Ja, dat werkt andersquote:Op maandag 2 mei 2022 16:52 schreef -Mellow- het volgende:
Werkt verlof anders voor werknemers? Ik ben zzper en had destijds recht op 4 maanden lang 70% van mijn loon van twee jaar daarvoor.
Ik had me er nu nog niet in verdiept. Ik heb het geluk dat ik seizoenswerk doe en in de herfst en winter sowieso weinig werk. Dus ik kan straks al heel vroeg met verlof, met 27 weken. Bij de vorige stond ik een paar dagen voor de bevalling en in de kraamweek nog van alles te regelen met personeel dat het bedrijf draaiende hield, en heb ik zelf ook nog fysiek heel hard staan werken met 37 weken, dat was echt niet fijn.
Ik ga ook niet eerder weer aan de slag voordat de baby 6 maanden is denk ik. De vorige keer kon ik dat ook echt nog lang niet eerder aan, maar toen zat ik zonder werk vanwege corona, dus dat was een geluk bij een ongeluk.
Het is wat dit betreft echt een luxe, om mijn eigen werktijden zo te kunnen bepalen. Maar tegelijkertijd zou ik me nu wegens misselijk en vermoeidheid t liefst ziek kunnen melden terwijl ik echt enorme klussen heb, nonstop zonder vrije dagen, tot aan mid september.
Ik had zo uitgekeken naar de lente en de zomer, maar sinds ik weet dat ik zwanger ben wil ik gewoon dat het herfst is zodat ik in mn cocon op de bank kan liggen
Vanaf 2 augustus toch?quote:Op maandag 2 mei 2022 17:05 schreef Debsterr het volgende:
26 weken x aantal contracturen waarvan per 1 augustus 2022 de eerste 9 weken tegen 70% van je inkomen, overige onbetaald tenzij CAO/arbeidsovereenkomst anders bepaald.
Oh je hebt gelijk inderdaad, 2 augustus, en met twk als je kindje van voor 2 augustus is maar nog geen 1quote:Op maandag 2 mei 2022 18:11 schreef Elleska het volgende:
[..]
Vanaf 2 augustus toch?
En zeker nuttig om in de CAO/arbeidsovereenkomst te duiken want bij mijn man zitten daar nog wat leuke extra regels aan. Zo kan hij kiezen voor 100% uitbetaling tegen een korter verlof of een langer verlof met een lagere vergoeding. Idee daarachter is dat mensen die het inkomen echt niet kunnen missen zo toch verlof kunnen opnemen.
Geldt trouwens ook voor kinderen die voor 2 augustus worden geboren. Voor mij wel prettig om te weten aangezien ik vlak daarvoor ben uitgerekend.
Elke dag rageren, goed blijven poetsen en naar de mondhygiënist. Meer kan je er eigenlijk niet tegen doen. Had er zelf voor mijn zwangerschap al last van, maar tijdens zwangerschap werd het inderdaad nog ergerquote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:49 schreef Lokasenna het volgende:
Weer thuis van vakabtie en net weer even hartje geluisterd bij de vk, alles nog goed
Volgende week de 20 weken echo, benieuwd of het dan nog steeds een jongetje is
Iemand nog goede tips tegen ontstoken tandvlees? Mijn neus en tandvlees bloeden echt snel tijdens de zwangerschap, en sowieso voelt het ook allemaal pijnlijk en geïrriteerd.
Fijne vakantie gehad? En yay voor de 20 weken echo alweer, voor mijn gevoel ben je pas net zwanger joh! ik vergeet maar even dat ik zelf ook alweer op 14 weken zit hahaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:49 schreef Lokasenna het volgende:
Weer thuis van vakabtie en net weer even hartje geluisterd bij de vk, alles nog goed
Iemand nog goede tips tegen ontstoken tandvlees? Mijn neus en tandvlees bloeden echt snel tijdens de zwangerschap, en sowieso voelt het ook allemaal pijnlijk en geïrriteerd.
Ja, was heerlijk, veel gezien, veel gewandeld, lekker gegetenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:44 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Fijne vakantie gehad? En yay voor de 20 weken echo alweer, voor mijn gevoel ben je pas net zwanger joh! ik vergeet maar even dat ik zelf ook alweer op 14 weken zit haha
Ahh klinkt goed, ook de vakantieverhalen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:49 schreef Lokasenna het volgende:
Leuk, 20 weken lijkt me echt weer zo'n mijlpaal qua gevoelquote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:22 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh klinkt goed, ook de vakantieverhalen.Wij hebben vrijdag de 20 weken echo, op exact 20 weken.
Idd ook even checken of het nog steeds een meisje is, haha.
Ik doe elke avond tandenstokeren met houten stokers, dat werkt bij mij het beste. En idd tandarts raadplegen als het aanhoudt en/of klachten geeft.
Ik moet daar zo aan wennen he. De ene dag voel ik me trots/mooi door de buik en de andere dag word ik eerder verdrietig van dat ik er dik uitzie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:48 schreef Debsterr het volgende:
Ja ik zit ook wel goed nu qua kwaaltjes! Alleen 's avonds nog snel moe, maar dat ligt vooral aan het niet doorslapen 's nachts (ook vanwege verbouwings stress enzo). Maar geen misselijkheid meer, maagzuur is afgenomen, gaat allemaal prima. Alleen die buik zet steeds verder uit
maar dat vind ik echt prachtig
.
Weet je tot hoe hoog de baarmoeder zit? Vraag dat anders even bij de echo of ze dat kan aanwijzen en anders de volgende keer bij de verloskundige want als je daar iets voelt dan is het waarschijnlijk de babyquote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:54 schreef Bami het volgende:
Voor de dames hier die weten hoe dat voelt in het begin; ik heb nu af en toe een soort van kriebel/kietel die voelt alsof hij net onder mijn huid zit. Zou dat de kleine zijn die ik voel?
Dan is de kans heel groot dat het je baby isquote:Op dinsdag 3 mei 2022 22:30 schreef Bami het volgende:
Vorige controle was hij op 2/3de van schaambeen naar navel. Misschien kunnen ze het me bij de echo ook wel vertellen idd. Al is dat niet mijn verloskundige, maar kan het iig vragen. Ik had wel het idee dat het in het baarmoeder gebied zat trouwens.
Kan zeker! Bij mij was het ook kriebelen. Uiteindelijk wist ik het zeker toen ik mijn buik zag bewegen op de plek van het kriebelen. Ik wist het voor het eerst zeker bij 23 weken. Mijn placenta lag ook voorquote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:54 schreef Bami het volgende:
@:Lokasenna Aii lastig is dat. Man is ook geen fan dus was 10 jaar niet geweest voordat ik hem meenam naar mijn afspraken.Hopelijk lukt het om je er overheen te zetten en een afspraak te maken, ik denk wel dat het echt kan helpen met je gevoelige tandvlees! Mijn verloskundige zei ook dat het wel belangrijk is om op tijd te behandelen, want dat een infectie anders naar ‘binnen’ kan slaan en je dan nog veel verder van huis bent. Terwijl je wellicht liever geen antibiotica enzo wilt tijdens een zwangerschap.
Jaa 20 weken is gewoon halverwege. Bizar! Zo voelt het totaal nog niet, haha. Hoop vooral dat ik haar binnenkort goed ga voelen bewegen, dat wil tot nu toe nog niet zo met de placenta aan de voorkant. Voor de dames hier die weten hoe dat voelt in het begin; ik heb nu af en toe een soort van kriebel/kietel die voelt alsof hij net onder mijn huid zit. Zou dat de kleine zijn die ik voel?
Qua buik oogt die nu meestal wel dermate zwanger dat ik het vooral heel leuk vind. In het begin moest ik erg wennen aan zo’n buikje dat eruit ziet alsof ik teveel bier drink, waarvan je dan alleen zelf weet dat het een andere reden heeft. Nu voelt het wel knus, en elke keer dat de buik boller wordt denk ik “oeh ze groeit goed”.
Oh nee.quote:Op vrijdag 6 mei 2022 09:23 schreef Debsterr het volgende:
Gisteren is een vreselijke dag geworden. Woensdagnacht leek ik spontaan vocht te verliezen, gebeld met de VK maar gezien de hoeveelheid en het vermoeden van een infectie (had regelmatig 40 graden koorts) was de kans op urine groter. ‘s ochtends urine ingeleverd bij de huisarts en moest meteen op spreekuur.
Vermoeden van nierbekkenontsteking (of beginnende) dus antibiotica meegekregen. Ook weer een check bij de VK en daar bleek het helemaal fout. Ik ben wel vruchtwater verloren en het hartje is gestopt van de baby. We zijn direct doorverwezen naar het ziekenhuis om de mogelijkheden te bespreken, uiterlijk dinsdag word ik ingeleid om te bevallen.
We snappen nog steeds niet hoe dit zo snel mis heeft kunnen gaan en zijn er kapot van.
Ja had ik ook. De eerste weken ging het hard. Uiteindelijk had ik bij de tweede zwangerschap op het einde een iets kleinere buik dan bij de eerste (baby 1 en baby 2 verschilden ook bijna een kilo in gewicht).quote:Op zondag 8 mei 2022 20:22 schreef -Mellow- het volgende:
Nog andere mama's die bij een volgende zwangerschap dubbel zo snel dik werden?
Ik ben nog maar 8 weken maar heb een buik van zeker 16 weken
Ik ben een beetje bang dat het een vijfling is ofzo.
Kan het ook niet meer goed verstoppen terwijl ik nog helemaal niet klaar ben om het aan iedereen te laten weten.
Ik ben er het meest blij mee van alle cadeau's die ik heb gekregen, vind het zò lief.quote:Op maandag 9 mei 2022 11:13 schreef Lokasenna het volgende:
Wat een ontzettend lief cadeau.
En fijn dat je weer bent goedgekeurd, toch alweer over de helft
Ik mag vanmiddag voor echo, blijft toch spannend.
Op zich zag alles er goed uit, alleen kwamen ze er zelfs met zijn tweeën niet uit of het nou een jongen of een meisje is, blijkbaar is het zeer twijfelachtig.quote:Op maandag 9 mei 2022 13:45 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik ben er het meest blij mee van alle cadeau's die ik heb gekregen, vind het zò lief.![]()
Op/over de helft idd, bizar!
Ja herkenbaar hoor, helemaal doordat ik haar nauwelijks voel is het altijd even spannend of ze het nog doet.En 20 weken is sowieso wel een belangrijke echo, hopelijk is bij jullie ook alles goed!
Haha, dit herken ik welquote:Op dinsdag 10 mei 2022 09:30 schreef Lokasenna het volgende:
Het voelt toch een beetje raar, we waren er net uit voor de naam, en ik zag al me al helemaal rondlopen met een jochie, voel me nu een beetje gedesoriënteerd.
En ergens wat teleurgesteld? maar daardoor weer ondankbaar en boos op mezelf, omdat het er eigenlijk niet toe zou moeten doen, als het maar goed gaat met het kindje. Zwangerschapshormonen.
Ik had vóór de geslachtsecho gedroomd dat het een meisje zou worden, dus dat gevoel heb ik toen ook al eens gehadquote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:14 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Haha, dit herken ik welIk was er vol van overtuigt dat ik een jongen zou krijgen. Dat 'voelde' ik ofzo. Maar bij de geslachtsecho bleek dat het een meisje was, dus ik was eerst ook gedesoriënteerd en lichtelijk teleurgesteld
Maar ook wel net zo blij met haar als dat ik met een jongen was geweest. Snap dus helemaal hoe je je voelt
En bij jou was het al gezegd bij een echo, dus dan zal het al helemaal verwarrend zijn
Ik denk niet zozeer dat ze je de verwijzing geven om met zekerheid te zeggen of het een jongen of meisje is, maar ook de ontwikkeling van de geslachtsorganen wordt bekeken bij een SEO en als daar afwijkingen of onduidelijkheden over zijn willen ze dat onderzoeken. Hebben ze daar geen uitleg bij gegeven?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 10:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik had vóór de geslachtsecho gedroomd dat het een meisje zou worden, dus dat gevoel heb ik toen ook al eens gehad
Ze konden op zich wel goed de regio bekijken, en snapten wel dat bij de geslachtsecho jongen was gezegd, ze neigden nu meer naar meisje, maar voor allebei was wel wat te zeggen. Dus ik kan ook nog niet echt aan een nieuw idee wennen
Had eigenlijk ook niet verwacht dat ze hiervoor een verwijzing zouden geven, ik ben benieuwd wat ze daar denken te zien. Maar ik denk dat ik er nu pas vertrouwen in heb als het kind eruit is.
Dat lijkt me een logische reden ja, maar duidelijke uitleg hebben ze eigenlijk niet gegeven. Was eigenlijk pas thuis dat ik erover na ging denken dat het er blijkbaar afwijkend genoeg uitzag voor een verwijzing.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 11:05 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik denk niet zozeer dat ze je de verwijzing geven om met zekerheid te zeggen of het een jongen of meisje is, maar ook de ontwikkeling van de geslachtsorganen wordt bekeken bij een SEO en als daar afwijkingen of onduidelijkheden over zijn willen ze dat onderzoeken. Hebben ze daar geen uitleg bij gegeven?
En daarbij zou het zomaar kunnen dat je kindje niet duidelijk of een jongen of een meisje blijkt. Wellicht willen ze jullie daar eventueel ook op kunnen voorbereiden?
Bijzonder he. Gisteren was ik in slaap gevallen op de bank en hij zag mijn buik enorm tekeer gaan en vond het bijzonder dat ik er niet wakker van werdquote:Op woensdag 11 mei 2022 08:24 schreef Lokasenna het volgende:
Man heeft gisteren voor het eerst een babyschopje gevoeld.
Ik ben een beetje jaloers.quote:Op woensdag 11 mei 2022 08:24 schreef Lokasenna het volgende:
Man heeft gisteren voor het eerst een babyschopje gevoeld.
quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:03 schreef June. het volgende:
[..]
Bijzonder he. Gisteren was ik in slaap gevallen op de bank en hij zag mijn buik enorm tekeer gaan en vond het bijzonder dat ik er niet wakker van werd![]()
Komt vast snel hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik ben een beetje jaloers.Maar wel echt heel leuk.
Ja ik probeer geduldig te zijn, haha. Af en toe voel ik nu wel iets wat eigenlijk alleen de baby kan zijn maar het is dan vaak eenmalig. Maarja, op elke echo is ze super rustig dus met ook nog een placenta voor is het idd een kwestie van afwachten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje nerveus voor als de schopjes straks harder worden, of het niet te veel pijn gaat doen.
[..]
Komt vast snel hoor.
Bij de echo zagen we dat de placenta nu meer rechts achter dan rechts voor ligt wat bij de 13 weken zo was, vandaar dat het al best duidelijk is denk ik. En ik word soms een paar minuten constant op dezelfde plek geschopt, dus wel makkelijk te voorspellen waar het te voelen is
Mijn 3e trimester is abrupt geëindigd door een super rustig kind en een gynaecoloog die dat niet vertrouwde. En nooit een roze wolk met schopjes. Maar nu in zijn eerste levensjaar is hij nog steeds de rust zelve en heb ik veel geluk.quote:Op woensdag 11 mei 2022 10:22 schreef Bami het volgende:
[..]
Ja ik probeer geduldig te zijn, haha. Af en toe voel ik nu wel iets wat eigenlijk alleen de baby kan zijn maar het is dan vaak eenmalig. Maarja, op elke echo is ze super rustig dus met ook nog een placenta voor is het idd een kwestie van afwachten.
Mijn theorie is dat ik einde van de zwangerschap heel blij ga zijn dat er een kussentje voor zit.
Same, mis het nog steeds. Wat dat betreft kan ik niet wachten tot de volgende zwangerschap. Zo gezellig dat getrappelquote:Op woensdag 11 mei 2022 14:56 schreef Bienelientjee het volgende:
Dat vond ik echt zo prachtig he!Die eerste mini kriebels en daarna al die grotere bewegingen! Zijn kont die uit mijn buik drukte als hij zich uitstrekte. Reageren op mij als ik een beetje zat te porren en dat hij dan ging terug duwen!
(Behalve die ene keer dat hij zich half omdraaide 's nachts, dat was niet zo prachtig, haha!
)
Dat gevoel heb ik echt lang gemist nadat J geboren was. Kan niet wachten om dat nog eens mee te maken als het ons gegunt mag zijn. Maar het zal ook de laatste keer zijn, want we willen maar twee kids.
Moet ik even bij jou komen voelen?quote:Op woensdag 11 mei 2022 09:25 schreef Bami het volgende:
[..]
Ik ben een beetje jaloers.Maar wel echt heel leuk.
quote:Op woensdag 11 mei 2022 18:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Moet ik even bij jou komen voelen?
Ahh snap ik, is toch ook wel weer spannend. Hopelijk alleen maar goed nieuws en duidelijkheid over het geslacht.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:04 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb straks de GUO, wel zenuwachtig.
Man lukt het niet om erbij te zijn, gelukkig wilde mijn moedermee.
Dit had ik, bij mijn eerste. Ik heb (mede daardoor) tot hij geboren was nooit echt geloofd dat het goed zou komen om heus een echt levend kind te krijgen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:42 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord van vrouwen die hun kind echt bijna nooit voelden.
Dat is omdat ik me geneer voor zijn postgedrag.quote:Op donderdag 12 mei 2022 09:57 schreef Bami het volgende:
[..]
Ahh snap ik, is toch ook wel weer spannend. Hopelijk alleen maar goed nieuws en duidelijkheid over het geslacht.Fijn dat je moeder mee kan!
Ik vind het zo heerlijk dat jij consequent man zegt, als mijn man op fok zat zou ik toch gewoon zijn username gebruiken denk ik.
Ja, kan ik je niet kwalijk nemen.quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is omdat ik me geneer voor zijn postgedrag.
@:kaneelstokje
quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:53 schreef Lokasenna het volgende:
Alles zag er bij de guo gelukkig uit zoals het hoort, het kindje groeit mooi op schema, alle punten afgevinkt.
Maar het is toch echt 100% een meisje.![]()
Had je al genderreveal gedaan?quote:Op donderdag 12 mei 2022 12:53 schreef Lokasenna het volgende:
Alles zag er bij de guo gelukkig uit zoals het hoort, het kindje groeit mooi op schema, alle punten afgevinkt.
Maar het is toch echt 100% een meisje.![]()
quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:10 schreef SQ het volgende:
[..]had je al veel blauw gekocht?
Er is hier ook ooit een user geweest die pas bij 37 weken voor deze verrassende wending kwam te staan trouwens
Ik had alle inkopen nog wel genderneutraal gehouden, maar al wel blauwe cupcakes gebakken en iedereen verteld dat het een zoon zou wordenquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:13 schreef TheGirlNextDoor het volgende:
[..]
Had je al genderreveal gedaan?
Whehe. Nog een keer cupcakes bakken dusquote:Op donderdag 12 mei 2022 13:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
[..]
Ik had alle inkopen nog wel genderneutraal gehouden, maar al wel blauwe cupcakes gebakken en iedereen verteld dat het een zoon zou worden
Meld! De keren dat ik haar heb gevoeld, zijn op twee handen te tellen! Ik was daarom wekelijks (en soms meer) in het ziekenhuis voor een controle.quote:Op donderdag 12 mei 2022 08:42 schreef -Mellow- het volgende:
Ik heb trouwens ook wel eens gehoord van vrouwen die hun kind echt bijna nooit voelden.
Dit is helemaal niet groot toch trouwens, of liegt het internet tegen mij?quote:Op donderdag 12 mei 2022 13:29 schreef Smart_ass het volgende:
Haha Loka! Verrassende wending. Nog een meisje in het topic! Wel fijn dat alles goed was verder.
Hier gisteren controle gehad en het gevoel dat ik een grote toeter heb is niet alleen een gevoel, ze meette 28cm bij 26 weken. Over 3 weken hebben we de extra echo en de suikertest, hopelijk is dat allemaal prima. Gyn leek zich geen zorgen te maken in elk geval.
Mnoh, zo gezellig.quote:Op maandag 16 mei 2022 16:08 schreef Lokasenna het volgende:
Mijn baby had volgens mij de hik vandaag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |