Hij zal ons ongetwijfeld niet missen, maar ben liever goed voorbereid dan achteraf slecht geļnformeerdquote:Op maandag 2 mei 2022 21:34 schreef halfway het volgende:
De beste man heeft werk zat. Ik denk dat je hem zelfs een plezier doet als je afhaakt.
Heb je een deadline afgesproken?quote:Op maandag 2 mei 2022 21:49 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hij zal ons ongetwijfeld niet missen, maar ben liever goed voorbereid dan achteraf slecht geļnformeerd.
Voor de verbouwing, voor de eerste aanbetaling, sorry ik mis ff de juiste insteekquote:
Er zijn dus AV, maar die heb je niet ... fijn. Ga er maar om vragen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:41 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Voor de verbouwing, voor de eerste aanbetaling, sorry ik mis ff de juiste insteek. De verbouwing staat gepland vanaf 16 mei. Dit hebben we ook pas net bevestigd gekregen overigens. Er is nog geen eerste factuur gestuurd.
Er word in de offerte verwezen naar de AV (achterzijde offerte). We hebben echter maar 1 kant gescand gekregen (maar er zelf ook nooit naar gevraagd).
Bellen vandaag even onze rechtsbijstandquote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:14 schreef AnneX het volgende:
Vraag het de juristen van Vereniging Eigen Huis, voor de zekerheid.
Lidmaatschapskosten zijn erg laag , trouwens.
Pffft. Sterkte in deze tijden.
Wat hierboven iemand zegt, ws kan de man eerder bij de volgende klant beginnen.
Kan die zich afvragen hoe het kan.![]()
Hij zou pas zaken aanschaffen na de eerste aanbetaling en die factuur hebben we nog niet gehad. Dus als hij wel al shit heeft aangekocht, is dat een beetje dom. Daarnaast is de grootste post voor nu de kozijnen en daar hebben we nog geen akkoord op gegeven dus overig materiaal zal prima toepasbaar zijn bij andere klussen vermoed ik.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ga je bij opzeggen geen gezeik van die man krijgen i.v.m aangeschaft materiaal etc?
Er wordt hier wel snel geroepen dat de aannemer hier wel blij mee zal zijn (al lijkt communiceren niet z'n sterkste kant, maar dat is herkenbaar)
Is het slimmer eerst de AV op te vragen of eerst op te zeggen denk je en dan als argument te kunnen aangeven dat die AV nooit op voorhand zijn verstrekt?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:24 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Er zijn dus AV, maar die heb je niet ... fijn. Ga er maar om vragen.
Als de werkzaamheden over 2 wkn beginnen, of zouden moeten beginnen, dan ga je er denk ik niet zonder geld vanaf komen.
Rechtsbijstand zegt "getekend is getekend". Hebben we dus vrij weinig aan.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:22 schreef Fe2O3 het volgende:
AV is nooit met je gedeeld? Hebben ze ze niet bijv. op een website staan zodat je ze kan inzien zonder dat je hoeft te verklappen dat ze nooit gedeeld zijn? Of even googlen oid.
Zo kort voor de start datum gaat een lastige worden, je zegt zelf al rechtsbijstand te willen ingeschakelen, dus vanaf nu eigenlijk niks meer zelf doen zonder goedkeuring van die rechtsbijstand.
Dus daar moet je vraag over de AV ook heen.
Zelf rotzooien in een zaak die je aan je rechtsbijstand uit handen gaat gegeven is niet zo handig meestal.
Ga ze dan maar opvragen ....quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Rechtsbijstand zegt "getekend is getekend". Hebben we dus vrij weinig aan.
AV zijn niet te Googlen en website wordt niet meer gesupport want flash.
Als het verhaal van TS klopt is die toch niet geldig dus dat hoeft niet.quote:
Dan nog wil je ze wel hebben, en kunnen mogelijkheden tot annulering instaan.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als het verhaal van TS klopt is die toch niet geldig dus dat hoeft niet.
Die mogelijkheden zijn toch niet geldig.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dan nog wil je ze wel hebben, en kunnen mogelijkheden tot annulering instaan.
Op dit moment zit TS gewoon vast aan de getekende offerte van werk X voor Y op moment Z. Dat de aannemer geen ster is in communicatie (en waarom blijft TS hem bellen en mailen?) is niet echt een reden voor ontbinden van een overeenkomst.
Het bellen en mailen was omdat er geen enkele uitsluitsel werd gegeven over een startdatum en het wel fijn is om te weten wanneer je je toko leeg moet hebbenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:52 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Dan nog wil je ze wel hebben, en kunnen mogelijkheden tot annulering instaan.
Op dit moment zit TS gewoon vast aan de getekende offerte van werk X voor Y op moment Z. Dat de aannemer geen ster is in communicatie (en waarom blijft TS hem bellen en mailen?) is niet echt een reden voor ontbinden van een overeenkomst.
Wat staat er dan wel in wat je hebt ondertekend?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:55 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Het bellen en mailen was omdat er geen enkele uitsluitsel werd gegeven over een startdatum en het wel fijn is om te weten wanneer je je toko leeg moet hebben. Overigens is in de offerte ook geen richtlijn opgenomen qua startdatum.
Lekkere bijstand dan, een offerte getekend betekent niet alsmaar akkoord of niet opzegbaar bij wanprestatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:33 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Rechtsbijstand zegt "getekend is getekend". Hebben we dus vrij weinig aan.
AV zijn niet te Googlen en website wordt niet meer gesupport want flash.
Dit is de offertequote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:18 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Wat staat er dan wel in wat je hebt ondertekend?
Dit kan wel degelijk een ding zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:33 schreef Debsterr het volgende:
Offerte was formeel niet eens meer geldig zie ik, al heb ik geen idee of en wat dat kan uitmaken.
quote:U neemt in uw offerte op dat de offerte geldig is tot bijvoorbeeld 1 januari 2017 en de klant stuurt de ondertekende offerte 7 januari terug. U ontvangt deze 8 januari. Er is dan geen geldige acceptatie want de klant heeft na de aanvaardingstermijn de offerte aanvaardt. Er ontstaat dus géén aanvaarding. Wilt u de opdracht of order toch graag binnenhalen, stuur dan meteen schriftelijk of per e-mail een bevestiging naar de klant. Dan is voor iedereen duidelijk dat er toch een overeenkomst is, ondanks dat de aanvaarding buiten de gestelde termijn is.
Nee we hebben een scan ontvangen zonder de ommezijde (dus 2 i.p.v. 3 of 4 pagina's).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En op de ommezijde was geen AV te zien?
Ga ik vanavond even dubbel checken met mijn man welke bewoordingen er zijn gebruikt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit kan wel degelijk een ding zijn.
Heeft hij schriftelijk of per mail laten weten de ondertekende offerte te aanvaarden?
Zo niet, dan is er geen overeenkomst.
Zie edit voor verduidelijking van wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:21 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ga ik vanavond even dubbel checken met mijn man welke bewoordingen er zijn gebruikt.
Heb je de offerte akkoord gegeven tijdens of na de geldigheidstermijn?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:33 schreef Debsterr het volgende:
Offerte was formeel niet eens meer geldig zie ik, al heb ik geen idee of en wat dat kan uitmaken.
Na, 2 dagen later getekend en geretourneerd (ivm diverse vragen/verduidelijkingen die we hadden over de offerte).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:28 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Heb je de offerte akkoord gegeven tijdens of na de geldigheidstermijn?
Helder, anders had je de meerkostenopgaaf ook nog kunnen zien als geactualiseerde offerte. En daar vervolg niet mee akkoord kunnen gaan. Maar daar is dus geen sprake van.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:46 schreef Debsterr het volgende:
Na, 2 dagen later getekend en geretourneerd (ivm diverse vragen/verduidelijkingen die we hadden over de offerte).
Nee, nog niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Helder, anders had je de meerkostenopgaaf ook nog kunnen zien als geactualiseerde offerte. En daar vervolg niet mee akkoord kunnen gaan. Maar daar is dus geen sprake van.
Los van de behoefte om de overeenkomst helemaal te ontbinden; heb je de aannemer al laten weten niet akkoord te gaan met de meerkosten aangezien de eerder getekende offerte inclusief materiaal is?
Dan zou ik dat in elk geval doen. Als je mazzel hebt, ontbindt hij de overeenkomst.quote:
Maar wat als ie zonder meer akkoord gaatquote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:26 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dan zou ik dat in elk geval doen. Als je mazzel hebt, ontbindt hij de overeenkomst.
Een aannemer die in februari nog kan offreren voor een klus in mei is sowieso niet bomvol druk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:46 schreef Poepz0r het volgende:
Dit is trouwens wel een matige aannemer. Een beetje aannemer rekent nu gewoon ''Projectmanagement'' a 1500 of 2000 euro. Puur om je te begeleiden in het traject en je vraagjes te beantwoorden. Mensen betalen toch wel, gezien de drukte etc.
Natuurlijk kost dat minder, maar mensen betalen toch wel. Een goede aannemer kan nu een leuke auto rijden in ieder geval met die enorme gektequote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een aannemer die in februari nog kan offreren voor een klus in mei is sowieso niet bomvol druk.
Maar een stukje projectmanagement en iemand die inderdaad de telefoon en mail beantwoordt als er vragen zijn kost waarschijnlijk minder dan die 1500-2000 die je per project gewoon kunt rekenen.
Dan heb je een zoveelste aanleiding voor een stevig gesprek; hij komt afspraken niet na, hij reageert niet op berichten, hij brengt meerkosten in rekening zonder onderbouwing en die meerkosten vervallen zodra je aangeeft er niet mee akkoord te gaan, etc. Dan kun je op dat moment je eisen stellen hoe je het wčl wil naar de toekomst... of aansturen op ontbinding.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:44 schreef Debsterr het volgende:
Maar wat als ie zonder meer akkoord gaat. Want hoe dan ook gaat er ergens iets genaaid worden in de uitvoering dan...
Nee, omdat 'ie de oorspronkelijke stelpost waarschijnlijk te laag heeft ingeschat. We hebben (mondeling) meermaals benoemd donkere kozijnen te willen, verder weinig bijzonderheden qua specificaties. Offerte die nu is doorgestuurd is voor kunststof (+¤2400 t.o.v. stelpost) en aluminium (+¤2800 t.o.v. stelpost).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:46 schreef Leandra het volgende:
Waarom zijn die meerkosten van de kozijnen? Heb je een soort uitgezocht dat duurder is? Een houtnerf binnen en buiten bijvoorbeeld? Een kleur die niet standaard is??
Offerte traject liep al vanaf eind december overigens, maar ook hier elke keer weer week tot 1,5 nodig voordat we respons kregen op aanvullende vragen enzovoorts.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een aannemer die in februari nog kan offreren voor een klus in mei is sowieso niet bomvol druk.
Maar een stukje projectmanagement en iemand die inderdaad de telefoon en mail beantwoordt als er vragen zijn kost waarschijnlijk minder dan die 1500-2000 die je per project gewoon kunt rekenen.
Nou, eerlijk gezegd is het dat als klant ook gewoon al snel waard: iemand die vragen beantwoordt als je mailt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk kost dat minder, maar mensen betalen toch wel. Een goede aannemer kan nu een leuke auto rijden in ieder geval met die enorme gekte
En van achter kijk je...quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:54 schreef Pensioengenieter het volgende:
Zoiets teken je toch niet, alleen prijsopgave verder geen enkele afspraak omtrent start en opleverdatum, die had je toch wel zwart op wit willen hebben. Allemaal open eindjes.
Dus die getekende offerte hierboven is al hoger dan de initiėle offerte, of hebben ze weer een nieuwe gestuurd die ¤ 2.400 hoger is?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:54 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nee, omdat 'ie de oorspronkelijke stelpost waarschijnlijk te laag heeft ingeschat. We hebben (mondeling) meermaals benoemd donkere kozijnen te willen, verder weinig bijzonderheden qua specificaties. Offerte die nu is doorgestuurd is voor kunststof (+¤2400 t.o.v. stelpost) en aluminium (+¤2800 t.o.v. stelpost).
[..]
Offerte traject liep al vanaf eind december overigens, maar ook hier elke keer weer week tot 1,5 nodig voordat we respons kregen op aanvullende vragen enzovoorts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |