abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 mei 2022 @ 20:54:25 #1
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204611058
Vorig jaar hebben mijn man en ik een huis gekocht waar nog het nodige aan moet gebeuren. Uiteraard is het zoeken naar een aannemer nogal een uitdaging in deze tijden en waren we dan ook erg blij dat het erop leek dat we eindelijk een partij gevonden hadden (vlak voor de kerst vorig jaar). Na een hoop heen en weer gemail en wat gesprekken op locatie, hebben we eerst een financieel plaatje ontvangen met wat stelposten benoemd, waarna de definitieve offerte is opgesteld. Hierin zijn de stelposten niet meer opgenomen.

De laatste 2 maanden is het contact uitermate stroef verlopen en zijn we behoorlijk teruggekomen op de aannemer en ons vertrouwen in de aanstaande verbouwing. Mails die in eerste instantie niet worden beantwoord, appjes die beantwoord worden met "ik heb het druk" en wanneer je belt, nog net niet uitgekafferd worden. Daarnaast krijgen we nu al ¤2000 aan meerkosten toegeworpen voor de kozijnen terwijl in de offerte zelf geen specificatie van de kozijnen is opgenomen behalve het materiaal waarvan ze zijn, en de offerte inclusief materialen is.

We hebben besloten dat we zelf gaan renoveren en op een eventueel later moment aanbouwen, waardoor de diensten van deze aannemer dus ook niet nodig meer zijn.

Wat is de beste manier om de offerte te ontbinden? Belangrijke punten hierin zijn volgens ons:
• We hebben de offerte getekend waarbij wordt verwezen naar algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn ons echter aantoonbaar nooit ter hand gesteld en ook niet beschikbaar via bijvoorbeeld een website (niet meer benaderbaar omdat de website op flash is gebouwd)
• De offerte is opgesteld inclusief materialen en heeft geen clausule over meerkosten. Deze worden nu wel direct voorgelegd aan ons als voldongen feit
• Diverse malen hebben we om opheldering gevraagd over diverse punten waarop niet of laat werd gereageerd, veelal pas na meerdere herinneringen te sturen via mail of app

We zijn ons er uiteraard van bewust dat contact met aannemers een vak apart is en hebben echt geduld opgebracht op diverse momenten. Echter de combinatie van niet reageren en boos worden wanneer er wel contact is, plus de nu al aanwezige meerkosten voor iets wat conform offerte niet kan, is voor ons echt de druppel.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_204611503
De beste man heeft werk zat. Ik denk dat je hem zelfs een plezier doet als je afhaakt.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_204611556
Jezus wat een gedoe, succes!
  maandag 2 mei 2022 @ 21:49:35 #4
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204611615
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 21:34 schreef halfway het volgende:
De beste man heeft werk zat. Ik denk dat je hem zelfs een plezier doet als je afhaakt.
Hij zal ons ongetwijfeld niet missen, maar ben liever goed voorbereid dan achteraf slecht geļnformeerd :).
pi_204611751
quote:
17s.gif Op maandag 2 mei 2022 21:49 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Hij zal ons ongetwijfeld niet missen, maar ben liever goed voorbereid dan achteraf slecht geļnformeerd :).
Heb je een deadline afgesproken?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 3 mei 2022 @ 06:52:28 #6
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204612906
quote:
1s.gif Op maandag 2 mei 2022 22:03 schreef halfway het volgende:

[..]
Heb je een deadline afgesproken?
Waarvoor?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 07:22:06 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204612968
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 06:52 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Waarvoor?
Iets?

Zijn er algemevoorwaarden?
Dum de dum
  dinsdag 3 mei 2022 @ 07:41:35 #8
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204613011
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 07:22 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Iets?

Zijn er algemevoorwaarden?
Voor de verbouwing, voor de eerste aanbetaling, sorry ik mis ff de juiste insteek :P. De verbouwing staat gepland vanaf 16 mei. Dit hebben we ook pas net bevestigd gekregen overigens. Er is nog geen eerste factuur gestuurd.

Er word in de offerte verwezen naar de AV (achterzijde offerte). We hebben echter maar 1 kant gescand gekregen (maar er zelf ook nooit naar gevraagd).
pi_204613518
Gewoon bellen dat het niet meer nodig is en een bevestiging sturen per e-mail.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_204613534
Vraag het de juristen van Vereniging Eigen Huis, voor de zekerheid.
Lidmaatschapskosten zijn erg laag , trouwens.

Pffft. Sterkte in deze tijden.

Wat hierboven iemand zegt, ws kan de man eerder bij de volgende klant beginnen.
Kan die zich afvragen hoe het kan. o|O
  dinsdag 3 mei 2022 @ 09:20:23 #11
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204613562
Ga je bij opzeggen geen gezeik van die man krijgen i.v.m aangeschaft materiaal etc?

Er wordt hier wel snel geroepen dat de aannemer hier wel blij mee zal zijn (al lijkt communiceren niet z'n sterkste kant, maar dat is herkenbaar)
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 09:24:21 #12
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204613590
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 07:41 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Voor de verbouwing, voor de eerste aanbetaling, sorry ik mis ff de juiste insteek :P. De verbouwing staat gepland vanaf 16 mei. Dit hebben we ook pas net bevestigd gekregen overigens. Er is nog geen eerste factuur gestuurd.

Er word in de offerte verwezen naar de AV (achterzijde offerte). We hebben echter maar 1 kant gescand gekregen (maar er zelf ook nooit naar gevraagd).
Er zijn dus AV, maar die heb je niet ... fijn. Ga er maar om vragen.

Als de werkzaamheden over 2 wkn beginnen, of zouden moeten beginnen, dan ga je er denk ik niet zonder geld vanaf komen.
Dum de dum
  dinsdag 3 mei 2022 @ 09:30:08 #13
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204613643
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 09:14 schreef AnneX het volgende:
Vraag het de juristen van Vereniging Eigen Huis, voor de zekerheid.
Lidmaatschapskosten zijn erg laag , trouwens.

Pffft. Sterkte in deze tijden.

Wat hierboven iemand zegt, ws kan de man eerder bij de volgende klant beginnen.
Kan die zich afvragen hoe het kan. o|O
Bellen vandaag even onze rechtsbijstand :).
  dinsdag 3 mei 2022 @ 09:31:00 #14
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204613653
quote:
2s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 09:20 schreef Gunner het volgende:
Ga je bij opzeggen geen gezeik van die man krijgen i.v.m aangeschaft materiaal etc?

Er wordt hier wel snel geroepen dat de aannemer hier wel blij mee zal zijn (al lijkt communiceren niet z'n sterkste kant, maar dat is herkenbaar)
Hij zou pas zaken aanschaffen na de eerste aanbetaling en die factuur hebben we nog niet gehad. Dus als hij wel al shit heeft aangekocht, is dat een beetje dom. Daarnaast is de grootste post voor nu de kozijnen en daar hebben we nog geen akkoord op gegeven dus overig materiaal zal prima toepasbaar zijn bij andere klussen vermoed ik.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 09:32:26 #15
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204613668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 09:24 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Er zijn dus AV, maar die heb je niet ... fijn. Ga er maar om vragen.

Als de werkzaamheden over 2 wkn beginnen, of zouden moeten beginnen, dan ga je er denk ik niet zonder geld vanaf komen.
Is het slimmer eerst de AV op te vragen of eerst op te zeggen denk je en dan als argument te kunnen aangeven dat die AV nooit op voorhand zijn verstrekt?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 10:22:36 #16
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204614025
AV is nooit met je gedeeld? Hebben ze ze niet bijv. op een website staan zodat je ze kan inzien zonder dat je hoeft te verklappen dat ze nooit gedeeld zijn? Of even googlen oid.

Zo kort voor de start datum gaat een lastige worden, je zegt zelf al rechtsbijstand te willen ingeschakelen, dus vanaf nu eigenlijk niks meer zelf doen zonder goedkeuring van die rechtsbijstand.

Dus daar moet je vraag over de AV ook heen.

Zelf rotzooien in een zaak die je aan je rechtsbijstand uit handen gaat gegeven is niet zo handig meestal.
Dum de dum
pi_204614178
Gok dat je daarna opeens enorme rekeningen krijgt via een advocaat achtige brief over wat zogenaamd al besteld zou zijn etc.

Dat word uiteindelijk een gang naar de rechter, zorg dat je duidelijk kan maken hoe deze charlatan niks heeft gedaan, geen mails beantwoord, geen specificaties geeft voor rekeningen en ook nog geen dag gewerkt heeft etc.
Al is het maar puur voor het geval hij moeilijk gaat doen.

Edit en natuurlijk het algemene voorwaarden verhaal.
pi_204614183
Als je niet actief een av hebt gekregen, een verwijzing is niet genoeg, dan is de av niet geldig.

Dit is mij herhaaldelijk uitgelegd tijdens een juridische cursus op mijn werk.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:33:26 #19
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204614576
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 10:22 schreef Fe2O3 het volgende:
AV is nooit met je gedeeld? Hebben ze ze niet bijv. op een website staan zodat je ze kan inzien zonder dat je hoeft te verklappen dat ze nooit gedeeld zijn? Of even googlen oid.

Zo kort voor de start datum gaat een lastige worden, je zegt zelf al rechtsbijstand te willen ingeschakelen, dus vanaf nu eigenlijk niks meer zelf doen zonder goedkeuring van die rechtsbijstand.

Dus daar moet je vraag over de AV ook heen.

Zelf rotzooien in een zaak die je aan je rechtsbijstand uit handen gaat gegeven is niet zo handig meestal.
Rechtsbijstand zegt "getekend is getekend". Hebben we dus vrij weinig aan.

AV zijn niet te Googlen en website wordt niet meer gesupport want flash.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:35:53 #20
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204614594
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:33 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ga ze dan maar opvragen ....
Dum de dum
pi_204614608
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:35 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Ga ze dan maar opvragen ....
Als het verhaal van TS klopt is die toch niet geldig dus dat hoeft niet.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:52:05 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204614736
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Als het verhaal van TS klopt is die toch niet geldig dus dat hoeft niet.
Dan nog wil je ze wel hebben, en kunnen mogelijkheden tot annulering instaan.

Op dit moment zit TS gewoon vast aan de getekende offerte van werk X voor Y op moment Z. Dat de aannemer geen ster is in communicatie (en waarom blijft TS hem bellen en mailen?) is niet echt een reden voor ontbinden van een overeenkomst.
Dum de dum
pi_204614748
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:52 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Op dit moment zit TS gewoon vast aan de getekende offerte van werk X voor Y op moment Z. Dat de aannemer geen ster is in communicatie (en waarom blijft TS hem bellen en mailen?) is niet echt een reden voor ontbinden van een overeenkomst.
Die mogelijkheden zijn toch niet geldig.

Ipv met juridische termen te zwaaien is gewoon even praten veel handiger
  dinsdag 3 mei 2022 @ 11:55:49 #24
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204614774
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:52 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]

Het bellen en mailen was omdat er geen enkele uitsluitsel werd gegeven over een startdatum en het wel fijn is om te weten wanneer je je toko leeg moet hebben :). Overigens is in de offerte ook geen richtlijn opgenomen qua startdatum.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 12:18:34 #25
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_204614976
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:55 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Het bellen en mailen was omdat er geen enkele uitsluitsel werd gegeven over een startdatum en het wel fijn is om te weten wanneer je je toko leeg moet hebben :). Overigens is in de offerte ook geen richtlijn opgenomen qua startdatum.
Wat staat er dan wel in wat je hebt ondertekend?
Dum de dum
pi_204614983
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 11:33 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Lekkere bijstand dan, een offerte getekend betekent niet alsmaar akkoord of niet opzegbaar bij wanprestatie.
Dat kan ook inhouden dat er maar geen datum word gezet.

