abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 12:58:33 #51
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204586592
Nou we hebben de badkamer besteld *O* Totaalprijs is nu 11600,- voor badkamer en toilet beneden. We zijn tevreden :)

Hier een voorbeeld hoe het eruit ziet om achter het bad niet helemaal tot het plafond door te tegelen:

Al willen wij waarschijnlijk de tegels omhoog laten tegelen O+ Dit idee:

Maar dan dus blauw en aan 1 wand van de douche. Rechts richting de wastafel zouden we dan witte tegels nemen en ten hoogte van de wastafel weer tot halverwege de muur. Snappen jullie het nog? :P Ik kan niet echt een voorbeeld vinden van hoe we het precies willen :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204587197
Doe je dan achter de wastafel een soort vlak van blauwe tegels in een muur met witte tegels?
Of achter de wastafel alleen blauwe tegels en dan tot halverwege getegeld? Zoals je paint toch?

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 12:52 schreef MaJo het volgende:

[..]
Goed dat je het zegt, ik denk meteen aan wit (door de donkere kleur) maar bij de witte tegels zie je inderdaad goed dat het lichtgrijs is :Y

Ik vind het juist wel mooi. Misschien niet heel strak maar daardoor lijkt het was rustieker, en dat past weer goed bij de wasbak.

Ja het is niet een heel strak badkamertje maar dat past ook wel bij ons. Het is comfortabel en doet wat het moet doen, heel efficiënt eigenlijk. En doordat we een beetje raar in fases verbouwen krijg ik een bad in de slaapkamer, hopelijk! Dat lijkt me zo fijn.
  Moderator zaterdag 30 april 2022 @ 14:43:00 #53
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204587588
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 13:58 schreef yinu het volgende:
Doe je dan achter de wastafel een soort vlak van blauwe tegels in een muur met witte tegels?
Of achter de wastafel alleen blauwe tegels en dan tot halverwege getegeld? Zoals je paint toch?
[..]
Ja het is niet een heel strak badkamertje maar dat past ook wel bij ons. Het is comfortabel en doet wat het moet doen, heel efficiënt eigenlijk. En doordat we een beetje raar in fases verbouwen krijg ik een bad in de slaapkamer, hopelijk! Dat lijkt me zo fijn.
In mijn paint is het witte vlak het bad. Dit is het idee als je binnen komt:

- hele muur wit maar dan hoog getegeld in de douche (links) en laag achter de wastafel (rechts)
- de muur waar het bad en douche zitten helemaal blauwe tegel maar dan boven het bad laag (tot 1.20) en in de douche hoog (denk 2.00m). De tegels staan rechtop
- de muur achter het toilet witte tegels maar om het closet heen blauwe tegels
- grijze tegels op de vloer

Dat rustieke geeft wel een bepaalde sfeer, ik hou er wel van! Een badkamer ensuite lijkt me ook fantastisch O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_204588046
Hey ik was je kwijt. Maar weer gevonden. Heel benieuwd hoe het gaat worden! Ik denk heel mooi qua kleuren. Ben zelf eigenlijk niet zo snel van het blauw, maar zo'n donkere diepe kleur kan ik dan wel weer waarderen :Y

En mooi die smaken die verschillen en dat toch telkens terugkomt, tussen jou en @CoolGuy :D
(Je 'moet' gewoon soms eigenwijs zijn en iets proberen wat je zélf gaaf lijkt. Hebben wij ook gedaan, en we zijn dan ook redelijk vaak voor gek verklaard tot het af was en men toen zag dat het eigenlijk toch wel heel mooi samen kwam. (Als het toch mislukte door een inschattingsfoutje, zorgden we natuurlijk ervoor dat we het eerst verbeterden voordat we mensen lieten kijken :+ ) . En je zal zien; 10 jaar later is het hip en heeft iedereen het ;( ;)
pi_204589201
Aha, ik snap het. Lijkt me een prima plan! En niet helemaal tot bovenaan tegelen is bij een hoog plafond sowieso wel fijn. Hoewel ik een enorm hoge tegelmuur ook wel mooi vind soms...
pi_204591815
Gefeliciteerd met de keuze *O* Hoop dat t rust geeft dat deze knoop is doorgehakt :)
  Moderator zondag 1 mei 2022 @ 08:09:46 #57
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204595149
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:44 schreef Candaasje het volgende:
Hey ik was je kwijt. Maar weer gevonden. Heel benieuwd hoe het gaat worden! Ik denk heel mooi qua kleuren. Ben zelf eigenlijk niet zo snel van het blauw, maar zo'n donkere diepe kleur kan ik dan wel weer waarderen :Y

En mooi die smaken die verschillen en dat toch telkens terugkomt, tussen jou en @:CoolGuy :D
(Je 'moet' gewoon soms eigenwijs zijn en iets proberen wat je zélf gaaf lijkt. Hebben wij ook gedaan, en we zijn dan ook redelijk vaak voor gek verklaard tot het af was en men toen zag dat het eigenlijk toch wel heel mooi samen kwam. (Als het toch mislukte door een inschattingsfoutje, zorgden we natuurlijk ervoor dat we het eerst verbeterden voordat we mensen lieten kijken :+ ) . En je zal zien; 10 jaar later is het hip en heeft iedereen het ;( ;)
Ik denk dat er iets mis is gegaan met het reeksen, ik zal er even naar kijken.

quote:
7s.gif Op zaterdag 30 april 2022 15:44 schreef Candaasje het volgende:

En mooi die smaken die verschillen en dat toch telkens terugkomt, tussen jou en @:CoolGuy :D
Ik moet er ook wel om lachen dat @CoolGuy en ik een verleden hebben van meningsverschillen _O-

We hebben nu een plaatje in ons hoofd en we gaan zien hoe de uitwerking zal zijn. Wie weet vinden we het niks :D Maar denk dat het wel goed komt. Het enige waar ik nu bang voor ben is dat het eruit gaat zien als een soort "boot thema" en dat is niet bepaald wat we voor ogen hebben :D En ja, zo lang wij het maar mooi vinden natuurlijk, wij moeten erin leven :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 17:36 schreef yinu het volgende:
Aha, ik snap het. Lijkt me een prima plan! En niet helemaal tot bovenaan tegelen is bij een hoog plafond sowieso wel fijn. Hoewel ik een enorm hoge tegelmuur ook wel mooi vind soms...
Dat kan zeker ook mooi zijn :Y Maar denk dat het wel mooi is om een beetje met hoogtes te spelen. En als we het niets vinden kunnen we het altijd nog hoger bij laten tegelen, dat kan volgens mij nooit tegenvallen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 21:08 schreef Puala het volgende:
Gefeliciteerd met de keuze *O* Hoop dat t rust geeft dat deze knoop is doorgehakt :)
Dit geeft zeker een hoop rust! Ik vond het echt wel stressvol dat we zo vlak voordat we de sleutel krijgen (over 3 weken al! :X ) niet alles geregeld hadden. Nu is in principe alles in gang gezet dus kan ik het wat meer loslaten :)
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 20:32:00 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204709813
En toen was het nog 9 dagen totdat we de sleutel krijgen :o Ik word er flink zenuwachtig van inmiddels en dat werkt goed voor mij, want ik ben opeens aan het inpakken en sorteren geslagen _O-

Verder gereedschap aan het regelen voor onze klusdag volgende (!!!) week zaterdag. Via Peerby heb ik een behangafstomer en een breekhamer geregeld. Aanvraag voor een boorhamer is er ook uit. Verder gereedschap hebben we zelf wel (koevoet lenen we van mijn ouders). Dan nog wel dingen regelen als mondkapjes, beschermbrillen, gehoorbeschermers en handschoenen.

Ook een lijstje gemaakt met wat eerste dingen die we nodig hebben (borden, bestek, koffiezetapparaat etc.) Lijstjes geven mij rust *O*

Maarre, volgende week dus :o *O*
  woensdag 11 mei 2022 @ 21:04:04 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204710632
Handschoenen bij de Action voor weinig, ik neem van 2 verschillende soorten zo een paar paar mee in verschillende maten, heb zelfs een paar in de auto liggen voor Justin-Kees.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 11 mei 2022 @ 22:01:17 #60
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204712221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2022 21:04 schreef Leandra het volgende:
Handschoenen bij de Action voor weinig, ik neem van 2 verschillende soorten zo een paar paar mee in verschillende maten, heb zelfs een paar in de auto liggen voor Justin-Kees.
Goeie, ik zet het op de lijst ^O^
pi_204777016
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2022 08:09 schreef MaJo het volgende:
We hebben nu een plaatje in ons hoofd en we gaan zien hoe de uitwerking zal zijn. Wie weet vinden we het niks :D Maar denk dat het wel goed komt. Het enige waar ik nu bang voor ben is dat het eruit gaat zien als een soort "boot thema" en dat is niet bepaald wat we voor ogen hebben :D En ja, zo lang wij het maar mooi vinden natuurlijk, wij moeten erin leven :P
Ik vond het vorig jaar bij onze badkamerverbouwing ook zó lastig om van al die losse onderdelen - meubel, kraan, tegels, glaswand, wc, muurtje - te visualiseren hoe het nou uiteindelijk echt zou uitpakken als geheel. Ik bleef me maar dingen afvragen: is de tegel niet toch te donker, het muurtje niet te hoog, past de kleur van het meubel er wel goed bij, en wordt het niet te vol met dat extra kastje… de opluchting was groot toen het bij oplevering echt nog mooier was dan ik van tevoren had kunnen bedenken O+.

Het komt vast goed, veel plezier alvast! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 13:12:29 #62
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204778431
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 10:36 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vond het vorig jaar bij onze badkamerverbouwing ook zó lastig om van al die losse onderdelen - meubel, kraan, tegels, glaswand, wc, muurtje - te visualiseren hoe het nou uiteindelijk echt zou uitpakken als geheel. Ik bleef me maar dingen afvragen: is de tegel niet toch te donker, het muurtje niet te hoog, past de kleur van het meubel er wel goed bij, en wordt het niet te vol met dat extra kastje… de opluchting was groot toen het bij oplevering echt nog mooier was dan ik van tevoren had kunnen bedenken O+.

Het komt vast goed, veel plezier alvast! :*
Precies dit inderdaad :Y Ik vertrouw dan ook maar op de visie van de leverancier en degene die uiteindelijk de badkamer gaat plaatsen dat het er mooi uit gaat zien. Ik denk als je alles los bij elkaar legt dat het wel een mooi beeld oplevert maar ja, nu het eindoordeel nog :D
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 16:13:35 #63
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204811383
Ja hoi vanuit onze nieuwe woning, we hebben de sleutel O+ :W

We zijn meteen begonnen met het weghalen van de vloerbedekking boven en de aannemer is met 2 mannen alles sloopklaar aan het maken. Dus we kunnen morgen aan de slag ^O^

Alleen is er wel weer een lijst van dingen bijgekomen die we zelf moeten doen, ik hoop maar dat we het allemaal redden in 1 weekend :X
  vrijdag 20 mei 2022 @ 16:14:18 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204811397
Gefeliciteerd :* *O* *O* *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_204811452
Jaaaa sleutels *O* het huis is van jullie *O*

Wat moet je allemaal zelf extra gaan doen?
  vrijdag 20 mei 2022 @ 18:00:07 #66
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_204812586
Leuk! *O*
Wel fijn dat jullie meteen kunnen beginnen *jaloers* :D
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 18:23:43 #67
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204812757
Jaaaaaa!

Gefeliciteerd en veel klusplezier gewenst!
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204813367
Gefeliciteerd! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 20:46:20 #69
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204814430
Bedankt allemaal! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 16:20 schreef Puala het volgende:
Jaaaa sleutels *O* het huis is van jullie *O*

Wat moet je allemaal zelf extra gaan doen?
Ik heb opgeschreven:
- Verwijderen leidingen: ik wist dat we de radiatoren moesten verwijderen maar dacht dat de rest zou gebeuren :D We hebben nu een slijptol gekregen om het zelf te doen
- Plinten eruit halen
- Deurkozijnen eruit zagen
- Scheuren in de open haard met een mesje weghalen en vervolgens opvullen met plamuur

Waarschijnlijk hele logische dingen maar totaal niet over nagedacht :D

We hebben wel even een stoomcursus "hoe werkt bepaalde klusapparatuur" gekregen _O-

Dan de eerste foto's :s)

We zijn er klaar voor *O*

De vloerbedekking in de slaapkamers hebben we verwijderd:

We hebben ook al de buren ontmoet en die zijn allemaal erg vriendelijk. We kregen zelfs bloemen van de 2 naaste buren O+ Iedereen vertelt ons dat het een hele gezellige buurt is waar ook vaak samen naar voetbal wordt gekeken, de BBQ aangeslingerd wordt en de kinderen met elkaar spelen. Ik ben benieuwd!

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 20-05-2022 21:00:27 ]
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:01:41 #70
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_204814561
Wat een warm welkom Majo! En veel plezier en succes met het klussen :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:06:05 #71
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204814606
Gefeliciteerd en veem succes! En wat een fijn welkom daar O+ .
Resistance is futile.
pi_204814835
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 20:46 schreef MaJo het volgende:
Ik heb opgeschreven:
- Verwijderen leidingen: ik wist dat we de radiatoren moesten verwijderen maar dacht dat de rest zou gebeuren :D We hebben nu een slijptol gekregen om het zelf te doen
- Plinten eruit halen
Tot zover vond ik het logisch :P
quote:
- Deurkozijnen eruit zagen
- Scheuren in de open haard met een mesje weghalen en vervolgens opvullen met plamuur

Waarschijnlijk hele logische dingen maar totaal niet over nagedacht :D
Die laatste 2 niet hoor :D
quote:
We hebben wel even een stoomcursus "hoe werkt bepaalde klusapparatuur" gekregen _O-
Doe voorzichtig! Bij twijfel zou ik t aan de vakman over laten met zwaar gereedschap ;)
pi_204814979
Gefeliciteerd! *O*

Veel succes met al het klussen!
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:35:16 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204814988
Deurkozijnen eruit zagen? Huh? Hoeveel deuren moeten verplaatst of verwijderd worden dan?

De open haard blijft? Wat moet daar aan gebeuren dan?
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 21:53:55 #75
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204815230
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:22 schreef Puala het volgende:

[..]
Tot zover vond ik het logisch :P
[..]
Die laatste 2 niet hoor :D
[..]
Doe voorzichtig! Bij twijfel zou ik t aan de vakman over laten met zwaar gereedschap ;)
Dan ligt het niet geheel aan mij :D

Van tevoren had hij gezegd dat we de deuren moesten verwijderen, dat leek me nog vrij simpel. Maar er komen dus ook nieuwe kozijnen (want de huidige zijn lelijk en sommige afschuwelijk geverfd) en die moeten er ook uit. Het lesje “hoe verwijder je kozijnen” liet hij het er heel makkelijk uitzien. “Gewoon stukkie zagen hier en dan hop, dan draai je het er zo uit!” Ik heb er wel mijn twijfels over maar manlief zag het ook helemaal voor zich _O-

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:35 schreef Leandra het volgende:
Deurkozijnen eruit zagen? Huh? Hoeveel deuren moeten verplaatst of verwijderd worden dan?

De open haard blijft? Wat moet daar aan gebeuren dan?
8 nieuwe kozijnen en deuren.

De open haard blijft maar omdat er wat scheurtjes in zitten moet dat eerst weggebeiteld worden en daarna gestuct. Ik begreep dat we het ook zelf egaal moesten maken met plamuur maar volgens mijn man klopt dat niet. Dus dat vraag ik nog even voor de zekerheid na :)
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 21:55:56 #76
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204815256
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 21:34 schreef Candaasje het volgende:
Gefeliciteerd! *O*

Veel succes met al het klussen!
Jullie ook nog vandaag de sleutel gekregen? We stonden binnen 20 minuten weer buiten dus toch geen minimeet :D
  vrijdag 20 mei 2022 @ 22:10:51 #77
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_204815436
Gefeliciteerd, en succes met slopen ^O^ Voorzichtig met de slijptol.
Topic is trouwens niet gereekst.
Pietje Puk en de Plakbandcrisis
  Moderator vrijdag 20 mei 2022 @ 22:13:29 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204815455
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 22:10 schreef Symphonic het volgende:
Gefeliciteerd, en succes met slopen ^O^ Voorzichtig met de slijptol.
Topic is trouwens niet gereekst.
Ik laat dat over aan de meer ervaren klussers :Y

