abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204636191
pi_204636213
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 15:51 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Oh god, als je een afwijkende mening hebt ben je een eikel :')
Krap bij kas zitten is niet hetzelfde als onmogelijk, want niet alleen Grunn zit krap bij kas.

Maar ja, als je geld gaat vragen, lever dan tenminste iets wat minimaal op een van de vlakken vergelijkbaar liefst nog beter is.
Nee, je bent geen eikel omdat je een afwijkende mening hebt. Ik heb geen moeite met afwijkende meningen.

Je bent een eikel omdat je hier een beetje gniffelend doet over het feit dat blijkbaar het Groningse experiment mislukt.....terwijl die mensen hun uiterste best hebben gedaan weer een leuk festival te organiseren maar helaas.....er moest wat geld bij. En dat staat uitstekend uitgelegd in dat krantenartikel.

En ik vind het heel terecht dat bezoekers dan wordt gevraagd een steentje bij te dragen. Dat hoeft niet van het belastinggeld betaald te worden.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_204636390
In before "haha lekker happen"
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204636395
Ik kocht net kaartjes voor Aladdin. 2e rang. Met korting want musicalweek of zo. Maar ze kostten evengoed meer dan een dubbeltje. Maatje heeft er zin in :)

Vandaag gingen we wandelen en na afloop Radler met bitterballen op terras :Y)
Kaarsje opgestoken voor zijn overleden moeder want zondag is het Moederdag. En hij heeft écht nog wel steeds een moeder, ook al leeft ze niet meer, heb ik hem gezegd.
Terugwandelend moest hij wat zoeken naar woorden (want ongrijpbare zaken zijn lastig voor hem om te verwoorden), uiteindelijk werd het werd een duim omhoog ‘voor jij en ik want hij vindt het altijd zo gezellig’ O+

Dus de volgende keer gaan we weer zwemmen en een weekje later (op zijn verjaardag!) naar een festival hier in de stad. Want onze liefde voor muziek, daar hadden we tot dusver nog niks mee gedaan. Kan hij mij zien optreden :)

Beetje rozig nu O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 5 mei 2022 @ 17:17:14 #5
63722 z80
I fink you freaky
pi_204636399
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 13:41 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Net als al die mensen op sites van kranten die klagen dat ze krantenartikelen niet kunnen lezen want paywall. Journalisten zijn ook geen vrijwilligers. Vind het ook wel eens jammer dat ik iets niet kan lezen, maar dat is dan maar zo.
Als er niet tig keer het zelfde bericht op de frontpage staat. De betaal berichten inhoudelijk ook zinvol zijn. En zonder taalfouten die zelfs mij nog opvallen. Zal ik eens gaan overwegen er voor te betalen.
Abo bij AD en Gelderlander gehad om wat "premium" berichten te kunnen lezen. Maar wat ontzettend slecht geschreven. Dat doen we dus niet meer.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204636400
Er zijn helaas meer festivals die niet meer gratis kunnen. Ben benieuwd welk effect dat heeft.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_204637008
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 16:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Nee, je bent geen eikel omdat je een afwijkende mening hebt. Ik heb geen moeite met afwijkende meningen.

Je bent een eikel omdat je hier een beetje gniffelend doet over het feit dat blijkbaar het Groningse experiment mislukt.....terwijl die mensen hun uiterste best hebben gedaan weer een leuk festival te organiseren maar helaas.....er moest wat geld bij. En dat staat uitstekend uitgelegd in dat krantenartikel.

En ik vind het heel terecht dat bezoekers dan wordt gevraagd een steentje bij te dragen. Dat hoeft niet van het belastinggeld betaald te worden.
_O_ exact zoals ik het bedoelde.
We have far more in common than that which devides us..
pi_204637068
Hmm.

Ik vind dat bevrijdingsfestivals georganiseerd horen te worden in publieke ruimte (park etc), gerund door vrijwilligers, met lokale bandjes die dolblij zijn dat ze ergens spelen waar zowaar mensen zijn die ze nog niet persoonlijk kennen.

En de tent waar je net iets te dure biertjes en hamburgers kan kopen betaalt stageld.

Ja, dan moet er nog geld bij. Een heel klein beetje. Van de gemeente voor de gemeente.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204637143
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:43 schreef sigme het volgende:
Hmm.

Ik vind dat bevrijdingsfestivals georganiseerd horen te worden in publieke ruimte (park etc), gerund door vrijwilligers, met lokale bandjes die dolblij zijn dat ze ergens spelen waar zowaar mensen zijn die ze nog niet persoonlijk kennen.

En de tent waar je net iets te dure biertjes en hamburgers kan kopen betaalt stageld.

Ja, dan moet er nog geld bij. Een heel klein beetje. Van de gemeente voor de gemeente.
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.
Ik heb daar niet zoveel mee. Betaal mensen maar gewoon voor hun diensten als je daar graag gebruik van maakt, op welke manier dan ook. Een nieuw bandje mag wat mij betreft gewoon voor de tijd/energie/onkosten vergoed worden. Een bakker bakt ook geen gratis brood.

En dan kun je nog wel vragen van gemeenten om wat bij te dragen aan zo'n Bevrijdingsfestival, maar om er nu smalend als Ludolf over te doen dat het in Groningen flopt...dat is weer een ander uiterste. Die mensen doen ook gewoon hun best om er wat feestelijks van te maken.

(Daarbij vind ik, dat als we echt festivals gaan organiseren van belastinggeld, het ook wel voor iedereen een officiële feestdag moet worden, élk jaar. )
pi_204637164
Goed, op naar de keukenzaak. Alweer. Ik kan geen keukenkastje meer zien :D
Maar we lijken er nu al een heel eind uit te zijn. Duurde even, we zijn wat wispelturig (niet qua stijl, wel qua kastindeling).
  donderdag 5 mei 2022 @ 18:54:51 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_204637187
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Dit doet me toch wel denken aan de lui die ik in mijn animatie-tijd nog veel tegenkwam, met hun advertenties voor werk voor studenten/beginnende animatoren/vormgevers, maar dan wel betaald in EXPOSURE.
Ik heb daar niet zoveel mee. Betaal mensen maar gewoon voor hun diensten als je daar graag gebruik van maakt, op welke manier dan ook. Een nieuw bandje mag wat mij betreft gewoon voor de tijd/energie/onkosten vergoed worden. Een bakker bakt ook geen gratis brood.

En dan kun je nog wel vragen van gemeenten om wat bij te dragen aan zo'n Bevrijdingsfestival, maar om er nu smalend als Ludolf over te doen dat het in Groningen flopt...dat is weer een ander uiterste. Die mensen doen ook gewoon hun best om er wat feestelijks van te maken.

(Daarbij vind ik, dat als we echt festivals gaan organiseren van belastinggeld, het ook wel voor iedereen een officiële feestdag moet worden, élk jaar. )
Een onbekend bandje krijgt een gratis podium. Kan cd's of andere dingen van de band verkopen. En zal indien goede muziek vaker gevraagd worden voor podia waar wel geld tegenover staat.

De zomerfeesten in Nijmegen draaien al jaren op die manier. De grote podia met betaalde artiesten. In de binnenstad bij de kroeg op straat een onbekende of net startende band.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_204637211
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:50 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Bandjes spelen daadwerkelijk graag. Het is *geen* betaalde arbeid! Hun arbeid is niet spelen voor geld. Dat maakt werkelijk verschil.

Als je professionele artiesten wil inhuren voor je festival, ja, dan heb je mensen wiens broodwinning het is. En dan nóg is het gebruikelijk dat die op bepaalde momenten gratis komen. Bij inzameling voor goed doel bijvoorbeeld, of bij gratis bevrijdingsfestivals. Dat is geen moderne bezuiniging op kosten van de arme creatieve sappelaar ofzo, dat hoort bij geven en nemen en bij grote gebeurtenissen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204637220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:54 schreef z80 het volgende:

[..]
Een onbekend bandje krijgt een gratis podium. Kan cd's of andere dingen van de band verkopen. En zal indien goede muziek vaker gevraagd worden voor podia waar wel geld tegenover staat.

De zomerfeesten in Nijmegen draaien al jaren op die manier. De grote podia met betaalde artiesten. In de binnenstad bij de kroeg op straat een onbekende of net startende band.
Ja dat bedoel ik, dat is het idee van werken voor 'exposure'.
Ik ben daar absoluut géén fan van als het over dit soort festivals gaat die er prima een vergoeding tegenover zouden mogen/moeten/kunnen zetten.

Ik werk ook niet voor exposure, ook niet als ik als onervaren kracht ergens begin. Ik ken niemand die dat verder doet, alleen in de culturele sector wordt het nog geaccepteerd/verwacht.
pi_204637259
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ja dat bedoel ik, dat is het idee van werken voor 'exposure'.
Ik ben daar absoluut géén fan van als het over dit soort festivals gaat die er prima een vergoeding tegenover zouden mogen/moeten/kunnen zetten.

Ik werk ook niet voor exposure, ook niet als ik als onervaren kracht ergens begin. Ik ken niemand die dat verder doet, alleen in de culturele sector wordt het nog geaccepteerd/verwacht.
Nee, bij mensen die het uit liefhebberij doen en niet als baan hebben, wordt het verwacht. Voor lokale bandjes geldt dat. Die spelen niet voor geld, die spelen voor de lol.

Ik heb echt echt écht genoeg bandjes geneukt gekend om te weten dat die echt voor de lol spelen op een festival. Spelen en wat bier, dan hebben ze een tópdag. Onbetaalbaar.
Net als de vrijwilligers die podia opbouwen. Kameraadschap, een dag met veel inzet en wat gratis bier, onbetaalbaar.

Het is pure armoe om dat allemaal te reduceren tot gemist geld.
pi_204637263
En we hebben het natuurlijk niet alleen over artiesten. Maar podiumbouwers, lichtmensen, beveiliging. Da's ook geen liefde werk?
pi_204637277
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:01 schreef Kaatje1 het volgende:
En we hebben het natuurlijk niet alleen over artiesten. Maar podiumbouwers, lichtmensen, beveiliging. Da's ook geen liefde werk?
Ik heb echt jaaaaaaaaren dat werk gedaan, met zo'n honderd anderen.

Jazeker is dat wel liefdewerk! Liefde en een flesje bier.
Maar ik neem aan dat jij per se betaald wil worden voor elke dienst die jij een asielzoeker verleent?
pi_204637280
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 18:56 schreef sigme het volgende:

[..]
Bandjes spelen daadwerkelijk graag. Het is *geen* betaalde arbeid! Hun arbeid is niet spelen voor geld. Dat maakt werkelijk verschil.
Ik geloof best dat ze het leuk vinden om te doen. Maar je ontneemt dus zo artiesten die er wel rond van moeten komen werk. Want men kan het ergens anders gratis regelen omdat die mensen het als hobby er bij kunnen doen.
Dat is precies wat er in de filmwereld enorm veel gebeurde. Freelancers heb ik tot ver in hun 30ste op kamers zien wonen, omdat bedrijven liever met gratis/goedkope studenten in zee gingen...
pi_204637287
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik geloof best dat ze het leuk vinden om te doen. Maar je ontneemt dus zo artiesten die er wel rond van moeten komen werk. Want men kan het ergens anders gratis regelen omdat die mensen het als hobby er bij kunnen doen.
Dat is precies wat er in de filmwereld enorm veel gebeurde. Freelancers heb ik tot ver in hun 30ste op kamers zien wonen, omdat bedrijven liever met gratis/goedkope studenten in zee gingen...
En de overeenkomst met gratis festivals en hun bandjes is... ?

Dat lokale bandjes nu geen publiek meer krijgen?
pi_204637296
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:02 schreef sigme het volgende:

[..]
Ik heb echt jaaaaaaaaren dat werk gedaan, met zo'n honderd anderen.

Jazeker is dat wel liefdewerk! Liefde en een flesje bier.
Maar ik neem aan dat jij per se betaald wil worden voor elke dienst die jij een asielzoeker verleent?
Nee zeker niet. Maar zo'n podium, licht, waar krijg je dat vandaan? Afgelopen Koningsdag konden een aantal vrijmarkten niet doorgaan wegens gebrek aan vrijwilligers en geld voor professionals die alles soepel moesten laten verlopen.
pi_204637309
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:00 schreef sigme het volgende:

[..]
Nee, bij mensen die het uit liefhebberij doen en niet als baan hebben, wordt het verwacht. Voor lokale bandjes geldt dat. Die spelen niet voor geld, die spelen voor de lol.

Ik heb echt echt écht genoeg bandjes geneukt gekend om te weten dat die echt voor de lol spelen op een festival. Spelen en wat bier, dan hebben ze een tópdag. Onbetaalbaar.
Net als de vrijwilligers die podia opbouwen. Kameraadschap, een dag met veel inzet en wat gratis bier, onbetaalbaar.

Het is pure armoe om dat allemaal te reduceren tot gemist geld.

QFT. Alles uit deze post.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_204637323
Vriend van mij werkt, oa, als organisator van evenementen. Je wil niet weten hoe vaak men zegt "we kunnen je niet betalen, maar er is genoeg exposure". Alleen, dat zeggen er steeds meer. Alsof hij niet hoeft te eten
pi_204637326
quote:
5s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:03 schreef sigme het volgende:

[..]
En de overeenkomst met gratis festivals en hun bandjes is... ?

Dat lokale bandjes nu geen publiek meer krijgen?
Het ging er toch om dat dit festival een bijdrage vroeg aan bezoekers? Dus in dit geval geen gratis festival?
En dat Ludolf smalend in zijn handen stond te wrijven dat het festival daarom in het water tuinde?

En dat ik (en Kaatje en P) het helemaal geen gek iets vinden dat een festival geld vraagt voor geleverde diensten?
Daarbij dus dat ik niet zo'n fan ben van het idee dat dit soort werk maar uit liefde en gratis gedaan moet worden, omdat het mensen wiens broodwinning het is buiten spel zet? (Tenzij ze het gratis en uit liefde willen doen.)
pi_204637334
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:05 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Nee zeker niet. Maar zo'n podium, licht, waar krijg je dat vandaan? Afgelopen Koningsdag konden een aantal vrijmarkten niet doorgaan wegens gebrek aan vrijwilligers en geld voor professionals die alles soepel moesten laten verlopen.
Oh. Vrijmarkten.

Ja, daar kom ik ook niet voor humpen. Maar voor een leuk festival wel hoor. En als je die niet hebt als gemeente, doe je als gemeente toch echt wat fout, wat je niet oplost door entree te gaan heffen.

Maar gelukkig stikt het van de vrijwilligers voor asielzoekers, dus als ik jou was zou ik er snel meer stoppen. Of ervoor betaald willen worden, want je pleegt pure broodroof voor mensen die het betaald zouden kunnen doen.
pi_204637371
quote:
7s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:07 schreef Candaasje het volgende:
Het ging er toch om dat dit festival een bijdrage vroeg aan bezoekers? Dus in dit geval geen gratis festival?
En dat Ludolf smalend in zijn handen stond te wrijven dat het festival daarom in het water tuinde?
Een festival dat altijd gratis was vroeg nu entreegeld. Noem jij dat een 'gratis festival' (want dat is het alle keren minus een geweest) of een 'geen gratis festival' omdat deze editie dat niet was?

En ik mag ook lijen dat een poging om vanaf nu een gratis festival om te katten naar een betaald festival, door de gehele gemeenschap met hoongejuich wordt ontvangen. In plaats van als 'fatsoenlijk om mensen te betalen voor hun arbeid'.
pi_204637395
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 19:07 schreef Kaatje1 het volgende:
Vriend van mij werkt, oa, als organisator van evenementen. Je wil niet weten hoe vaak men zegt "we kunnen je niet betalen, maar er is genoeg exposure". Alleen, dat zeggen er steeds meer. Alsof hij niet hoeft te eten
En het verband met lokale bevrijdingsfestivals is.. ?
Dat het logisch is om mensen die *geen* geld hoeven te verdienen uit de markt te prijzen omdat 'men' nu eenmaal geld dient te verdienen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')