abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 mei 2022 @ 21:38:46 #126
163650 Greys
pi_204629802
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:16 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
De categorie dress had van mij niet gehoeven. Wat een onzin om Zwitserland bv zo laag daar te scoren. Zwart leren jas en zwarte broek past prima bij lied en staging. Het is een vrij forse jongen en dit flatteert hem.

Ik bedoel... Moldavië haast dubbele punten van Zwitserland voor outfit? Met z'n korte broek met wielrenbroek eronder met rode sokken? :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 4 mei 2022 @ 21:47:09 #127
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_204629880
Ik snap gewoon niet waarom ze voor de huidige setup van het podium hebben gekozen voor alle acts. Het oogt gewoon heel plat. Als je ziet wat de bogen allemaal kunnen was een iets dynamischere setup toch veel mooier geweest. Dat zou op tv echt wel beter uit komen, meer diepte geven, meer mogelijkheden wat betreft LED, bewegen over het podium/tussen de bogen... (Ik hoop dat ik dit nog los ga laten voor volgende week) :')

pi_204629949
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:38 schreef Greys het volgende:

[..]
De categorie dress had van mij niet gehoeven. Wat een onzin om Zwitserland bv zo laag daar te scoren. Zwart leren jas en zwarte broek past prima bij lied en staging. Het is een vrij forse jongen en dit flatteert hem.

Ik bedoel... Moldavië haast dubbele punten van Zwitserland voor outfit? Met z'n korte broek met wielrenbroek eronder met rode sokken? :')
Inderdaad, is in de NL Songfestival app ook zo raar. Misschien een categorie voor het liedje zelf ?
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 mei 2022 @ 22:04:01 #129
163650 Greys
pi_204630090
quote:
13s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:47 schreef lashatumbai het volgende:
Ik snap gewoon niet waarom ze voor de huidige setup van het podium hebben gekozen voor alle acts. Het oogt gewoon heel plat. Als je ziet wat de bogen allemaal kunnen was een iets dynamischere setup toch veel mooier geweest. Dat zou op tv echt wel beter uit komen, meer diepte geven, meer mogelijkheden wat betreft LED, bewegen over het podium/tussen de bogen... (Ik hoop dat ik dit nog los ga laten voor volgende week) :')

[ afbeelding ]
Het is superjammer dat ze daar zo laat achter zijn gekomen dat het gewoon echt niet werkt qua beweging maar zelfs als ze die poten met de hand in de spinnenstand zouden kunnen duwen dan zouden die bij veel acts juist weer enorm in de weg staan. Zeker bij de acts met meerdere personen op het podium. En dat zijn er best wat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204630142
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:25 schreef TDHS het volgende:
Hier een ‘may qualify’:

https://eurovisionworld.c(...)-1-second-rehearsals
Ik zie daar zekere qualifiers staan waar ik toch sterk mijn twijfels bij heb :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:30:47 #131
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204630503
quote:
13s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:47 schreef lashatumbai het volgende:

[ afbeelding ]
1979, maar dan met moderne verlichting.
2025-jaarlijst
pi_204630601
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 21:25 schreef TDHS het volgende:
Hier een ‘may qualify’:

https://eurovisionworld.c(...)-1-second-rehearsals
Heb toch het idee dat veel van deze “fan”voorspellingen zich vooral focussen op de staging en het nummer haast geen rol meer speelt. Zie Blanche bijvoorbeeld, die door veel al werd afgeschreven voor kwalificatie maar uiteindelijk 5e (!) werd.
pi_204630791
Waar gaan we meer punten scoren? Jury of publiek?
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:46:27 #134
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_204630797
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:30 schreef Eightyone het volgende:

[..]
1979, maar dan met moderne verlichting.
Mocht het podium bewegen tussen de acts dan was het een goede vergelijking. Maar helaas konden ze dat alleen in '79 voor mekaar krijgen :')
  woensdag 4 mei 2022 @ 22:46:42 #135
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_204630806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:46 schreef Thrts het volgende:
jury is mijn voorgevoel, maar bijvoorbeeld bij de eurojury was het heel anders. Was ze bij de fans veel populairder dan bij de jury. En ze is ook heel populair op scoreboard en met ogae... de vraag is of ze ook de gewone kijker gaat raken door heel europa
pi_204631114
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 22:46 schreef Thrts het volgende:
Publiek, het is niet in het Engels en meer geschikt voor jonge mensen.

Al hou ik een kleine slag om de arm als de act wat tegenvalt. Maar dan gaat de eindpositie sowieso tegenvallen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_204631164
Ik heb het idee dat de act toch wel wat tegenvalt? De reacties zijn niet overweldigend toch?
  Vis een optie? woensdag 4 mei 2022 @ 23:10:16 #138
70532 loveli
N
pi_204631227
quote:
6s.gif Op woensdag 4 mei 2022 23:04 schreef Thrts het volgende:
Ik heb het idee dat de act toch wel wat tegenvalt? De reacties zijn niet overweldigend toch?
Je mist toch geen vuurspuwende halfnaakte mannen die op trommels slaan?

Ik ben niet direct fan van S10 of het lied, maar ze komt wat mij betreft prima tot haar recht zonder heel veel act.
crap in = crap out
pi_204631253
quote:
De meeste mensen die het complete optreden hebben gezien zijn erg positief. De mensen die alleen het 30 seconden filmpje hebben gezien behoorlijk negatief.

Nou is de pers vaak gewoon onverbiddelijk als het tegenvalt (zelfs soms als het meevalt) en dat waren ze niet, dus ik ga er gewoon nog vanuit dat het mooi is :P
pi_204631374
twitter
pi_204631427
quote:
Het is een beetje all over the place, qua reviews. Ze piekt in elk geval niet te vroeg, laten we het daar maar op houden ;)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 mei 2022 @ 23:42:59 #142
163650 Greys
pi_204631702
quote:
1s.gif Op woensdag 4 mei 2022 23:11 schreef Em31 het volgende:

[..]
De meeste mensen die het complete optreden hebben gezien zijn erg positief. De mensen die alleen het 30 seconden filmpje hebben gezien behoorlijk negatief.

Nou is de pers vaak gewoon onverbiddelijk als het tegenvalt (zelfs soms als het meevalt) en dat waren ze niet, dus ik ga er gewoon nog vanuit dat het mooi is :P
Ja dit valt me ook op. Pers die het hele nummer zagen vinden het bijna allemaal heel mooi. En dat clipje van 30 seconden vind ik ook los best 'weinig' sprekend.

Valt me trouwens mee, de reacties daaronder op YouTube. Ook veel wel heel positieve. Maar waarschijnlijk scroll ik gewoon niet ver genoeg door. :+ (En dat hou ik zo.)

Ben zelf vooral benieuwd hoe ze het maandagavond vocaal gaat doen, qua zenuwen als het voor punten gaat. Denk dat het wel goed blijft gaan maar bij de eerste run vandaag gaf ze ook wel aan 'daar zaten wat zenuwen op'. Al hoorde je daar alsnog heel weinig van. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204631767
Het 'probleem' met het clipje is dat het volgens mij gewoon niet representatief is voor de rest van het optreden en daarom een verkeerd beeld geeft. Een aantal klachten die ik vaak zie zijn dat het optreden te licht lijkt, dat er niet genoeg sfeer is en dat het lijkt alsof er helmaal geen staging is. Als je naar de omschrijvingen van het hele optreden kijkt dan zegt iedereen juist dat het lekker donker en sfeervol is en dat er veel interessants gedaan wordt met het licht en het camerawerk.

Ook omdat je niet het contrast hebt tussen het donkere en intieme van het begin/einde met de belichting in het refrein valt de impact van het lichtere stuk gewoon weg. Daarbij is er een lamp kapot en zit er een rare camera glitch in, dus echt lekker uit de verf komt het niet.

Volgens mij hadden ze er beter aan gedaan om de eerste 30 seconden van het optreden als clipje uit te brengen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 4 mei 2022 @ 23:58:23 #144
163650 Greys
pi_204631786
quote:
0s.gif Op woensdag 4 mei 2022 23:54 schreef Funhouse het volgende:
Het 'probleem' met het clipje is dat het volgens mij gewoon niet representatief is voor de rest van het optreden en daarom een verkeerd beeld geeft. Een aantal klachten die ik vaak zie zijn dat het optreden te licht lijkt, dat er niet genoeg sfeer is en dat het lijkt alsof er helmaal geen staging is. Als je naar de omschrijvingen van het hele optreden kijkt dan zegt iedereen juist dat het lekker donker en sfeervol is en dat er veel interessants gedaan wordt met het licht en het camerawerk.

Ook omdat je niet het contrast hebt tussen het donkere en intieme van het begin/einde met de belichting in het refrein valt de impact van het lichtere stuk gewoon weg. Daarbij is er een lamp kapot en zit er een rare camera glitch in, dus echt lekker uit de verf komt het niet.

Volgens mij hadden ze er beter aan gedaan om de eerste 30 seconden van het optreden als clipje uit te brengen.
Eigenlijk zou iedereen deze review even moeten lezen. Dit zegt het precies zoals het is. Deze persoon snapte 'de hype' van dit lied niet, zag het vandaag live en in z'n geheel en zei toen dit:

quote:
The Netherlands, *now* I understand it.
Perhaps I needed to see S10 sing this live because at the start of this whole thing I really, REALLY didn’t understand the hype about this song.

I do now, though. I have, through the medium of a dark stage and a backlit performance, seen the light… as it were. This is beautifully shot from the start, something which some of the other songs today have not been. S10 literally stands and sings the song at me and it is strangely engaging.

It drew me in from the first second I saw it live and I could not take my eyes and ears off the song. According to the cuepilot camera directing thingummy in the first 2:30 there are only 25 camera shots and the lack of cutting away really helps you to focus the mind on what S10 is singing but it doesn’t matter that its in Dutch, in the same way that Barbara Pravi was in French last year. It has a *something* – call it television magic if you will, but the trick of keeping her in the forefront of the shot at all times is a powerful televisual story that will make people have a connection with her and that is vitally important.

The road to Damascus definitely went through Hilversum for me.
Oneurope.co.uk

Fred_B in ESF / [2022] Rehearsals #7 waar we eindelijk hoofdjes hebben
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204631859
Ook opvallend en goed dat niemand hele 3 minuten heeft gelekt vd pers. Kan me zo voorstellen dat een shownieuws, boulevard of zelfs een juice kanaal graag die volledige 3 minuten zou willen hebben. Of hebben ze die beelden/repetitie ook al gezien?
pi_204631900
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 00:13 schreef drxanax het volgende:
Ook opvallend en goed dat niemand hele 3 minuten heeft gelekt vd pers. Kan me zo voorstellen dat een shownieuws, boulevard of zelfs een juice kanaal graag die volledige 3 minuten zou willen hebben. Of hebben ze die beelden/repetitie ook al gezien?
Valt me sowieso al op dat juicekanelen helemaal niet bezig zijn met het songfestival, gelukkig maar!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 5 mei 2022 @ 00:32:49 #147
163650 Greys
pi_204631932
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 00:13 schreef drxanax het volgende:
Er staat door je beeld (in perscentrum Turijn en online press center) in héél grote letters dwars over het hele scherm PROHIBITED TO FILM SCREEN. Dus als iemand die beelden filmt en ze zien wie het uitzendt (en achterhalen dan al snel wie het filmde) kan je je accreditatie de rest van je leven vergeten denk ik. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_204632519

Jeremie :D O+
  ESF Reporter donderdag 5 mei 2022 @ 08:06:17 #149
87554 Cee
Welluk?
pi_204632614
:D O+
  donderdag 5 mei 2022 @ 08:55:49 #150
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_204632823
:D O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')