Campina gezouten roomboter. Heb het in de vriezer gedaan met een grote sticker erop dat het gezouten is. Geen idee hoe dat in gebak smaaktquote:
Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik zou eerst effe rondkijken want op brood is het wel lekker maar je wil er geen cake mee verpesten. Overigens raad ik voor gebak margarine aan. Roomboter maakt het te zoet voor mij en ook die roombotersmaak, die het zo machtig maakt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Campina gezouten roomboter. Heb het in de vriezer gedaan met een grote sticker erop dat het gezouten is. Geen idee hoe dat in gebak smaakt
Gewoon, net als gewone boter. Je voegt dan in de rest van het recept gewoon minder of geen zout toequote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Campina gezouten roomboter. Heb het in de vriezer gedaan met een grote sticker erop dat het gezouten is. Geen idee hoe dat in gebak smaakt
Ik kom niet bij jou etenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:21 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik zou eerst effe rondkijken want op brood is het wel lekker maar je wil er geen cake mee verpesten. Overigens raad ik voor gebak margarine aan. Roomboter maakt het te zoet voor mij en ook die roombotersmaak, die het zo machtig maakt.
Haha, dat had ik niet bedachtquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Gewoon, net als gewone boter. Je voegt dan in de rest van het recept gewoon minder of geen zout toe
Je proeft t verschil niet eens, ğast. Je denkt toch niet dat boter of margarine een essentieel ingrediënt van een cake is.quote:
Hard gelachenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:33 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Je proeft t verschil niet eens, ğast. Je denkt toch niet dat boter of margarine een essentieel ingrediënt van een cake is.
Nou nee, ik eet zelden gebak maar als ik het doe dan met roomboter. Dat verschil is zo groot en veel lekkerderquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:21 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Ik eerlijk gezegd ook niet. Ik zou eerst effe rondkijken want op brood is het wel lekker maar je wil er geen cake mee verpesten. Overigens raad ik voor gebak margarine aan. Roomboter maakt het te zoet voor mij en ook die roombotersmaak, die het zo machtig maakt.
Eerst zeggen dat roomboter te zoet en machtig is en dan proef je het verschil niet eens. Uhuh.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:33 schreef FlauwKapsel het volgende:
[..]
Je proeft t verschil niet eens, ğast. Je denkt toch niet dat boter of margarine een essentieel ingrediënt van een cake is.
Ik heb dus gisteren voor het eerst in m’n leven een doughnut van Dunkin’ doughnut’s gehad. Prima te doen en ik hoor nu ook “bij de club “ maar zou er echt niet voor omfietsenquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:34 schreef Molo het volgende:
[..]
Hard gelachen
Je doet me denken aan mijn zwager. Die vertelde vorige week dat hij iets nieuws had ontdekt, aioli, dat zulke mensen nog bestaan is toch een schok iedere keer
Nee, zelfde dingen als in de supermarkt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:37 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb dus gisteren voor het eerst in m’n leven een doughnut van Dunkin’ doughnut’s gehad. Prima te doen en ik hoor nu ook “bij de club “ maar zou er echt niet voor omfietsen
Deze staat nog op mijn “nog te bakken “ lijstje:quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Oeh die lijkt me erg lekker jaquote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:55 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Deze staat nog op mijn “nog te bakken “ lijstje:
https://www.culy.nl/recepten/salted-caramel-cake/
quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 21:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Gisteren bij Flink een magic box en een brood box opgehaald. Vriezerladen zitten vol
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik heb nog nooit iets teruggebracht wat ik in mijn TGTG box kreeg. Vorige keer zat er een Venkel in die ik weg kon gooien omdat er dikke schimmel in zat. Nou ja, dat is het risico van het vak zeg maar. Ik weet dat ik over de datum dingen koop. Maar aan de andere kant was het geen Too Good Too Go VenkelDeze was op zeker Sure Good To Go
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 5% gewijzigd door Tengano op 20-08-2022 21:49:24 ]
Die lijkt me echt zalig!quote:Op vrijdag 19 augustus 2022 23:55 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Deze staat nog op mijn “nog te bakken “ lijstje:
https://www.culy.nl/recepten/salted-caramel-cake/
Dit is precies wat ik ook doe. Alleen dan met twee normale bakkers die ook echt wel goed zijn. Het enige nadeel vind ik dat er ook altijd wel een witbrood bij zit en dat eet mijn man niet. Ik eet niet veel brood dus ik moet echt mijn best doen om dat op te krijgen.quote:Op maandag 22 augustus 2022 15:06 schreef yinu het volgende:
Ik haal tegenwoordig ongeveer 1x per 2 weken een broodbox bij het Vlaamsch Broodhuys... Altijd heel veel en lekker, vooral veel 'gewoon' brood en af en toe wat bijzonders. Vandaag een olijvenciabatta en een chocolademuffin, maar ook 2 grote gewone broden. We vriezen het meteen in, en zo eten we alleen nog maar sjiek brood voor minder geld dan we normaal aan brood uitgeven. Alleen daarom ben ik blij met TGTG!
Oh ja, ik heb gelukkig nog nooit witbrood gehad, meestal echt precies wat ik anders voor de volle prijs zelfs zou willen kopen. Maar inderdaad, beter niet rondom het weekeind. Hoewel ik deze maandag een prima box had. Voor een maandag. Alleen die olijvenciabatta is wel erg zout - heb net de helft aan mijn zusje gegeven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2022 11:05 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik ook doe. Alleen dan met twee normale bakkers die ook echt wel goed zijn. Het enige nadeel vind ik dat er ook altijd wel een witbrood bij zit en dat eet mijn man niet. Ik eet niet veel brood dus ik moet echt mijn best doen om dat op te krijgen.
Ik haal expres geen boxen op zaterdag en maandag, dan zit er te veel lekkers ipv brood in een box naar mijn zin.
Dat is zeker een prima box! Ik kan telkens maar geen Lidl-box bemachtigen, je moet daarvoor echt je wekker zetten en heel snel reageren. Soms kom ik er nét door maar dan net te laat met betalen, en dan is 'ie alweer weg.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weer een dikke prima box van de Lidl. Nog nooit zoveel variatie gehadPrijs: 2,99 euro, ik hoor geluiden dat de prijs bij sommige vestigingen een euro is gestegen.
[ afbeelding ]
Heel benieuwd naar de cactusvijg, geen idee wanneer die rijp is
Amai!quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:06 schreef Molo het volgende:
Morgen een Vlaams Broodhuysje besteld, ben benieuwd
In Schiedam is het meer 'hey joh, hier is je zak handel!'quote:
Lidl cancelde mij vandaagquote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:05 schreef Cat-astrophe het volgende:
Weer een dikke prima box van de Lidl. Nog nooit zoveel variatie gehadPrijs: 2,99 euro, ik hoor geluiden dat de prijs bij sommige vestigingen een euro is gestegen.
[ afbeelding ]
Heel benieuwd naar de cactusvijg, geen idee wanneer die rijp is
quote:
Ja ik moet hier dus echt om 19.17 online zijn. Niet om 19.15 want dan moet ik refreshen en dan ben ik nét te laat. Niet om 19.18 want dan zijn ze allemaal weg. Dus om 19.16 de telefoon pakken... dat is kennelijk teveel gevraagd van mijn timingskills...quote:Op woensdag 31 augustus 2022 17:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
Mijn box is ook secondenwerk. En deze keer extra spannend want de betaling bleef hangenGelukkig na een minuutje naar radertjes turen bleek ik toch betaald te hebben
![]()
Ik gok dat ik ongeveer 1 op de 3 keer een box te pakken krijg, als ik precies op tijd online ben.
Is dit een ding?quote:Op woensdag 31 augustus 2022 19:00 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik heb ook ineens dat ik heel vaak gecanceld wordt. Meestal bij de Spar maar ook bij de groenteboer en de Hema.
quote:Voedselbanken in problemen door duurzame anti-verspillingsacties
De voedselbanken zien de laatste maanden een gestage toename van klanten, waaronder opvallend veel ouderen met een AOW-uitkering. Door de stijgende inflatie en de hoge energieprijzen kan deze groep de eindjes niet meer aan elkaar knopen. Noodgedwongen kloppen ze aan bij de voedselbanken, om in ieder geval nog wat te kunnen eten. Volgens Leo Wijnbelt, voorzitter van de Nederlandse Voedselbanken, is het totale aantal mensen dat wekelijks eten ophaalt bij de voedselbanken de afgelopen 2 maanden met 10% gestegen, van 90.000 naar 100.000. Op dit moment is er nog genoeg voedsel voor iedereen. Voor het najaar verwacht Wijnbelt wel grote problemen. Vooral dankzij de - in deze dure tijden aan populariteit winnende - anti-voedselverspillingsinitiatieven.
"Wij voorzien voor volgend jaar, als de inflatie en brandstof prijzen zo blijven, grote problemen", zegt Wijnbelt. "Omdat we dan veel meer klanten zullen krijgen en minder voedsel zullen hebben."
De afnemende aanbodstroom kan al vanaf oktober een rol gaan spelen. Veel producenten en supermarkten zetten namelijk tegenwoordig in op minder voedselverspilling. Ze verkopen zelf producten die bijna over de datum zijn met korting, of werken samen met bedrijven als Too Good To Go, waar consumenten voor een voordelige prijs een Magic Box kunnen kopen met producten die hun houdbaarheidsgrens naderen. Maar "dat betekent dat er steeds minder voedsel naar de voedselbanken komt", aldus Wijnbelt.
Om de voedselstroom op gang te houden is het bestuur in gesprek met retailers, producenten en bedrijven. "We praten, vragen, verzoeken. Dat is alles wat we kunnen doen."
Ik heb het één keer gehad, toen ik al op weg was om de box op te halenquote:Op donderdag 1 september 2022 13:12 schreef yinu het volgende:
[..]
Is dit een ding?Dat zou ik echt heel slecht trekken!
Twee zuurdesem meergranenbroden, een stokbrood en een zuurdesemstokbrood.quote:Op woensdag 31 augustus 2022 18:06 schreef Molo het volgende:
Morgen een Vlaams Broodhuysje besteld, ben benieuwd
Dezelfde ervaring alhoewel ik het in plakjes heb gesneden en prima is na een ritje in de broodrooster.quote:Op vrijdag 2 september 2022 11:53 schreef Molo het volgende:
[..]
Twee zuurdesem meergranenbroden, een stokbrood en een zuurdesemstokbrood.
Die meergranenbroden gesneden en in de vriezer gedaan. Prima spul
Met die stokbroden kon je wel ongeveer een harses inslaan toen ik het ophaalde in de ochtend. In de avond wat van gegeten na natmaken en oppiepen in de oven. De rest maak ik wel broodkruim van want de smaak is prima
Maar dat was geen succes dus qua knaagbaarheid
Dit was ook eigenlijk niet meer snijdbaar, uiteindelijk teveel moeite en weggekeild in de biobakquote:Op vrijdag 2 september 2022 19:32 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Dezelfde ervaring alhoewel ik het in plakjes heb gesneden en prima is na een ritje in de broodrooster.
Erg lekker brood.
Weet dat jij niet van de kaas bent maar die Blauwe Brabander is wel écht gruwelijk lekkerquote:Op zaterdag 3 september 2022 20:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
Twee dagen na de Lidl groentenbox moet ik goed dooreten. Want mijn AH doet mee met de overblijvers en er was een vega box beschikbaar. Ik stiknieuwsgierig dus eentje gereserveerd
[ afbeelding ]
In de winkel wist ik niet hoe ik bij de code moest komen, ook voor hen was het nieuw dus twee medewerkers en een telefonische hulplijn verder kwamen we eraan uit![]()
Redelijke box, veel voorbewerkt (zoals verwacht) en daardoor verschillende waren voor je geld.
Bonus vraag: moet je die box ter plekke betalen? Ik dacht het wel, want na bestellen is niks afgeschreven, en in de winkel werd niet om een betaling gevraagd. Ik stond er pas op de terug weg bij stil, zag nog in de TGTG mood. Voor 0 euro is het een prima box
Neequote:Op zaterdag 3 september 2022 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet dat jij niet van de kaas bent maar die Blauwe Brabander is wel écht gruwelijk lekker
Verpatsen ook echtquote:Op zaterdag 3 september 2022 21:00 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Nee
Ik ga hem verpatsen aan mensen die hem wel waarderen
Weggevenquote:
Die is geweldig inderdaadquote:Op zaterdag 3 september 2022 20:58 schreef Molo het volgende:
[..]
Weet dat jij niet van de kaas bent maar die Blauwe Brabander is wel écht gruwelijk lekker
Het komt gewoon omdat ik me niet kan voorstellen dat mensen serieus blij worden vanquote:
Dat snap ik wel. Ik kan er minder met de pet bij waarom mensen geitenkaas willen etenquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:09 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Het komt gewoon omdat ik me niet kan voorstellen dat mensen serieus blij worden vankaas
![]()
Alle soorten kaas: hemelsquote:Op zaterdag 3 september 2022 22:11 schreef H_T het volgende:
[..]
Dat snap ik wel. Ik kan er minder met de pet bij waarom mensen geitenkaas willen eten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |