Ik doe verf in kleine appelmoespotjes!quote:Op donderdag 26 mei 2022 17:49 schreef NedKelly het volgende:
Vraagje, ik dacht dat jij in dit topic wel eens geschreven hebt dat je potjes met verf bewaard hebt om plekjes op de muren wat bij te werken. Zit het echt in potjes van glas of zijn het lege verfblikken? De schilders zijn net klaar in mijn nieuwe huis en hebben verf achtergelaten. Ik wil ook kleine potjes maken
En dan in een donkere kast? Of heeft licht geen invloed op de verf?quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik doe verf in kleine appelmoespotjes!
Weet ik eigenlijk niet. Bij mij staan ze in de kelder. Je kunt natuurlijk ook een doos gebruiken om licht weg te nemen.quote:Op donderdag 26 mei 2022 18:08 schreef NedKelly het volgende:
[..]
En dan in een donkere kast? Of heeft licht geen invloed op de verf?
Ik vind het verkleurd ook mooier dan 'vers'. En ik ben er ook erg blij mee. Vooral op het paadje naast het huis naar achter waar steeds meer planten naast staan die het goed gaan doen, heb ik dan echt ook een vakantiegevoel.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 08:37 schreef Claudia_x het volgende:
Dank, beiden! Leuk wat je zegt over het vakantiegevoel, @:majo, want dat is waar ons huis op ons ontworpen. Er komen allemaal elementen in terug die we op vakanties zijn tegengekomen en die ons een gevoel van vrijheid blijheid gaven.
Ik ben erg gelukkig met het cortenstaal in combinatie met het Achterhoeks padvast (voor het laatste ben ik @:miss_sly en haar tuinontwerper dankbaar!). Ik was wat huiverig voor het verkleuren van het padvast, maar ik vind het alleen mooier worden. En de praktische verbeteringen zijn heel welkom. Het was altijd hannesen om zware kliko's van de stoep af te krijgen bijvoorbeeld en ik kan eindelijk over het pad lopen onder m'n enkels te verzwikken. Laatst heb ik de hogehakkentest gedaan en daar is het pad ook voor geslaagd!
Er staat altijd wel iets in de weg om zo'n totaalplaatje te maken, op dit moment bijvoorbeeld een big bag waar nog wat wit zand in zit. (Hoe we daar ooit vanaf komen?)quote:Op vrijdag 27 mei 2022 12:39 schreef yinu het volgende:
Het is echt prachtig geworden! Ik snap dat je zelf de onvolkomenheden en MacGyver-oplossingen ziet, maar jullie mogen echt trots zijn. Ik vind het huis er ook veel mooier uitzien. Ben benieuwd naar een totaalplaatje!
Zandbak maken voor de poes natuurlijk! Of op gratis afhalen zetten op feestboek.quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er staat altijd wel iets in de weg om zo'n totaalplaatje te maken, op dit moment bijvoorbeeld een big bag waar nog wat wit zand in zit. (Hoe we daar ooit vanaf komen?)
In de sloot kiepenquote:Op zaterdag 28 mei 2022 00:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zandbak maken voor de poes natuurlijk! Of op gratis afhalen zetten op feestboek.
Zul je zien dat hij uitgerekend dáár niet in gaat liggen.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 00:12 schreef Seven. het volgende:
[..]
Zandbak maken voor de poes natuurlijk! Of op gratis afhalen zetten op feestboek.
Precies, daarom doe ik over het algemeen ook niet moeilijk over de kosten voor zulke zaken. Maar 200 euro is me net iets te gortig. Ik kan dan beter nog een extra pad ergens maken en een big bad padvast erbij bestellen, dan ben ik minder geld kwijt.quote:Op zaterdag 28 mei 2022 00:23 schreef bleiblei het volgende:
Een volle bigbag zand is overigens een kilo of 2000 (nat of droog scheelt enorm). Met een fatsoenlijke aanhangwagen heb je die in 2 ritjes naar de stort gebracht.
Maar.... elbowgrease kost ook geld. En de vraag is of je dat redt in 4 uur (en dan tel ik benzine, evt. Stort, huren aanhangwagen als je die niet hebt, etc. Niet mee).
Dus economisch gezien is 200 euro voor een vrachtwagen die em optilt en meeneemt zo slecht niet (al ist wel veel geld, het kost die lui max 50 euro als ze de rit beetje netjes kunnen plannen).
Daarom altijd in een oude koelkast bewaren ook handig met rekjesquote:Op donderdag 26 mei 2022 21:58 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik door schade en schande wel heb geleerd, is dat je verf nooit op een plek moet zetten waar het kan gaan vriezen.
Als je er echt vanf wilt...quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Er staat altijd wel iets in de weg om zo'n totaalplaatje te maken, op dit moment bijvoorbeeld een big bag waar nog wat wit zand in zit. (Hoe we daar ooit vanaf komen?)
Volgens mij vind gras t fijn om bezand te worden, maar dat is even uit mn hoofd. En anders door je bordergrond heen scheppen en planten plaatsen die dat fijn vinden?quote:Op vrijdag 27 mei 2022 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat van die armegrondborder is een goed idee!quote:Op zaterdag 28 mei 2022 13:44 schreef yinu het volgende:
Ik zou inzetten op hergebruik, inderdaad nog een paadje of een terrasje van padvast maken, of zoals @:Puala zegt een 'arme-grond-border' aanleggen met inheemse planten die arme grond fijn vinden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |