abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204592013
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:25 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Niemand haat Rob van Wijk. Volgens mij tonen we glashelder aan dat zijn mening slechts een mening is en niet meer. Niet een heel bijzondere mening en een mening waar vrij eenvoudig gaten in geschoten kunnen worden. In mijn beleving is dat het idee van een discussie forum toch?
De beste man heeft 25 jaar ervaring op geopolitiek militair gebied maar ik ben ook wel erg benieuwd naar de mening van Ans uit Emmen.
Laat maar waaien
pi_204592019
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Die haat op Rob de Wijk slaat nergens op. :')

Nou dan ben je het niet eens, sowhat. Altijd die man neerhalen. :')
Ja echt. Ik mag hem juist heel erg, volg hem ook goed. Hoe dan ook, z'n podcast is de best bekekene mbt dit conflict.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_204592058
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:28 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ja echt. Ik mag hem juist heel erg, volg hem ook goed. Hoe dan ook, z'n podcast is de best bekekene mbt dit conflict.
Binnen Nederland misschien, behalve voor de publieke opinie hier verder compleet irrelevant
pi_204592110
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:30 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Binnen Nederland misschien, behalve voor de publieke opinie hier verder compleet irrelevant
Neuh, die man heeft veel internationale relaties mbt veiligheid, defensie en internationale betrekkingen. Hij werkt niet voor niets ook voor het HCSS. Wat denk je dat hij is? Gewoon iemand die voor de hobby dit doet?
pi_204592124
Maar het dagelijkse RoB dE WiJK KuT LaFAarD MEHEHEHEHEH begint saai te worden.
pi_204592134
twitter
pi_204592140
Is ook een beetje de kanker van deze tijd, iedereen denkt dat zijn mening telt of belangrijk is, zelfs werkelozen, medewerkers van een financiële afdeling, antiquairs en rijders van een Tesla zijn tegenwoordig expert met een hele belangrijke mening aangaande geopolitieke spanningen en Europese oorlogen en weten alles van de beweegredenen van het Kremlin, gewoon je kop houden en luisteren en leren van mensen wiens professie het is koekwaus.
Laat maar waaien
pi_204592143
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De beste man heeft 25 jaar ervaring op geopolitiek militair gebied maar ik ben ook wel erg benieuwd naar de mening van Ans uit Emmen.
Hij heeft zelfs meegeholpen met de NAVO opbouwen.
pi_204592153
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:36 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hij heeft zelfs meegeholpen met de NAVO opbouwen.
Niet gaan overdrijven.
pi_204592169
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet gaan overdrijven.
Ik geloof niet dat hij de boel zo voorliegt maar goed. Daar had hij het een keer over op z'n podcast.
pi_204592214
twitter
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:43:05 #37
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204592222
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:27 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Tja wellicht heeft hij gelijk zoals ik al zei. Misschien heeft 1 van die tientallen andere deskundigen met evenveel ervaring maar een geheel andere mening gelijk?

- Lloyd Austin, voormalig 4 ster generaal bijvoorbeeld?
- de denktank CSIS wellicht?
- Graham Allison van de Harvard-universiteit wellicht?

We weten het gewoon niet, maar er is geen enkele reden Rob van Wijk serieuzer te nemen dan andere deskundigen die volledig afwijken van zijn lijn.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 21:43:14 #38
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204592225
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:26 schreef Discombobulate het volgende:
https://www.theguardian.c(...)-push-protracted-war

Dvornikov is al verleden tijd, nu moet de hoogste Russische generaal (Valery Gerasimov) de operatie leiden.
De Speciale Militaire Operatie moet wel geheel volgens plan verlopen, of zelfs nog beter dan dat, wanneer ze iemand van zijn kaliber naar het front sturen. _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204592229
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:38 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat hij de boel zo voorliegt maar goed. Daar had hij het een keer over op z'n podcast.
Dan liegt hij of jij hebt niet goed begrepen wat er gezegd werd. Hij heeft nooit voor de NAVO gewerkt en de enige relevantie in zijn carriere vwb de NAVO is dat zijn proefschrift over de NAVO ging, het verleden van de NAVO en hoe ze tot de huidige flexibele respons doctrine zijn gekomen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2022 21:45:33 ]
pi_204592251
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Neuh, die man heeft veel internationale relaties mbt veiligheid, defensie en internationale betrekkingen. Hij werkt niet voor niets ook voor het HCSS. Wat denk je dat hij is? Gewoon iemand die voor de hobby dit doet?
Geen idee wat hij allemaal vindt en wie hij spreekt, maar ik denk niet dat zijn ideeën het internationale publieke debat over deze oorlog wezenlijk beïnvloedt.

De voornaamste, persoonlijke reden dat ik niet naar die podcast luister, is de aanwezigheid van de bewezen oelewapper-in-oorlogstijd Arend Jan Boekestijn. Elk gesprek over deze kwestie waar hij bij betrokken is, beschouw ik als ruis.
pi_204592286
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Die haat op Rob de Wijk slaat nergens op. :')

Nou dan ben je het niet eens, sowhat. Altijd die man neerhalen. :')
Doet ie zelf ook altijd.
Actie = reactie.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:48:37 #42
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204592289
twitter
Scorched earth
pi_204592321
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan liegt hij of jij hebt niet goed begrepen wat er gezegd werd. Hij heeft nooit voor de NAVO gewerkt en de enige relevantie in zijn carriere vwb de NAVO is dat zijn proefschrift over de NAVO ging, het verleden van de NAVO en hoe ze tot de huidige flexibele respons doctrine zijn gekomen.
Nou als jij het zo snel weet wat ik bedoel, stuur maar even linkje. Ik heb niet over z'n proefschrift. Ik meende dat ie iets zei van "ik heb aan de basis gestaan 25 jaar geleden van de organisatie NAVO blabla"
pi_204592333
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:35 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Wie moet er nou gedenazificeerd worden?
zie email 27 oktober
pi_204592385
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Geen idee wat hij allemaal vindt en wie hij spreekt, maar ik denk niet dat zijn ideeën het internationale publieke debat over deze oorlog wezenlijk beïnvloedt.

Het is gewoon iemand die het vanuit een bepaald perspectief kijkt. Met hem zijn er honderden anderen in het publieke debat die ongeveer hetzelfde denken. Lees eens The Guardian of The Times. Je doet net alsof hij de vuilnisman is die dit even als hobby doet.

Maar het is wel klaar nu. Dat gekanker steeds.
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:55:36 #46
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204592391
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:34 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nee, hij doet dit niet voor de hobby. Maar het is geen exact beroep wat hij uitoefent. Hij staat er met een bepaald idee in, hij leest de wereld met een bepaalde blik. Zijn ideeën zijn gevormd over de vele jaren en daarin zit blijkbaar een bepaalde hang naar appeasement en conflictvermijdend gedrag. Dat is prima, maar het is maar 1 invalshoek - een andere expert met een andere voorkeur zal de zaken anders uitleggen en de opties anders taxeren.

Vergeet ook niet dat over de staat van het Russische leger en de economie, maar weinig harde cijfers bekend zijn. Heel veel strategische bespiegelingen en vooruitzichten van de afgelopen 20-30 jaar zijn gebaseerd op het betere giswerk. Nu de werkelijkheid die inschattingen op sommige fronten inhaalt, moeten eerder gemaakte analyses ook worden bijgesteld - en dat is nou iets waar Rob de Wijk niet erg mee bezig lijkt. Zijn uitspraken ademen een gebrek aan wendbaarheid om de actuele situatie te verweven met de risico's en effecten op middellange termijn.
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:56:23 #47
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204592401
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:50 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Nou als jij het zo snel weet wat ik bedoel, stuur maar even linkje. Ik heb niet over z'n proefschrift. Ik meende dat ie iets zei van "ik heb aan de basis gestaan 25 jaar geleden van de organisatie NAVO blabla"
De NAVO is toch meer dan 70 jaar oud?
pi_204592424
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:55 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, hij doet dit niet voor de hobby. Maar het is geen exact beroep wat hij uitoefent. Hij staat er met een bepaald idee in, hij leest de wereld met een bepaalde blik. Zijn ideeën zijn gevormd over de vele jaren en daarin zit blijkbaar een bepaalde hang naar appeasement en conflictvermijdend gedrag. Dat is prima, maar het is maar 1 invalshoek - een andere expert met een andere voorkeur zal de zaken anders uitleggen en de opties anders taxeren.

Vergeet ook niet dat over de staat van het Russische leger en de economie, maar weinig harde cijfers bekend zijn. Heel veel strategische bespiegelingen en vooruitzichten van de afgelopen 20-30 jaar zijn gebaseerd op het betere giswerk. Nu de werkelijkheid die inschattingen op sommige fronten inhaalt, moeten eerder gemaakte analyses ook worden bijgesteld - en dat is nou iets waar Rob de Wijk niet erg mee bezig lijkt. Zijn uitspraken ademen een gebrek aan wendbaarheid om de actuele situatie te verweven met de risico's en effecten op middellange termijn.
Als jij dat vindt, hartstikke mooi voor je. ^O^
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:58:41 #49
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204592444
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:57 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Als jij dat vindt, hartstikke mooi voor je. ^O^
Zeg dan niks. :')
  zaterdag 30 april 2022 @ 21:59:29 #50
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204592448
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:01 schreef UitStraling het volgende:
het zijn zelf ook naar spruitjes ruikende strontzakken die geen kut om democratie geven,
Tuurlijk, maar zijn wel onze naar spruitjes ruikende strontzakken die geen k om democratie geven :)

En niemand is hier bezig met vaandels maken, dus wat heraldiek hier mee te maken heeft ontgaat me ff.
Scorched earth
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')