abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 juli 2023 @ 22:39:42 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_209897889
Wat is dat leuk geworden!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator vrijdag 14 juli 2023 @ 22:39:43 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209897890
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:42 schreef Seven. het volgende:
Wow, wat een transformatie! Je zult zien dat het helemaal prachtig wordt als de beplanting eenmaal aanslaat. Erg benieuwd hoe je moestuin straks bevalt.

En lieve Aapie O+ . Ik snap wel dat het indruk gemaakt heeft!
Ja ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat zien als het eenmaal gaat bloeien, er zitten heel veel blauwe/paarse bloemen tussen. De Toscaanse jasmijn waar ik om had gevraagd was hij vergeten dus die komt nog. En er staat een sierkers ter nagedachtenis aan mijn schoonmoeder (die woonde in de Betuwe tussen de kersen) O+

Ja het is echt een lieverd, hij vindt het allemaal zo mooi. Hij ging meteen zijn auto’s pakken en lekker in de tuin spelen O+

We hebben trouwens bewust geen specifieke kinderdingen in de tuin gedaan vanwege het grote grasveld achter. Daar kan hij heerlijk autovrij spelen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 21:48 schreef Doedezemaar het volgende:
Dat tuinhuisje staat daar echt leuk en zeker als er nog wat fruit tegenaan groeit dan oogt het echt goed geïntegreerd ^O^
Ja dat zal denk ik mooi ogen. Eerst toen de tuin nog kaal was stond het ook nog niet echt mooi, dit is al stukken beter. Maar wat kleur in de tuin doet echt zoveel!
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
De tuin lijkt veel groter!
Bizar hè? Juist als je er meerdere plekjes maakt oogt het ruimer dan wanneer het 1 groot vierkant is. Het scheelt ook wel dat er aan de rechterkant gesnoeid is, dat nam een groot deel van de tuin in beslag.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 14 juli 2023 @ 22:41:53 #278
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_209897918
Het ziet er nu al heel mooi uit!
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_209898342
Heel mooi!

Framboos kan wel gaan woekeren, dat is wellicht een aandachtspunt. Hier kwamen er verspreid door de tuin op meters van de struik nieuwe scheuten op. Kan misschien ook aan het soort liggen.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_209899547
Wat ik trouwens leuk vind, is dat jullie de tuin met minimale ingrepen hebben getransformeerd. Op het schuurtje na staat alles op dezelfde plek en zelfs de tegels zijn hergebruikt. Zo kan het ook!

Heb je de borders al vol staan of ben je nog op zoek naar planten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_209900111
Ik ben nu al jaloers op je sierkers, dat wordt zo prachtig in het voorjaar
  Moderator zaterdag 15 juli 2023 @ 11:30:11 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209901233
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2023 23:25 schreef Zedi het volgende:
Heel mooi!

Framboos kan wel gaan woekeren, dat is wellicht een aandachtspunt. Hier kwamen er verspreid door de tuin op meters van de struik nieuwe scheuten op. Kan misschien ook aan het soort liggen.
Dat is een goede om rekening mee te houden ja. Wat er nu staat is fallgold (gele frambozen) maar wil ook nog roze frambozen toevoegen. Weet jij welk soort jij hebt?

quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 07:53 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik trouwens leuk vind, is dat jullie de tuin met minimale ingrepen hebben getransformeerd. Op het schuurtje na staat alles op dezelfde plek en zelfs de tegels zijn hergebruikt. Zo kan het ook!

Heb je de borders al vol staan of ben je nog op zoek naar planten?
Nu je het zegt, je hebt helemaal gelijk! Het lijkt zo anders maar op het huisje na is het inderdaad niet eens zo anders. Dat die “jeu de boules bak” weg is maakt ook een heel verschil. De flow is zo veel fijner. En ik ben ook blij met het hergebruik, zo hebben we een aardig circulaire tuin. Meer groen maar ook hergebruik, ik hou ervan!

De borders staan nu vol met iets van 12 soorten (ik heb wel een lijst als je interesse hebt) maar de tuinman zei ook dat er zat ruimte is om zelf nog dingen in te zetten. Hij kwam ook met het idee om tussen de planten door ook wat fruit erin te zetten O+

quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 09:11 schreef Doedezemaar het volgende:
Ik ben nu al jaloers op je sierkers, dat wordt zo prachtig in het voorjaar
Ik ben heel benieuwd! Hoeveel jaar zou het duren voordat deze boom zover is?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_209901507
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 11:30 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat is een goede om rekening mee te houden ja. Wat er nu staat is fallgold (gele frambozen) maar wil ook nog roze frambozen toevoegen. Weet jij welk soort jij hebt?
[..]
Nee geen idee meer, geen speciale volgens mij. Ik had zelfs een bak in de grond ingegraven om het woekeren te beperken (wel met gaten in de onderkant voor afwatering) maar dat werkte alsnog niet 100% dus uiteindelijk heb ik m weggehaald (zoveel frambozen kreeg ik er toch niet van, de vogels of andere beesten waren me vaak voor 😬
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_209903886
Ik vind het echt heel leuk geworden! En inderdaad, het lijkt groter en als het nu een beetje gaat groeien weet je volgend jaar al niet meer wat je ziet O+
En super van het hergebruik van de tegels.
Echt een fijn plekje wordt het!
pi_209907708
Ik zou in plaats van frambozen Japanse wijnbes aanraden. Veel mooier, veel lekkerder, en de vogels blijven er af.
Is ook een woekeraar (net als framboos), maar veel makkelijker binnen de perken te houden. Framboos woekert ondergronds, Japanse wijnbes met afleggers. Die zie je altijd prima en ze laten zich ook goed uittrekken (en je kan ze ook afknippen vóórdat ze gaan wortelen, maar ook als je daarvoor te laat bent ben je niet te laat ;)).

Is tegenwoordig overal te koop als plant ;)

Heeft wel, net als framboos, lichte stiekels. Niet zo erg als braam, maar wel echt stekelig. Geen last van als je de vruchten plukt, maar je Aapie moet er niet doorheen willen rennen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_209920799
Wat een prachtige weloverwogen verandering O+ Hier ga je jaren lang heerlijk van kunnen genieten O+
  Moderator zondag 16 juli 2023 @ 20:14:39 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209921114
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 15:51 schreef yinu het volgende:
Ik vind het echt heel leuk geworden! En inderdaad, het lijkt groter en als het nu een beetje gaat groeien weet je volgend jaar al niet meer wat je ziet O+
En super van het hergebruik van de tegels.
Echt een fijn plekje wordt het!
Thanks O+

quote:
7s.gif Op zaterdag 15 juli 2023 20:19 schreef sigme het volgende:
Ik zou in plaats van frambozen Japanse wijnbes aanraden. Veel mooier, veel lekkerder, en de vogels blijven er af.
Is ook een woekeraar (net als framboos), maar veel makkelijker binnen de perken te houden. Framboos woekert ondergronds, Japanse wijnbes met afleggers. Die zie je altijd prima en ze laten zich ook goed uittrekken (en je kan ze ook afknippen vóórdat ze gaan wortelen, maar ook als je daarvoor te laat bent ben je niet te laat ;)).
[ afbeelding ]
Is tegenwoordig overal te koop als plant ;)

Heeft wel, net als framboos, lichte stiekels. Niet zo erg als braam, maar wel echt stekelig. Geen last van als je de vruchten plukt, maar je Aapie moet er niet doorheen willen rennen.
Oh goeie! Vooral dat de vogels er vanaf blijven. Heb je ook ervaring met tayberry?

quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 19:58 schreef Puala het volgende:
Wat een prachtige weloverwogen verandering O+ Hier ga je jaren lang heerlijk van kunnen genieten O+
We genieten nu al als een malle. We hadden gisteren een verjaardagsfeestje dus we konden gelijk de tuin tentoon stellen. Iedereen was ervan onder de indruk, zo leuk O+
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 16 juli 2023 @ 20:29:53 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_209921385
Als ik de klinkers uit de voor foto vergelijk met de na foto's, dan lijken die wel gloednieuw (op de foto's voor het zand er overheen gegaan is). Hebben jullie ze schoongemaakt of zoiets?
Resistance is futile.
  Moderator zondag 16 juli 2023 @ 20:39:16 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209921551
quote:
14s.gif Op zondag 16 juli 2023 20:29 schreef Seven. het volgende:
Als ik de klinkers uit de voor foto vergelijk met de na foto's, dan lijken die wel gloednieuw (op de foto's voor het zand er overheen gegaan is). Hebben jullie ze schoongemaakt of zoiets?
Goed he? Hij heeft ze allemaal omgedraaid. Verder denk ik afgeveegd, ik ben ook een week weggeweest tijdens het proces :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 16 juli 2023 @ 21:36:00 #290
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_209922548
Tayberry is lekker! Woekert bij mij tot nu toe niet.

Je tuin is mooi geworden! De plantjes die erin staan lijken we heel klein. Dat zou ik wat voller zetten, anders blijf je onkruid wieden.
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 08:16:21 #291
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209925356
quote:
0s.gif Op zondag 16 juli 2023 21:36 schreef gcjoel het volgende:
Tayberry is lekker! Woekert bij mij tot nu toe niet.

Je tuin is mooi geworden! De plantjes die erin staan lijken we heel klein. Dat zou ik wat voller zetten, anders blijf je onkruid wieden.
Dit is allemaal door de tuinman gedaan, ik neem aan dat het flink gaat groeien. Al gaf hij ook aan dat er genoeg ruimte is om zelf nog dingen erin te zetten. Ik zal er eens naar kijken :Y
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 17 juli 2023 @ 08:27:03 #292
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209925404
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2023 11:33 schreef MaJo het volgende:
Het is tijd voor weer een update! Want er zijn best wel wat dingen aangepakt, eigenlijk al eind vorig jaar :@ Zo hebben we sinds eind november zonnepanelen *O* Erg tevreden mee dus gelijk wat sluikreclame voor het bedrijf :P

Wij hebben in maart 2023 door hetzelfde bedrijf laten plaatsen. Het was het wachten zeker waard en ook tevreden over het bedrijf. Sowieso vind ik het altijd fijn om de lokale bedrijven te steunen.

Leuk trouwens een split-level woning. Je maakt er echt iets moois van!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 09:07:21 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209925685
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 08:27 schreef livelink het volgende:

[..]
Wij hebben in maart 2023 door hetzelfde bedrijf laten plaatsen. Het was het wachten zeker waard en ook tevreden over het bedrijf. Sowieso vind ik het altijd fijn om de lokale bedrijven te steunen.

Leuk trouwens een split-level woning. Je maakt er echt iets moois van!
Hey wat leuk! Toeval of op mijn aanraden? Ze liggen er nu ruim een half jaar en nooit problemen ondervonden, erg blij mee. En het rendement is tot nu toe top!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 17 juli 2023 @ 09:38:39 #294
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209925952
Voor je overwegingen over het fruit, dit zijn mijn ervaringen na 2 jaar met deze planten:
- Loganberry: woekert niet, zeer lange uitlopers, grote vroege oogst in juni/juli, doornloos, vogels zijn matig geinteresseerd.
- Tayberry: blijft klein, geeft nog geen vrucht, zou dat in juli-augustus moeten doen, kleine doorns (handelbaar)
- Boyson: woekert niet, zeer lange uitlopers, vroege oogst in juni/juli, doornloos, gaat zeer binnenkort een grote oogst geven.
Spoilers!
  Moderator maandag 17 juli 2023 @ 10:56:16 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_209926684
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
Voor je overwegingen over het fruit, dit zijn mijn ervaringen na 2 jaar met deze planten:
- Loganberry: woekert niet, zeer lange uitlopers, grote vroege oogst in juni/juli, doornloos, vogels zijn matig geinteresseerd.
- Tayberry: blijft klein, geeft nog geen vrucht, zou dat in juli-augustus moeten doen, kleine doorns (handelbaar)
- Boyson: woekert niet, zeer lange uitlopers, vroege oogst in juni/juli, doornloos, gaat zeer binnenkort een grote oogst geven.
Wat is er toch veel keuze, ik zie door de bomen het bos niet meer _O- Ik denk dat ik voor meerdere soorten ga, aangezien ik ook al de fallgold heb staan. Ik ben zelf niet een grote bramenfan (ik vind het "ok") dus de boysenberry valt af. De loganberry klinkt goed ^O^

Na hoeveel jaar kun je overigens de eerste oogst verwachten van zo'n klein plantje?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 17 juli 2023 @ 11:21:45 #296
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_209926929
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 10:56 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat is er toch veel keuze, ik zie door de bomen het bos niet meer _O- Ik denk dat ik voor meerdere soorten ga, aangezien ik ook al de fallgold heb staan. Ik ben zelf niet een grote bramenfan (ik vind het "ok") dus de boysenberry valt af. De loganberry klinkt goed ^O^

Na hoeveel jaar kun je overigens de eerste oogst verwachten van zo'n klein plantje?
Ik heb ze in januari 2022 in de grond gezet. De tay doet dus nog weinig behalve groeien. Boyson en Logan doen het dit jaar voor het eerst met een kilo of 2 per plant.

Ik heb vooral opgelet dat ik niet alleen planten kocht die in dezelfde paar weken vrucht gaven.
Spoilers!
  maandag 17 juli 2023 @ 23:20:55 #297
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209935999
quote:
0s.gif Op maandag 17 juli 2023 09:07 schreef MaJo het volgende:

[..]
Hey wat leuk! Toeval of op mijn aanraden? Ze liggen er nu ruim een half jaar en nooit problemen ondervonden, erg blij mee. En het rendement is tot nu toe top!
Wij kijken altijd eerst naar de lokale leveranciers. En we hoorden alleen maar goede verhalen over hen. Dus gesprek en offerte aangevraagd en meteen besloten om voor hen te gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')