abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:26:11 #251
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_204546630
Donker O+ mooi!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 17:26:55 #252
45833 crew  Fogel
pi_204546632
Donker.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 26 april 2022 @ 17:41:28 #253
249756 Symphonic
Look o Look
pi_204546730
Die donkere vind ik mooier :Y
Juin uit Eigen Tuin!
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 18:50:12 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204547148
Als ik de stemmen uit de omgeving meetel komen we op:

Teamman: 10
TeamMaJo: 11

Nu hebben we een gulden middenweg gekozen: de lichte kleur in het toilet beneden en de donkere kleur in de badkamer boven. Doen? *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204547176
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 18:50 schreef MaJo het volgende:
Als ik de stemmen uit de omgeving meetel komen we op:

Teamman: 10
TeamMaJo: 11

Nu hebben we een gulden middenweg gekozen: de lichte kleur in het toilet beneden en de donkere kleur in de badkamer boven. Doen? *O*
Doen
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 19:58:52 #256
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204547774
Ok, de twijfel slaat toe. Ik heb nu foto's gevonden van de lichte kleur op een muur en dat is toch wel mooi. En nu twijfel ik of "mijn" kleur toch niet te donker is. Hier een foto waar beide kleuren er samen op staan:



Die lichte is mooi maar ik krijg er een beetje een saunavibe bij. De donkere vind ik nog steeds mooi maar misschien toch te donker. Damn, net als je denkt een knoop doorgehakt te hebben :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204547824
Is niet te donker. Gewoon doen! Ging je nu ook messing kranen nemen? Ziet er heel chique bij uit.

En het lost nog een ander probleem voor je op: zwarte randafwerking valt bij het donkere nauwelijks op. Je kunt dus prima overal zwarte profielen nemen zonder het probleem te hebben dat je metalen mixt of ineens erg aanwezige zwarte accenten krijgt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204547859
Trouwens: donker is prachtig!



O+

En weet je al welke kleur voegen je gaat nemen? O-)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204547886
Onze buren toen ik in de jaren 80 opgroeide hadden in hun inpandige badkamer donkerblauwe tegeltjes en zelfs daar zonder daglicht was het niet te donker. Ik vond al hun keuzes in huis lelijk, behalve hun badkamertegeltjes.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 20:12:15 #260
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204547935
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:03 schreef Claudia_x het volgende:
Is niet te donker. Gewoon doen! Ging je nu ook messing kranen nemen? Ziet er heel chique bij uit.

En het lost nog een ander probleem voor je op: zwarte randafwerking valt bij het donkere nauwelijks op. Je kunt dus prima overal zwarte profielen nemen zonder het probleem te hebben dat je metalen mixt of ineens erg aanwezige zwarte accenten krijgt.
We wachten de offerte nog af (die komt donderdagochtend) maar als het in het budget past gaan we inderdaad voor messing kranen :Y

Goed punt van de zwarte accenten ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:06 schreef Claudia_x het volgende:
Trouwens: donker is prachtig!

[ afbeelding ]

O+

En weet je al welke kleur voegen je gaat nemen? O-)
Oh dit is wel heel mooi O+ Ik neigde naar witte voegen maar nu ik dit zie staat dit wel heel erg sjiek! Is dit grijs/zwart?

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:08 schreef Doedezemaar het volgende:
Onze buren toen ik in de jaren 80 opgroeide hadden in hun inpandige badkamer donkerblauwe tegeltjes en zelfs daar zonder daglicht was het niet te donker. Ik vond al hun keuzes in huis lelijk, behalve hun badkamertegeltjes.
Ik hoop dat de rest van de keuzes in ons huis niet in de lijn liggen met die van je oude buren ;)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 20:16:38 #261
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204547993
@Claudia_x kun jij ook een voorbeeld vinden van hoe mijn man het zou willen, hoe het er dan uit komt te zien?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204548012
Travertin vloeren en een zwarte essen keuken, ik gok dat dat niet helemaal jullie smaak is nee
pi_204548055
Misschien kan je een combi doen? Beide wc's ene tegel en de douche enzo in de andere tegel?

Edit: Ik vind het altijd leuk als de wc en badkamer matchen.
  Moderator dinsdag 26 april 2022 @ 20:22:46 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204548068
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:18 schreef Doedezemaar het volgende:
Travertin vloeren en een zwarte essen keuken, ik gok dat dat niet helemaal jullie smaak is nee
Oh nee dat is niet onze smaak nee _O-

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:21 schreef Tegan het volgende:
Misschien kan je een combi doen? Beide wc's ene tegel en de douche enzo in de andere tegel?

Edit: Ik vind het altijd leuk als de wc en badkamer matchen.
We denken er nu over om het toilet een kleur te doen en de badkamer de andere. Ik denk beide kleuren in de badkamer een beetje gaat botsen :)

Edit: dat vind ik ook leuk inderdaad, dat was ook het oorspronkelijke plan :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204550589
Ik weet niet of ik meetel, maar ik ben ook voor donker! Ik heb een donkerblauw betegeld muurtje in de badkamer en dat is prachtig, vind ik. Zeker met die grijze vloertegel vind ik een donkere wandtegel echt wel kunnen.

Voor een wc vind ik de lichte wel heel leuk dus dat idee kan ik ook zeker waarderen.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 00:11:45 #266
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204550621
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 00:07 schreef yinu het volgende:
Ik weet niet of ik meetel, maar ik ben ook voor donker! Ik heb een donkerblauw betegeld muurtje in de badkamer en dat is prachtig, vind ik. Zeker met die grijze vloertegel vind ik een donkere wandtegel echt wel kunnen.

Voor een wc vind ik de lichte wel heel leuk dus dat idee kan ik ook zeker waarderen.
Natuurlijk tel jij ook mee! Ik denk dat het ook wel mooi gaat worden maar het is zo lastig om die keuzes te maken, straks valt het toch tegen. Al ben ik ook wel weer zo dat wanneer er knopen doorgehakt worden dat ik niet meer terugkijk.

We laten het nog even bezinken :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204551694
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 20:16 schreef MaJo het volgende:
@:Claudia_x kun jij ook een voorbeeld vinden van hoe mijn man het zou willen, hoe het er dan uit komt te zien?
Zoiets bedoel je?




[ Bericht 10% gewijzigd door Claudia_x op 27-04-2022 09:45:15 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204551789
Donker! O+
Protège moi de mes désirs.
pi_204551795
Als je het te spannend vindt, neem je toch gewoon de donkere kleur in het toilet? Mensen durven daar meestal meer. Je kunt sowieso niet de fout in gaan met je keuze, want de lichte tegels zijn ook mooi. Weet je eigenlijk al van welke wanden je accentmuren zou willen maken in de badkamer? Je kunt het donkerblauw natuurlijk ook doseren.

Hier nog een met donkerblauwe tegels, beperkt tot het douchegedeelte:



En ik vind dit een mooi voorbeeld van een donkerblauwe badkamer die niet stemmig maar fris oogt (en volgens mij heb jij ook zo'n kastje voor ogen?):



[ Bericht 0% gewijzigd door Claudia_x op 27-04-2022 10:27:41 ]
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 27 april 2022 @ 10:06:44 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204551932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 19:58 schreef MaJo het volgende:
Ok, de twijfel slaat toe. Ik heb nu foto's gevonden van de lichte kleur op een muur en dat is toch wel mooi. En nu twijfel ik of "mijn" kleur toch niet te donker is. Hier een foto waar beide kleuren er samen op staan:

[ afbeelding ]

Die lichte is mooi maar ik krijg er een beetje een saunavibe bij. De donkere vind ik nog steeds mooi maar misschien toch te donker. Damn, net als je denkt een knoop doorgehakt te hebben :')
Donker, die lichte vind ik iets uit de toiletten van een Tunesisch hotel in 1979 :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 april 2022 @ 10:08:16 #271
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204551944
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 19:58 schreef MaJo het volgende:
Ok, de twijfel slaat toe. Ik heb nu foto's gevonden van de lichte kleur op een muur en dat is toch wel mooi. En nu twijfel ik of "mijn" kleur toch niet te donker is. Hier een foto waar beide kleuren er samen op staan:

[ afbeelding ]

Die lichte is mooi maar ik krijg er een beetje een saunavibe bij. De donkere vind ik nog steeds mooi maar misschien toch te donker. Damn, net als je denkt een knoop doorgehakt te hebben :')
Jouw kleur ^O^ , prachtige volle kleur zeg O+ . Ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen.
Resistance is futile.
pi_204551946
Is er geen middenweg in de vorm van een andere tegel? Een fellere variant van de lichte versie?
  woensdag 27 april 2022 @ 10:12:17 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204551969
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:08 schreef Tegan het volgende:
Is er geen middenweg in de vorm van een andere tegel? Een fellere variant van de lichte versie?
:X

Curve ball incoming!
Resistance is futile.
pi_204552054
quote:
11s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:12 schreef Seven. het volgende:

[..]
:X

Curve ball incoming!
Roept het trauma's op?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204552098
Ik heb zelf trouwens voor een soortgelijke keuze gestaan. Ik zocht deze tegels uit, samen met onze architect:



En daarna zei de architect dat ze dacht dat het toch beter was om deze te kiezen:



Nooit spijt van gehad! Ik vind ze nog steeds heel chic.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 10:33:08 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204552100
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zoiets bedoel je?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja, thanks! Zo is het nog duidelijker dat ik donker echt mooier vind. Man is nu ook om, het wordt donker! *O*
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:51 schreef Claudia_x het volgende:
Als je het te spannend vindt, neem je toch gewoon de donkere kleur in het toilet? Mensen durven daar meestal meer. Je kunt sowieso niet de fout in gaan met je keuze, want de lichte tegels zijn ook mooi. Weet je eigenlijk al van welke wanden je accentmuren zou willen maken in de badkamer? Je kunt het donkerblauw natuurlijk ook doseren.

Hier nog een met donkerblauwe tegels, beperkt tot het douchegedeelte:

[ afbeelding ]

En ik vind dit een mooi voorbeeld van een donkerblauwe badkamer die niet stemmig maar fris oogt (en volgens mij heb jij ook zo'n kastje voor ogen?):

[ afbeelding ]
Nu is inderdaad de vraag waar we de tegels precies willen plaatsen. Zelf denken we aan de wand waar bad en douche komen en bij het toilet. Misschien zelfs nog een stukje “de hoek om” bij de douche maar misschien wordt dat een beetje teveel? Zelf zou ik graag een nisje in de douche willen, we zouden ook aan de rechter muur (als je richting bad/douche kijkt) gewoon wit kunnen doen en dan het nisje in het blauw. Maar eerst maar eens uitzoeken of dat nisje wel kan (is de muur naar de buren).

Man had het erover om laag te betegelen boven het bad en dan hoog bij de douche, maar kan me daar eigenlijk niets bij voorstellen :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 10:34:30 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204552115
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 09:50 schreef arvensis het volgende:
Donker! O+
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:06 schreef Leandra het volgende:

[..]
Donker, die lichte vind ik iets uit de toiletten van een Tunesisch hotel in 1979 :')
quote:
7s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:08 schreef Seven. het volgende:

[..]
Jouw kleur ^O^ , prachtige volle kleur zeg O+ . Ik denk niet dat je er spijt van zult krijgen.
Nog meer medestanders *O*
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:08 schreef Tegan het volgende:
Is er geen middenweg in de vorm van een andere tegel? Een fellere variant van de lichte versie?
Nope :D Anders blijven we bezig _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_204552541
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 10:33 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ja, thanks! Zo is het nog duidelijker dat ik donker echt mooier vind. Man is nu ook om, het wordt donker! *O*
*O* *O* *O*

quote:
Nu is inderdaad de vraag waar we de tegels precies willen plaatsen. Zelf denken we aan de wand waar bad en douche komen en bij het toilet. Misschien zelfs nog een stukje “de hoek om” bij de douche maar misschien wordt dat een beetje teveel? Zelf zou ik graag een nisje in de douche willen, we zouden ook aan de rechter muur (als je richting bad/douche kijkt) gewoon wit kunnen doen en dan het nisje in het blauw. Maar eerst maar eens uitzoeken of dat nisje wel kan (is de muur naar de buren).

Man had het erover om laag te betegelen boven het bad en dan hoog bij de douche, maar kan me daar eigenlijk niets bij voorstellen :?
Heb je nog gelegenheid om het in te laten tekenen? Lijkt me fijn om het te kunnen visualiseren. Ik kan wel wat voor je in Floorplanner zetten, maar de kwaliteit is gaar en ik heb er alleen rechte wanden in staan. De muur achter het bad en de douche betegelen is volgens mij sowieso oké:



Je zou ook voor zoiets kunnen gaan:



Een andere variant daarop is achterkant bad en douche plus beide zijkanten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204552582
Dat hoog-laag idee van je man kan ik trouwens in Floorplanner niet visualiseren, maar ik kwam dit tegen en vond het een gaaf effect:



Ik vraag me alleen af of zoiets werkt in combinatie met een visgraatpatroon (of wil je dat niet?).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204552591
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
Dat hoog-laag idee van je man kan ik trouwens in Floorplanner niet visualiseren, maar ik kwam dit tegen en vond het een gaaf effect:

[ afbeelding ]

Ik vraag me alleen af of zoiets werkt in combinatie met een visgraatpatroon (of wil je dat niet?).
Die vloer, prachtig!
  woensdag 27 april 2022 @ 11:37:21 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204552829
Ik denk dat je helemaal niet veel wanden in die donkere tegel hoeft te doen om een mooi effect te krijgen, prijstechnisch ook prettig want die donkere tegels zijn per m² vast behoorlijk duurder dan de overige wandtegels, en je hebt altijd heel veel m² wandtegels nodig...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204552857
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

Je zou ook voor zoiets kunnen gaan:

[ afbeelding ]

Een andere variant daarop is achterkant bad en douche plus beide zijkanten.
Volgens mij heb je met die variant altijd een blauwe waas over jezelf in de spiegel, dus ik zou de rechter wand naast de spiegel sowieso wit laten om dat te voorkomen :)
pi_204552867
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Volgens mij heb je met die variant altijd een blauwe waas over jezelf in de spiegel, dus ik zou de rechter wand naast de spiegel sowieso wit laten om dat te voorkomen :)
Misschien zie je oneffenheden in je gezicht dan minder goed? :+

Het argument van Leandra is ook uitstekend: je hebt niet veel nodig en bovendien ben je dan goedkoper uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204552891
Een van de adviseurs hier zei bij de badkamer dat je je ruimte "leuker/spannender/chiquer" maakt als je de gekleurde muur 2x terug laat komen. Daarom is hier het smalle strookje naast de deur ook groen ipv maar 1 wand. Of het altijd werkt geen idee, maar hier is het wel heel tof.
  woensdag 27 april 2022 @ 11:50:28 #285
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204552961
Bij mij is de regel zo ongeveer: voor vloertegels maakt het niet uit of ze ¤ 30 of ¤ 150 per m² kosten, je hebt in een badkamer toch maar 4 tot 8 m² vloer, voor wandtegels echter... je hebt zo 25m² wandtegels nodig in een beetje badkamer, dus dan maakt het heel veel uit of ze ¤ 30, ¤ 75 of ¤ 120 per m² kosten.

Dat gezegd hebbende hebben wij beide badkamers met redelijk goedkope wandtegels gedaan, maar heb ik ook 1 wandje van 90 cm breed in de douche dat alleen aan mozaïektegeltjes al ¤ 864 gekost heeft... :@
Ter vergelijk: de overige 80m² wandtegels (2 badkamers plus de WC) hebben ¤ 1814,40 gekost :')

De 15m² vloertegels hebben ¤ 1.297,10 gekost.

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 27-04-2022 12:01:48 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 14:29:44 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204554863
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
*O* *O* *O*
[..]
Heb je nog gelegenheid om het in te laten tekenen? Lijkt me fijn om het te kunnen visualiseren. Ik kan wel wat voor je in Floorplanner zetten, maar de kwaliteit is gaar en ik heb er alleen rechte wanden in staan. De muur achter het bad en de douche betegelen is volgens mij sowieso oké:

[ afbeelding ]

Je zou ook voor zoiets kunnen gaan:

[ afbeelding ]

Een andere variant daarop is achterkant bad en douche plus beide zijkanten.
Ze hebben een nieuw tekenprogramma waar ze nog niet zo bedreven in zijn maar hij zou het wel voor ons proberen :Y

Ah dank _O_ Die wand achter het bad en douche ziet er al goed uit :Y Douche wordt trouwens een (zwarte) cabine met deur, waarbij het scharnierpunt op een derde van het frame zit. Daardoor kom je niet in de knel met de wasbak ^O^

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:17 schreef Claudia_x het volgende:
Dat hoog-laag idee van je man kan ik trouwens in Floorplanner niet visualiseren, maar ik kwam dit tegen en vond het een gaaf effect:

[ afbeelding ]

Ik vraag me alleen af of zoiets werkt in combinatie met een visgraatpatroon (of wil je dat niet?).
Oh dat is wel heel gaaf _O_

We hebben besloten om niet voor visgraat te gaan. De tegel is al zo sprekend dat het het denk ik niet nodig heeft. Nu nog beslissen welke voegkleur _O-

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:37 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat je helemaal niet veel wanden in die donkere tegel hoeft te doen om een mooi effect te krijgen, prijstechnisch ook prettig want die donkere tegels zijn per m² vast behoorlijk duurder dan de overige wandtegels, en je hebt altijd heel veel m² wandtegels nodig...
Dat denk ik ook :Y We neigen nu naar 1 hele wand en alleen rondom de wc, dat is denk ik al genoeg. En dan eventueel een nisje. Maar dat laatste durf ik eigenlijk niet meer aan de aannemer te vragen, dat gaat vast weer tegen een meerprijs :X :')

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:41 schreef Puala het volgende:

[..]
Volgens mij heb je met die variant altijd een blauwe waas over jezelf in de spiegel, dus ik zou de rechter wand naast de spiegel sowieso wit laten om dat te voorkomen :)
Zelf vind ik het ook mooier om die kant wit te houden :Y Wellicht dus wel de douche helemaal blauw maar misschien wordt dat iets too much.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:44 schreef Puala het volgende:
Een van de adviseurs hier zei bij de badkamer dat je je ruimte "leuker/spannender/chiquer" maakt als je de gekleurde muur 2x terug laat komen. Daarom is hier het smalle strookje naast de deur ook groen ipv maar 1 wand. Of het altijd werkt geen idee, maar hier is het wel heel tof.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja dat het mooi is om terug te laten komen :Y

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:50 schreef Leandra het volgende:
Bij mij is de regel zo ongeveer: voor vloertegels maakt het niet uit of ze ¤ 30 of ¤ 150 per m² kosten, je hebt in een badkamer toch maar 4 tot 8 m² vloer, voor wandtegels echter... je hebt zo 25m² wandtegels nodig in een beetje badkamer, dus dan maakt het heel veel uit of ze ¤ 30, ¤ 75 of ¤ 120 per m² kosten.

Dat gezegd hebbende hebben wij beide badkamers met redelijk goedkope wandtegels gedaan, maar heb ik ook 1 wandje van 90 cm breed in de douche dat alleen aan mozaïektegeltjes al ¤ 864 gekost heeft... :@
Ter vergelijk: de overige 80m² wandtegels (2 badkamers plus de WC) hebben ¤ 1814,40 gekost :')

De 15m² vloertegels hebben ¤ 1.297,10 gekost.
Maar dan ga je sowieso uit van betegelen van grond tot plafond. Wij zitten eraan te denken om het tot (zeg) 1.20 te betegelen en daarboven wit te houden. En dan bij de douche hoger en wie weet bij de wasbak ook. Daar moeten we even over nadenken :)

Ik zag trouwens dat "onze" tegel momenteel in de aanbieding is bij een andere leverancier, scheelt 20 euro per m2. Dus dat kan nog wel de moeite zijn :Y

Mijn man kwam trouwens met een idee: de lichte tegel in het toilet beneden, de donkere tegel in de badkamer en dan de groene variant in de keuken. Dan heb je overal dezelfde tegels maar dan net in een ander kleurtje. Of wordt dat teveel van het goede? :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 27 april 2022 @ 16:28:41 #287
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204555833
Als de aannemer de badkamer doet en jullie primair de spullen aanleveren zit je ook veel minder vast aan een leverancier die het spul ook plaatst of laat plaatsen.

Als je dus geen verplichting hebt de spullen bij leverancier X of Y uit te zoeken en leverancier X rekent geen strakke prijs voor het geheel dan kun je spullen ook uitzoeken waar ze wel betaalbaar zijn.

¤ 20 per m² verschil vind ik nogal wat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 april 2022 @ 16:56:04 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204556078
Nee, 3 dezelfde tegels in 3 kleuren in 3 ruimtes is zeker niet teveel van het goeie!

En ik ben doorgaans fan van niet doortegelen tot aan het plafond, buiten daar waar het nodig is. Wij hebben het wel gedaan maar dan met PVC tegels omdat we op het moment van aanschaf er nog vanuit gingen dat we de badkamer zelf af zouden maken. Als we op dat punt hadden geweten dat de aannemer het af zou maken, dan had ik de badkamer mee laten stucen en zo weinig mogelijk getegeld.
Resistance is futile.
  woensdag 27 april 2022 @ 16:58:52 #289
277627 Seven.
We are Borg.
pi_204556104
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 11:50 schreef Leandra het volgende:
Bij mij is de regel zo ongeveer: voor vloertegels maakt het niet uit of ze ¤ 30 of ¤ 150 per m² kosten, je hebt in een badkamer toch maar 4 tot 8 m² vloer, voor wandtegels echter... je hebt zo 25m² wandtegels nodig in een beetje badkamer, dus dan maakt het heel veel uit of ze ¤ 30, ¤ 75 of ¤ 120 per m² kosten.

Dat gezegd hebbende hebben wij beide badkamers met redelijk goedkope wandtegels gedaan, maar heb ik ook 1 wandje van 90 cm breed in de douche dat alleen aan mozaïektegeltjes al ¤ 864 gekost heeft... :@
Ter vergelijk: de overige 80m² wandtegels (2 badkamers plus de WC) hebben ¤ 1814,40 gekost :')

De 15m² vloertegels hebben ¤ 1.297,10 gekost.
Achterwand van de keuken: 365 euro :@ .
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 17:55:11 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204556622
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 16:28 schreef Leandra het volgende:
Als de aannemer de badkamer doet en jullie primair de spullen aanleveren zit je ook veel minder vast aan een leverancier die het spul ook plaatst of laat plaatsen.

Als je dus geen verplichting hebt de spullen bij leverancier X of Y uit te zoeken en leverancier X rekent geen strakke prijs voor het geheel dan kun je spullen ook uitzoeken waar ze wel betaalbaar zijn.

¤ 20 per m² verschil vind ik nogal wat.
Ja en nee. Onze aannemer heeft wel een contract met deze groothandel en geeft daarom ook garantie op de materialen. Nu vertelde de groothandel dat de aannemer ook een korting krijgt op de materialen. Ik heb vandaag de aannemer gemaild met de vraag of deze korting dan aan ons doorberekend wordt. Hij zei dat de factuur naar hem gaat en dat wij hem vervolgens betalen. Hij bleef dus vaag… mooi wel dat ik de prijzen ga checken, hij gaat niet op de materialen verdienen :W

Ik denk dat ik zelf transparant naar de groothandel ga zijn en gewoon zeg dat de tegels ergens anders ¤ 20,- goedkoper zijn, wellicht bieden ze dan ook korting.
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2022 16:56 schreef Seven. het volgende:
Nee, 3 dezelfde tegels in 3 kleuren in 3 ruimtes is zeker niet teveel van het goeie!

En ik ben doorgaans fan van niet doortegelen tot aan het plafond, buiten daar waar het nodig is. Wij hebben het wel gedaan maar dan met PVC tegels omdat we op het moment van aanschaf er nog vanuit gingen dat we de badkamer zelf af zouden maken. Als we op dat punt hadden geweten dat de aannemer het af zou maken, dan had ik de badkamer mee laten stucen en zo weinig mogelijk getegeld.
Ik vind het ook een tof idee :Y heb je wel eenheid in het type tegels maar overal een andere kleur.

Helemaal tot het plafond doortegelen doen we sowieso niet, die is op sommige plekken bijna 4 meter hoog :)
quote:
11s.gif Op woensdag 27 april 2022 16:58 schreef Seven. het volgende:

[..]
Achterwand van de keuken: 365 euro :@ .
Zoiets zal het bij ons ook gaan kosten, de keuken is al ruim 4 meter breed _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 27 april 2022 @ 18:19:12 #291
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204556887
Okay dan zit je wel vast aan die groothandel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 18:34:51 #292
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204557007
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:19 schreef Leandra het volgende:
Okay dan zit je wel vast aan die groothandel.
Wat vind jij van het verhaal dat de aannemer de rekening voldoet en wij weer hem? Ik krijg er een beetje het gevoel bij dat hij er op wil verdienen maar het kan natuurlijk ook zijn dat de groothandel niet met particulieren werkt.

De aannemer heeft wel een standje gekregen van degene met wie we afgesproken hebben. Het was blijkbaar de tweede keer in een week dat mensen die doorverwezen waren door onze aannemer op de verkeerde locatie stonden :X nee communicatie is niet zijn sterkste punt :')
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 27 april 2022 @ 19:17:24 #293
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204557473
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 18:34 schreef MaJo het volgende:

[..]
Wat vind jij van het verhaal dat de aannemer de rekening voldoet en wij weer hem? Ik krijg er een beetje het gevoel bij dat hij er op wil verdienen maar het kan natuurlijk ook zijn dat de groothandel niet met particulieren werkt.

De aannemer heeft wel een standje gekregen van degene met wie we afgesproken hebben. Het was blijkbaar de tweede keer in een week dat mensen die doorverwezen waren door onze aannemer op de verkeerde locatie stonden :X nee communicatie is niet zijn sterkste punt :')
Dat was bij ons net zo, de prijs die wij doorkregen van de leverancier was de prijs die we betaalden maar....
Bij ons stond er gewoon 10% voor de aannemer op de factuur van de aannemer.

Dus de prijzen die berekend zijn kwam gewoon 10% overheen, voor de zaken die niet in de originele offerte zaten.
Ik kon echter prima met de aannemer, dus ik heb de tegels wel zelf besteld en ze hadden al pech dat de groothandel waar ze mee samenwerken het verprutst hadden qua keuken en ik daarmee de badkamer ook niet meer van hun hoefde, die heeft de loodgieter vervolgens (voor minder) geleverd maar aan het eind ban de meerkostennota stond wel gewoon die 10% voor de aannemer, maar dat wist ik.

Van die 10% vervult hij zijn eventuele garantieverplichting.

Dus lang verhaal kort: nee, het verbaast me niets, mits de prijzen die jullie krijgen een beetje netjes zijn, als dat pure adviesprijzen zijn is het te duur.

Onze aannemer zei bij sommige dingen ook gewoon "Ik kan het wel voor je regelen, maar dan verdien ik er ook weer aan".
Gewoon lekker duidelijk :D
Bij sommige dingen was het echt voordeliger het zelf te regelen (binnenschilderwerk bijvoorbeeld).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204557980
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 14:29 schreef MaJo het volgende:

We hebben besloten om niet voor visgraat te gaan. De tegel is al zo sprekend dat het het denk ik niet nodig heeft. Nu nog beslissen welke voegkleur _O-
Oeps, en ik maar zoeken naar voorbeeldplaatjes met visgraatmotieven. :+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_204558334
Als de aannemer ook bestelt, zorgt dat wat er besteld wordt ook op het juiste moment geleverd wordt en dus ook checkt bij de leverancier dat de voorraad op orde is, en garantie levert, vind ik het niet meer dan normaal dat hij er ook wat op verdient. 10% is in mijn ogen normaal en redelijk. Ik heb altijd duidelijke afspraken gemaakt over wat hij aanlevert en wat ik aanlever, maar soms is dat ook weer gedoe (als bijvoorbeeld alles net een beetje sneller gaat en de tegelzetter ineens morgen komt ipv volgende week... :X )

Ik vind dezelfde tegels in verschillende kleuren in keuken, badkamer en wc juist leuk! Zorgt voor wat eenheid maar wordt niet saai.
  Moderator donderdag 28 april 2022 @ 10:45:53 #296
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_204562848
quote:
1s.gif Op woensdag 27 april 2022 19:17 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat was bij ons net zo, de prijs die wij doorkregen van de leverancier was de prijs die we betaalden maar....
Bij ons stond er gewoon 10% voor de aannemer op de factuur van de aannemer.

Dus de prijzen die berekend zijn kwam gewoon 10% overheen, voor de zaken die niet in de originele offerte zaten.
Ik kon echter prima met de aannemer, dus ik heb de tegels wel zelf besteld en ze hadden al pech dat de groothandel waar ze mee samenwerken het verprutst hadden qua keuken en ik daarmee de badkamer ook niet meer van hun hoefde, die heeft de loodgieter vervolgens (voor minder) geleverd maar aan het eind ban de meerkostennota stond wel gewoon die 10% voor de aannemer, maar dat wist ik.

Van die 10% vervult hij zijn eventuele garantieverplichting.

Dus lang verhaal kort: nee, het verbaast me niets, mits de prijzen die jullie krijgen een beetje netjes zijn, als dat pure adviesprijzen zijn is het te duur.

Onze aannemer zei bij sommige dingen ook gewoon "Ik kan het wel voor je regelen, maar dan verdien ik er ook weer aan".
Gewoon lekker duidelijk :D
Bij sommige dingen was het echt voordeliger het zelf te regelen (binnenschilderwerk bijvoorbeeld).
Onze aannemer heeft inderdaad ook gezegd dat we beter bepaalde dingen zelf kunnen regelen (zoals het plaatsen van containers) omdat hij daar standaard 10% meer voor rekent, en dat snap ik ook. Maar hierbij voelt het een beetje gek, wat doet hij er feitelijk voor behalve afstemmen met de leverancier? Het gaat om ruim 1000 euro, ik vind het echt veel geld.

De offerte is trouwens binnen. 12k voor badkamer en toilet, dat is best redelijk. Totdat ik de losse post zag voor tegels, 2500 euro. Dus toch bijna 15k. En als daar wéér 10% bovenop komt wordt het gewoon te duur voor ons :'(
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:05 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Oeps, en ik maar zoeken naar voorbeeldplaatjes met visgraatmotieven. :+
Oeps sorry! Ik sluit het ook nog niet uit hoor maar denk dat een rechte afwerking ook al tof is :) hoe zou een combi zijn? Dus visgraat bij het toilet en dan normaal op de muur?
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:42 schreef yinu het volgende:
Als de aannemer ook bestelt, zorgt dat wat er besteld wordt ook op het juiste moment geleverd wordt en dus ook checkt bij de leverancier dat de voorraad op orde is, en garantie levert, vind ik het niet meer dan normaal dat hij er ook wat op verdient. 10% is in mijn ogen normaal en redelijk. Ik heb altijd duidelijke afspraken gemaakt over wat hij aanlevert en wat ik aanlever, maar soms is dat ook weer gedoe (als bijvoorbeeld alles net een beetje sneller gaat en de tegelzetter ineens morgen komt ipv volgende week... :X )

Ik vind dezelfde tegels in verschillende kleuren in keuken, badkamer en wc juist leuk! Zorgt voor wat eenheid maar wordt niet saai.
Mja als je het zo stelt. Ik ben gewoon alle prijsverhogingen en meerwerk een beetje zat :') We komen nu al op ruim 70k aan verbouwing en dan hebben we volgens mij helemaal geen gekke dingen :?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 28 april 2022 @ 10:52:47 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204562895
Ik vind die 12K voor de badkamer en het toilet juist fors, die 2.500 voor tegels weer niet.

Wat zit er in die 12K en hoe kun je daarop besparen?
Als dat alleen materiaalkosten voor de badkamer en het toilet zijn is het een enorm bedrag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204562991
Ja, de prijzen zijn op dit moment ook enorm fors natuurlijk. Het is altijd goed om kritisch te blijven hoor!

Ik heb altijd juist materiaal, dus wc-pot, douchekop, kranen, tegels etc, zelf ingekocht omdat ik zelf scherper let op de prijzen ipv het altijd standaard bij dezelfde groothandel aan te schaffen. Als ik een uur prijzen van kranen zit te vergelijken is dat 'gratis' tijd, als bij hem iemand dat moet gaan zitten doen wordt dat natuurlijk ook verrekend in die 10%. Idem als ik ergens naartoe moet rijden om iets op te halen omdat het er anders niet op tijd is, dat kan hij natuurlijk niet de hele tijd doen, hij moet dat op een andere manier regelen, dat snap ik.

Belangrijk om in deze fase goed met de aannemer te communiceren over wie wat aanlevert en wat de termijnen zijn dat hij dat echt moet hebben. Ik liet de aannemer bijvoorbeeld wel alle inbouwunits zelf aanleveren, dus geberit-doortrekunit voor de wc's, afvoerputjes of goten etc, omdat ik graag wil dat dat materiaal is waarmee zijn personeel gewend is om te werken en ze het dus goed kunnen aansluiten. En ik zorgde ervoor dat kranen en dergelijke er echt op tijd waren, zodat ze met alle maten rekening konden houden bij het aanleggen van de leidingen enzo.
Geleerd van ervaring in een eerdere verbouwing waarin ik per sé een bepaalde douchegoot wilde terwijl de aannemer aangaf dat hij altijd werkte met een ander type. Zijn type was aanzienlijk duurder, het scheelde enkele honderden euro's. Maar heb altijd problemen gehouden met die goedkopere douchegoot. En heb over de jaren een veelvoud van dat prijsverschil uitgegeven aan loodgieters met hun enorme voorrijkosten. Dus daarin was goedkoop wel weer duurkoop... achteraf gezien. Helaas weet je dit altijd pas achteraf zeker ;(
  donderdag 28 april 2022 @ 11:42:21 #299
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_204563342
Met bijvoorbeeld regendouches zijn er enorme prijsverschillen, en dan bedoel ik niet per verkoper maar per model, een regendouche met thermostaatkraan kan 500 kosten maar ook zo 2.000.
Wij moesten er 3 hebben dus dan maakt het nogal uit of ze 500 of 2.000 per stuk kosten.
Daarentegen was ik vrij stug in welke wastafel ik wilde en heb daar geen concessies in gedaan, en daar moest ik er ook 2 van hebben :')
Gelukkig maar 1 bad :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_204563715
quote:
0s.gif Op donderdag 28 april 2022 10:45 schreef MaJo het volgende:

De offerte is trouwens binnen. 12k voor badkamer en toilet, dat is best redelijk. Totdat ik de losse post zag voor tegels, 2500 euro. Dus toch bijna 15k. En als daar wéér 10% bovenop komt wordt het gewoon te duur voor ons :'(
Wat zit er in die 15K dan in totaal? Is dat sec materiaal of ook installatie?

En kun je die tegels niet ergens anders halen? Tegelsinhuis is prettig en budget vriendelijk bijv. Al weet ik niet wat je nu per m2 betaalt, dus ik durf niet te zeggen of t duur/goedkoop is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')