abonnement Unibet Coolblue
pi_204610347
Vrouwen gaan gemiddeld na 7,6 jaar vreemd. Ook ik ga gebukt onder de seven year itch, alleen manifesteert die zich op een andere manier: ik moet verhuizen. En dus heb ik met mijn lief een nieuw huis gekocht, 7,6 jaar na de aankoop van ons nieuwbouwhuis waar we voor altijd in hadden kunnen blijven wonen. Ons nieuwe huis is een kluswoning. Zijn jullie dan handig? hoor ik jullie denken. Nee, wij zijn niet handig. En we zijn ook niet erg avontuurlijk. Niks voor ons eigenlijk, zo'n verbouwproject. Maar het is goed gekomen.

Zo was het:



Zo werd het:



Dit is waar we het voor deden:




Sinds april 2019 zit de verbouwing erop maar ook nadien is er veel gebeurd. In huis is er niet veel meer te doen, op de installatie van de warmtepomp na die dit jaar plaatsvindt. We richten ons daarnaast op de tuin en bijgebouwen.

Laatste update:

quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2022 16:49 schreef Claudia_x het volgende:
Tijd voor een update, want we werken gestaag door aan terras en paden. Het is een hoop werk waar je niet altijd veel van ziet op foto's: borderranden plaatsen, onkruid en gras afgraven, aanvullen met wit zand, walsen, vullen met halfverharding, walsen. Hier en daar moeten bovendien hoogteverschillen in de tuin worden overbrugd, dus op die plekken steek ik gras uit, hoog ik op met aarde en leg ik de stukken gras als puzzelstukjes terug. Daarnaast zijn we achter de garage bezig geweest en dat stuk was een puinhoop. Ik heb bijvoorbeeld allerlei troep uit de grond moeten halen. Er ligt nog geen toplaag van de halfverharding trouwens. Dat gaan we morgen doen.

Ik heb alleen foto's van het stuk achter de garage gemaakt, maar het pad langs de garage hebben we ook gevuld. De situatie een half jaar geleden ongeveer:


Zo zag het er een paar weken geleden uit, toen we tevergeefs hadden geprobeerd vastgezogen stukken steen te verwijderen:




De situatie vandaag. We hebben het pad langs de garage doorgetrokken naar achteren:


Daar is een waterpomp aanwezig en ik heb er compostbakken gemaakt. Let niet op het karton in de bakken, dat ligt er tijdelijk. Achter het gaas heb ik een haag van hondsroos geplant, aan de kant van hun buren (met hun toestemming natuurlijk).


Vanaf de andere kant:



Bonusfoto's. Het was een heerlijke dag vandaag, dus we hebben de kano tevoorschijn gehaald:


Het uitzicht gisteravond vanuit de tuin van de buren. Rechts op de foto staan de garage en ons huis:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204610666
Mooi hoor!
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204616715
Willen jullie ergens over meedenken?

De oprit zullen we waarschijnlijk niet dit jaar aanpassen. Dat betekent dat we aan die kant van het huis alleen de stoep zullen vervangen door halfverharding, op de plekken waar het witte zand ligt:




Nu zit ik te dubben over wat met het hoogteverschil tussen het pad en het asfalt van de oprit te doen.

Optie 1: vervangen door borderranden van cortenstaal. Dat is uitgesloten, want het hoogteverschil is erg groot en op deze plek is het handig om op de rand te kunnen staan. Ik zou wel keerwanden kunnen gebruiken maar dat is een prijzige oplossing, zeker als je bedenkt dat we niet weten hoe permanent deze oplossing zal zijn.

Optie 2: de huidige banden laten zitten en hooguit iets ophogen op plekken waar ze zijn verzakt. Ik vind ze alleen erg lelijk en het liefst zou ik willen dat het hoogteverschil op foto 1 schuin afloopt.

Optie 3: de huidige banden vervangen door nieuwe maar soortgelijke banden. Dat ziet er wat netter uit, maar ik vind eigenlijk alle betonnen opsluitbanden lelijk. Bovendien hebben we dan nog geen oplossing voor het schuin af laten lopen van het hoogteverschil op foto 1.

Optie 4: banden zoeken die in de publieke ruimte worden gebruikt voor bijvoorbeeld inritten. Daar is alleen erg weinig ruimte voor (zie foto 1). Bovendien heb ik zoiets nog niet kunnen vinden voor de consumentenmarkt, om over esthetiek te zwijgen.

Alle suggesties zijn welkom! Het schuin af laten lopen van het hoogteverschil op foto 1 is niet absoluut noodzakelijk. Het is namelijk ook fijn om rondom het huis te kunnen lopen zonder obstakels, dus ik zou het ontwerp niet gauw zo aanpassen dat we wel een helling hebben maar niet meer prettig door kunnen lopen. Ik zou allang blij zijn met een mooie, betaalbare vervanging van de huidige banden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 16:22:43 #4
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204616798
Kun je niet van die stoeprandbanden gebruiken die wat schuin zijn?
Niet van die brede oprit banden maar net er wat tussenin?

Dit idee:



RWS banden zijn dat kennelijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 17:33:35 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204617330
Cortenstaalborderrand kan je toch ook gewoon hoger laten maken? Uiteindelijk is het gewoon staalplaat die ze in stroken van x cm knippen. Al wil je 2 meter hoge borderranden, dan is dat nog wel te fixen :P .
  dinsdag 3 mei 2022 @ 17:39:04 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204617379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:33 schreef bleiblei het volgende:
Cortenstaalborderrand kan je toch ook gewoon hoger laten maken? Uiteindelijk is het gewoon staalplaat die ze in stroken van x cm knippen. Al wil je 2 meter hoge borderranden, dan is dat nog wel te fixen :P .
Dit. Toch?
En misschien wel zo mooi want dan komt het op verschillende plaatsen terug. :Y
Ik ben ze iig al wel van 40cm hoog tegengekomen. Of is dat nog niet genoeg?
***
pi_204617512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 16:22 schreef Leandra het volgende:
Kun je niet van die stoeprandbanden gebruiken die wat schuin zijn?
Niet van die brede oprit banden maar net er wat tussenin?

Dit idee:

[ afbeelding ]

RWS banden zijn dat kennelijk :D
Ja, die kwam ik ook tegen. Niet heel mooi, wel functioneel. Maar zijn die ook voor consumenten verkrijgbaar?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204617691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:39 schreef BE het volgende:

[..]
Dit. Toch?
En misschien wel zo mooi want dan komt het op verschillende plaatsen terug. :Y
Ik ben ze iig al wel van 40cm hoog tegengekomen. Of is dat nog niet genoeg?
Ik heb ze nu van 40cm en die voldoen niet. Dan moet ik ze dus op maat laten maken, wat duur is. Of ik koop de keerwanden. Dat komt neer op zo'n 500 euro en weken wachten. Het is een optie, hoor, maar ik heb er moeite mee omdat de oplossing niet ideaal is - en mogelijk tijdelijk. Dan is 500 euro best veel geld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 18:18:49 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204617702
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 17:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, die kwam ik ook tegen. Niet heel mooi, wel functioneel. Maar zijn die ook voor consumenten verkrijgbaar?
Vast wel, via de juiste wegen :D

De 16 hoog hier wel: https://www.bestratingsma(...)x100-cm/#description
Persoonlijk vind ik de helling bij de 13 hoog mooier, maar soit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204618044
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 18:18 schreef Leandra het volgende:

[..]
Vast wel, via de juiste wegen :D

De 16 hoog hier wel: https://www.bestratingsma(...)x100-cm/#description
Persoonlijk vind ik de helling bij de 13 hoog mooier, maar soit.
Jammer dat ze zo lelijk zijn. :+ Ik denk dat we dan toch liever de huidige lelijke banden houden.

Ik ben nog op zoek naar alternatieven, zoals palissaden:



Of grote blokken (elders langs de oprit liggen kasseien, maar dan niet zo groot):



Geld uitgeven aan natuursteen vind ik niet zo erg omdat ik er later wel weer een andere bestemming voor bedenk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 19:06:14 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204618130
Oh, die palissaden heb ik 21 jaar geleden bij mijn eennalaatste woning geplaatst, ik was, toen ik er vorige maand langs liep, lichtelijk teleurgesteld dat de huidige bewoner ze verwijderd had, bij de buren staan ze er nog gewoon :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204618279
Er zijn ook keerwanden van cortenstaal, dat geen idee?
pi_204618401
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:06 schreef Leandra het volgende:
Oh, die palissaden heb ik 21 jaar geleden bij mijn eennalaatste woning geplaatst, ik was, toen ik er vorige maand langs liep, lichtelijk teleurgesteld dat de huidige bewoner ze verwijderd had, bij de buren staan ze er nog gewoon :D
Heel 'retro' inderdaad, die palissaden. :D Lief vindt ze niks.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204618409
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:19 schreef Puala het volgende:
Er zijn ook keerwanden van cortenstaal, dat geen idee?
Ja, die ken ik en dat is een optie die ik in gedachten heb, maar helaas wel een prijzige optie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 20:03:51 #15
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204618709
Palissaden van kastanje of robinia kan ook. Al gok ik dat je dan qua prijs weer heel snel aan het kijken bent naar cortenstaal of betonnen bandjes :P
  dinsdag 3 mei 2022 @ 22:00:24 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204619969
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 18:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb ze nu van 40cm en die voldoen niet. Dan moet ik ze dus op maat laten maken, wat duur is. Of ik koop de keerwanden. Dat komt neer op zo'n 500 euro en weken wachten. Het is een optie, hoor, maar ik heb er moeite mee omdat de oplossing niet ideaal is - en mogelijk tijdelijk. Dan is 500 euro best veel geld.
Aha, ja, dan snap ik je overwegingen.
***
pi_204620051
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 19:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, die ken ik en dat is een optie die ik in gedachten heb, maar helaas wel een prijzige optie.
Ja was ik al bang voor. Denk wel dat de optie t beste bij de tuin past.
pi_204621883
En Azobe steenschotten een idee ? Zou dan wel een hardhouten balk bovenlangs monteren met slotbouten.

Jeroentje.
pi_204622512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 20:03 schreef bleiblei het volgende:
Palissaden van kastanje of robinia kan ook. Al gok ik dat je dan qua prijs weer heel snel aan het kijken bent naar cortenstaal of betonnen bandjes :P
Inderdaad. Ik vind palen van kastanjehout trouwens erg mooi!

Ik denk dat het probleem niet zozeer de prijs is, maar meer dat het voor ons een tijdelijke oplossing is. Een tijdelijke oplossing die goedkoop en mooi is, lijkt er niet in te zitten. We hebben besloten dat we de huidige banden erin laten zitten en wat fatsoeneren. We willen nog steeds ooit het asfalt van de oprit weg laten halen, dus we kunnen beter ons geld daarvoor opzij zetten.

Probleem daarbij is vooral dat de buren dat nu wel gezamenlijk willen doen en in de toekomst mogelijk niet meer, maar dat is een risico dat we dan maar moeten nemen. We zouden het dit jaar hebben gedaan als de warmtepomp er niet tussen was gekomen.

Dank voor het meedenken allemaal! ^O^
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204622645
Maar eens een financiële posting!

Ik heb gisteren een nieuwe lading halfverharding besteld. Bij ons eerdere adresje zijn de zakken 20 euro per kuub duurder geworden in een paar weken tijd. :o Ik heb ze nu elders besteld en morgen komen ze al binnen. De vorige keer ging dat trouwens ook razendsnel.

Voor wie nieuwsgierig is: dit project kost ons in totaal 3500 euro aan materialen en arbeid (arbeid doen we zelf, maar we hebben de stoeptegels weg laten halen en af laten voeren). Het is nog steeds veel geld, maar komt niet in de buurt van het geld dat we kwijt zouden zijn geweest aan andere oplossingen. We hebben bijvoorbeeld een offerte opgevraagd voor het aan laten brengen van padvast zonder borderranden en dat zou ons bijna 12k hebben gekost aan materialen en arbeid (inclusief grondwerk). Het laten maken van een vlonder achter het huis en langs de garage zou 15k hebben gekost en dan zouden we nog geen oplossing aan drie andere kanten van het huis hebben gehad.

Als je in een rijtjeshuis woont en een postzegeltuin hebt, zoals we hiervoor hadden, dan valt het best wel mee om het bestraten uit te besteden. Het is me erg tegengevallen hoe hoog de kosten zijn als je wat meer grond hebt. Ik wil er niet mee zeggen dat de vaklui te veel geld vragen, maar meer dat niet te onderschatten valt wat een investering een grote tuin vraagt. Als we een bedrijf langs hadden laten komen om de tuin in één keer aan te leggen (ophogen, bestraten, borders maken, bomen omhalen, planten planten, kas repareren), dan zouden we denk ik dichterbij de 100k dan de 50k uit zijn gekomen.

De kosten die ik nu maak zijn aan apparatuur (grasmaaier en bosmaaier bijvoorbeeld) en zo nu en dan een bestelling planten (maar het merendeel krijg ik van buren). Het huidige project is verreweg de grootste uitgavepost.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 04-05-2022 09:59:58 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204623346
Mooi zo Claudia, de paden! Vind het leuk dat je ook wat meer informatie geeft. En je gestudeerde aanpak van je tuin inspecteert.
Project tuin van mijn nieuwe huis is waar ik het meest tegenaan hik. 650m2 klei en nog niet precies een idee waar te beginnen. Eens proberen wat structuur in mijn wensen te krijgen.
Met een meidenkwartet
pi_204625779
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 10:59 schreef Cathmar het volgende:
Mooi zo Claudia, de paden! Vind het leuk dat je ook wat meer informatie geeft. En je gestudeerde aanpak van je tuin inspecteert.
Project tuin van mijn nieuwe huis is waar ik het meest tegenaan hik. 650m2 klei en nog niet precies een idee waar te beginnen. Eens proberen wat structuur in mijn wensen te krijgen.
Ik pak de tuin anders aan dan ik bij het huis (noodgedwongen) heb gedaan. Er is meer ruimte voor spontaniteit en het gaandeweg vormgeven van plannen. We zijn dus niet met één overkoepelend ontwerp begonnen dat we daarna alleen nog uit hoefden te voeren.

Jij zou ook zoiets kunnen doen: beginnen met één zone/project/idee en daarna een volgend plan uitvoeren. Dat is motiverend omdat je steeds iets maakt zonder dat het te groot wordt. Je moet alleen wel blijven onderhouden wat je al hebt afgerond.

Ik ben nu wel heel benieuwd naar je tuin!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 12:21:37 #23
5428 crew  miss_sly
pi_204677255
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 15:27 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik pak de tuin anders aan dan ik bij het huis (noodgedwongen) heb gedaan. Er is meer ruimte voor spontaniteit en het gaandeweg vormgeven van plannen. We zijn dus niet met één overkoepelend ontwerp begonnen dat we daarna alleen nog uit hoefden te voeren.

Jij zou ook zoiets kunnen doen: beginnen met één zone/project/idee en daarna een volgend plan uitvoeren. Dat is motiverend omdat je steeds iets maakt zonder dat het te groot wordt. Je moet alleen wel blijven onderhouden wat je al hebt afgerond.

Ik ben nu wel heel benieuwd naar je tuin!
Het uitvoeren doen we ook in delen, maar ik heb juist wel een ontwerp laten maken, zodat ik weet waar ik naartoe werk. Zo ongeveer dan. Hier en daar wijk ik er toch een tikje van af, maar ik was erg blij met de grote lijnen.

Met een nieuwbouwtuin is het in het begin wel handig om te bedenken of je budget hebt om bijvoorbeeld af te laten graven en schoon, nieuw zand te laten storten. Een flink deel van mijn werk en budget gaan nu tevens op aan bodemverbeteringen. Nou is dat in ons geval prima, aangezien we het budget ook niet meteen hadden voor nieuwe grond en we nu telkens kleine beetjes (relatief gezien :+ ) uitgeven aan weer een stukje bodemverbetering en inrichting van de tuin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204682434
De schilder is ons niet vergeten en komt waarschijnlijk woensdag! Op het laatste moment ben ik van gedachten veranderd - wéér - over de kleur van het muurtje. :X En we hebben besloten om de kozijnen niet zwart te laten maken zoals het huis maar wit te houden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204704949
Schilder is bezig! En we hebben meteen een zinken deklijst besteld voor bovenop het muurtje. Die komt vrijdag al binnen. Dus deze week al ziet de boel er buiten netjes uit!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204706828
Het muurtje is niet meer wit!




SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204706952
Jouw muur … jouw keus …jouw kleur B-)
pi_204707037
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 17:11 schreef AnneX het volgende:
Jouw muur … jouw keus …jouw kleur B-)
Ik vind het ook niet zo boeiend wat anderen vinden, maar ik wil dat ik het zélf mooi vind! Ik twijfel niet voor niets al langer dan een jaar over de kleur. :+

@Seven @MaJo #hartonderderiem
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 mei 2022 @ 19:04:10 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204708188
Haha, de herkenning! Wat heb je uiteindelijk gekozen?
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 19:29:09 #30
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204708534
Haha het blijft een lastig iets! Ik ben benieuwd naar het resultaat :s)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_204709411
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2022 19:04 schreef Seven. het volgende:
Haha, de herkenning! Wat heb je uiteindelijk gekozen?
Dat onthul ik morgen.

Of niet, als het rampzalig uitpakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204709443
Flashback. In ons vorige huis schilderde ik deze muur:



En werd ik er zo naar van dat ik er meteen overheen schilderde:

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 mei 2022 @ 20:17:14 #33
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204709487
Das het fijne van verf. Je koopt als je gevoelig bent voor kwaliteit, voor 100 euro een nieuwe pot en je kwast er een andere kleur over heen. Als de kwaliteit (of het merk :P) je niet boeit, ben je met een paar 10tjes (of minder) al klaar.
pi_204709519
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:17 schreef bleiblei het volgende:
Das het fijne van verf. Je koopt als je gevoelig bent voor kwaliteit, voor 100 euro een nieuwe pot en je kwast er een andere kleur over heen. Als de kwaliteit (of het merk :P) je niet boeit, ben je met een paar 10tjes (of minder) al klaar.
Buiten schilderen vind ik wel wat minder lollig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 11 mei 2022 @ 20:22:30 #35
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204709592
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Buiten schilderen vind ik wel wat minder lollig.
Wat maakt het minder lollig dan? Zeker als de voorbereiding al goed is (wat je schilder nu doet) is een ander kleurtje niets meer dan er overheen flatsen. Tis misschien zelfs makkelijker dan een muur binnen. Mits je niet het hele huis van onder tot boven aan de buitenkant wil doen dan :P .
pi_204709613
quote:
6s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:13 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat onthul ik morgen.

Of niet, als het rampzalig uitpakt.
Ik zit er klaar voor 😇
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_204709668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 20:22 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wat maakt het minder lollig dan? Zeker als de voorbereiding al goed is (wat je schilder nu doet) is een ander kleurtje niets meer dan er overheen flatsen. Tis misschien zelfs makkelijker dan een muur binnen. Mits je niet het hele huis van onder tot boven aan de buitenkant wil doen dan :P .
Omdat er steeds iets in de verf waait. Of het gaat regenen. Of de zon te hard schijnt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204712405
Ik kan echt bijna niet wachten!

(Wel blij dat het niet de kleur van de impregneer is... O-) )
pi_204719094
Ik durf het niet te laten zien. :'( :D :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204719159
Roooozzzze :D *O*
pi_204719522
😂 😎 😳

P.S. een ongebruikelijke kleur voor een muurtje. 😉
  Moderator donderdag 12 mei 2022 @ 17:24:28 #42
5428 crew  miss_sly
pi_204719582
Hahaha, ik dacht het toen je er over begon dat je het misschien niet durfde posten :D
Maar ik bedacht me dat ik je geen roze-type vind, dus dat het dat niet zou zijn.

Op zichzelf niets tegen roze, maar ik vind deze wat licht en flets :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 12 mei 2022 @ 17:31:40 #43
269689 crew  Viv
pi_204719645
:o Niet zien aankomen haha

In combinatie met die blauwe lucht en de groene planten op de bovenste foto doet het meteen heel exotisch aan. Flamingo's op een bounty-eiland, dat idee. :)

pi_204725514
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2022 17:31 schreef Viv het volgende:
:o Niet zien aankomen haha

In combinatie met die blauwe lucht en de groene planten op de bovenste foto doet het meteen heel exotisch aan. Flamingo's op een bounty-eiland, dat idee. :)

[ afbeelding ]
Ik heb niet voor niets een flamingo bij de vjiver staan. :7

Dat getemperde roze met diepgroen van de passiebloem was wel de bedoeling, al had ik iets meer een aardetint verwacht. Ik heb vanavond weer eindeloos plaatjes door de Histor visualizer gehaald, maar er is geen kleur die ik mooier vind voor de muur. Ik doe het er dus maar mee. Aan de andere kant van de muur laat ik er nog wilde wingerd tegenaan groeien, dus het zal sowieso een groene bedoening worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 12 mei 2022 @ 22:09:29 #45
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204725615
Wordt een wilde wingerd niet mooi rood in de herfst? Weet niet hoe lekker dat kleurt met dit roze.
pi_204725664
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 22:09 schreef bleiblei het volgende:
Wordt een wilde wingerd niet mooi rood in de herfst? Weet niet hoe lekker dat kleurt met dit roze.
Hater. :{w

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204725710
Ik verwacht eigenlijk dat het zoiets wordt:



Maar niet in de winter natuurlijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 12 mei 2022 @ 22:15:04 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204725857
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 22:11 schreef Claudia_x het volgende:
Ik verwacht eigenlijk dat het zoiets wordt:

[ afbeelding ]

Maar niet in de winter natuurlijk.
O+
***
pi_204726099
quote:
11s.gif Op donderdag 12 mei 2022 16:28 schreef Claudia_x het volgende:
Ik durf het niet te laten zien. :'( :D :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh ik hou van oudroze. Ik vind het wel een lekker kleurtje en wat mij betreft vloekt er niks als het om planten gaat. Dus met die wingerd wordt het prachtig, sowieso.

Ik vind het een heel Engels kleurtje! Ook op die deur.

Wij hadden onlangs 2 kasten gemaakt en die zijn ook oudroze :7 (idee van manlief hier, ik vond het *O* )
  vrijdag 13 mei 2022 @ 23:04:03 #50
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204738813
Ik ben fan! Maar mogelijk ben ik bevooroordeeld met een 12m lange muur in oud-roze.

En ik zie ook in de vroege jaren van de wilde wingerd een prachtige combinatie in mijn hoofd. Prima keuze ^O^ .
Resistance is futile.
pi_204738826
Vanavond trouwens de zinken deklijst gemonteerd! Dat paste eigenlijk niet - onze fout - maar gelukkig hebben we een handige buurman met slijptol die uit ons uit de brand heeft geholpen. Ik ben blij met het resultaat, het ziet er nu af uit. En de wingerd is geplant.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 13 mei 2022 @ 23:38:32 #52
269689 crew  Viv
pi_204739138
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2022 22:06 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb niet voor niets een flamingo bij de vjiver staan. :7

Dat getemperde roze met diepgroen van de passiebloem was wel de bedoeling, al had ik iets meer een aardetint verwacht. Ik heb vanavond weer eindeloos plaatjes door de Histor visualizer gehaald, maar er is geen kleur die ik mooier vind voor de muur. Ik doe het er dus maar mee. Aan de andere kant van de muur laat ik er nog wilde wingerd tegenaan groeien, dus het zal sowieso een groene bedoening worden.
In de lente/zomer ziet het er sowieso tof uit vind ik, wie wil er nou geen bounty-eiland met flamingo's als tuin. O+

Ben wel benieuwd hoe het er straks in de herfst/winter uit ziet. :)
pi_204742705
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:05 schreef Claudia_x het volgende:
Vanavond trouwens de zinken deklijst gemonteerd! Dat paste eigenlijk niet - onze fout - maar gelukkig hebben we een handige buurman met slijptol die uit ons uit de brand heeft geholpen. Ik ben blij met het resultaat, het ziet er nu af uit. En de wingerd is geplant.
Foto?
pi_204745720
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 13:44 schreef yinu het volgende:

[..]
Foto?
Vandaag hard gewerkt, maar wel wat foto's gemaakt!

Zo zagen de raamkozijnen van de garage eruit, met een close-up van het grootste gat (groter dan een vuist):




Dat heeft de schilder mooi gerepareerd:



Gisteravond hebben we de deklijst op het muurtje gemonteerd, die ik op maat had laten maken. Er was een en ander voor nodig om de lijst erop te krijgen, zoals het uitbikken van voegen. Vanochtend heb ik de voegen aangeheeld, deels op de lijst. Zo zit de lijst nog vaster. Vanzelfsprekend gaat het zink nog minder glimmen, net als de regenpijp ernaast:




En vandaag hebben we de borderranden van cortenstaal aan de zijkant en voorkant van het huis geplaatst. Zijkant:




Voorkant:



Morgen weer wat halfverharding aanbrengen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 14-05-2022 19:48:27 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204745872
Op de laatste foto is trouwens de plek te zien waar de warmtepomp komt, links in het midden. Ik heb er wat struiken voor geplant die niet groenblijvend zijn en de warmtepomp ook niet vanuit alle hoeken uit het zicht nemen. Ik kijk even aan hoe het eruit ziet als de pomp eenmaal is geïnstalleerd. Ik overweeg een groenblijvende ligusterhaag te planten over de hele voorkant van het huis en de kliko's onder het keukenraam te zetten. Da's een beetje gek voor een voorgevel misschien, maar het is geen echte voorgevel omdat de voordeur aan de zijkant zit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 20:01:33 #56
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204745913
Die borderrand is wel echt tof zo :Y .
pi_204745938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 20:01 schreef bleiblei het volgende:
Die borderrand is wel echt tof zo :Y .
En hij is best fijn te plaatsen, als je er wat handigheid in hebt! Ik vrees alleen dat het verschil in hoogte met de tuin hier en daar wat te groot wordt, dus ik ga toch weer wat grond bestellen en de tuinkant langs de rand wat ophogen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204747729
Ik vind het roze kleurtje heel goed bij de bakstenen en de cortenstalen rand. Inderdaad, jullie hebben veel werk verzet! En wat een mooie reparaties maakt jullie schilder. Ik heb hier ook ergens houtrot, heel irritant, nu moeten we dat weer laten maken... Het is ook nooit af he.
pi_204748376
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 21:25 schreef yinu het volgende:
Ik vind het roze kleurtje heel goed bij de bakstenen en de cortenstalen rand. Inderdaad, jullie hebben veel werk verzet! En wat een mooie reparaties maakt jullie schilder. Ik heb hier ook ergens houtrot, heel irritant, nu moeten we dat weer laten maken... Het is ook nooit af he.
Met de tuin is het net zo, het is soms moeilijk een balans te vinden tussen verbeteringen doorvoeren en onderhoud blijven plegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204748677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Met de tuin is het net zo, het is soms moeilijk een balans te vinden tussen verbeteringen doorvoeren en onderhoud blijven plegen.
Maar ja, het houdt je van de straat :X O+
  zaterdag 14 mei 2022 @ 22:00:09 #61
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204749315
Je roze muurtje went al :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 mei 2022 @ 22:21:09 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204750362
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 20:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En hij is best fijn te plaatsen, als je er wat handigheid in hebt!
Tis alleen zo duur :P .
Ach, komt op de wishlist. Want dat plastic strookje tussen gras en borders is ook niet echt een sustainable oplossing :X :D .

Hier hebben we namelijk naast de constante afweging tussen onderhoud en verbetering. Vooral een hele lange prioriteitenlijst die erg veels te duur is om alles te doen ;( .
pi_204750439
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:00 schreef Leandra het volgende:
Je roze muurtje went al :D
Ik schrik er elke dag nog even van. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204750972
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Tis alleen zo duur :P .
Ach, komt op de wishlist. Want dat plastic strookje tussen gras en borders is ook niet echt een sustainable oplossing :X :D .

Hier hebben we namelijk naast de constante afweging tussen onderhoud en verbetering. Vooral een hele lange prioriteitenlijst die erg veels te duur is om alles te doen ;( .
Dat is heel herkenbaar, al is onze lijst waarschijnlijk minder lang. Op onze lijst staat nog:

- houten trap achter huis
- nieuwe garagedeur
- nieuwe oprit en afwatering
- twee nieuwe raamkozijnen achterin garage
- vlonderterras aan het water
- nieuwe dakgoot en regenpijp garage
- nieuwe boeidelen garage
- extra zonnepanelen garage
- oplader voor elektrische auto
- zonnescherm achterkant huis
- inbouwkast slaapkamer dochter
- isolatie garage
- schuurtje op plek van volière
- huisje achter kas

We werken van boven naar beneden. Maandelijks zetten we de helft van wat we overhouden in een potje voor ons huis en daar moeten we het mee doen. Soms verschuiven we de prioriteiten. De warmtepomp is begin dit jaar hoger geplaatst en de oprit lager. Mijn lief heef daar wel moeite mee. Die ziet de rangorde meer als iets heiligs terwijl ik vanuit m'n vorige baan gewend ben om prioriteiten constant te heroverwegen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 14 mei 2022 @ 22:40:33 #65
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204751177
Er zitten wat erg dure tussen, maar verder is het nog redelijk doable. Tis alleen zo jammer dat bij alles waarvan ik denk... oh, dat zal niet duur zijn. Tegenwoordig ook minimaal 2000 euro kost ;( .
  zaterdag 14 mei 2022 @ 22:43:26 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204751360
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:23 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik schrik er elke dag nog even van. :+
Kan me wel voorstellen, maar ik scrollde langs de foto's en dacht "Oh ja, roze muurtje. Kan best."
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204751386
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:40 schreef bleiblei het volgende:
Er zitten wat erg dure tussen, maar verder is het nog redelijk doable. Tis alleen zo jammer dat bij alles waarvan ik denk... oh, dat zal niet duur zijn. Tegenwoordig ook minimaal 2000 euro kost ;( .
Ja, zo'n beetje alles kost minimaal 1500-2000 euro, lijkt wel een wetmatigheid. Ik schrik niet meer van dat soort bedragen. Ik vind het eerder jammer dat grote dingen tienduizenden euro's kosten. Die zijn eigenlijk niet haalbaar voor ons, zoals een huisje bouwen achter de kas.

Heb ik nog iets om naar uit te kijken als ik een vijftigplusser ben. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204751837
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
Kan me wel voorstellen, maar ik scrollde langs de foto's en dacht "Oh ja, roze muurtje. Kan best."
Met de schuurdeur heb ik weer geen moeite. Het steen absorbeert de kleur alleen wat anders en daardoor pakt het niet uit zoals ik in m'n hoofd had. Maar ik ga het nu echt loslaten. Ik weet geen betere kleur en bovendien wil ik nu geen tijd besteden aan het opnieuw schilderen. Er is genoeg te doen. Het pad moet af zodat er geen wit zand meer m'n huis in komt. }:|

Misschien is het wel aardig als ik er een olijfboompje in pot voor zet. Een cactus lijkt me ook tof, maar tijdens onze vakantie in Italië ben ik in een cactus terechtgekomen en ik denk dat het beter is dat ik cactussen mijd. :X
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204761639
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja, zo'n beetje alles kost minimaal 1500-2000 euro, lijkt wel een wetmatigheid. Ik schrik niet meer van dat soort bedragen. Ik vind het eerder jammer dat grote dingen tienduizenden euro's kosten. Die zijn eigenlijk niet haalbaar voor ons, zoals een huisje bouwen achter de kas.

Heb ik nog iets om naar uit te kijken als ik een vijftigplusser ben. :+
Ja echt alles kost inderdaad al meteen 2000 euro. En dan zijn er nog de tegenvallers inderdaad. Wij hadden hoog op onze prioriteitenlijst:
- vervangen van een hele oude pui/schuifdeur
- groen dak + zonnepanelen
- (hybride) warmtepomp of een combinatie met infrarood/airco/andere manier van verwarmen
- buitenschilderwerk.

Toen bleek er heel veel meer houtrot te zijn dan we dachten, dus buitenschilderwerk staat opeens bovenaan het lijstje. En toen was er een rioolverstopping en vertelde de ontstop-meneer ons dat het riool op ons erf waarschijnlijk verzakt is want het water stroomt (een beetje, langzaam) terug dus dat we misschien ook moeten nadenken over het vernieuwen van het riool }:|

Maar goed. Hoort erbij. Alleen wel vervelend dat alles niet alleen enorm duur is, maar dat er ook zo weinig vakmensen te vinden zijn op een beetje redelijke termijn.
pi_204761720
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Met de schuurdeur heb ik weer geen moeite. Het steen absorbeert de kleur alleen wat anders en daardoor pakt het niet uit zoals ik in m'n hoofd had. Maar ik ga het nu echt loslaten. Ik weet geen betere kleur en bovendien wil ik nu geen tijd besteden aan het opnieuw schilderen. Er is genoeg te doen. Het pad moet af zodat er geen wit zand meer m'n huis in komt. }:|

Misschien is het wel aardig als ik er een olijfboompje in pot voor zet. Een cactus lijkt me ook tof, maar tijdens onze vakantie in Italië ben ik in een cactus terechtgekomen en ik denk dat het beter is dat ik cactussen mijd. :X
Ik vind het echt heel leuk staan. Ik ben al een tijdje aan het overwegen om een klein stukje pui van de uitbouw hier roze te schilderen (is nu wit). Voor het gezellige warme mediterrane effect. Dus ik heb een soort obsessie met roze muren/puien.

Olijfboompje kan er goed voor ja. Cactus begrijp ik dat je een minder leuke associatie hebt... maar wat vind je van een kleine palm? Er zijn mooie varianten die goed winterhard zijn!

pi_204765710
Lekker kleurtje hoor! Als t straks helemaal af is past het vast allemaal prima bij elkaar.
En weer een druk weekend gehad zie ik!
pi_204767620
Gisteren pad langs het huis afgemaakt:



Lekker klusje! Ik heb er ruim een halve big bag grof in aangebracht en lief heeft de toplaag afgemaakt. Da's goed te doen in een uurtje.

Inmiddels hebben we ook een oplossing voor de voorkant van het huis. We laten de huidige opsluitbanden erin zitten. De opstap bij de voordeur wordt wat te groot, dus daar maken we een extra trede van grindtegels die we ooit ergens in de tuin hebben aangetroffen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 16 mei 2022 @ 10:30:53 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204767863
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 22:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Met de schuurdeur heb ik weer geen moeite. Het steen absorbeert de kleur alleen wat anders en daardoor pakt het niet uit zoals ik in m'n hoofd had. Maar ik ga het nu echt loslaten. Ik weet geen betere kleur en bovendien wil ik nu geen tijd besteden aan het opnieuw schilderen. Er is genoeg te doen. Het pad moet af zodat er geen wit zand meer m'n huis in komt. }:|

Misschien is het wel aardig als ik er een olijfboompje in pot voor zet. Een cactus lijkt me ook tof, maar tijdens onze vakantie in Italië ben ik in een cactus terechtgekomen en ik denk dat het beter is dat ik cactussen mijd. :X
Het grappig is dat ik ook meteen dacht 'bij die deur vind ik het heel mooi, maar het muurtje weet ik nog niet'. :D
Maar dat komt vast ook als het wat gaat begroeien. :Y
***
pi_204803785
Padvast ziet er anders uit als het geregend heeft. Een foto van vanochtend en een van vanavond. Ik vind het erg leuk, vooral als er gefilterd zonlicht op valt. Erg blij mee tot nog toe!




Na een regenbui zag het er in de zomer van 2019 zo uit:



Zo blij dat die lelijke, verzakte tegels weg zijn! En het roze van het muurtje begint te wennen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 19 mei 2022 @ 20:28:10 #75
5428 crew  miss_sly
pi_204804090
Met die zon erop doet het mediterraan aan. Het zou zo een foto gemaakt in Frankrijk kunnen zijn O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204804251
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:28 schreef miss_sly het volgende:
Met die zon erop doet het mediterraan aan. Het zou zo een foto gemaakt in Frankrijk kunnen zijn O+
Ja, daar gingen we voor, het 'vakantie in Franrijk'-gevoel!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204804649
Het is af _O_ Dit deel dan, hè.
pi_204805066
Oh dat ziet er echt heerlijk uit! Goed gedaan!
  donderdag 19 mei 2022 @ 22:09:38 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204805290
Wauw, echt heel mooi geworden! _O_
***
pi_204805444
Sfeertje zeg O+
  vrijdag 20 mei 2022 @ 09:48:51 #81
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204807668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
Padvast ziet er anders uit als het geregend heeft. Een foto van vanochtend en een van vanavond. Ik vind het erg leuk, vooral als er gefilterd zonlicht op valt. Erg blij mee tot nog toe!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na een regenbui zag het er in de zomer van 2019 zo uit:

[ afbeelding ]

Zo blij dat die lelijke, verzakte tegels weg zijn! En het roze van het muurtje begint te wennen.
Hele mooie plaatjes zo. Ik denk dat het voor ons ook wel iets kan zijn tussen de planten. Voor de grote paden durf ik het niet aan vanwege de hond. Want het is natuurlijk geen hele harde laag.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204813332
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 09:48 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Hele mooie plaatjes zo. Ik denk dat het voor ons ook wel iets kan zijn tussen de planten. Voor de grote paden durf ik het niet aan vanwege de hond. Want het is natuurlijk geen hele harde laag.
Wat zou dan het probleem zijn voor de hond?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 20:03:47 #83
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204813907
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 19:20 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Wat zou dan het probleem zijn voor de hond?
Ik ben bang dat hij hele gaten in het pad maakt als hij afzet met rennen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  vrijdag 20 mei 2022 @ 20:50:27 #84
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204814468
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
Padvast ziet er anders uit als het geregend heeft. Een foto van vanochtend en een van vanavond. Ik vind het erg leuk, vooral als er gefilterd zonlicht op valt. Erg blij mee tot nog toe!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na een regenbui zag het er in de zomer van 2019 zo uit:

[ afbeelding ]

Zo blij dat die lelijke, verzakte tegels weg zijn! En het roze van het muurtje begint te wennen.
Supermooi zo!
Resistance is futile.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 22:40:06 #85
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204815825
Mooi zo, dat padvast! En die lucht... O+ .
Dat is pas vrij uitzicht :D .
pi_204817156
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:03 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Ik ben bang dat hij hele gaten in het pad maakt als hij afzet met rennen.
Dan zou dat met kinderen toch ook gebeuren?
  zaterdag 21 mei 2022 @ 08:41:12 #87
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_204817418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 07:10 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]
Dan zou dat met kinderen toch ook gebeuren?
Onze hond weegt 45kg, dus als zij afzet met haar achterpoten, maar misschien kan Claudia het verlossende antwoord geven
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_204817641
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 08:41 schreef SV-tje het volgende:

[..]
Onze hond weegt 45kg, dus als zij afzet met haar achterpoten, maar misschien kan Claudia het verlossende antwoord geven
Ja, ik zat er even over na te denken. Ik weet natuurlijk niet zo goed wat voor eisen je stelt aan een pad, hoe netjes het eruit moet zien. Achterhoeks padvast wordt gebruik voor opritten, dus zelfs auto's worden geacht eroverheen te kunnen rijden. Het wordt ook gebruikt voor wandelpaden. Door het walsen verdicht het natuurlijk enorm. Maar ik merk wel dat de bovenlaag iets losser blijft liggen. Ik kan me voorstellen dat een pad dat veel bewandeld wordt harder wordt, maar hier is dat (nog) niet zo. Tegelijkertijd kan ik er wel probleemloos met een stoel op zitten zonder weg te zakken (puntbelasting gaat dus prima).

Hoe kijk jij ertegenaan, @miss_sly?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 21 mei 2022 @ 09:29:52 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204817674
Volgens mij zijn de parkeerplaatsen hier in de straat ook van Padvast.
En het wandelpad achter ons huis denk ik ook.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator zaterdag 21 mei 2022 @ 10:00:31 #90
5428 crew  miss_sly
pi_204817883
Padvast kan echt wel veel hebben. Het grote verschil zit hem in het aanstampen, denk ik. Hoe beter je de lagen walst of aantrilt, hoe meer het kan hebben.

Ik denk dat het aangelegd voor auto's en veelvuldig gebruik zoals fietspaden sowieso wordt aangetrild met een trilplaat en misschien ook wel een aantal keer. Dus een laag grof, aantrillen, nog een laag grof, aantrillen, en een laag fijn goed aantrillen. Dan heb je best een stevige ondergrond gecreëerd. De bovenste laag beweegt wel een beetje mee met gebruik, is mijn ervaring, maar ik kan er inderdaad ook best met de kruiwagen of een kliko doorheen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204818095
Je tuin ziet er prachtig uit, Claudia
Is dat zo?
pi_204818206
Maar padvast he, blijft dat aan je blote voeten plakken? Of is mijn beeld daarin niet juist? Ik loop graag op blote voeten namelijk en dat zou voor mij een no go zijn. Ook ivm huisdieren, want altijd vieze poten zou ik irritant vinden.
pi_204820886
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
Padvast ziet er anders uit als het geregend heeft. Een foto van vanochtend en een van vanavond. Ik vind het erg leuk, vooral als er gefilterd zonlicht op valt. Erg blij mee tot nog toe!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na een regenbui zag het er in de zomer van 2019 zo uit:

[ afbeelding ]

Zo blij dat die lelijke, verzakte tegels weg zijn! En het roze van het muurtje begint te wennen.
Wauw! Simpelweg prachtig!
pi_204822219
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:00 schreef miss_sly het volgende:
De bovenste laag beweegt wel een beetje mee met gebruik, is mijn ervaring, maar ik kan er inderdaad ook best met de kruiwagen of een kliko doorheen.
Dat is ook mijn ervaring. Ik kan er met een volle kliko overheen zonder er een streep in te trekken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204822225
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 10:44 schreef Puala het volgende:
Maar padvast he, blijft dat aan je blote voeten plakken? Of is mijn beeld daarin niet juist? Ik loop graag op blote voeten namelijk en dat zou voor mij een no go zijn. Ook ivm huisdieren, want altijd vieze poten zou ik irritant vinden.
Ik ga het even voor je testen. :Y)

Getest: blijft plakken aan blote voeten en ik vind het onprettig om er met blote voeten op te lopen. Ik heb niet de indruk dat de kat padvast naar binnen loopt, maar dat kan ik verkeerd hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204825881
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2022 18:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ga het even voor je testen. :Y)

Getest: blijft plakken aan blote voeten en ik vind het onprettig om er met blote voeten op te lopen. Ik heb niet de indruk dat de kat padvast naar binnen loopt, maar dat kan ik verkeerd hebben.
Mooi dat kan dus definitief van mn onthou lijstje voor in de tuin. Tnx!
pi_204831723
Gisteren weer een kuub aarde verwerkt om her en daar hoogteverschillen te overbruggen. Meteen ingezaaid met graszaad en afgezet om de kat kippen kinderen te weren. Ik had gerust een big bag extra mogen bestellen, dus ik heb het beste moeten maken van wat ik had.



De zijkant van het huis, de kant met de voordeur, is vrijwel af. Daar laat ik later foto's van zien, als het helemaal af is. Nu hoeven we alleen nog maar het gedeelte aan de voorkant van het huis te vullen met halfverharding! Al het voorbereidende werk is al gebeurd, dus met een paar uurtjes kruien en walsen zijn we er, denk ik. Met Hemelvaart komt het wel af (als we genoeg halfverharding hebben, en we denken dat dat zo is)

Het einde is dus in zicht! *O* En wat leuk is, is dat regelmatig mensen langskomen om te zeggen hoe leuk ze vinden dat het eruitziet en om vragen te stellen over de borderranden of halfverharding.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204865526
Het is volbracht!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204865623
quote:
6s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
Het is volbracht!
Deze draad is waardeloos zonder plaatjes.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_204865759
quote:
11s.gif Op woensdag 25 mei 2022 22:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Deze draad is waardeloos zonder plaatjes.
Ik heb geen tijd gehad voor het maken van foto's, want het was etenstijd en ik krijg ruzie met de kok als ik niet op tijd aanschuif. Morgen maar eens doen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')