abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204599291
35 euro betaal je voor een voorstelling die nog niet af is, de helft is gesloten en in aanbouw.
1 grote bouwput, elitair, gereformeerd geformeerd, bekrompen en beperkt is alles aangelegd, geen vernieuwing, geen wetenschappelijke hoogstandjes, geen kunstzinnige projecten, geen geschiedenis van de positie van de Cannabis in Nederland, Nee niets van dat alles. Autistische tuinontwerpers zijn angstvallig bezig geweest om daar het een en ander aan te leggen, dat is terug te zien in het gehele project heel beperkt bekrompen miljoenenprojectje met zeer matige vernieuwing en dat moet dan het equivalent van een wereldtentoonstelling hebben wat eenmaal per decennium plaats vindt. en het meest vernieuwde moet dan de hydrocultuur zijn. (moestuintjes in waterbakken aanleggen en voeden) iets waar wiet kwekend Nederland al een sinds de jaren 80 mee bezig is. Owja verticaal kweken was er ook nog, zo geniaal...

Kinderen spelenderwijs vertrouwd laten raken met insecten en de woke beweging van tiny houses en de energiezuinige stro isolatie in de fundering waardoor de mensheid klaar wordt gestoomd voor een nieuwe groene wereld waarin we allemaal zo woke zijn dat ons hart vervult met vreugde wordt als we een dauwdruppel in de ochtend op een grassprietje zien dat doorkruist wordt met zonnestralen, en daar een foto van willen nemen en met onze woke vrienden willen delen op instragram, dat zal de visie van de floriade wel zijn. Met een waterig bekertje soep van 6,50 heb ik het bezoek afgesloten. Geweldig die Floriade, als ze dan toch een tactische kernbom willen gooien, doe het niet op Brussel of Straatsburg maar alsjeblieft op de Floriade. Hartelijk dank voor u aandacht.

https://www.tripadvisor.n(...)voland_Province.html

Waardeloos, geef je geld er niet aan uit.
pi_204599498
Almere, terechte klacht
Moeten zij weten
pi_204600253
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 17:07 schreef H0D3NPYL het volgende:
Almere, terechte klacht
Iemand zei mij ooit dat Almere een slaapstad is.
pi_204600276
Het zijn de homo’s jaja, het zijn de homo’s jaja, het zijn de homo’s jaja de HOMO’S uit Almere!!!!
U MAD?
  Tettenkoning zondag 1 mei 2022 @ 18:14:57 #5
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204600332
quote:
7s.gif Op zondag 1 mei 2022 17:07 schreef H0D3NPYL het volgende:
Almere, terechte klacht
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204600369
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 18:10 schreef de_boswachter het volgende:
Het zijn de homo’s jaja, het zijn de homo’s jaja, het zijn de homo’s jaja de HOMO’S uit Almere!!!!
Bestaat dit liedje echt? het raakt enigszins ergens ver weg wel hetgeen wat ik wilde schetsen.
  zondag 1 mei 2022 @ 18:19:06 #7
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_204600383
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 18:17 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Bestaat dit liedje echt? het raakt enigszins ergens ver weg wel hetgeen wat ik wilde schetsen.
Met Breda wel, dat rijmt ook meer op Ja dan almere
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_204600939
Dit werd ook aangekondigd in de “Weggegooid Geld Podcast”

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2022 19:01:43 ]
pi_204600984
Wel ambitieus, het recordverlies van de Floriade proberen te verbeteren :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 23 mei 2022 @ 19:34:24 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204842113
Ach ik heb me er wel vermaakt gisteren. Er staat op dat terrein meer dan je in een dag in je kan opnemen dus het is meer dan genoeg voor je geld. Het is wat rommeliger afgewerkt dan 10 jaar geleden in Venlo. Maar die eilandjes zijn dan weer erg leuk.

En gezien het taalgebruik van de TS kan hij beter naar de kermis in Volendam. :')
pi_204845444
Bouwput geldt volgens mij niet alleen voor de Floriade, maar voor heel Almere :X
  Tettenkoning dinsdag 24 mei 2022 @ 08:45:14 #12
479333 Nine.
Nijntje of Nine
pi_204845455
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 16:54 schreef hoedenderand het volgende:
Op donderdag 3 oktober 2019 09:45 schreef bitterbal het volgende:
Nine is nu al een held _O_
pi_204862737
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 19:34 schreef Hexagon het volgende:
Ach ik heb me er wel vermaakt gisteren. Er staat op dat terrein meer dan je in een dag in je kan opnemen dus het is meer dan genoeg voor je geld. Het is wat rommeliger afgewerkt dan 10 jaar geleden in Venlo. Maar die eilandjes zijn dan weer erg leuk.

En gezien het taalgebruik van de TS kan hij beter naar de kermis in Volendam. :')
Een kinderhand is dan ook snel gevuld. wellicht is bungeejumpen in Madurodam ook iets voor jou.
  woensdag 25 mei 2022 @ 19:44:34 #14
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204862852
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:34 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Een kinderhand is dan ook snel gevuld. wellicht is bungeejumpen in Madurodam ook iets voor jou.
Tja bij mij is het glas meestal half vol.

En ik heb een plezierige dag gehad en me geen moment lopen vervelen. Dus dan heb ik geen behoefte om azijn te gaan pissen.
pi_204915733
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

En ik heb een plezierige dag gehad en me geen moment lopen vervelen. Dus dan heb ik geen behoefte om azijn te gaan pissen.
en de stormvloed aan negatieve recensies door duizenden mensen negeer jij gewoon, zolang jij het zelf maar leuk hebt kan de algemene opinie jou niks schelen?
  maandag 30 mei 2022 @ 19:13:54 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204916543
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 17:46 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
en de stormvloed aan negatieve recensies door duizenden mensen negeer jij gewoon, zolang jij het zelf maar leuk hebt kan de algemene opinie jou niks schelen?
Helemaal juist. Waarom zou wat een ander er van vind invloed moeten hebben op mijn ervaring? Ik zit niet in de organisatie van de Floriade en woon ook niet in Almere, dus de algemene opinie is verder mijn probleem niet.
pi_204943248
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 19:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Helemaal juist. Waarom zou wat een ander er van vind invloed moeten hebben op mijn ervaring? Ik zit niet in de organisatie van de Floriade en woon ook niet in Almere, dus de algemene opinie is verder mijn probleem niet.
Dan heb je een subjectieve kijk en moet je ook het respect op kunnen brengen voor mensen die een andere visie hebben i.p.v. ze te schofferen m.b.t kermisopmerkingen.
  donderdag 2 juni 2022 @ 17:04:23 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_204943449
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 16:28 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Dan heb je een subjectieve kijk en moet je ook het respect op kunnen brengen voor mensen die een andere visie hebben i.p.v. ze te schofferen m.b.t kermisopmerkingen.
Dat komt vooral door jouw eigen taalgebruik zoals een atoombom op de Floriade willen gooien.
  donderdag 2 juni 2022 @ 17:31:06 #19
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_204943603
Is gewoon Nederlandse traditie en handelsgeest, een matig product wegzetten voor veel geld. Daar moet je RESPECT voor hebben TS.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_204975148
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:31 schreef Näsenbar het volgende:
Is gewoon Nederlandse traditie en handelsgeest, een matig product wegzetten voor veel geld. Daar moet je RESPECT voor hebben TS.
Lol
pi_204975173
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 17:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat komt vooral door jouw eigen taalgebruik zoals een atoombom op de Floriade willen gooien.
Als ze dan toch gegooid moeten worden door het Kremlin doe het dan daar zou ik zeggen. Beter dan op Den-haag, of Brussel.
pi_204976003
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 19:44 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Geweest en absoluut niet verveeld en is er idd meer te zien dan je in één dag kįn zien, dus... ^O^
Tails tell tales
pi_204976108
Weet je wat ook zo triest was? Ik weet niet of je wel eens een museum hebt bezocht maar de entree daarvan is pakweg tussen de 3 en 12 euro grofweg. Bij al die musea krijg je standaard een informatieboekje met uitleg en achtergrond en een plattegrond vaak staat ook nog iemand je vriendelijk te woord. Dat kan er allemaal vanaf voor die paar euro. Bij de Floriade betaal je 35 en ze hebben geen eens een boekje of een plattegrond bij de kassa als je erom vraagt. Daarentegen zegt ze heel nonchalant dat er wel een app is met een plattegrond. 90% van de bezoekers op de Floriade zijn bejaarden. Zorg gewoon dat je je shit voor elkaar hebt en druk voldoende plattegrondjes voor iedereen. #kansloze organisatie.
  maandag 6 juni 2022 @ 13:50:52 #24
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204976423
Terechte klacht, ik was er van het weekend en wou de kabelbaan op... moest ik gvd een ticket kopen voor de floriade :')

rot effe op ik kijk het wel op youtube
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_204976462
quote:
35 euro betaal je voor een voorstelling die nog niet af is, de helft is gesloten en in aanbouw.
1 grote bouwput, elitair, gereformeerd geformeerd, bekrompen en beperkt is alles aangelegd, geen vernieuwing, geen wetenschappelijke hoogstandjes, geen kunstzinnige projecten, geen geschiedenis van de positie van de Cannabis in Nederland, Nee niets van dat alles. Autistische tuinontwerpers zijn angstvallig bezig geweest om daar het een en ander aan te leggen, dat is terug te zien in het gehele project heel beperkt bekrompen miljoenenprojectje met zeer matige vernieuwing en dat moet dan het equivalent van een wereldtentoonstelling hebben wat eenmaal per decennium plaats vindt. en het meest vernieuwde moet dan de hydrocultuur zijn. (moestuintjes in waterbakken aanleggen en voeden) iets waar wiet kwekend Nederland al een sinds de jaren 80 mee bezig is. Owja verticaal kweken was er ook nog, zo geniaal...

Kinderen spelenderwijs vertrouwd laten raken met insecten en de woke beweging van tiny houses en de energiezuinige stro isolatie in de fundering waardoor de mensheid klaar wordt gestoomd voor een nieuwe groene wereld waarin we allemaal zo woke zijn dat ons hart vervult met vreugde wordt als we een dauwdruppel in de ochtend op een grassprietje zien dat doorkruist wordt met zonnestralen, en daar een foto van willen nemen en met onze woke vrienden willen delen op instragram, dat zal de visie van de floriade wel zijn. Met een waterig bekertje soep van 6,50 heb ik het bezoek afgesloten. Geweldig die Floriade, als ze dan toch een tactische kernbom willen gooien, doe het niet op Brussel of Straatsburg maar alsjeblieft op de Floriade. Hartelijk dank voor u aandacht.

Is dat dat ene park met die kabelbaan boven de A6?
pi_204976980
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:55 schreef stokj het volgende:

[..]
Is dat dat ene park met die kabelbaan boven de A6?
Klopt
  maandag 6 juni 2022 @ 15:05:35 #27
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204977006
Natuurlijk net als iedereen veel negatiefs gehoord over deze expo. Veel negatiefs gelezen ook. Ik las hier bijvoorbeeld dat er weinig toiletten zouden zijn, maar ik vond ze eigenlijk overal. Qua faciliteiten zitten het wel goed. Jammer is dat wanneer het rustig is, niet alles volledig open is, dat maakt het niet aantrekkelijk om ergens even wat te gaan zitten drinken. Het terras bij een uitspanning was bijvoorbeeld niet uitgesteld en dan ga je er niet zitten. Mensen wilden er zitten, maar het personeel hing binnen en deed er niks mee, terwijl het prachtig weer was, bleven de stoelen opgestapeld.

Echter vond ik het 'park' echt heel mooi. Sommige paviljoens zijn mooier dan de andere, maar er is veel tijd nodig om alles te zien, ik heb een abonnement gekocht, dus kan terugkomen. Zo'n tentoonstelling is dit ook, want er blijken ook concerten en dansvoorstellingen te worden gegeven. Jammer dat de data hiervan niet goed op de site staan.

Ik vind het echt een prachtige omgeving, genoeg ruimte om te lopen, zitten, zelfs bij drukte. Er moet wel meer reclame en informatieverstrekking tegenaan, want op de site is zo weinig aan informatie te vinden.

Leuke dingen die niet duidelijk vermeld zijn: de concerten, dansvoorstellingen en misschien nog beter: een korting bij terugkomst met je oude ticket. Dit heb je ook wel nodig, ik was er vier uur en heb urban district nog niet volledig bekend, het eiland nog niet kunnen bekijken en ook de andere zijde van de snelweg nog niet gezien. Het is iets waar je tijd voor nodig hebt.

Samengevat: toch echt zeker het zien waard, ondanks negatieve berichten!

Tip: neem je eigen lunch mee, ijsjes, koffie, patat zijn te doen, maar achterlijk dure dingen zijn er ook. Bammetjes gesmeerd mee dus!
pi_204977007
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 13:50 schreef corehype het volgende:
Terechte klacht, ik was er van het weekend en wou de kabelbaan op... moest ik gvd een ticket kopen voor de floriade :')

rot effe op ik kijk het wel op youtube
Ja, en nog wat over die kabelbaan. Ik had kaarten gekocht voor de Floriade en mijn vader en zijn vrouw meegenomen. Ik zag dat het een enkele ticket was, je kon niet terug met het toegangsbewijs. Mijn vader zei, jij bent de organisator, hoe kan dit heb je geen retourticket gekocht? Nee, dit heeft Floriade zo georganiseerd.

Oke..eenmaal in de kabelbaan wilde een oudere vrouw bij haar vriendin in de cabine stappen en ze haastte zich om er nog in te kunnen stappen, omdat de kabelbaan niet stilstaat voor een paar seconde maar non stop doorgaat werd ze bijna in elkaar gedrukt tussen 1 van de paaltjes en de cabine. niemand greep in, gelukkig kwam ze er goed mee weg, levensgevaarlijk ook nog eens die kabelbaan. waar is de controle, waar is de noodstop. wtf, 1 waardeloze bende qua organisatie.
pi_204977010
Ik las Almere en ik wist dat de klacht terecht was.
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_204977032
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:05 schreef damsco het volgende:
Natuurlijk net als iedereen veel negatiefs gehoord over deze expo. Veel negatiefs gelezen ook. Ik las hier bijvoorbeeld dat er weinig toiletten zouden zijn, maar ik vond ze eigenlijk overal. Qua faciliteiten zitten het wel goed. Jammer is dat wanneer het rustig is, niet alles volledig open is, dat maakt het niet aantrekkelijk om ergens even wat te gaan zitten drinken. Het terras bij een uitspanning was bijvoorbeeld niet uitgesteld en dan ga je er niet zitten. Mensen wilden er zitten, maar het personeel hing binnen en deed er niks mee, terwijl het prachtig weer was, bleven de stoelen opgestapeld.

Echter vond ik het 'park' echt heel mooi. Sommige paviljoens zijn mooier dan de andere, maar er is veel tijd nodig om alles te zien, ik heb een abonnement gekocht, dus kan terugkomen. Zo'n tentoonstelling is dit ook, want er blijken ook concerten en dansvoorstellingen te worden gegeven. Jammer dat de data hiervan niet goed op de site staan.

Ik vind het echt een prachtige omgeving, genoeg ruimte om te lopen, zitten, zelfs bij drukte. Er moet wel meer reclame en informatieverstrekking tegenaan, want op de site is zo weinig aan informatie te vinden.

Leuke dingen die niet duidelijk vermeld zijn: de concerten, dansvoorstellingen en misschien nog beter: een korting bij terugkomst met je oude ticket. Dit heb je ook wel nodig, ik was er vier uur en heb urban district nog niet volledig bekend, het eiland nog niet kunnen bekijken en ook de andere zijde van de snelweg nog niet gezien. Het is iets waar je tijd voor nodig hebt.

Samengevat: toch echt zeker het zien waard, ondanks negatieve berichten!

Tip: neem je eigen lunch mee, ijsjes, koffie, patat zijn te doen, maar achterlijk dure dingen zijn er ook. Bammetjes gesmeerd mee dus!
kopje koffie appelgebakje en nog een snackje, hoppa 25 euro ben je dan kwijt. natuurlijk kun je er lekker wandelen, het is er wel bijzonder, als je dan toch een abonnement hebt en van wandelen houd kun je beter daar wandelen dan door je eigen wijk heen. Neemt niet weg dat het een waardeloze organisatie is en weinig creatief en innovatief, het is meer visueel een aardigheidje hier en daar dan dat het spectaculair te noemen is. En vergeet niet dat een wereldtentoonstelling van dit formaat ook echt spectaculair moet zijn, dat mag je ook verwachten van een wereldtentoonstelling dat 1 maal in het decennium plaatsvindt, die standaard moet je aanhouden, alles eronder is onder de maatstaaf. spectaculair vindt niemand het, dat zou het wel moeten zijn.
pi_205002469
Gister er nog een keer geweest om het een tweede kans te geven, het was nog erger dan de eerste keer. alleen maar regen, en er is mij werkelijk vrijwel niets bijgebleven wat indrukwekkend of mooi was. De helft was ook gesloten. er was wel een patatkraampje open, patatje 5 euro.

Als je een beetje een fragiele relatie hebt en je wil het een boost geven met een uitje naar de Floriade...niet doen, kans is groot dat jullie elkaar nooit meer willen zien na dat bezoekje. Floriade verwoest mensenlevens, echt waar.
pi_205002824
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:46 schreef hoedenderand het volgende:
Gister er nog een keer geweest om het een tweede kans te geven, het was nog erger dan de eerste keer. alleen maar regen, en er is mij werkelijk vrijwel niets bijgebleven wat indrukwekkend of mooi was. De helft was ook gesloten. er was wel een patatkraampje open, patatje 5 euro.

Als je een beetje een fragiele relatie hebt en je wil het een boost geven met een uitje naar de Floriade...niet doen, kans is groot dat jullie elkaar nooit meer willen zien na dat bezoekje. Floriade verwoest mensenlevens, echt waar.
En nu is je verhaal dus ongeloofwaardig geworden. Als je toch al twijfels hebt waarom zou je dan een tweede keer gaan? En vooral dat je in de regen dan er heen gaat. Dan kun je op de klompen aanvoelen dat het geen succes gaat worden. Ik kan me niet voorstellen dat iemand na een teleurstellende ervaring iets een twee kans gaat geven in de stromende regen.

Ongeloofwaardig dus.
  donderdag 9 juni 2022 @ 11:12:38 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205003041
Wie gaat er dan ook in de regen naar de Floriade? Gaat de gemeente Almere tegenwoordig ook al over het weer? _O-
  donderdag 9 juni 2022 @ 11:50:23 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205003316
Maargoed, om naast al die azijnpisserij een tegengeluid te geven

Het Urban district heeft de landenpaviljoens. Die zijn van wisselende geslaagdheid. Zeer goed vond ik Duitsland (met een leuke interactieve ervaring), China (mooie tuin) en de Verenigde Arabische Emiraten (soort mini zoutwoestijn). Ook Belgie had een mooi tuinhuis (al gebruiken ze het op zijn Belgisch om er wat troep in op te slaan). Tegenvallen was Frankrijk (wat een nietszeggend geheel) en Soedan (gewoon een gare schuur met wat souvenirs).

Ook bij de bedrijven en gemeenten zaten leuke dingen. De tuinbouwkas was interessant. Mijn vriendin en ik hebben zelfs nog wat recepten gemaakt. En het paviljoen van Amsterdam/Almere was ook leuk en speels gemaakt. Ook het Green island was erg leuk met oa de met de zon meedraaiende kerk en allerlei tuinkunstwerkjes. En ook de kabelbaan was leuk. Eerst helemaal vanaf het begin naar het einde op Utopia island. En dan met de kabelbaan naar het beginpunt.

Het eten en drinken is natuurlijk niet heel goedkoop maar dat kun je ook verwachten bij zoiets. Maar een luxe broodje met wat drinken, een brownie, een ijsje en een bordje poffertjes was iets van 20 euro bij elkaar voor 1 persoon. Dus ook wel te doen.

Grootste minpunt was wel het deel aan de overkant van de A6. Dat hadden ze wel weg kunnen laten want daar is bijna niks te zien.

Dus ja, prima dagje uit voor als je van tuinen houd en interesse hebt in nieuwe techniek. Je kan de hele dag zoet zijn en genieten. Tenzij het je hobby is om pro-actief gaat zoeken naar onvolkomenheden om je er vervolgens aan te gaan ergeren.
pi_205012045
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 10:34 schreef qajariaq het volgende:

[..]
En nu is je verhaal dus ongeloofwaardig geworden. Als je toch al twijfels hebt waarom zou je dan een tweede keer gaan? En vooral dat je in de regen dan er heen gaat. Dan kun je op de klompen aanvoelen dat het geen succes gaat worden. Ik kan me niet voorstellen dat iemand na een teleurstellende ervaring iets een twee kans gaat geven in de stromende regen.

Ongeloofwaardig dus.
Toch wel, ik moest in Almere zijn en ik had een ticket die recht gaf op 2 bezoeken. Dus gaf ik het een tweede kans, helaas regende het. Echter heb ik 3 nieuwe tickets gekregen van Floriade dus ik kon zelfs een derde keer heen ware het niet dat ik deze tickets aan iemand anders heb gegeven.
pi_205012120
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 11:50 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed, om naast al die azijnpisserij een tegengeluid te geven

Het Urban district heeft de landenpaviljoens. Die zijn van wisselende geslaagdheid. Zeer goed vond ik Duitsland (met een leuke interactieve ervaring), China (mooie tuin) en de Verenigde Arabische Emiraten (soort mini zoutwoestijn). Ook Belgie had een mooi tuinhuis (al gebruiken ze het op zijn Belgisch om er wat troep in op te slaan). Tegenvallen was Frankrijk (wat een nietszeggend geheel) en Soedan (gewoon een gare schuur met wat souvenirs).

Ook bij de bedrijven en gemeenten zaten leuke dingen. De tuinbouwkas was interessant. Mijn vriendin en ik hebben zelfs nog wat recepten gemaakt. En het paviljoen van Amsterdam/Almere was ook leuk en speels gemaakt. Ook het Green island was erg leuk met oa de met de zon meedraaiende kerk en allerlei tuinkunstwerkjes. En ook de kabelbaan was leuk. Eerst helemaal vanaf het begin naar het einde op Utopia island. En dan met de kabelbaan naar het beginpunt.

Het eten en drinken is natuurlijk niet heel goedkoop maar dat kun je ook verwachten bij zoiets. Maar een luxe broodje met wat drinken, een brownie, een ijsje en een bordje poffertjes was iets van 20 euro bij elkaar voor 1 persoon. Dus ook wel te doen.

Grootste minpunt was wel het deel aan de overkant van de A6. Dat hadden ze wel weg kunnen laten want daar is bijna niks te zien.

Dus ja, prima dagje uit voor als je van tuinen houd en interesse hebt in nieuwe techniek. Je kan de hele dag zoet zijn en genieten. Tenzij het je hobby is om pro-actief gaat zoeken naar onvolkomenheden om je er vervolgens aan te gaan ergeren.
Oke, die van Duitsland, laten we daar mee beginnen, dat rondje waar je met een polsbandje doorheen kan en interactief op beeldschermpjes kan kijken en mag raden hoeveel uitstoot alle auto's op de wereld produceren en nog een paar van die vraagjes, als je het rondje gelopen hebt mag je weer naar buiten en dan ben je een enorme ervaring rijker. Als je daar echt intens gelukkig van wordt dan heb je of LSD op toen je naar binnen ging of een manische periode waarbij je een overschot aan dopamine produceert.

Die kabelbaan, daar zit geen retourticket bij de ticket in begrepen. Dat is om de prijs psychologisch niet te hoog op te laten lopen, je betaald dat allemaal buiten het entreeticket om als je ook met dat suffe treintje mag, en de kabelbaan retour dan zit een entreeticket al snel op 60 euro en dat alles om door een Hortustuin te mogen wandelen.

En de nieuwe techniek bestaat al ruim 40 jaar, al die kweekmethoden zijn overgenomen vanuit de ruimtevaart. Verticaal kweken, hydrocultuur, dat noem je nieuwe techniek? totaal geen nieuwe techniek, het wordt al breed toegepast en bestaat al meer dan 40 jaar.

Idd als je van tuinieren houdt ALS...anders moet je er gewoon niet heen gaan.
pi_205022591
Waarom zou je naar de Floriade gaan als je niet van tuinieren houdt?
pi_205022823
mijn ouders zijn er afgelopen week geweest en ze waren erg tevreden, er is sinds 1 mei een boel verbeterd.

Ze zijn wel van die echte tuin mensen met een abonnement op Gardener's World.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  maandag 27 juni 2022 @ 11:52:02 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205160596
Waar het gaat om bestuurlijke imcompetentie kan ik zeker bij je aansluiten.

Maar de voortdurende azijnpisserij van enkelen over de Floriade zelf maakt het er ook niet beter op natuurlijk. En dat is ook onzin. Het is een prima dagje uit.
pi_205161838
Waar zijn de promoties, foto's, indrukken, social media accounts, iets om er een impuls aan te geven? Het is onzichtbaar. De prijzen zijn zo hoog dat het niet zomaar een uitje is voor de meeste mensen en dan geef je ook nog eens geen impressie dat het de moeite waard zou zijn. Misschien zouden ze eens bij de RHS in Engeland in de leer moeten.
  maandag 27 juni 2022 @ 14:52:36 #42
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205162546
Je ma biedt haar floriade aan voor de helft van de prijs.
pi_205163002
Naar de floriade gaan :')
pi_205167106
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:46 schreef hoedenderand het volgende:

_O-
pi_205167130
Kansloos als je daar moet werken
U MAD?
pi_205185379
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2022 11:52 schreef Hexagon het volgende:
Waar het gaat om bestuurlijke imcompetentie kan ik zeker bij je aansluiten.

Maar de voortdurende azijnpisserij van enkelen over de Floriade zelf maakt het er ook niet beter op natuurlijk. En dat is ook onzin. Het is een prima dagje uit.
Ja nu het breed uitgemeten wordt in allerlei media en het wekelijks op journaal is sluit je je bij mij aan....als je eerder een kritische noot had dan had ik enig respect voor deze opmerking kunnen opbrengen. Te makkelijk om een mening achteraf te vormen als de landelijke media er bovenop zit.
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:46:14 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205185409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:43 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Ja nu het breed uitgemeten wordt in allerlei media en het wekelijks op journaal is sluit je je bij mij aan....als je eerder een kritische noot had dan had ik enig respect voor deze opmerking kunnen opbrengen. Te makkelijk om een mening achteraf te vormen als de landelijke media er bovenop zit.
Er is nu eenmaal een verschil tussen een oordeel over hoe de Almeerse bestuurders dit aangepakt hebben en het oordeel over de Floriade zelf.

De Floriade zelf is best prima. De PR is volstrekt waardeloos.
pi_205185432
Ik kop nog liever een pallet stoeptegels dan dat ik naar Floriade zou gaan. En als het in Almere is ook wel twee van zulke pallets
pi_205185446
quote:
15s.gif Op maandag 27 juni 2022 14:19 schreef Maerwynn het volgende:
Waar zijn de promoties, foto's, indrukken, social media accounts, iets om er een impuls aan te geven? Het is onzichtbaar. De prijzen zijn zo hoog dat het niet zomaar een uitje is voor de meeste mensen en dan geef je ook nog eens geen impressie dat het de moeite waard zou zijn. Misschien zouden ze eens bij de RHS in Engeland in de leer moeten.
Er was ook niets vernieuwends, er was te weinig te doen. Tuinbouwtentoonstellingen zijn sowieso niet meer van deze tijd. Het was niet gewaagd, te weinig creativiteit, niet innovatief en veel te weinig lef in de algehele opzet. Er werd niet buiten kaders gedacht, het was gewoonweg niet pakkend.
  woensdag 29 juni 2022 @ 22:51:17 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205185471
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:48 schreef Raw85 het volgende:
Ik kop nog liever een pallet stoeptegels dan dat ik naar Floriade zou gaan. En als het in Almere is ook wel twee van zulke pallets
Het is echt zo erg niet hoor.
pi_205188000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is echt zo erg niet hoor.
Ik ben nu 2x keer geweest (we hebben een pas) en heb nog steeds niet alles gezien. :o
Tails tell tales
pi_205188023
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2022 22:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Er is nu eenmaal een verschil tussen een oordeel over hoe de Almeerse bestuurders dit aangepakt hebben en het oordeel over de Floriade zelf.

De Floriade zelf is best prima. De PR is volstrekt waardeloos.
Dit!
Tails tell tales
pi_205227775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 10:38 schreef Forbry het volgende:

[..]
Dit!
Ja als je een pas hebt moet je jezelf motiveren mentaal om alles van de positieve kant te bekijken want anders zou je de hele tijd met tegenzin heen gaan.
pi_205230906
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 20:40 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Ja als je een pas hebt moet je jezelf motiveren mentaal om alles van de positieve kant te bekijken want anders zou je de hele tijd met tegenzin heen gaan.
Wat een onzin.... :')
Ik heb mij er tot nu toe gewoon prima vermaakt. Als mensen dat niet willen geloven, is dat hun probleem. En nou ja, ook het probleem van de Floriade... :') Maar ik zou er in ieder geval gewoon eerlijk over zijn hoor, ook tegenover mijzelf.
Tails tell tales
pi_205691391
Wat was en is de Floriade toch een groot succes geworden.
pi_205691490
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:29 schreef hoedenderand het volgende:
Wat was en is de Floriade toch een groot succes geworden.
Verder weet je niets te vertellen?
pi_205695891
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2022 23:48 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Verder weet je niets te vertellen?
Ik mijmer nog even een momentje na over al die mooie herinneringen aan de Floriade, laat mij nog even nagenieten.
  maandag 22 augustus 2022 @ 19:33:46 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205715025
De Floriade is vooral een marketingramp
pi_205808570
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2022 07:08 schreef Forbry het volgende:

[..]
Wat een onzin.... :')
Ik heb mij er tot nu toe gewoon prima vermaakt. Als mensen dat niet willen geloven, is dat hun probleem. En nou ja, ook het probleem van de Floriade... :') Maar ik zou er in ieder geval gewoon eerlijk over zijn hoor, ook tegenover mijzelf.
Hoe kun je er eerlijk over zijn als je je niet bewust bent van je eigen blinde vlekken?
pi_205808571
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2022 19:33 schreef Hexagon het volgende:
De Floriade is vooral een marketingramp
Er is gewoon geen fuck te doen daar, de marketing is nog hun allersterkste punt in het geheel.
  donderdag 1 september 2022 @ 07:54:15 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205808851
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 01:55 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Er is gewoon geen fuck te doen daar, de marketing is nog hun allersterkste punt in het geheel.
Vreemd, want een dag was niet genoeg voor me om alles te zien.

Maar misschien is het gewoon jou ding niet. Je kan ook gewoon naar de Efteling.
pi_205816046
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 07:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Vreemd, want een dag was niet genoeg voor me om alles te zien.

Maar misschien is het gewoon jou ding niet. Je kan ook gewoon naar de Efteling.
Dat je niet alles in 1 dag kan zien wil niet zeggen dat het kwaliteit is. Het ondergrondse riool netwerk van Amsterdam kun je ook niet in 1 dag bewonderen, wil niet zeggen dat het zo fantastisch daar is. Efteling is inderdaad meer entertainment.
  donderdag 1 september 2022 @ 22:37:16 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205816053
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:36 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Dat je niet alles in 1 dag kan zien wil niet zeggen dat het kwaliteit is. Het ondergrondse riool netwerk van Amsterdam kun je ook niet in 1 dag bewonderen, wil niet zeggen dat het zo fantastisch daar is. Efteling is inderdaad meer entertainment.
Jij zegt dat er niets te doen is. Dat is simpelweg onwaar. Je moet alleen het onderwerp interessant vinden. Dat vind je duidelijk niet.
pi_205816061
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij zegt dat er niets te doen is. Dat is simpelweg onwaar. Je moet alleen het onderwerp interessant vinden. Dat vind je duidelijk niet.
Ik houd van kwaliteit en een hoge standaard, de Floriade is meer voor tokkies die net hun energietoeslag hebben ontvangen.
  donderdag 1 september 2022 @ 22:39:31 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205816072
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:38 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Ik houd van kwaliteit en een hoge standaard, de Floriade is meer voor tokkies die net hun energietoeslag hebben ontvangen.
Dan was het er wel drukker geweest.

De Floriade is er voor mensen die voedsel en planten techniek wel interessant vinden.
pi_205816097
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dan was het er wel drukker geweest.

De Floriade is er voor mensen die voedsel en planten techniek wel interessant vinden.
Als er nu ook iets nieuws te zien was wel, na mijn topic op FOK die het management van de Floriade ook heeft gelezen kwam er eindelijk iets over hennep maar dan nog heel voorzichtig en gereformeerd geėtaleerd. Floriade is nooit wat geweest is niks geworden en zal ook nooit wat worden, behalve de vele miljoenen verlies heeft het geen verschil gemaakt.
  donderdag 1 september 2022 @ 22:47:32 #68
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205816139
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:42 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Als er nu ook iets nieuws te zien was wel, na mijn topic op FOK die het management van de Floriade ook heeft gelezen kwam er eindelijk iets over hennep maar dan nog heel voorzichtig en gereformeerd geėtaleerd. Floriade is nooit wat geweest is niks geworden en zal ook nooit wat worden, behalve de vele miljoenen verlies heeft het geen verschil gemaakt.
Gezien ik zelden in die wereld kom was er genoeg nieuws voor me.

En ondanks alle ellende voor Almere heb ik er wel een leuke dag aan gehad en vond ik het de entree wel waard. Dat de marketing verder een drama is en een expo sowieso wat oubollig doet weinig aan mijn beleving af.
pi_205816179
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Gezien ik zelden in die wereld kom was er genoeg nieuws voor me.

En ondanks alle ellende voor Almere heb ik er wel een leuke dag aan gehad en vond ik het de entree wel waard. Dat de marketing verder een drama is en een expo sowieso wat oubollig doet weinig aan mijn beleving af.
Ik kan je wel van die positieve beleving afhelpen, laten we uitgebreid discussiėren over die subjectieve bevooroordeelde waarneming en de foutieve positieve misplaatste beleving die je als waarheid bent gaan beschouwen.
pi_205816212
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:50 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Ik kan je wel van die positieve beleving afhelpen, laten we uitgebreid discussiėren over die subjectieve bevooroordeelde waarneming en de foutieve positieve misplaatste beleving die je als waarheid bent gaan beschouwen.
Heb je er ooit gewerkt en ben je ontslagen ofzo?
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 1 september 2022 @ 22:52:54 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205816222
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:50 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Wat is er precies de noodzaak van dat ik mijn dagje naar de Floriade 2022 met terugwerkende kracht een kutdag ga vinden? :')
pi_205816268
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Wat is er precies de noodzaak van dat ik mijn dagje naar de Floriade 2022 met terugwerkende kracht een kutdag ga vinden? :')
Een stukje waarheidsvinding en bewustwording. Sommige mensen geloven dat achter het coronavirus een groot complot zit, als ik hun gedachte kan bijschaven dat dat niet de werkelijkheid is dan heb ik een goede daad verricht.
pi_205816278
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:52 schreef marsan het volgende:

[..]
Heb je er ooit gewerkt en ben je ontslagen ofzo?
Ik heb nog nooit in mijn leven gewerkt, daarom heb ik ook alle tijd om dergelijke topics aan te maken.
  donderdag 1 september 2022 @ 23:03:16 #74
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205816339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 22:56 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
Een stukje waarheidsvinding en bewustwording. Sommige mensen geloven dat achter het coronavirus een groot complot zit, als ik hun gedachte kan bijschaven dat dat niet de werkelijkheid is dan heb ik een goede daad verricht.
Je kan beter wat nuttigs gaan doen.
pi_205816349
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 23:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je kan beter wat nuttigs gaan doen.
zoals?
  donderdag 1 september 2022 @ 23:04:27 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205816354
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 23:03 schreef hoedenderand het volgende:

[..]
zoals?
Naar iets leuks gaan en daar een topic over openen.
pi_205816363
quote:
0s.gif Op donderdag 1 september 2022 23:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Naar iets leuks gaan en daar een topic over openen.
ik heb een museum jaarkaart kan ik daar wat mee?
pi_205818890
quote:

Naar Almere gaan voor 'groen' :')!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')