https://www.volkskrant.nl/cs-b76d65dcquote:OPINIE
Het taalgedraai van Johan Derksen bevestigt zijn positie: buitenspel
Plaatste Johan Derksen met zijn ‘kaarsverhaal’ op tv zijn seksueel grensoverschrijdend gedrag in een historische context, of maakte het programma een cabaretvoorstelling ervan, met een vrouw als slachtoffer-op-herhaling?
Zowel de tafelgasten als het publiek vonden dit toch een wel heel vermakelijk verhaal waar hard om gelachen moest worden...quote:Op donderdag 28 april 2022 23:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nogmaals, dat snap ik. Maar ik vind niet dat het programma dus maar van de buis moet omdat ze daar enorm uit de bocht zijn gevlogen. Als ze wekelijks zo idioot doen, maar dit is eigenlijk de eerste keer dat er echt terecht ophef is. Alle andere keren waren vrij gezocht als je het mij vraagt.
?quote:Op donderdag 28 april 2022 23:59 schreef Za het volgende:
[..]
Omdat men Humberto van tv wilde louter omdat hij aangaf als kind problemen te hebben gehad met een specifiek fictief feest personage.
Dan vraag ik me af, immers willen velen Derksen op tv behouden, hoe deze groep zou reageren indien Humberto Tan zou vertellen een bewusteloze vrouw te hebben verkracht met een object en haar in deze bewusteloze staat te hebben achtergelaten zonder zich om haar te bekommeren, om er vervolgens smakelijk om te lachen met wat andere tafelheren.
Gewoon benieuwd naar. Zou hij dan ooit nog zonder bewaking de straat op kunnen?
Als ze doorgaan vindt jij Derksen nog steeds een lul. Het maakt dus weinig uit wat hij doet en daarom kiest hij in ieder geval voor zichzelf.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:56 schreef Johannes788 het volgende:
Meneer is het plezier kwijt vanwege een "één uitglijder" dus besluit meneer om te stoppen. Vervolgens besluit de anderen heren om solidair te zijn.
Dit is slachtoffer gedrag pur sang. Ze zijn daders, maar ze huilen nu krokodillen tranen. Wat een stel lafaards zijn dat! Wat een vertoon van zwakte.
Bah.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:02 schreef Salina het volgende:
Maar goed, ik ga weer naar het Oekraïnetopic. Daar gaat men een stuk gezelliger en respectvoller met elkaar om.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ok, dus je kent de aanleiding. Je kent het format van het programma. En dan zeg je:quote:Op donderdag 28 april 2022 23:53 schreef Poem_ het volgende:
Jawel, maar wat je daarmee precies wil zeggen is vooralsnog een raadsel.
quote:Op donderdag 28 april 2022 23:53 schreef Poem_ het volgende:
Daar gaat het niet eens meer om. Had Derksen dit in een heel andere context verteld, een interview of iets dergelijks waarin die zich kwetsbaar opstelde, zonder gebrul van tafelgasten en publiek dan was daar heel anders op gereageerd. Nu werd het praktisch een "kijk mij eens even tof geweest zijn vroeger", in plaats van een "ik ben vroeger iets verschrikkelijks begaan en heb hier van geleerd". Dat is waar mensen vooral problemen mee hebben.
Daaruit blijkt gewoon dat jij het programma (en vooral de dynamiek daarbinnen) niet kent of niet snapt.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:32 schreef Poem_ het volgende:
Of dat waar is of niet doet dan niet meer zo ter zake, de verkrachting is één ding, waarvan die zelf ook al aangeeft dat het hem een dagvaarding op de mat op zou kunnen leveren, maar dat in een voetbalkantine-achtig format verkondigen, om op te scheppen en de lachers op je hand te krijgen, dat is vooral waar het pijnpunt zit.
Ik vond het ook een aardig artikel. Deze observatie is bijvoorbeeld scherp: ‘We werden liederlijk.’ Dat klinkt heel gezellig. ‘Die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons onder.’ Dat klinkt niet zo gezellig, hier wordt het zaadje voor victim blaming geplant. Zíj werden dronken. Wíj liederlijk.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:59 schreef capricia het volgende:
Interessant artikel met analyse van de woorden van Derksen ea.
[..]
https://www.volkskrant.nl/cs-b76d65dc
En daarvan zeg ik nu voor de derde keer tegen je dat ik heel goed snap dat dat het pijnpunt is.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:00 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Zowel de tafelgasten als het publiek vonden dit toch een wel heel vermakelijk verhaal waar hard om gelachen moest worden...
En Angela de Jong zeker ook niet?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:02 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ok, dus je kent de aanleiding. Je kent het format van het programma. En dan zeg je:
[..]
[..]
Daaruit blijkt gewoon dat jij het programma (en vooral de dynamiek daarbinnen) niet kent of niet snapt.
Als je me dit 35 jaar geleden had gezegd toen ik de Dj Kat show aan het kijken was, dan had ik je nooit geloofd dat de familie de Mol in zulke rellen betrokken zouden worden.quote:Op donderdag 28 april 2022 23:52 schreef Pokkehandtas het volgende:
Lekker elkaar aanvallen om een ouwe lul met een zieke fantasie.
Derksen vertelt: "ik heb vroeger een vrouw bewusteloos op een bank laten liggen in huis en voordat we weggingen hebben we nog een kaars naar binnen geduwd". Zowel de tafelgasten als het publiek vinden dit blijkbaar nogal grappig. Welke dynamiek missen we hier of begrijpen we niet?quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:02 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Ok, dus je kent de aanleiding. Je kent het format van het programma. En dan zeg je:
[..]
[..]
Daaruit blijkt gewoon dat jij het programma (en vooral de dynamiek daarbinnen) niet kent of niet snapt.
Goh, mensen woorden in de mond leggen en dat komt dan ook nog bij de Volkskrant langs de hoofdredacteur.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het ook een aardig artikel. Deze observatie is bijvoorbeeld scherp: ‘We werden liederlijk.’ Dat klinkt heel gezellig. ‘Die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons onder.’ Dat klinkt niet zo gezellig, hier wordt het zaadje voor victim blaming geplant. Zíj werden dronken. Wíj liederlijk.
Jij hebt nooit het gevoel gehad dat de tv een wereldje was waar je weg moest blijven? Ik wel hoor, ver van mijn bed en nog steeds. Mijn gevoel was juist.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Als je me dit 35 jaar geleden had gezegd toen ik de Dj Kat show aan het kijken was, dan had ik je nooit geloofd dat de familie de Mol in zulke rellen betrokken zouden worden.
Dj Kat zou hier zeker niet blij mee zijn.
Ja. Zeer interessant om te lezen hoe dat werkt.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond het ook een aardig artikel. Deze observatie is bijvoorbeeld scherp: ‘We werden liederlijk.’ Dat klinkt heel gezellig. ‘Die juffrouwen zijn zo dronken, die kotsen ons onder.’ Dat klinkt niet zo gezellig, hier wordt het zaadje voor victim blaming geplant. Zíj werden dronken. Wíj liederlijk.
Heb je het artikel gelezen? Dit was maar één voorbeeld.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Goh, mensen woorden in de mond leggen en dat komt dan ook nog bij de Volkskrant langs de hoofdredacteur.
Maar goed, de Volkskrant, waar hebben we het over?
Dus je snapt wat het pijnpunt is maar niet dat het programma haar reputatie en voortbestaan te grabbel hebben gegooid? Mkay.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En daarvan zeg ik nu voor de derde keer tegen je dat ik heel goed snap dat dat het pijnpunt is.
Ik vond deze uitspraak ook typisch: "(...) en ik ben er niet trots op, maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent". Dalrymple heeft hier een boek over geschreven, hoe mensen weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun gedrag door middel van hun taalgebruik. Dat soort dingen gebeuren, alsof het iets was wat hem overkwam in plaats van iets wat hij deed.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Zeer interessant om te lezen hoe dat werkt.
Ik ben halverwege opgehouden. Ik vond het een waardeloos stuk, met vileine insinuaties.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:07 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heb je het artikel gelezen? Dit was maar één voorbeeld.
Als je 73 bent dan kan dat echt niet, maar ben je net 22 lentes jong, tja, dan is dat een jeugdzonde.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond deze uitspraak ook typisch: "(...) en ik ben er niet trots op, maar dat soort dingen gebeuren als je jong bent". Dalrymple heeft hier een boek over geschreven, hoe mensen weigeren verantwoordelijkheid te nemen voor hun gedrag door middel van hun taalgebruik. Dat soort dingen gebeuren, alsof het iets was wat hem overkwam in plaats van iets wat hij deed.
Er komt toch een onderzoek? Klaar dan.quote:Op vrijdag 29 april 2022 00:12 schreef Seven. het volgende:
Opvallend dat hij het heeft over één misstap. Want hij heeft bijna elk jaar wel een uitspraak die als kwetsend wordt ervaren. Johan Derksen is in opspraak geweest met denigrerende opmerkingen over homo's, transgenders, verder niet schuw van racisme. En nu kan hij daar de zoveelste 'misstap' bij optellen.
Aparte uitspraak voor iemand die in dit topic de vrijheid van meningsuiting komt verdedigen.quote:Op donderdag 28 april 2022 22:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
En daarom moet je Twitter gewoon deleten. Pure aids dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |