abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 12:43:51 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204563898
Deel 2 alweer over onze nieuwe splitlevel woning.

Het gaat om een splitlevel woning in de Utrechtse Heuvelrug. In principe ziet het er netjes uit maar we willen toch wel wat dingen gaan aanpassen. In eerste instantie gaat dat om vloerverwarming, nieuwe vloeren, nieuwe badkamer, nieuw toilet, nieuwe plafonds en het hele huis kan wel een likje verf gebruiken. De huidige woning is beneden nogal wit en boven nogal gekleurd :D

Eerst natuurlijk wat foto's :s)



Entree







Keuken





Woonkamer







Overloop



Slaapkamers









Badkamer





Tuin





Plattegronden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sommige ruimtes zijn gek genoeg niet gefotografeerd. Er is namelijk ook nog een berging (achter die deur bij de entree), een enorme kelder (onder de gehele woonkamer) en een washok op de eerste verdieping.

Tzt willen we nog veel meer aanpakken, zoals ook de keuken en een eventuele uitbouw maar nu focussen we ons op de volgende dingen:

- Vloerverwarming beneden en nieuwe vloeren in het hele huis
- Overal nieuwe deuren
- Nieuw toilet
- Nieuwe badkamer
- Glazen afscheidingswand tussen woonkamer en keuken
- Vervangen vensterbanken in de slaapkamers
- Vervangen van plafonds in verband met brandgevaar en gelijk alles isoleren
- Schilderwerk van het gehele huis (binnen)

Er zijn inmiddels knopen doorgehakt *O*

Dit wordt de vloer, in visgraat, op de onderste twee verdiepingen (links op de foto) en het parket op de bovenste twee verdiepingen (rechts op de foto)



De badkamer krijgt de volgende indeling (met dank aan @Claudia_x)



Deze tegels komen er in de badkamer en dit is de kleur hout van het badkamermeubel:



Mijn paint van de badkamer kan natuurlijk niet ontbreken :+



Deze tegels bij het toilet beneden (denk het hout even weg)



Kleurenpalet door het huis (we moeten nog beslissen waar we welke kleuren precies nemen)



Op naar de sleutel en de verbouwing *O*

[ Bericht 19% gewijzigd door MaJo op 11-05-2022 20:45:07 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 12:44:01 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204563902
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:52 schreef Leandra het volgende:
Ik vind die 12K voor de badkamer en het toilet juist fors, die 2.500 voor tegels weer niet.

Wat zit er in die 12K en hoe kun je daarop besparen?
Als dat alleen materiaalkosten voor de badkamer en het toilet zijn is het een enorm bedrag.
Wastafelcombinatie: 2840,-
Douchecombinatie: 3200,-
Badcombinatie: 3300,-
Toiletcombinatie: 1100,- (x2)
Radiatorcombinatie: 1100,-
Tegels: 2500,-

En dan zijn we al vaak voor de goedkopere opties gegaan. Dus geen kommen op de wastafel, 1 kraan, spiegelkastje in plaats van losse kast, meest standaard radiator etc. Ik schrik vooral van de prijzen van bad en douche. Dit is wel allemaal messing uitvoering, chroom is 1000 euro goedkooper.

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 11:03 schreef yinu het volgende:
Ja, de prijzen zijn op dit moment ook enorm fors natuurlijk. Het is altijd goed om kritisch te blijven hoor!

Ik heb altijd juist materiaal, dus wc-pot, douchekop, kranen, tegels etc, zelf ingekocht omdat ik zelf scherper let op de prijzen ipv het altijd standaard bij dezelfde groothandel aan te schaffen. Als ik een uur prijzen van kranen zit te vergelijken is dat 'gratis' tijd, als bij hem iemand dat moet gaan zitten doen wordt dat natuurlijk ook verrekend in die 10%. Idem als ik ergens naartoe moet rijden om iets op te halen omdat het er anders niet op tijd is, dat kan hij natuurlijk niet de hele tijd doen, hij moet dat op een andere manier regelen, dat snap ik.

Belangrijk om in deze fase goed met de aannemer te communiceren over wie wat aanlevert en wat de termijnen zijn dat hij dat echt moet hebben. Ik liet de aannemer bijvoorbeeld wel alle inbouwunits zelf aanleveren, dus geberit-doortrekunit voor de wc's, afvoerputjes of goten etc, omdat ik graag wil dat dat materiaal is waarmee zijn personeel gewend is om te werken en ze het dus goed kunnen aansluiten. En ik zorgde ervoor dat kranen en dergelijke er echt op tijd waren, zodat ze met alle maten rekening konden houden bij het aanleggen van de leidingen enzo.
Geleerd van ervaring in een eerdere verbouwing waarin ik per sé een bepaalde douchegoot wilde terwijl de aannemer aangaf dat hij altijd werkte met een ander type. Zijn type was aanzienlijk duurder, het scheelde enkele honderden euro's. Maar heb altijd problemen gehouden met die goedkopere douchegoot. En heb over de jaren een veelvoud van dat prijsverschil uitgegeven aan loodgieters met hun enorme voorrijkosten. Dus daarin was goedkoop wel weer duurkoop... achteraf gezien. Helaas weet je dit altijd pas achteraf zeker ;(
Ik neig inmiddels ook naar zelf inkopen maar het nadeel is natuurlijk wel dat je snel iets mist. Als je het op 1 plek inkoopt en de aannemer coördineert het verder dan weet je zeker dat er niets ontbreekt. En anders is het aan hem.

Hij heeft wel een voorkeur voor toiletophanging doorgegeven. Sterker nog, hij zei: ik doe alleen deze _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:22 schreef Puala het volgende:

[..]
Wat zit er in die 15K dan in totaal? Is dat sec materiaal of ook installatie?

En kun je die tegels niet ergens anders halen? Tegelsinhuis is prettig en budget vriendelijk bijv. Al weet ik niet wat je nu per m2 betaalt, dus ik durf niet te zeggen of t duur/goedkoop is.
Alleen materiaal! Installatie kost ook nog eens 11k. En dan slopen we de badkamer ook nog zelf hè? 8)7
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schrik niet van 15k voor badkamer en toilet als je bedenkt dat je alles hebt uitgezocht wat je mooi vindt. Ik heb even op een rij gezet wat wij hebben uitgegeven aan badkamer en toilet:

- 4100 euro voor sanitair, douchevloer, kranen;
- 600 euro voor tegels;
- 2200 euro voor kasten op maat;
- 650 euro voor spiegelkasten van de Ikea;
- 1000 euro voor schilderwerk;
- 1000 euro voor installatie sanitair;
- 800 euro voor installatie ventilatiesysteem;
- 1500 euro voor betegelen;
- 700 euro voor afkitten.

Dat is ruim 12.000 euro en daar heb ik de gietvloer, ruwbouw en werk aan elektra, leidingen en stuken niet eens in meegenomen. En ik heb veel moeite gedaan om materieel goedkoop in te kopen. Alleen op het inhuren van een timmerman en op de tegels heb ik niet beknibbeld.
Nou dat alles wat we mooi vinden valt dus wel tegen, we hebben al ontzettend veel consessies gedaan (zie boven).

Het komt nu met installatie op zo'n 26k uit, dat is toch wel heel veel?
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_204563928
Heb je inbouwkranen gekozen?

Wastafelcombinatie: 2840,-
Dus dat is wastafel, kraan, chiffon, spiegelkast?

Douchecombinatie: 3200,-
Dat is douchekop, thermostaat, drain/putje, douchedeur?

Badcombinatie: 3300,-
Dat is bad + kraan? Heb je een vrijstaand bad, halfvrijstaand, inbouwbad gekozen?

Toiletcombinatie: 1100,- (x2)
Dit vind ik geen raar bedrag overigens voor een inbouwreservoir, pot en spoelknop.

Radiatorcombinatie: 1100,-
Zo'n standaard handdoekending? Afmeting?

Tegels: 2500,-
Hoeveel m2 heb je dan?


en 26K voor een badkamer + toilet is genoeg geld, maar ik vind het ergens met alles uitbesteden nog geen idioot bedrag. Ik denk wel dat er nog wat te halen is evt.

[ Bericht 52% gewijzigd door Puala op 28-04-2022 12:53:50 ]
pi_204564025
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:44 schreef MaJo het volgende:

Het komt nu met installatie op zo'n 26k uit, dat is toch wel heel veel?
Die 15k was alleen voor materiaal? :o 26k is inderdaad erg veel. Maar ik snap het wel: ik heb een bad gekocht voor minder dan 1000 euro, maar als ik het goedkoopste bad bij de sanitairzaak had genomen waar we langs waren geweest voor een tekening en offerte, dan was het bad drie keer zo duur geweest.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 28 april 2022 @ 12:59:01 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204564053
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schrik niet van 15k voor badkamer en toilet als je bedenkt dat je alles hebt uitgezocht wat je mooi vindt. Ik heb even op een rij gezet wat wij hebben uitgegeven aan badkamer en toilet:

- 4100 euro voor sanitair, douchevloer, kranen;
- 600 euro voor tegels;
- 2200 euro voor kasten op maat;
- 650 euro voor spiegelkasten van de Ikea;
- 1000 euro voor schilderwerk;
- 1000 euro voor installatie sanitair;
- 800 euro voor installatie ventilatiesysteem;
- 1500 euro voor betegelen;
- 700 euro voor afkitten.

Dat is ruim 12.000 euro en daar heb ik de gietvloer, ruwbouw en werk aan elektra, leidingen en stuken niet eens in meegenomen. En ik heb veel moeite gedaan om materieel goedkoop in te kopen. Alleen op het inhuren van een timmerman en op de tegels heb ik niet beknibbeld.
Als MaJo die offerte van de leverancier heeft gehad dan ga ik er vanuit dat daar de arbeid door de aannemer niet in zit.

Ik zal straks even kijken wat wij aan sanitair voor de badkamers en WC hebben uitgegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Leandra op 28-04-2022 13:06:09 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 13:19:12 #6
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204564233
Even snel want druk met werk en we worden om half 2 gebeld door de leverancier.

Geen inbouwkranen. Bad inbouw met 1 hoek “vrijstaand”. Tegels: 10m2 vloer, 25m2 wandtegel wit en 7,7m2 gekleurd. Hoe dit berekend is geen idee, we hebben niet besproken wat precies waar komt (alleen globaal).
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 28 april 2022 @ 13:27:56 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204564339
Met tegels zit je vaak met een besteleenheid en snijverlies, je kunt niet het risico lopen dat je tekort komt, en dan bij moet bestellen en kleurverschil hebt, zeker niet met keramische tegels (bij natuursteen kun je sowieso kleurverschil hebben, dus dat is wat minder spannend, maar ook dan wil je niet tekort komen).

Dus als ze bijvoorbeeld per 1.7m² geleverd worden en hebt 8m² vloer, dan reken je daar sowieso al 10% voor snijverlies bij, dus dan kom je aan 8,8m² (maar voor een kleine vloer misschien wat meer dan die 10%) dus dan kun je zo op de 6 eenheden van 1,7m² uitkomen, en zit je aan 10,2m², want met 5 eenheden zou je aan 8,5m² komen en dan loop je het risico dat je tekort komt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 13:33:54 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204564404
Ja! Daar is dit huis toch! Ik heb vanochtend zitten te zoeken naar 'dat huis dat niveauverschil had in het huis en waar beneden alles heerlijk strak wit was O+ ' maar ik kon het niet vinden, en ineens is daar deel 2 :P

Ik vind dit van binnen zo'n enorme openbaring komende vanaf de foto van de voorkant van het huis (dit klinkt veel negatiever dan ik het bedoel ;( ) maar van binnen vind ik dit een geweldig huis. Goed, ik ben anti-kleur, dus de kleuren op de muren op de bovenverdieping is niet mijn ding, maar, ik vind dit echt zo'n gaaf huis _O_
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 14:58:38 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204565291
overigens, wat me nu opvalt... is de badkamer op de zolder? Want ik zie wel een wasruimte, maar dat lijkt me voor de wasmachine/droger?
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 april 2022 @ 15:13:44 #10
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204565431
Bij ons was de factuur voor sanitair inclusief spiegels :+ en inclusief BTW ¤ 8.335
En als ik zie wat de aannemer daarvan ex BTW op de meerwerknota heeft gezet, dan ga ik er vanuit dat het eigenlijk incl. zijn 10% is, want het staat voor minder op de meerwerknota dan het ex BTW bedrag.

Het enige wat ik die factuur eigenlijk mis zijn de douchegoten, maar die zaten sowieso in de stelpost voor de badkamer en daar heb ik ook niet gezocht naar een specifieke douchegoot, ik heb alleen nog uitgezocht welk rooster erop zou komen. Maar dat was gewoon op basis van de loodgieter die me een linkje stuurde van "kies even een rooster uit", verder zie ik op de sanitairfactuur alle sifons, afvoersets en weetikveel staan.

En dan moet ik zeggen dat hij het bad erg netjes geprijsd heeft, niet zo goedkoop als de goedkoopste internet aanbieder, maar niet in de buurt van de adviesprijs.
Overigens zie ik dat de adviesprijs inmiddels iets hoger ligt, maar op de Bette site (waar ze ex BTW staan) veel minder hoger dan bij de online aanbieders.

Bijpassende wastafel lijkt niet veel in prijs te zijn gestegen, maar onze wastafels zijn 100 cm breed en nu is de 80 de breedste die ze nog aanbieden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 april 2022 @ 15:17:11 #11
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204565455
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 12:44 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wastafelcombinatie: 2840,-
Douchecombinatie: 3200,-
Badcombinatie: 3300,-
Toiletcombinatie: 1100,- (x2)
Radiatorcombinatie: 1100,-
Tegels: 2500,-

En dan zijn we al vaak voor de goedkopere opties gegaan. Dus geen kommen op de wastafel, 1 kraan, spiegelkastje in plaats van losse kast, meest standaard radiator etc. Ik schrik vooral van de prijzen van bad en douche. Dit is wel allemaal messing uitvoering, chroom is 1000 euro goedkooper.
[..]
Ik neig inmiddels ook naar zelf inkopen maar het nadeel is natuurlijk wel dat je snel iets mist. Als je het op 1 plek inkoopt en de aannemer coördineert het verder dan weet je zeker dat er niets ontbreekt. En anders is het aan hem.

Hij heeft wel een voorkeur voor toiletophanging doorgegeven. Sterker nog, hij zei: ik doe alleen deze _O-
[..]
Alleen materiaal! Installatie kost ook nog eens 11k. En dan slopen we de badkamer ook nog zelf hè? 8)7
[..]
Nou dat alles wat we mooi vinden valt dus wel tegen, we hebben al ontzettend veel consessies gedaan (zie boven).

Het komt nu met installatie op zo'n 26k uit, dat is toch wel heel veel?
Jeetje wat een prijzen.

Ik bouw low budget en mijn badkamer (1.30x2.50) , zonder bad, komt op kleine 200 euro tot nu:

WC 50 euro
Wastafel 25 euro
Glasblokken 20 euro
Muur gratis
Tegels 50 euro
kranen 50 euro
Afzuiging moet nog aangeschaft
Tegellijm moet nog aangeschaft

Eind van de zomer begin ik met plaatsen van de muur, meeste materialen heb ik al. Wij doen alles zelf, van elektriciteit tot riolering aanleggen dus verder geen manuren. Daarom wonen we nu in een stacaravan, het bouwen gaat ''iets'' minder snel als dat een aannemer het zou doen.

Wat een verschil he? :D
To BG or not to BG!
  donderdag 28 april 2022 @ 15:24:35 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204565505
Grappig: Bette heeft speciaal voor de NL markt een bad uitgebracht dat een stuk goedkoper is, om daarmee te kunnen concurreren met de kunststofbaden want Nederlanders willen niet genoeg uitgeven om een plaatstalen bad te kopen :')
Dat model heet de Purista, als je er op zoekt vind je het wel, maar je vindt het niet op de officiële Bette sites :D

We hebben het nog wel overwogen trouwens, want gezien het formaat van ons bad (190*90) zou het sowieso een prijzig verhaal worden, en die Purista was ook in dat formaat veel goedkoper, maar het had voor mij een paar "net niet" dingetjes, daarbij gaat een plaatstalen bad wel gewoon 30 jaar mee (50 ook wel, maar zolang ga ik niet meer mee), dus op de lange termijn vond ik dat verschil de moeite niet waard, plus dat we nu de wastafels van dezelfde serie hebben als het bad, dus dat past mooi bij elkaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204565517
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:17 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Jeetje wat een prijzen.

Ik bouw low budget en mijn badkamer (1.30x2.50) , zonder bad, komt op kleine 200 euro tot nu:

WC 50 euro
Wastafel 25 euro
Glasblokken 20 euro
Muur gratis
Tegels 50 euro
kranen 50 euro
Afzuiging moet nog aangeschaft
Tegellijm moet nog aangeschaft

Eind van de zomer begin ik met plaatsen van de muur, meeste materialen heb ik al. Wij doen alles zelf, van elektriciteit tot riolering aanleggen dus verder geen manuren. Daarom wonen we nu in een stacaravan, het bouwen gaat ''iets'' minder snel als dat een aannemer het zou doen.

Wat een verschil he? :D
En zijn dit prijzen voor nieuw? En is een wc dan incl reservoir, pot, drukknop bijv?
En als t marktplaatsdealtjes zijn, zit dan de brandstof ook in de prijs die je noemt?
  donderdag 28 april 2022 @ 15:34:35 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204565584
Uit de offerte, de prijzen voor de zaken in de grote badkamer:
Onze badkamer is op het bad na identiek, de WC beneden is ook identiek maar met een hoekfonteintje (ook een Icon van Geberit).
We hebben overigens vrijhangende wandwastafels, dus geen badkamermeubel ofzo.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben dan bijvoorbeeld weer geen (glazen) douchewanden, want muurtjes.
Op zich blijft de boel redelijk droog, soms twijfel ik of we toch nog douchedeuren nodig hebben maar daar kom ik dan iedere keer weer op terug.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 april 2022 @ 15:39:18 #15
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204565624
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:26 schreef Puala het volgende:

[..]
En zijn dit prijzen voor nieuw? En is een wc dan incl reservoir, pot, drukknop bijv?
En als t marktplaatsdealtjes zijn, zit dan de brandstof ook in de prijs die je noemt?
Niet nieuw. WC niet van maarktplaats, van bekenden die verbouwen. WC kompleet maar prijs inderdaad zonder brandstofkosten. Heb ook iets gegokt moet ik bekennen, thuis heb ik overzicht met exacte kosten incl brandstof etc.
Tegels van de weggeefhoek (iemand had onwijs teveel besteld en gaf het gewoon weg) plus 10m2 gekleurde tegeltjes van mp voor een mozaiek die ik op een muur ga maken.

Maar grappig om te zien hoe verschillend de prijzen kunnen zijn. Ben eerst jaar bezig geweest met verzamelen van materialen. Buitenmuur was wel nieuw en isolatiemateriaal ook trouwens.
To BG or not to BG!
  donderdag 28 april 2022 @ 15:51:17 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204565734
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:39 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Niet nieuw. WC niet van maarktplaats, van bekenden die verbouwen. WC kompleet maar prijs inderdaad zonder brandstofkosten. Heb ook iets gegokt moet ik bekennen, thuis heb ik overzicht met exacte kosten incl brandstof etc.
Tegels van de weggeefhoek (iemand had onwijs teveel besteld en gaf het gewoon weg) plus 10m2 gekleurde tegeltjes van mp voor een mozaiek die ik op een muur ga maken.

Maar grappig om te zien hoe verschillend de prijzen kunnen zijn. Ben eerst jaar bezig geweest met verzamelen van materialen. Buitenmuur was wel nieuw en isolatiemateriaal ook trouwens.
No offence maar hoe is jouw prijzenoverzicht iets waar TS wat mee kan?
Ze gaat het niet zelf doen, ze laten het doen, ze moet alleen wel een beetje een beeld krijgen van de prijzen en jouw voorbeelden zijn dat niet.
Jouw prijzen zijn ook niet zomaar "verschillend", het is gewoon geen nieuw spul. En prima dat je je badkamer zo verbouwt, kudo's dat je het zelf doet, maar het is op geen enkele manier een vergelijk waar TS iets mee kan.

Om de auto metafoor te gebruiken: TS zoekt een nieuwe Mercedes en jij komt aan met een Opel Corsa die je van de sloop gehaald hebt en zelf gaat opknappen.
Leuk dat je het kunt, maar TS gaat niet met een Slopel rijden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 april 2022 @ 16:11:09 #17
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204565886
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 15:51 schreef Leandra het volgende:

[..]
No offence maar hoe is jouw prijzenoverzicht iets waar TS wat mee kan?
Ze gaat het niet zelf doen, ze laten het doen, ze moet alleen wel een beetje een beeld krijgen van de prijzen en jouw voorbeelden zijn dat niet.
Jouw prijzen zijn ook niet zomaar "verschillend", het is gewoon geen nieuw spul. En prima dat je je badkamer zo verbouwt, kudo's dat je het zelf doet, maar het is op geen enkele manier een vergelijk waar TS iets mee kan.

Om de auto metafoor te gebruiken: TS zoekt een nieuwe Mercedes en jij komt aan met een Opel Corsa van de sloop gehaald hebt en zelf gaat opknappen.
Leuk dat je het kunt, maar TS gaat niet met een Slopel rijden.
Dacht dat hij de badkamerspullen al had gekocht en hij dus niets meer heeft aan andere prijzen omdat hij daar dan sowieso niets meer mee kan?

Snap ook wel dat hij mijn manier niet als voorbeeld ofzo kan gebruiken maar omdat het verschil zo enorm is vond ik het wel grappig. 26K of max 500 euro. Mijn vorige huis heb ik 30 jaar geleden ook gebouwd als TS, onlangs zeer flink verkocht, nu gekozen om low budget een 'tiny' te bouwen en ik stop op deze manier 10 jaar eerder met werken. (Dat je niet denkt dat ik geen 'mercedes' zou kunnen kopen ;) )
To BG or not to BG!
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 16:15:08 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204565920
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:11 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dacht dat hij de badkamerspullen al had gekocht en hij dus niets meer heeft aan andere prijzen omdat hij daar dan sowieso niets meer mee kan?

Snap ook wel dat hij mijn manier niet als voorbeeld ofzo kan gebruiken maar omdat het verschil zo enorm is vond ik het wel grappig. 26K of max 500 euro. Mijn vorige huis heb ik 30 jaar geleden ook gebouwd als TS, onlangs zeer flink verkocht, nu gekozen om low budget een 'tiny' te bouwen en ik stop op deze manier 10 jaar eerder met werken. (Dat je niet denkt dat ik geen 'mercedes' zou kunnen kopen ;) )
Het verschil op bedrag is enorm....maar dat zegt niets als je niet appels met appels kunt vergelijken.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 28 april 2022 @ 16:19:51 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204565959
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:11 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Dacht dat hij de badkamerspullen al had gekocht en hij dus niets meer heeft aan andere prijzen omdat hij daar dan sowieso niets meer mee kan?

Snap ook wel dat hij mijn manier niet als voorbeeld ofzo kan gebruiken maar omdat het verschil zo enorm is vond ik het wel grappig. 26K of max 500 euro. Mijn vorige huis heb ik 30 jaar geleden ook gebouwd als TS, onlangs zeer flink verkocht, nu gekozen om low budget een 'tiny' te bouwen en ik stop op deze manier 10 jaar eerder met werken. (Dat je niet denkt dat ik geen 'mercedes' zou kunnen kopen ;) )
TS is een zij en heeft net de offerte binnen.....

Ik doe nergens de aanname dat je wel of geen "Mercedes" zou kunnen kopen, het is een beetje dom om te denken dat ik die aanname wel zou doen, want ik weet als geen ander hoe vaak mensen fout zitten met zulke aannames.
Ik stel alleen dat jouw methode voor TS simpelweg geen vergelijking is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 28 april 2022 @ 16:20:32 #20
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204565963
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:15 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Het verschil op bedrag is enorm....maar dat zegt niets als je niet appels met appels kunt vergelijken.
Zou je alle reacties van mij willen verwijderen? Verpest alleen maar dit topic. Sorry daarvoor dan. :@
To BG or not to BG!
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 16:24:47 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_204566013
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zou je alle reacties van mij willen verwijderen? Verpest alleen maar dit topic. Sorry daarvoor dan. :@
Kan ik niet, of beter, kan ik wel maar K&W is niet mijn forum. :P Verpesten is wel een enorme overdrijving hoor, alleen ja, TS heeft er inderdaad wel wat weinig aan, daar appels met peren worden vergeleken. :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_204567965
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 16:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Zou je alle reacties van mij willen verwijderen? Verpest alleen maar dit topic. Sorry daarvoor dan. :@
Waarom open je geen eigen topic? Is voor veel mensen wel inspirerend, denk ik.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 20:08:55 #23
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204568216
Weer even snel want ik ben nog steeds aan het werk :X

We hebben met de leverancier gesproken en er zijn een aantal dingen aangepast. Het badkamermeubel is 300 euro goedkoper als we voor 2 laden gaan in plaats van 1 lade en een plank (waarom snapte hij ook niet, lijkt me nogal onlogisch :? ) Omdat we nu 2 laden hebben schrappen we de spiegelkast en gaan we zelf een mooie ronde spiegel aanschaffen. Scheelt ook weer 400 euro. Ook heeft hij met onze aannemer overlegd en is er een korting van 15% gegeven op alle materialen behalve de tegels. Wel heeft hij nu de tegels preciezer berekend aangezien we niet de hele muur willen betegelen, scheelt ook weer 800 euro. Al met al scheelt deze offerte dus ruim 3000 euro met de eerste.

De aannemer heeft laten weten zelf niks meer bovenop deze prijs te gooien dus dat is ook netjes ^O^

Ik zal later nog even teruglezen of ik vragen gemist heb, dan kom ik daar nog op terug. Oh ja @Leandra onze aannemer schijnt heel goed te zijn in het berekenen van de hoeveelheid tegels, hij komt altijd precies goed uit :D

En @Puala ik ga je later nog even uitgebreid terugmailen!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 20:11:36 #24
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204568248
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 13:33 schreef CoolGuy het volgende:
Ja! Daar is dit huis toch! Ik heb vanochtend zitten te zoeken naar 'dat huis dat niveauverschil had in het huis en waar beneden alles heerlijk strak wit was O+ ' maar ik kon het niet vinden, en ineens is daar deel 2 :P

Ik vind dit van binnen zo'n enorme openbaring komende vanaf de foto van de voorkant van het huis (dit klinkt veel negatiever dan ik het bedoel ;( ) maar van binnen vind ik dit een geweldig huis. Goed, ik ben anti-kleur, dus de kleuren op de muren op de bovenverdieping is niet mijn ding, maar, ik vind dit echt zo'n gaaf huis _O_
Toch nog even hierop reageren. Ik snap precies wat je bedoelt! :D Toen ik voor het huis stond dacht ik ook dat het een eenvoudig rijtjeshuis was dus ik was enorm verbaasd door alle ruimte en vooral het licht! Van buiten oogt het vrij donker maar als je dan binnenloopt is het zo licht allemaal O+

quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 14:58 schreef CoolGuy het volgende:
overigens, wat me nu opvalt... is de badkamer op de zolder? Want ik zie wel een wasruimte, maar dat lijkt me voor de wasmachine/droger?
Omdat het een splitlevel is loopt het een beetje vreemd. De bovenste verdieping is in twee delen: een met 2 slaapkamers en de wasruimte en een met 2 slaapkamers en de badkamer (en een CV ruimte die op 1 meter hoogte begint, die zit precies boven de wasruimte). Heel speels dus waardoor het allemaal nog ruimtelijker oogt!
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  donderdag 28 april 2022 @ 22:21:03 #25
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_204570882
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 19:48 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Waarom open je geen eigen topic? Is voor veel mensen wel inspirerend, denk ik.
Heb thuis geen computer en kan geen foto's uploaden op mijn telefoon.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')