Of dat voldoende is in dit geval is een tweede qua X maanden, bedoel 2 maanden is niet raar.
Maar betalingen vragen buiten de offerte afspraken om, geen AV gezien etc.

Maar goed mijn ervaring met rechtsbijstand is dat je 90% zelf kan gaan uitzoeken en erachter komen dat ze veelal te voorzichtig zijn in advies geven en vaak er ook ronduit naast zitten.

Zo was hier ook over onze nog huidige huurwoning advies gegeven dat alles terug zou moeten naar oorspronkelijke staat, ondanks dat vorige bewoners grote toevoegingen hadden aangebracht die wij niet hebben overgenomen. (Daar is het overname formulier voor waarvan de AV ook duidelijk zijn wat het doel is van zo’n formulier aka het overnemen van plichten vorige huurders)

Het contract zelf alleen spreekt over dat het is nagelaten etc.

Enfin, juridisch gezien hoeven wij daar niets mee te doen, RBS durfde daar geen uitspraak over te doen.

Heb het uiteindelijk ook maar opgezegd.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 12:32:05 #27
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204615083
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:18 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Wat staat er dan wel in wat je hebt ondertekend?
Dit is de offerte

dinsdag 3 mei 2022 @ 12:33:05 #28
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204615092
Offerte was formeel niet eens meer geldig zie ik, al heb ik geen idee of en wat dat kan uitmaken.
pi_204615468
En op de ommezijde was geen AV te zien?
pi_204615521
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:33 schreef Debsterr het volgende:
Offerte was formeel niet eens meer geldig zie ik, al heb ik geen idee of en wat dat kan uitmaken.
Dit kan wel degelijk een ding zijn.
Heeft hij schriftelijk of per mail laten weten de ondertekende offerte te aanvaarden?

Zo niet, dan is er geen overeenkomst.

quote:
U neemt in uw offerte op dat de offerte geldig is tot bijvoorbeeld 1 januari 2017 en de klant stuurt de ondertekende offerte 7 januari terug. U ontvangt deze 8 januari. Er is dan geen geldige acceptatie want de klant heeft na de aanvaardingstermijn de offerte aanvaardt. Er ontstaat dus géén aanvaarding. Wilt u de opdracht of order toch graag binnenhalen, stuur dan meteen schriftelijk of per e-mail een bevestiging naar de klant. Dan is voor iedereen duidelijk dat er toch een overeenkomst is, ondanks dat de aanvaarding buiten de gestelde termijn is.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:21:31 #31
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204615525
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
En op de ommezijde was geen AV te zien?
Nee we hebben een scan ontvangen zonder de ommezijde (dus 2 i.p.v. 3 of 4 pagina's).
  dinsdag 3 mei 2022 @ 13:21:46 #32
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204615530
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Dit kan wel degelijk een ding zijn.
Heeft hij schriftelijk of per mail laten weten de ondertekende offerte te aanvaarden?

Zo niet, dan is er geen overeenkomst.
Ga ik vanavond even dubbel checken met mijn man welke bewoordingen er zijn gebruikt.
pi_204615538
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:21 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Ga ik vanavond even dubbel checken met mijn man welke bewoordingen er zijn gebruikt.
Zie edit voor verduidelijking van wat ik bedoelde.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:28:09 #34
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_204616141
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 12:33 schreef Debsterr het volgende:
Heb je de offerte akkoord gegeven tijdens of na de geldigheidstermijn?
I will work to elevate you. Just enough to bring you down
Yes, I'm being condescending. Yes, that means I'm talking down to you
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:46:56 #35
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204616243
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:28 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Heb je de offerte akkoord gegeven tijdens of na de geldigheidstermijn?
Na, 2 dagen later getekend en geretourneerd (ivm diverse vragen/verduidelijkingen die we hadden over de offerte).
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:50:47 #36
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_204616265
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:46 schreef Debsterr het volgende:
Na, 2 dagen later getekend en geretourneerd (ivm diverse vragen/verduidelijkingen die we hadden over de offerte).
Helder, anders had je de meerkostenopgaaf ook nog kunnen zien als geactualiseerde offerte. En daar vervolg niet mee akkoord kunnen gaan. Maar daar is dus geen sprake van.

Los van de behoefte om de overeenkomst helemaal te ontbinden; heb je de aannemer al laten weten niet akkoord te gaan met de meerkosten aangezien de eerder getekende offerte inclusief materiaal is?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:20:12 #37
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204616437
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:50 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Helder, anders had je de meerkostenopgaaf ook nog kunnen zien als geactualiseerde offerte. En daar vervolg niet mee akkoord kunnen gaan. Maar daar is dus geen sprake van.

Los van de behoefte om de overeenkomst helemaal te ontbinden; heb je de aannemer al laten weten niet akkoord te gaan met de meerkosten aangezien de eerder getekende offerte inclusief materiaal is?
Nee, nog niet.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:26:56 #38
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_204616468
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:20 schreef Debsterr het volgende:
Nee, nog niet.
Dan zou ik dat in elk geval doen. Als je mazzel hebt, ontbindt hij de overeenkomst.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:44:13 #39
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204616535
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:26 schreef AirwiN het volgende:

[..]
Dan zou ik dat in elk geval doen. Als je mazzel hebt, ontbindt hij de overeenkomst.
Maar wat als ie zonder meer akkoord gaat _O-. Want hoe dan ook gaat er ergens iets genaaid worden in de uitvoering dan...
pi_204616550
Dit is trouwens wel een matige aannemer. Een beetje aannemer rekent nu gewoon ''Projectmanagement'' a 1500 of 2000 euro. Puur om je te begeleiden in het traject en je vraagjes te beantwoorden. Mensen betalen toch wel, gezien de drukte etc.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:46:48 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204616553
Waarom zijn die meerkosten van de kozijnen? Heb je een soort uitgezocht dat duurder is? Een houtnerf binnen en buiten bijvoorbeeld? Een kleur die niet standaard is??
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:48:31 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204616564
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:46 schreef Poepz0r het volgende:
Dit is trouwens wel een matige aannemer. Een beetje aannemer rekent nu gewoon ''Projectmanagement'' a 1500 of 2000 euro. Puur om je te begeleiden in het traject en je vraagjes te beantwoorden. Mensen betalen toch wel, gezien de drukte etc.
Een aannemer die in februari nog kan offreren voor een klus in mei is sowieso niet bomvol druk.

Maar een stukje projectmanagement en iemand die inderdaad de telefoon en mail beantwoordt als er vragen zijn kost waarschijnlijk minder dan die 1500-2000 die je per project gewoon kunt rekenen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204616574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Een aannemer die in februari nog kan offreren voor een klus in mei is sowieso niet bomvol druk.

Maar een stukje projectmanagement en iemand die inderdaad de telefoon en mail beantwoordt als er vragen zijn kost waarschijnlijk minder dan die 1500-2000 die je per project gewoon kunt rekenen.
Natuurlijk kost dat minder, maar mensen betalen toch wel. Een goede aannemer kan nu een leuke auto rijden in ieder geval met die enorme gekte :D
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:53:34 #44
13749 AirwiN
No one is innocent
pi_204616588
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:44 schreef Debsterr het volgende:
Maar wat als ie zonder meer akkoord gaat _O-. Want hoe dan ook gaat er ergens iets genaaid worden in de uitvoering dan...
Dan heb je een zoveelste aanleiding voor een stevig gesprek; hij komt afspraken niet na, hij reageert niet op berichten, hij brengt meerkosten in rekening zonder onderbouwing en die meerkosten vervallen zodra je aangeeft er niet mee akkoord te gaan, etc. Dan kun je op dat moment je eisen stellen hoe je het wčl wil naar de toekomst... of aansturen op ontbinding.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:54:32 #45
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204616599
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:46 schreef Leandra het volgende:
Waarom zijn die meerkosten van de kozijnen? Heb je een soort uitgezocht dat duurder is? Een houtnerf binnen en buiten bijvoorbeeld? Een kleur die niet standaard is??
Nee, omdat 'ie de oorspronkelijke stelpost waarschijnlijk te laag heeft ingeschat. We hebben (mondeling) meermaals benoemd donkere kozijnen te willen, verder weinig bijzonderheden qua specificaties. Offerte die nu is doorgestuurd is voor kunststof (+¤2400 t.o.v. stelpost) en aluminium (+¤2800 t.o.v. stelpost).

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Offerte traject liep al vanaf eind december overigens, maar ook hier elke keer weer week tot 1,5 nodig voordat we respons kregen op aanvullende vragen enzovoorts.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:54:48 #46
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_204616600
Zoiets teken je toch niet, alleen prijsopgave verder geen enkele afspraak omtrent start en opleverdatum, die had je toch wel zwart op wit willen hebben. Allemaal open eindjes.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:55:40 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204616603
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Natuurlijk kost dat minder, maar mensen betalen toch wel. Een goede aannemer kan nu een leuke auto rijden in ieder geval met die enorme gekte :D
Nou, eerlijk gezegd is het dat als klant ook gewoon al snel waard: iemand die vragen beantwoordt als je mailt.
Bij onze aannemer was de bouwkundig tekenaar ook degene die de offerte opmaakte en vragen beantwoordde, zowel naar de klant als de jongens op de bouw, dat is echt een perfecte mix.
Korte lijntjes, lekker snel en net wat meer sociale handigheid dan de gemiddelde aannemer, hoewel ik daar in ons geval ook geen klachten over had, maar als ik contact had dan was het met de bouwkundig tekenaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:56:01 #48
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204616605
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:54 schreef Pensioengenieter het volgende:
Zoiets teken je toch niet, alleen prijsopgave verder geen enkele afspraak omtrent start en opleverdatum, die had je toch wel zwart op wit willen hebben. Allemaal open eindjes.
En van achter kijk je...

Wij hebben ongetwijfeld dingen fout gedaan of niet handig aangepakt. We willen voorkomen dat we straks met een half open kiet zitten en een boze aannemer die gevlogen is en de boel niet afmaakt.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:56:46 #49
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204616611
Oh ja, tekeningen, die worden dus niet eens gemaakt. Daar moeten we maar een tekenaar voor inschakelen. Hierover is vooraf niets aangegeven door de aannemer.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 15:57:26 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204616616
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 15:54 schreef Debsterr het volgende:

[..]
Nee, omdat 'ie de oorspronkelijke stelpost waarschijnlijk te laag heeft ingeschat. We hebben (mondeling) meermaals benoemd donkere kozijnen te willen, verder weinig bijzonderheden qua specificaties. Offerte die nu is doorgestuurd is voor kunststof (+¤2400 t.o.v. stelpost) en aluminium (+¤2800 t.o.v. stelpost).
[..]
Offerte traject liep al vanaf eind december overigens, maar ook hier elke keer weer week tot 1,5 nodig voordat we respons kregen op aanvullende vragen enzovoorts.
Dus die getekende offerte hierboven is al hoger dan de initiėle offerte, of hebben ze weer een nieuwe gestuurd die ¤ 2.400 hoger is?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')