluiten van sectoren?
Klopt, omgerekend naar die tijd werd dat ook gedaan en nog meer...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204666273
quote:
1s.gif Op zondag 8 mei 2022 06:19 schreef Wantie het volgende:

[..]
Gaan ze niet doen, niemand weet welke mutatie volgt en wat die doet en een meerderheid wil niet op zijn geweten hebben dat ze de wet hebben weggestemd waarmee de overheid daadkrachtig zou kunnen inspringen op een opleving van de pandemie.
Dan richten ze maar weer een noodwetje in, die getoetst kan worden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_204666521
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 15:30 schreef _serial_ het volgende:

[..]
Dan richten ze maar weer een noodwetje in, die getoetst kan worden.
Dus gewoon achter de feiten aan blijven lopen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_204667117
Corona lijkt hier in België haast uit het nieuws verdwenen, m'n krant heeft meer artikels over corona in China dan in eigen land.

Heb voor het eerst in maanden nog eens de cijfers bekeken:
opnames per dag 134
doden per dag: 17
aantal patienten in ziekenhuis: 2016
op IC: 122

https://datastudio.google(...)9173148ab/page/ZwmOB
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_204670166
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 16:55 schreef crystal_meth het volgende:
Corona lijkt hier in België haast uit het nieuws verdwenen, m'n krant heeft meer artikels over corona in China dan in eigen land.

Heb voor het eerst in maanden nog eens de cijfers bekeken:
opnames per dag 134
doden per dag: 17
aantal patienten in ziekenhuis: 2016
op IC: 122

https://datastudio.google(...)9173148ab/page/ZwmOB
Is dat door, met of ondanks corona deze cijfers? Verschilt nogal met de Nederlandse cijfers.
  zondag 8 mei 2022 @ 20:09:33 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204670185
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 16:55 schreef crystal_meth het volgende:
Corona lijkt hier in België haast uit het nieuws verdwenen, m'n krant heeft meer artikels over corona in China dan in eigen land.

Heb voor het eerst in maanden nog eens de cijfers bekeken:
opnames per dag 134
doden per dag: 17
aantal patienten in ziekenhuis: 2016
op IC: 122

https://datastudio.google(...)9173148ab/page/ZwmOB
Er is hier of in Belgie ook niks boeiends meer te melden over corona.
pi_204673018
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:08 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]
Is dat door, met of ondanks corona deze cijfers? Verschilt nogal met de Nederlandse cijfers.
Is dat verschil niet vooral omdat er sneller opgenomen wordt in België, of omdat er meer geteld wordt? De Belgische cijfers (opnames, IC, doden) lagen gedurende de hele pandemie hoger dan in Nederland, maar uiteindelijk blijkt de oversterfte in de jaren 2020 en 2021 in België (8%) lager dan in Nederland (9%) en Duitsland (11%).
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220505_95697467
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_204675083
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 13:30 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Het virus is alleen nog niet weg.
Het virus gaat ook niet meer weg.

“Maar dit is een heel grillig virus, een gereedschapskist houden is verstandig.”

Wat een argumentatie man, juli 2020 belde.
pi_204676375
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 07:15 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het virus gaat ook niet meer weg.

“Maar dit is een heel grillig virus, een gereedschapskist houden is verstandig.”

Wat een argumentatie man, juli 2020 belde.
Waarom?

Omikron was niet verwacht en kwam binnen een maand extreem op. Waarom zou omikron niet muteren naar iets meer ziekmakend?
pi_204677646
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Waarom?

Omikron was niet verwacht en kwam binnen een maand extreem op. Waarom zou omikron niet muteren naar iets meer ziekmakend?
Lol.

Who the fuck cares, morgen kan de kernbom droppen, zit jij al in je schuilkelder?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204677713
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 22:33 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Is dat verschil niet vooral omdat er sneller opgenomen wordt in België, of omdat er meer geteld wordt? De Belgische cijfers (opnames, IC, doden) lagen gedurende de hele pandemie hoger dan in Nederland, maar uiteindelijk blijkt de oversterfte in de jaren 2020 en 2021 in België (8%) lager dan in Nederland (9%) en Duitsland (11%).
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220505_95697467
Dat zijn allemaal geen significante verschillen
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204680625
Inmiddels aangekomen op Gran Canaria,

- Vlucht was zonder Mondkapjes
- Luchthaven : geen mondkapjes
- QR controle : iedereen kon gewoon doorlopen
- Transferbus : officieel moet je een mondkapje op, een enkeling doet het, is allemaal prima.

Erg mooi
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_204680699
Hier ging afgelopen weekend eindelijk de Nederlandse Teckeldag door na 2 jaar afwezig te zijn geweest.

Jeroen heeft samen met 323 andere Teckels een plaatsje veroverd in het World Guiness Book of Records _O_
De meeste Teckels op 1 foto O+



photo hosting
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
  maandag 9 mei 2022 @ 18:56:31 #118
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204680754
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:42 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels aangekomen op Gran Canaria,

- Vlucht was zonder Mondkapjes
- Luchthaven : geen mondkapjes
- QR controle : iedereen kon gewoon doorlopen
- Transferbus : officieel moet je een mondkapje op, een enkeling doet het, is allemaal prima.

Erg mooi
Erg mooi
pi_204680760
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:42 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels aangekomen op Gran Canaria,

- Vlucht was zonder Mondkapjes
- Luchthaven : geen mondkapjes
- QR controle : iedereen kon gewoon doorlopen
- Transferbus : officieel moet je een mondkapje op, een enkeling doet het, is allemaal prima.

Erg mooi
Ik ga vrijdag een live verslag uitbrengen van mijn reis. Veel plezier!
pi_204683621
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef mascara-klodder het volgende:

Hier ging afgelopen weekend eindelijk de Nederlandse Teckeldag door na 2 jaar afwezig te zijn geweest.

🤣
pi_204684769
twitter

_O- _O- _O-
pi_204685227
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:48 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- _O- _O-
Niet!!! Zeg me dat dit een grap is, complete gasmaskers heeft ze op :o In het kader van maskers, ik zie niemand meer met zo'n ding en vraag me ernstig af waar alle pro maskers gebleven zijn.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_204685264
Hier op Sardinië zijn ze echt mondkapjesfan.

In de supermarkt; iedereen een mondkapje op. In winkels: iedereen een mondkapje op. Lopen over straat: veel mensen een mondkapje op. Auto wassen op straat: iemand een mondkapje op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_204685303
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 06:19 schreef Nielsch het volgende:
Hier op Sardinië zijn ze echt mondkapjesfan.

In de supermarkt; iedereen een mondkapje op. In winkels: iedereen een mondkapje op. Lopen over straat: veel mensen een mondkapje op. Auto wassen op straat: iemand een mondkapje op.
Wow ,ik dacht eigenlijk dat die dingen overal wel afgeschaft waren, maar niet dus?
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_204685305
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 10:34 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Waarom?

Omikron was niet verwacht en kwam binnen een maand extreem op. Waarom zou omikron niet muteren naar iets meer ziekmakend?
En wat als het niet zo is?
Go hard or go home
pi_204685306
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 05:30 schreef josja het volgende:

[..]
Niet!!! Zeg me dat dit een grap is, complete gasmaskers heeft ze op :o In het kader van maskers, ik zie niemand meer met zo'n ding en vraag me ernstig af waar alle pro maskers gebleven zijn.
Ik mis de anonimiteit van de maskers wel in de lokale Appie anders.
Dat je opeens weer,"Hey Noek!" hoort in het gangpad. Blijf toch een FOK!ker, daar zouden mensen wat repsetc voor moeten hebben.
Go hard or go home
pi_204685316
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 06:51 schreef josja het volgende:

[..]
Wow ,ik dacht eigenlijk dat die dingen overal wel afgeschaft waren, maar niet dus?
Sinds 1 mei hoeft 't niet meer maar de lokale bevolking hier kan er maar moeilijk afscheid van nemen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 10 mei 2022 @ 09:01:28 #128
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_204685871
Mondkapjes hebben toch geen zin met mooi weer.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 09:28:21 #129
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204686046
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 06:19 schreef Nielsch het volgende:
Hier op Sardinië zijn ze echt mondkapjesfan.

In de supermarkt; iedereen een mondkapje op. In winkels: iedereen een mondkapje op. Lopen over straat: veel mensen een mondkapje op. Auto wassen op straat: iemand een mondkapje op.
Kapwappen.
pi_204686110
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:42 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels aangekomen op Gran Canaria,

- Vlucht was zonder Mondkapjes
- Luchthaven : geen mondkapjes
- QR controle : iedereen kon gewoon doorlopen
- Transferbus : officieel moet je een mondkapje op, een enkeling doet het, is allemaal prima.

Erg mooi
Ik ben net terug uit Tenerife en idem dito daar. Maar ik zag wel nog heel veel mensen op straat en in de winkels met mondkapjes op, van jong tot oud, vond ik wel opvallend. Ik moest trouwens naar een apotheek daar en daar was/is mondkapje nog wel verplicht.

Fijne vakantie!
pi_204687861
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 05:30 schreef josja het volgende:

[..]
Niet!!! Zeg me dat dit een grap is, complete gasmaskers heeft ze op :o In het kader van maskers, ik zie niemand meer met zo'n ding en vraag me ernstig af waar alle pro maskers gebleven zijn.
Dit zijn de bekende zerocovidians. Vaak erg angstig voor het virus vaak aangewakkerd door de bekende fearmongers zoals Eric Ding. Als je bang genoeg bent ga je vanzelf met een zelfgemaakte biohazardpak rond lopen. Zolang ze het maar zelf dragen en niet verwachten dat de rest het ook doet vind ik het allemaal prima. Maar sinds de mondkapjes zijn afgeschaft heb ik ze ook nog maar 2 keer iemand gezien met een mondkapje op. Dus veel mensen zullen het uiteindelijk toch niet zo prettig gevonden hebben. Maar als je Twitter moet geloven zou je veel meer mensen moeten zien met en mondkapje op.
pi_204688174
quote:
11s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 06:52 schreef Noek het volgende:

[..]
En wat als het niet zo is?
Dan is het een dode wet die hooguit wat extra ruimte kost voor mensen die een wettenbundel nog fysiek willen hebben.

Zoals Art. 435d
quote:
Artikel 435d

voor: Artikel 435d
van: Artikel 435d van: Artikel 435d van: Artikel 435d Artikel 435d Artikel 435d

Met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft hij die het wapen van het Zwitserse Eedgenootschap of een teken hetwelk een nabootsing daarvan vormt, gebruikt:

1°. hetzij als fabrieks- of handelsmerk of als onderdeel van zulk een merk;

2°. hetzij met een doel, strijdig met de eerlijkheid in de handel;

3°. hetzij onder omstandigheden die het Zwitserse nationale gevoel zouden kunnen krenken.
Over angst gesproken: ik acht de kans groter dat er werkelijk een nieuwe variant komt die het spel weer op z'n kop zet dan dat er een paar machtswellustelingen komen die misbruik van de wet gaan maken.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_204688476
Oh no!
Go hard or go home
pi_204689231
Present
pi_204690448
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:51 schreef mascara-klodder het volgende:
Hier ging afgelopen weekend eindelijk de Nederlandse Teckeldag door na 2 jaar afwezig te zijn geweest.

Jeroen heeft samen met 323 andere Teckels een plaatsje veroverd in het World Guiness Book of Records _O_
De meeste Teckels op 1 foto O+

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]photo hosting
LIjkt me wel lastig zo'n foto, als alle korte teckels vooraan moeten gaan staan _O-
pi_204690466
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 05:30 schreef josja het volgende:

[..]
Niet!!! Zeg me dat dit een grap is, complete gasmaskers heeft ze op :o In het kader van maskers, ik zie niemand meer met zo'n ding en vraag me ernstig af waar alle pro maskers gebleven zijn.
Op Schiphol zie je nu Chinezen in full hazmat suits rondlopen.
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:54:47 #137
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_204691075
Voor het eerst sinds juli 2021 geen nieuwe mensen met corona op intensive care https://www.nu.nl/coronav(...)-intensive-care.html (via @nunl)

Mooi.
Isn't it ironic, don't you think
  dinsdag 10 mei 2022 @ 17:57:49 #138
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204691094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 17:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Op Schiphol zie je nu Chinezen in full hazmat suits rondlopen.
Serieus?
  dinsdag 10 mei 2022 @ 18:08:22 #139
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204691196
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 17:05 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Op Schiphol zie je nu Chinezen in full hazmat suits rondlopen.
ja ze dragen er een luier in :r
pi_204691271
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 09:36 schreef proud_mami het volgende:

[..]
Ik ben net terug uit Tenerife en idem dito daar. Maar ik zag wel nog heel veel mensen op straat en in de winkels met mondkapjes op, van jong tot oud, vond ik wel opvallend. Ik moest trouwens naar een apotheek daar en daar was/is mondkapje nog wel verplicht.

Fijne vakantie!
Ja Duitsland, Spanje, Italië, mindere mate Frankrijk. Mensen zijn daar echt so obsessed nog over die dingen. Alleen Nederland en Engeland gooide ze meteen weg toen t niet meer moest. Raar hoe mensen zelf ze zo graag willen in meest debiele onnodige omstandigheden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_204691424
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 18:14 schreef RipCity het volgende:

[..]
Ja Duitsland, Spanje, Italië, mindere mate Frankrijk. Mensen zijn daar echt so obsessed nog over die dingen. Alleen Nederland en Engeland gooide ze meteen weg toen t niet meer moest. Raar hoe mensen zelf ze zo graag willen in meest debiele onnodige omstandigheden.
Nou ja als ik sommige twitteraars moet geloven dan smeken ze zowat om de kapjes terug, want nu worden de zwakkeren voor de leeuwen gegooid... hele hordes willen aan de kap. Ik zie er NUL. Maar goed, zo kwam ik vanochtend ook terecht in een draadje over blinde paniek want de kinderen moesten nu toch echt weer naar school na twee jaar thuis in isolatie. jezus. Geen idee dat het zo erg was.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_204691745
quote:
10s.gif Op maandag 9 mei 2022 23:48 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
_O- _O- _O-
Wat is deze?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator dinsdag 10 mei 2022 @ 19:04:29 #143
236264 crew  capricia
pi_204691906
Wouw. Iets anders dan wat een bepaalde groep beweert.

twitter


quote:
Coronavaccinatie beschermt niet alleen zwangeren maar zorgt ook voor minder doodgeboren kinderen

Zwangere vrouwen die het coronavaccin hebben gekregen, hebben 15 procent minder kans op een doodgeboren kindje. Dat blijkt uit een overzichtsstudie die het tijdschrift Nature Communications dinsdag publiceert.

Het gaat om een coronaprik met een mRNA-vaccin, zoals de vaccins van Pfizer en Moderna. Wetenschappers van St Georges University in Londen bekeken 23 verschillende onderzoeken waar in totaal 117.552 vrouwen aan meededen.

Volgens de onderzoekers bleek uit die gecombineerde onderzoeken dat de vaccins niet alleen goed tegen corona beschermen, maar ook zorgen voor een aanzienlijke afname van de kans op een doodgeboren kindje. Die kans werd namelijk 15 procent kleiner.

Dat zijn hoopgevende cijfers, vinden de wetenschappers. Ze trekken de conclusie dat ook de foetus wordt beschermd met het coronavaccin.

“Het onderzoek is netjes gedaan”, zegt hoogleraar verloskunde Kitty Bloemenkamp van het UMC Utrecht. “Hieruit blijkt dat de coronavaccins inderdaad bescherming bieden zonder dat de foetus of moeder nadeel ondervindt.” De verminderde kans op sterfte voor de geboorte van de foetus kan door een aantal zaken komen, legt ze uit. “Door de vaccinatie komen er antistoffen in het moederlichaam en ook bij het kind. Als de moeder minder ziek wordt van corona, is de kans op vroeggeboorte en complicaties bij de bevalling lager.”

Corona kan ook zorgen voor afwijkingen aan de placenta. “Een vaccinatie zorgt er waarschijnlijk voor dat de kans op die afwijkingen kleiner wordt, wat ook weer gunstig is voor ontwikkeling van de foetus.”

Onderzoek naar de werking van de coronavaccins bij zwangeren is moeilijk, zegt Bloemenkamp. “Zwangere vrouwen zijn meestal uitgesloten van onderzoek met nieuwe medicijnen. Dus gegevens over deze groep konden pas achteraf worden geanalyseerd.” Het liefst zou Bloemenkamp nog wat meer te weten komen dan in deze studie is onderzocht. “Dit onderzoek kan nog niets zeggen over de verschillende fasen van de zwangerschap, of over de effectiviteit van de vaccins bij besmetting met verschillende varianten en de effecten op de lange termijn.”

De onderzoekers uit Londen hopen dat de overzichtsstudie kan helpen bij het overtuigen van zwangere vrouwen om een coronavaccin te nemen. Zwangere vrouwen die ongevaccineerd zijn, komen vaker op de ic terecht door corona dan zwangere leeftijdsgenoten die wel een prik hebben gehaald, blijkt uit internationale gegevens. In Nederland zouden vorig jaar naar schatting slechts drie op de zes zwangere vrouwen een coronavaccin hebben gehad.

Definitely not CIA
pi_204695347
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Serieus?
Mijn moeder was hier (VK) van het weekend, en die had er een stel zo zien lopen ja op Schiphol onderweg hiernaartoe.
pi_204695551
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 19:04 schreef capricia het volgende:
Wouw. Iets anders dan wat een bepaalde groep beweert.

[ twitter ]
[..]

Een accuratere beschrijving zou zijn: Zwangere vrouwen die het coronavaccin hebben gekregen, hebben 15% minder kans op een doodgeboren kindje wanneer ze tijdens de zwangerschap besmet raken met het virus. Het zou wat zijn als de kans op een doodgeboren kindje altijd 15% lager zou zijn voor vrouwen gevaccineerd voor corona.
pi_204702765
DCC blijft nog tot 2023 in de lucht. Europees Parlement is akkoord.
pi_204702773
Gisteravond bij het ESF al die Italianen op de tribune met zo’n snavel op, wat is dat toch :')
  woensdag 11 mei 2022 @ 10:57:50 #148
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_204702845
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2022 21:34 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Mijn moeder was hier (VK) van het weekend, en die had er een stel zo zien lopen ja op Schiphol onderweg hiernaartoe.
Als ik de beveiliging was op Schiphol dan trok ik die Chinezen meteen de rij uit. In volledige bedekte kleding rondlopen op een luchthaven lijkt me niet wenselijk.
  woensdag 11 mei 2022 @ 11:50:44 #149
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_204703330
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 10:50 schreef Spablauw214 het volgende:
Gisteravond bij het ESF al die Italianen op de tribune met zo’n snavel op, wat is dat toch :')
dat hoorde bij een Act dat mee doet aan Songfestival.
  woensdag 11 mei 2022 @ 12:24:03 #150
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_204703705
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2022 18:42 schreef _serial_ het volgende:
Inmiddels aangekomen op Gran Canaria,

- Vlucht was zonder Mondkapjes
- Luchthaven : geen mondkapjes
- QR controle : iedereen kon gewoon doorlopen
- Transferbus : officieel moet je een mondkapje op, een enkeling doet het, is allemaal prima.

Erg mooi
Fijne vakantie gewenst, geniet er van!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')