Ik had het laatst als het goed is wel gereekst?
  vrijdag 20 mei 2022 @ 22:16:08 #79
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_204815484
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2022 22:13 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik laat dat over aan de meer ervaren klussers :Y

Ik had het laatst als het goed is wel gereekst?
Ah vandaar. We waren het topic kwijt.
  Moderator zaterdag 21 mei 2022 @ 21:52:47 #80
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204824379
Zo, de eerste klusdag zit erop *O* We waren met z’n tienen dus we hebben flink voortgang kunnen maken. Alle vloeren en deuren zijn eruit. Op 1 kamer na al het behang en op 1,5e kamer na alle plafonds. We hebben besloten om de deurkozijnen te laten zitten omdat deze er nog prima uitzien en in overleg met de aannemer dat hij het leidingwerk weghaalt. Hoeven we dus niet met een slijptol aan de slag ;) De badkamer is ook helemaal gesloopt *O*

Wat moet er nog gebeuren:
1,5 plafond
6 radiatoren verwijderen
Behang verwijderen in 1 kamer
Scheuren verwijderen in de schoorsteen. Plamuren hoeft niet, had ik verkeerd begrepen :@

Dat moet prima lukken morgen (we zijn dan met z’n vieren).

Qua verrassingen viel het ook allemaal mee. In de keuken lagen onder het parket nog oude tegeltjes, die hebben we kunnen verwijderen ^O^ Het is wel onregelmatig dus het zal geëgaliseerd moeten worden (kleine tegenvaller).

In het kader van iets te enthousiaste klussers zijn bijna alle gordijnen, inclusief rails, verwijderd _O- :')

Het gaat zo mooi worden, ik zie het steeds meer voor me O+
  zondag 22 mei 2022 @ 12:38:57 #81
249756 Symphonic
Pret met een Kerstpakket
pi_204828425
Goed bezig! Het egaliseren kun je dan weer wegstrepen tegen de deurkozijnen.
Maar wel lekker dat jullie lekker hebben kunnen opschieten.
Gaat het behang er een beetje makkelijk af?
  Moderator zondag 22 mei 2022 @ 16:58:52 #82
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204831844
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 12:38 schreef Symphonic het volgende:
Goed bezig! Het egaliseren kun je dan weer wegstrepen tegen de deurkozijnen.
Maar wel lekker dat jullie lekker hebben kunnen opschieten.
Gaat het behang er een beetje makkelijk af?
Dat is waar ^O^

Het behang is vreselijk, ik ben nog steeds bezig in dezelfde kamer waar ik gisteren met 2 anderen mee bezig was. Super irritant behang dat er alleen af gaat met de hand (echt peuteren) en daaronder zit weer een laag die er wel afgaat met de behangafstomer. Maar het gaat dus echt traaaaag.

Onze vrienden zijn bezig de plafonds eruit te halen en mijn man is bezig met plinten en radiatoren. We hebben de aannemer al laten weten niet alles te kunnen redden, sowieso de plafonds in de hal en de badkamer niet (te hoog). Radiatoren hoop ik dat het gaat lukken maar het gaat beduidend langzamer nu we met minder zijn.
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 10:54:48 #83
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204837522
Nou, het klusweekend zit erop. Tijd voor foto's *O* Op de badkamer en de hal na zijn alle plafonds er nu uit, dit neemt de aannemer nu verder over.

Op die laatste foto zie je nog het gevreesde behang, wat een crime om dat eruit te krijgen :X Daar zit nu nog een klein stuk van:

Die gaan we in het weekend verder verwijderen, en verder ook behang op het toilet en bij de entree.

Hier de keuken met de tegeltjes die nog onder de vloer zaten:

Maar die zijn inmiddels weg *O*

En de badkamer is ook foetsie!

De aannemer gaat morgen met een team de rest van de plafonds eruit halen, de overige radiatoren en het leidingwerk en nog wat stukken vloer die we zelf niet weg kregen (badkamer/keuken).

De elektricien is vanochtend al begonnen dus dat gaat ook lekker voorspoedig.
pi_204837697
Doe je aub de volgende keer een veiligheidsbril op als je een badkamer gaat slopen?
  maandag 23 mei 2022 @ 12:04:20 #85
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_204838025
Lekker bezig!
Spoilers!
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 13:32:58 #86
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204838690
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Doe je aub de volgende keer een veiligheidsbril op als je een badkamer gaat slopen?
Absoluut! Degenen die het echte sloopwerk deden hadden dat ook op, inclusief handschoenen en helm. Ik gaf puur een mep voor de vorm ;)

quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2022 12:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lekker bezig!
Thanks!
pi_204838697
De veelbesproken badkamer, wat moet het heerlijk zijn geweest om die te slopen!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 23 mei 2022 @ 13:55:12 #88
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204838825
Yes, lekker rammen!
Resistance is futile.
pi_204838903
Woow lekker bezig hoor!

Qua behang, hoe haal je dat er nu vanaf? Mijn ervaring is dat simpelweg een plantenspuit er op en de muur zo nat maken dat het water er bijna in straaltjes vanaf loopt. Dan 5-10 min wachten. En dan het mes er onder het beste werkt :)

En de plafonds, wat voor platen waren dat? Het ziet er zo gesloopt uit als gipsplaat?
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 14:30:15 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204839109
quote:
6s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
De veelbesproken badkamer, wat moet het heerlijk zijn geweest om die te slopen!
Dat gaf wel voldoening :Y Was er ook als een van de eerste dingen uit, volgens mij waren de plafonds stukken lastiger om eruit te krijgen :o

Leuke: we krijgen net een mailtje van de badkamerleverancier dat de accenttegels niet op tijd leverbaar zijn. Ik vraag of het gaat om de turquoise van het toilet beneden of de blue marine van de badkamer. Hij zegt dat het om de turquoise gaat en de blue marine niet terug te zien op de offerte. Ik heb even gekeken en het staat duidelijk gesplitst. Misschien is ie met de oude offerte bezig :X Als het alleen om de turquoise gaat dan kunnen we ervoor kiezen om beneden ook voor blue marine te gaan, maar als het alle tegels zijn moeten we weer een nieuw plan bedenken -O-

quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2022 13:55 schreef Seven. het volgende:
Yes, lekker rammen!
Was leuk om te doen *O* Stukken spannender dan dat stomme behang _O-

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:03 schreef Puala het volgende:
Woow lekker bezig hoor!

Qua behang, hoe haal je dat er nu vanaf? Mijn ervaring is dat simpelweg een plantenspuit er op en de muur zo nat maken dat het water er bijna in straaltjes vanaf loopt. Dan 5-10 min wachten. En dan het mes er onder het beste werkt :)

En de plafonds, wat voor platen waren dat? Het ziet er zo gesloopt uit als gipsplaat?
We zijn er nog steeds niet helemaal uit. Het lijken gipsplaten te zijn met een soort kunststof afwerking. Gelukkig gaan we het ook nog isoleren want het voelde wel een beetje zonde om alles eruit te slopen. Daarna wordt het strak gestuct dus we krijgen er wel iets moois voor terug ^O^

Ik had een behangafstomer en plantenspuiten maar dat werkte helaas niet op dit behang, wel het behang dat er nog onder zat (of misschien de onderste laag, geen idee). Dus de bovenste laag met de hand peuteren en dan met de afstomer het restant.
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 14:34:44 #91
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 14:48:20 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204839181
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 14:34 schreef Vonkenboer het volgende:
Wauw, daar krijg je ruimte van zeg !
Zeker :Y Ik was bang dat het kleiner aan zou voelen met al het wit eruit maar dat valt gelukkig hartstikke mee.

Ik zal trouwens nog een foto voor je maken van de stoppenkast zoals deze nu is, die gaat nog vervangen worden ^O^
pi_204840511
Oh nee, de tegels! Haha, dit zul je altijd zien... heb je je avondenlang druk gemaakt over hoe precies dit-of-dat moet worden, en dan komt er een tegenslag en dan moet je plan B gaan bedenken. Maar: het komt altijd goed.
  maandag 23 mei 2022 @ 19:03:24 #94
351441 Estate2
Ex Estate
pi_204841759
Het lijkt wel een schuimvinyl behang, top laag is waterafstotend, als je eenmaal bij het papier beland bent gaat het vaak makkelijker.
Voorheen Post ID 101472
  Moderator maandag 23 mei 2022 @ 21:45:21 #95
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204843769
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 17:47 schreef yinu het volgende:
Oh nee, de tegels! Haha, dit zul je altijd zien... heb je je avondenlang druk gemaakt over hoe precies dit-of-dat moet worden, en dan komt er een tegenslag en dan moet je plan B gaan bedenken. Maar: het komt altijd goed.
Dat zei ik ook al ja :D Ik vond het wel een beetje suf van de leverancier, die kwam als tegenvoorstel met dezelfde tegel maar dan mat. Dan is de uitstraling toch totaal anders :? Ik heb even online gekeken en ik zie dat op meerdere plekken deze tegels uitverkocht zijn maar er is 1 plek waar ik het wel heb gevonden. Nu maar hopen dat het alleen om de turquoise gaat, dan bestel ik die gewoon zelf :)

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2022 19:03 schreef Estate2 het volgende:
Het lijkt wel een schuimvinyl behang, top laag is waterafstotend, als je eenmaal bij het papier beland bent gaat het vaak makkelijker.
Dat zou wel eens kunnen kloppen ja :Y Het is inderdaad waterafstotend, de plantenspuit en afstomer hebben 0 effect. Lekker handig. Ik vind het wel echt een kutklus, voor mij een reden om nooit meer behang te nemen _O-
pi_204845571
Lekker bezig hoor! 8-)
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 09:22:31 #97
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204845676
Net weer een mailtje van de leverancier dat ook de accenttegels voor de badkamer pas over 2 weken geleverd kunnen worden -O- Maar ik heb even de aannemer gebeld en die zegt dat het ok is *O* Dus nu hopen dat het niet nog verder vertraagd!
  Moderator dinsdag 24 mei 2022 @ 19:00:56 #98
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204851402
Ook zoiets waar je nooit over nadenkt: de kosten van de containers voor de deur. We begonnen met 1 puin en 1 hout en zijn inmiddels al aan de derde puinbak. Dat is steeds bijna 400 euro aftikken :X Ik hoop dat het hiermee gedaan is.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 20:20:03 #99
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204874793
Vandaag weer even een kijkje wezen nemen. Ze schieten al aardig op! Alle plafonds zijn eruit en in 1 van de kamers zit de isolatie er al in en de platen erop:

De kamer ernaast zit ook de isolatie er al in:

Aapie ging voor het eerst mee en was te spreken over zijn nieuwe kamer:

Dan nu het leuke deel, let's talk colours :9 Hier wat kleurstalen. Degene met kruisjes erop zijn de kleuren die we waarschijnlijk op de muren willen, bij sommige twijfelen we nog tussen 2 (bijvoorbeeld de gele). Waar "Pax" staat is de kleur van de Pax-kast die bij ons in de slaapkamer komt:

Het idee nu is blauw in de woonkamer (een van de bovenste 3), groen in de slaapkamer, geel in Aapie's kamer en we weten nog niet precies wat we willen met de studeer/chillkamer.

Qua gordijnen zijn we eruit welke we willen ("Bas" van Karwei) maar nu nog kiezen welke kleur:

We twijfelen tussen de bovenste (die in het echt wat rozer uitvalt), die daaronder (komt grijzer over op de foto, heet "scandinavian blue") of de onderste (die in het echt feller blauw is).

Kom maar op met de adviezen *O* :s)
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 20:26:17 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204874848
Gordijnen op de site van Karwei gevonden, die zijn denk ik wat meer representatief. We twijfelen dus hiertussen:

Trouwens ter verduidelijking: het gaat nu alleen om de gordijnen in de bovenste 4 kamers. Voorlopig laten we de gordijnen in de keuken en de woonkamer hangen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')