Ja het is niet een heel strak badkamertje maar dat past ook wel bij ons. Het is comfortabel en doet wat het moet doen, heel efficiënt eigenlijk. En doordat we een beetje raar in fases verbouwen krijg ik een bad in de slaapkamer, hopelijk! Dat lijkt me zo fijn.quote:Op zaterdag 30 april 2022 12:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik denk meteen aan wit (door de donkere kleur) maar bij de witte tegels zie je inderdaad goed dat het lichtgrijs is
Ik vind het juist wel mooi. Misschien niet heel strak maar daardoor lijkt het was rustieker, en dat past weer goed bij de wasbak.
In mijn paint is het witte vlak het bad. Dit is het idee als je binnen komt:quote:Op zaterdag 30 april 2022 13:58 schreef yinu het volgende:
Doe je dan achter de wastafel een soort vlak van blauwe tegels in een muur met witte tegels?
Of achter de wastafel alleen blauwe tegels en dan tot halverwege getegeld? Zoals je paint toch?
[..]
Ja het is niet een heel strak badkamertje maar dat past ook wel bij ons. Het is comfortabel en doet wat het moet doen, heel efficiënt eigenlijk. En doordat we een beetje raar in fases verbouwen krijg ik een bad in de slaapkamer, hopelijk! Dat lijkt me zo fijn.
Ik denk dat er iets mis is gegaan met het reeksen, ik zal er even naar kijken.quote:Op zaterdag 30 april 2022 15:44 schreef Candaasje het volgende:
Hey ik was je kwijt. Maar weer gevonden. Heel benieuwd hoe het gaat worden! Ik denk heel mooi qua kleuren. Ben zelf eigenlijk niet zo snel van het blauw, maar zo'n donkere diepe kleur kan ik dan wel weer waarderen![]()
En mooi die smaken die verschillen en dat toch telkens terugkomt, tussen jou en @:CoolGuy![]()
(Je 'moet' gewoon soms eigenwijs zijn en iets proberen wat je zélf gaaf lijkt. Hebben wij ook gedaan, en we zijn dan ook redelijk vaak voor gek verklaard tot het af was en men toen zag dat het eigenlijk toch wel heel mooi samen kwam. (Als het toch mislukte door een inschattingsfoutje, zorgden we natuurlijk ervoor dat we het eerst verbeterden voordat we mensen lieten kijken) . En je zal zien; 10 jaar later is het hip en heeft iedereen het
![]()
Ik moet er ook wel om lachen dat @CoolGuy en ik een verleden hebben van meningsverschillenquote:Op zaterdag 30 april 2022 15:44 schreef Candaasje het volgende:
Hey ik was je kwijt. Maar weer gevonden. Heel benieuwd hoe het gaat worden! Ik denk heel mooi qua kleuren. Ben zelf eigenlijk niet zo snel van het blauw, maar zo'n donkere diepe kleur kan ik dan wel weer waarderen![]()
En mooi die smaken die verschillen en dat toch telkens terugkomt, tussen jou en @:CoolGuy![]()
(Je 'moet' gewoon soms eigenwijs zijn en iets proberen wat je zélf gaaf lijkt. Hebben wij ook gedaan, en we zijn dan ook redelijk vaak voor gek verklaard tot het af was en men toen zag dat het eigenlijk toch wel heel mooi samen kwam. (Als het toch mislukte door een inschattingsfoutje, zorgden we natuurlijk ervoor dat we het eerst verbeterden voordat we mensen lieten kijken) . En je zal zien; 10 jaar later is het hip en heeft iedereen het
![]()
Dat kan zeker ook mooi zijnquote:Op zaterdag 30 april 2022 17:36 schreef yinu het volgende:
Aha, ik snap het. Lijkt me een prima plan! En niet helemaal tot bovenaan tegelen is bij een hoog plafond sowieso wel fijn. Hoewel ik een enorm hoge tegelmuur ook wel mooi vind soms...
Dit geeft zeker een hoop rust! Ik vond het echt wel stressvol dat we zo vlak voordat we de sleutel krijgen (over 3 weken al!quote:Op zaterdag 30 april 2022 21:08 schreef Puala het volgende:
Gefeliciteerd met de keuzeHoop dat t rust geeft dat deze knoop is doorgehakt
Goeie, ik zet het op de lijstquote:Op woensdag 11 mei 2022 21:04 schreef Leandra het volgende:
Handschoenen bij de Action voor weinig, ik neem van 2 verschillende soorten zo een paar paar mee in verschillende maten, heb zelfs een paar in de auto liggen voor Justin-Kees.
Ik vond het vorig jaar bij onze badkamerverbouwing ook zó lastig om van al die losse onderdelen - meubel, kraan, tegels, glaswand, wc, muurtje - te visualiseren hoe het nou uiteindelijk echt zou uitpakken als geheel. Ik bleef me maar dingen afvragen: is de tegel niet toch te donker, het muurtje niet te hoog, past de kleur van het meubel er wel goed bij, en wordt het niet te vol met dat extra kastje… de opluchting was groot toen het bij oplevering echt nog mooier was dan ik van tevoren had kunnen bedenkenquote:Op zondag 1 mei 2022 08:09 schreef MaJo het volgende:
We hebben nu een plaatje in ons hoofd en we gaan zien hoe de uitwerking zal zijn. Wie weet vinden we het niksMaar denk dat het wel goed komt. Het enige waar ik nu bang voor ben is dat het eruit gaat zien als een soort "boot thema" en dat is niet bepaald wat we voor ogen hebben
En ja, zo lang wij het maar mooi vinden natuurlijk, wij moeten erin leven
Precies dit inderdaadquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vond het vorig jaar bij onze badkamerverbouwing ook zó lastig om van al die losse onderdelen - meubel, kraan, tegels, glaswand, wc, muurtje - te visualiseren hoe het nou uiteindelijk echt zou uitpakken als geheel. Ik bleef me maar dingen afvragen: is de tegel niet toch te donker, het muurtje niet te hoog, past de kleur van het meubel er wel goed bij, en wordt het niet te vol met dat extra kastje… de opluchting was groot toen het bij oplevering echt nog mooier was dan ik van tevoren had kunnen bedenken.
Het komt vast goed, veel plezier alvast!
Ik heb opgeschreven:quote:Op vrijdag 20 mei 2022 16:20 schreef Puala het volgende:
Jaaaa sleutelshet huis is van jullie
![]()
Wat moet je allemaal zelf extra gaan doen?
Tot zover vond ik het logischquote:Op vrijdag 20 mei 2022 20:46 schreef MaJo het volgende:
Ik heb opgeschreven:
- Verwijderen leidingen: ik wist dat we de radiatoren moesten verwijderen maar dacht dat de rest zou gebeurenWe hebben nu een slijptol gekregen om het zelf te doen
- Plinten eruit halen
Die laatste 2 niet hoorquote:- Deurkozijnen eruit zagen
- Scheuren in de open haard met een mesje weghalen en vervolgens opvullen met plamuur
Waarschijnlijk hele logische dingen maar totaal niet over nagedacht
Doe voorzichtig! Bij twijfel zou ik t aan de vakman over laten met zwaar gereedschapquote:We hebben wel even een stoomcursus "hoe werkt bepaalde klusapparatuur" gekregen
Dan ligt het niet geheel aan mijquote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:22 schreef Puala het volgende:
[..]
Tot zover vond ik het logisch
[..]
Die laatste 2 niet hoor
[..]
Doe voorzichtig! Bij twijfel zou ik t aan de vakman over laten met zwaar gereedschap
8 nieuwe kozijnen en deuren.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:35 schreef Leandra het volgende:
Deurkozijnen eruit zagen? Huh? Hoeveel deuren moeten verplaatst of verwijderd worden dan?
De open haard blijft? Wat moet daar aan gebeuren dan?
Jullie ook nog vandaag de sleutel gekregen? We stonden binnen 20 minuten weer buiten dus toch geen minimeetquote:Op vrijdag 20 mei 2022 21:34 schreef Candaasje het volgende:
Gefeliciteerd!![]()
Veel succes met al het klussen!
Ik laat dat over aan de meer ervaren klussersquote:Op vrijdag 20 mei 2022 22:10 schreef Symphonic het volgende:
Gefeliciteerd, en succes met slopenVoorzichtig met de slijptol.
Topic is trouwens niet gereekst.
Ah vandaar. We waren het topic kwijt.quote:Op vrijdag 20 mei 2022 22:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik laat dat over aan de meer ervaren klussers![]()
Ik had het laatst als het goed is wel gereekst?
Dat is waarquote:Op zondag 22 mei 2022 12:38 schreef Symphonic het volgende:
Goed bezig! Het egaliseren kun je dan weer wegstrepen tegen de deurkozijnen.
Maar wel lekker dat jullie lekker hebben kunnen opschieten.
Gaat het behang er een beetje makkelijk af?
Absoluut! Degenen die het echte sloopwerk deden hadden dat ook op, inclusief handschoenen en helm. Ik gaf puur een mep voor de vormquote:Op maandag 23 mei 2022 11:26 schreef Doedezemaar het volgende:
Doe je aub de volgende keer een veiligheidsbril op als je een badkamer gaat slopen?
Thanks!quote:
Dat gaf wel voldoeningquote:Op maandag 23 mei 2022 13:33 schreef Claudia_x het volgende:
De veelbesproken badkamer, wat moet het heerlijk zijn geweest om die te slopen!
Was leuk om te doenquote:
We zijn er nog steeds niet helemaal uit. Het lijken gipsplaten te zijn met een soort kunststof afwerking. Gelukkig gaan we het ook nog isoleren want het voelde wel een beetje zonde om alles eruit te slopen. Daarna wordt het strak gestuct dus we krijgen er wel iets moois voor terugquote:Op maandag 23 mei 2022 14:03 schreef Puala het volgende:
Woow lekker bezig hoor!
Qua behang, hoe haal je dat er nu vanaf? Mijn ervaring is dat simpelweg een plantenspuit er op en de muur zo nat maken dat het water er bijna in straaltjes vanaf loopt. Dan 5-10 min wachten. En dan het mes er onder het beste werkt![]()
En de plafonds, wat voor platen waren dat? Het ziet er zo gesloopt uit als gipsplaat?
Zekerquote:
Dat zei ik ook al jaquote:Op maandag 23 mei 2022 17:47 schreef yinu het volgende:
Oh nee, de tegels! Haha, dit zul je altijd zien... heb je je avondenlang druk gemaakt over hoe precies dit-of-dat moet worden, en dan komt er een tegenslag en dan moet je plan B gaan bedenken. Maar: het komt altijd goed.
Dat zou wel eens kunnen kloppen jaquote:Op maandag 23 mei 2022 19:03 schreef Estate2 het volgende:
Het lijkt wel een schuimvinyl behang, top laag is waterafstotend, als je eenmaal bij het papier beland bent gaat het vaak makkelijker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |