Nee dat ben ik met je eens. Ik vond eigenlijk niemand slecht aan onze kant, zeker de eerste helft niet. Dat was bij vlagen erg goed. Marciano wellicht? Al vond ik die eerste goal van Marseille echt geweldig ingeschoten en de tweede vind ik hem ook niet echt aan te rekenen eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:50 schreef hhh38 het volgende: [..] Zo voelt het wel na die reactie. Maar even serieus dan: Geertruida was toch totaal niet de slechtste speler aan onze kant?
Eerst morgen maar die streekderby bekijken. Vrees ervoor dat Twente weer gewoon gaat winnen, maar denk dat wij met hangen en wurgen er ook doorheen gaan komen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:03 schreef fetX het volgende:
Maar goed, op naar zondag. Zou wel echt lekker zijn als je deze wint, want dan hoef je daarna nog maar 3 punten te pakken (tegen Twente) en dan ben je in principe 3e.
Gaat weer ouderwets hangen en wurgen worden denk ik tegen een Fortuna dat nog vol aan de bak moet.
Ik verwacht eigenlijk alleen puntverlies van Twente tegen ons. En na een loodzware pot volgende week verwacht ik niet 1,2,3 van PSV te winnen zoals normaal dus geen ruimte om spelers te sparen wat mij betreft (tenzij je daar op 0-3 komt voor rust bijv).quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:12 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Eerst morgen maar die streekderby bekijken. Vrees ervoor dat Twente weer gewoon gaat winnen, maar denk dat wij met hangen en wurgen er ook doorheen gaan komen.
Als we zo gaan redeneren dan kunnen we dit forum wel opdoeken. Met deze dooddoener kun je iedere discussie afkappen. Daarbij, maken trainers altijd de juiste beslissingen?quote:Op vrijdag 29 april 2022 14:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Slot staat elke dag met hem op de training, die zal het toch wel weten of hij goed genoeg is?
Dat snap ik ook niet. Al zou ik hem zondag wel in de basis zetten met Linssen en Til en Dessers rust geven.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:44 schreef aTypisch het volgende:
ik hoop ook dat bassett een goede speler wordt voor feyenoord
maar snap niet waarom je boos zou zijn dat hij nog weinig heeft gespeeld
Zelfs als de mogelijkheid daar is krijgt hij geen kans en worden Linssen of Nelson op 10 gezet. In onder 21 speelt hij ook niet. Waarom is deze man vanuit de andere kant van de wereld hiernaartoe verscheept?quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:44 schreef aTypisch het volgende:
ik hoop ook dat bassett een goede speler wordt voor feyenoord
maar snap niet waarom je boos zou zijn dat hij nog weinig heeft gespeeld
Inderdaad zeg. Wat een ongelooflijke bazenplaat is ditquote:Op vrijdag 29 april 2022 14:28 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ik vind deze zonder die blauwtint overigens nog veel toffer
[ afbeelding ]
Twente gaat nog wel choken tegen Fortuna of Groningen. Denk dat Twente al de handjes dicht mag knijpen als ze de vierde plek houden, hoop dat we al bij Go Ahead de derde plek gaan veiligstellen (en dat Feyenoord-Twente gelijk gaat worden). Het is in principe al te gek voor woorden dat je met 64 uit 30 nog moet vrezen voor dit Twente die zelden vanzelfsprekend winnen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:18 schreef fetX het volgende:
Ik verwacht eigenlijk alleen puntverlies van Twente tegen ons. En na een loodzware pot volgende week verwacht ik niet 1,2,3 van PSV te winnen zoals normaal dus geen ruimte om spelers te sparen wat mij betreft (tenzij je daar op 0-3 komt voor rust bijv).
for teh lulzquote:Op vrijdag 29 april 2022 15:51 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Zelfs als de mogelijkheid daar is krijgt hij geen kans en worden Linssen of Nelson op 10 gezet. In onder 21 speelt hij ook niet. Waarom is deze man vanuit de andere kant van de wereld hiernaartoe verscheept?
Ik ga daar allemaal niet vanuit. Het is verre vanzelfsprekend dat wij de puntjes binnenhalen met dit relatief lastige en drukke programma.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Twente gaat nog wel choken tegen Fortuna of Groningen. Denk dat Twente al de handjes dicht mag knijpen als ze de vierde plek houden, hoop dat we al bij Go Ahead de derde plek gaan veiligstellen (en dat Feyenoord-Twente gelijk gaat worden). Het is in principe al te gek voor woorden dat je met 64 uit 30 nog moet vrezen voor dit Twente die zelden vanzelfsprekend winnen.
Fantastischquote:
Nee, maar het is ook verre van vanzelfsprekend dat Twente blijft winnen met een selectie die evenveel waard is als n Sinisterra.quote:Op vrijdag 29 april 2022 15:57 schreef fetX het volgende:
[..]
Ik ga daar allemaal niet vanuit. Het is verre vanzelfsprekend dat wij de puntjes binnenhalen met dit relatief lastige en drukke programma.
dat heeft ook wel watquote:Op vrijdag 29 april 2022 16:22 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Fantastisch
Als Dessers na dit seizoen vertrekt krijgt ie een soort mythische Guidetti achtige status denk ik
Beetje QQ over die 2 ton aan vuurwerkboetes.quote:Het totaalbedrag aan prijzengeld tot dusver deze campagne: 9,82 miljoen euro.
Dit is wel mooi, respect dat ie dit tijdens de wedstrijd al zag en daar zijn cijfer op baseerde. Dit is ook het verschil tussen pure statistiekfappers en datanerds die wel gewoon naar de wedstrijd kijken @PietjePuk2000quote:
Ik val onder de categorie datanerds die wel naar de wedstrijd kijken?quote:Op vrijdag 29 april 2022 16:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is wel mooi, respect dat ie dit tijdens de wedstrijd al zag en daar zijn cijfer op baseerde. Dit is ook het verschil tussen pure statistiekfappers en datanerds die wel gewoon naar de wedstrijd kijken @:PietjePuk2000
Ik vind het eigenlijk een beetje flauwe punten in het draadje, veel split-second beslissingen die erg logisch waren. Bijv met het ‘wilde instappen’ is de bal net te scherp, maar lukt zijn actie heeft ie de bal en kan Feyenoord met veel ruimte naar voren terwijl Dieng uiteindelijk nauwelijks ruimte kreeg daar aan de zijkant, het is vooral de opstelling van Marciano waardoor hij nog kan schieten (en dat doet hij voortreffelijk).quote:Op vrijdag 29 april 2022 16:29 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dit is wel mooi, respect dat ie dit tijdens de wedstrijd al zag en daar zijn cijfer op baseerde. Dit is ook het verschil tussen pure statistiekfappers en datanerds die wel gewoon naar de wedstrijd kijken @:PietjePuk2000
Dat is inderdaad het risico dat verdedigers onder Slot moeten nemen, maar als dat te vaak fout gaat is de opbrengst dus kleiner dan het negatieve effect. Pieter legt bloot dat dit dus best vaak fout ging afgelopen wedstrijd en de gevolgen erger konden zijn als Marseille met scherp schoot of Marciano/Malacia niet een aantal keer corrigeerden.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:08 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk een beetje flauwe punten in het draadje, veel split-second beslissingen die erg logisch waren. Bijv met het ‘wilde instappen’ is de bal net te scherp, maar lukt zijn actie heeft ie de bal en kan Feyenoord met veel ruimte naar voren terwijl Dieng uiteindelijk nauwelijks ruimte kreeg daar aan de zijkant, het is vooral de opstelling van Marciano waardoor hij nog kan schieten (en dat doet hij voortreffelijk).
Ik waardeer de analyses van Pieter Blacked meer dan de gemiddelde conservatieve journalist maar ik vind dit geen fouten waar je Senesi op moet afrekenen, zijn gewoon ruimtes die je altijd weggeeft wil je actief druk zetten tegen een tegenstander van zo’n niveau. Het levert vaker belangrijke balwinst op.
Pieter geeft zelf nog aan dat het lijstje ‘foutjes’ kleiner is dan sterke momenten dus het is niet zo dat de opbrengt kleiner zou zijn, dat argument vervalt dus en in dat geval vind ik het dan ook flauw om hem op die kleine punten zo zwaar af te rekenen. Senesi staat bekend om zijn riskante verdedigende spel omdat hij snel de voetballende oplossing zoekt en zolang dat vaker goed gaat dan fout en hij geen onlogische keuzes maakt moet je hem niet teveel afrekenen op de kleine ruimtes die hij weleens weggeeft. Das onvermijdelijk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 17:25 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het risico dat verdedigers onder Slot moeten nemen, maar als dat te vaak fout gaat is de opbrengst dus kleiner dan het negatieve effect. Pieter legt bloot dat dit dus best vaak fout ging afgelopen wedstrijd en de gevolgen erger konden zijn als Marseille met scherp schoot of Marciano/Malacia niet een aantal keer corrigeerden.
Hij zegt ook dat ie delen van de wedstrijd wel 3x terugkijkt, dus om daar dan tegenin te gaan vanuit je ervaring in het stadion is te makkelijk imo.
Als verdediger moet die balans ook zwaar positief zijn om een goeie wedstrijd te spelen. Als de verhouding "goede onderschepping/inspeelpass naar voren" vs "fout waar een kans uit komt" 50/50 is heb je een groot probleem. Net als dat een aanvaller juist 80% van z'n acties kan laten mislukken en alsnog een goeie wedstrijd kan spelen.quote:Op vrijdag 29 april 2022 18:26 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Pieter geeft zelf nog aan dat het lijstje ‘foutjes’ kleiner is dan sterke momenten dus het is niet zo dat de opbrengt kleiner zou zijn, dat argument vervalt dus en in dat geval vind ik het dan ook flauw om hem op die kleine punten zo zwaar af te rekenen. Senesi staat bekend om zijn riskante verdedigende spel omdat hij snel de voetballende oplossing zoekt en zolang dat vaker goed gaat dan fout en hij geen onlogische keuzes maakt moet je hem niet teveel afrekenen op de kleine ruimtes die hij weleens weggeeft. Das onvermijdelijk.
‘Drie keer een bepaald moment terugkijken’ is ook geen enkele graadmeter dat zijn argument meer valide is vanuit een ‘stadionervaring’ die ik niet eens hier gebruik om mijn punt te maken, dat zou ook niet kunnen want ik zag gisteren erg slecht. Ik ga duidelijk op de specifieke momenten in en niet op wat ik in het stadion zag. Beetje flauw van je om te doen alsof ik mij daar nu op beroep alhoewel je het niet zo zal bedoelen.
Oneens. Ik ben het wel met je eens dat fouten bij verdedigers zwaarder tellen maar dit zijn geen fouten, gewoon kleine ruimtes die je weggeeft wegens de speelstijl die je nastreeft. Door die zelfde speelstijl geef je aan de andere kant de tegenstander nauwelijks tijd/ruimte om op te bouwen. Door niet mee te lopen of in te stappen waar mogelijk geef je per saldo meer ruimte weg en vind je ook minder mogelijkheden om te counteren. Als er grote kansen uitkomen is het anders, maar als je je niet kan toestaan dit soort momenten weg te geven ben je alleen maar achteruit wandelen en krijg je vaak toch de deksel op de neus. Vandaar dat het een beetje flauw is om dit soort momentjes dood te analyseren, het is echt mierenneuken.quote:Op vrijdag 29 april 2022 18:57 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als verdediger moet die balans ook zwaar positief zijn om een goeie wedstrijd te spelen. Als de verhouding "goede onderschepping/inspeelpass naar voren" vs "fout waar een kans uit komt" 50/50 is heb je een groot probleem. Net als dat een aanvaller juist 80% van z'n acties kan laten mislukken en alsnog een goeie wedstrijd kan spelen.
Sinigenot toch gewoon?quote:Op vrijdag 29 april 2022 19:35 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Leuke vraag voor de mensen hier. Wie is de meest scorende Feyenoordspeler (alle competities) in 1 seizoen sinds Jorgensen in 2016-2017?
0 strafschoppen.
Sporza.bequote:Aster Nzeyimana blikt terug op magische avond in De Kuip: "Dessers was dirigent van oorverdovend concert"
Het vuurwerk is ondertussen uitgedoofd, de bierbekertjes opgekuist. Maar bijna 24 uur na Feyenoord - Marseille, met Cyriel Dessers in de hoofdrol, geniet commentator Aster Nzeyimana nog steeds na: "Dessers en Feyenoord moeten elkaar trouw blijven - ik heb zelden zo'n geslaagd huwelijk gezien."
Je eerste keer vergeet je nooit meer.
En ook Aster Nzeyimana zal zich zijn allereerste bezoekje aan de Rotterdamse Kuip nog lang herinneren.
"Het was niet normaal", begint de commentator zijn relaas. "Een uur voor de wedstrijd weerklonken al loeiharde technoklassiekers door de boxen. Ik deed ook 25 minuten over de weg van de perszaal naar de commentaarspositie, waar de fans vlak achter me zaten. (lacht) Dan wil je geen Ajax-verleden hebben."
Net voor de aftrap barstte het feest helemaal los. "Ronduit indrukwekkend. Volgens een Nederlandse collega was het de zotste avond in jaren. Bij Marseille zijn ze wel wat gewoon, maar toch waren ze overdonderd. Dit hadden ze nog nooit meegemaakt. Je zag dat aan de spelers bij de Fransen, ze werden overrompeld."
Door "een perfecte symbiose tussen de speelstijl van Feyenoord en het publiek in De Kuip", volgens Nzeyimana. "De verdienste van trainer Slot. Nu vallen ze aan met de deur open - een voetbalvisie waar het publiek naar verlangde, want onder Advocaat was het allerminst zo."
Nzeyimana zag bovendien een landgenoot de spotlights opeisen. Cyriel Desseres trapte Feyenoord met twee goals naar de zege.
"Hij is d perfecte spits voor dit elftal", meent het sportanker. "Dessers zet constant druk, fungeert als een aanspeelpunt en duikt op de perfecte momenten de diepte in. Gisteren was hij de dirigent van een oorverdovend concert."
Alleen loopt de huurperiode van Dessers in Rotterdam straks af. En voor Feyenoord wordt het misschien moeilijk om de aankoopsom van 4 miljoen euro neer te tellen. Terug naar Genk dan maar?
"Feyenoord pokert heel hard", aldus Nzeyimana. "Maar hij moet er echt blijven, want ik heb zelden zo'n geslaagd huwelijk gezien. Weet je dat het nummer 3 in de fanshop van Feyenoord zelfs uitverkocht was donderdag? Allemaal door Cyriel (hij speelt met nummer 33, red.). Overal waren zijn shirts te zien. En naast "Geen woorden maar daden" weerklonk het vaakst het lied van Dessers."
Die reacties op Reddit lezen bij een Europese goal van Feyenoord is ook altijd leuk.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Sporza.be
Nadat de Franse kranten al vol stonden over de Kuipsfeer beginnen nu ook de Belgen. Prima reclame voor de club, en dat voor slechts een geringe boete
Link?quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die reacties op Reddit lezen bij een Europese goal van Feyenoord is ook altijd leuk.
Nog genoten van Payet?quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:10 schreef Caland het volgende:
[..]
Sporza.be
Nadat de Franse kranten al vol stonden over de Kuipsfeer beginnen nu ook de Belgen. Prima reclame voor de club, en dat voor slechts een geringe boete
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=sharequote:
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=sharequote:Wow this stadium has to have one of the greatest atmospheres in the world
quote:De Kuip looks absolutely mental
Sporza is inmiddels ook al met een fraaie video over Dessers gekomen. Leuke compilatie.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:44 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Die reacties op Reddit lezen bij een Europese goal van Feyenoord is ook altijd leuk.
Zou je Dessers trouwens niet meteen voor het dubbele door kunnen verkopen als je die 4 miljoen aftikt?
Altijd wel grappig om te lezen ja. Anderzijds moet ik ook wel gniffelen om reacties na zo’n wedstrijd dat ‘de sfeer toch wel wat tegen viel’.quote:Op vrijdag 29 april 2022 21:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
[..]
https://www.reddit.com/r/(...)app&utm_source=share
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |