Er is een nieuw certificaat ingesteld met geldigheidsdatum vanaf 1 mei 2022.quote:Op zondag 1 mei 2022 12:37 schreef Zeghomaar het volgende:
[..]
Had ook de zelfde melding.
Wacht even de actie van CRE af.
Heb deze basis mee gepakt.quote:Op zondag 1 mei 2022 14:33 schreef peterc het volgende:
SIG bescheiden meegenomen tussendoorschnabbel voor 1 jr
Na een uur op 81%, het gebeurt steeds vaker dat projecten niet direct vol zijn.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:12 schreef probablyunsure het volgende:
Een nieuw project van Ren*vit* op NLinvesteert:
dat komt ook doordat de investeringskansen niet meer aangekondigd worden. Straks rond 14.00 uur (4 uur na livegang) volgt er alsnog een mail en zal hij snel vol zitten.quote:
quote:Op maandag 25 april 2022 14:26 schreef djtiesto8 het volgende:
Volgens de regelgeving vanuit de AFM mag je maximaal ¤ 80.000,- per privépersoon als investeerder op enig moment te vorderen hebben binnen één Crowdfund-platform.
Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen? Of hier niet tegenaan zijn gelopen, maar wel tips hebben? Ik zou namelijk graag door willen gaan met investeren, maar die grens komt voor mij bij CCF rap dichterbij. Is het eenvoudig en lonend om je rekening om te zetten naar een zakelijk account, om zo de grens te omzeilen, en kan dat zomaar?
Ik heb deze vraag bij CCF neergelegd en ze mailen het volgende:quote:Op maandag 25 april 2022 14:44 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
In de nieuwe EU-regelgeving ( https://eur-lex.europa.eu(...)X:32020R1503&from=EN ) zijn geen absolute maxima meer opgenomen, alleen een maximum per project voor niet-ervaren beleggers, waarbij je bij het platform kunt vragen om als ervaren belegger te worden geklassificeerd. Ik weet niet hoe CCF hiermee omgaat, maar SIG heeft vorig jaar bij mij de limiet van mijn prive-account eraf gehaald, vooruit lopend op deze regelgeving.
Dus de regels gaan sowieso veranderen volgens mij.
quote:De ECSP kent géén investeringslimiet voor particulieren van ¤ 80K zoals nog wel gold onder de AFM-ontheffing. Er geldt überhaupt geen investeringslimiet meer ongeacht zakelijk of particulier investeren.
In plaats daarvan zullen alle investeerders bij iedere investering van ¤ 1000,- of meer een risicowaarschuwing ontvangen (d.m.v. een soort pop-up melding).
De implementatie hiervan (en van de overige regels en veranderingen door ECSP) is afhankelijk vanaf het moment dat Collin de vergunning toegewezen heeft gekregen.
Dat zal uiterlijk aan het einde van de overgangsperiode zijn (10 november 2022). Daarnaast heeft Europa nog de mogelijkheid om de overgangsperiode te verlengen tot 10 november 2023, wat betekent dat het nog langer zou kunnen duren.
Als investeerder zal u te zijner tijd nog geïnformeerd worden over de precieze wijzigingen en wat dit voor u betekent.
Kortom het moment vanaf wanneer u méér dan ¤ 80K kunt investeren is nog onduidelijk. De verwachting is dat e.e.a. minimaal nog meerdere maanden gaat duren.
Bedankt voor het delen van de reactie van CCF. Ik had hen ook gemaild n.a.v. de tip van Gaanmetdiebanaan, maar tot nu toe nog geen reactie ontvangen.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:54 schreef Kikkerdrilpudding het volgende:
[..]
[..]
Ik heb deze vraag bij CCF neergelegd en ze mailen het volgende:
[..]
Ook namens mij bedankt. Zelf zal ik bij Collin voorlopig niet aan de limiet komen, maar bij HCN zou dat binnen afzienbare tijd wel het geval kunnen zijn. Daar geldt dan natuurlijk hetzelfde voor.quote:Op maandag 2 mei 2022 12:54 schreef Kikkerdrilpudding het volgende:
[..]
[..]
Ik heb deze vraag bij CCF neergelegd en ze mailen het volgende:
[..]
Linkjequote:Op zaterdag 30 april 2022 13:19 schreef Zlatan51 het volgende:
Collin direct, makelaar. 40k, 7%, 48 maanden.
https://www.collincrowdfund.nl/de-roo-makelaardij/
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 2 mei 2022 15:22 schreef Zlatan51 het volgende:
[..]
Linkjewat een ontzettend onaantrekkelijke website. Ik denk er nog een kwartiertje over.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
" Daarnaast zal de lening tevens gebruikt worden voor het verbeteren van de website."quote:Op maandag 2 mei 2022 15:37 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
wat een ontzettend onaantrekkelijke website. Ik denk er nog een kwartiertje over.
quote:Op maandag 2 mei 2022 15:22 schreef Zlatan51 het volgende:
[..]
LinkjeVolgens afspraak doet Collin mee in elke investering.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Minimaal is dat hier ¤ 100,--. En dat doen ze dan ook..
Ben benieuwd hoeveel "gekken" dat ze gaan vinden.Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
o ja, gniffel!quote:Op maandag 2 mei 2022 15:39 schreef impact9 het volgende:
[..]
" Daarnaast zal de lening tevens gebruikt worden voor het verbeteren van de website."
Geen HA of persoonlijke borgstelling.quote:Op maandag 2 mei 2022 16:26 schreef Zlatan51 het volgende:
Volgende scheepvaart bedrijf: https://www.collincrowdfund.nl/brejpott-scheepvaart/.
550k, 7%, 60 maanden
Inderdaad idioot snel, nu al achterstandquote:Op maandag 2 mei 2022 18:44 schreef zeeland6 het volgende:
CCF
9e termijn van de 60.....
Wij hebben de volledige termijn van de maand april van JLM H*gh End Pr*ducts. met leningnummer 40096 nog niet ontvangen.
De betaling van april wordt teruggevorderd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Het dossier is overgedragen aan onze intensief beheer adviseur.
lening 50.000. borgstelling en 2e hypotheek.
Hier zitten veel Fokkers in, het was destijds een FOK projectjequote:Op maandag 2 mei 2022 18:44 schreef zeeland6 het volgende:
CCF
9e termijn van de 60.....
Wij hebben de volledige termijn van de maand april van JLM H*gh End Pr*ducts. met leningnummer 40096 nog niet ontvangen.
De betaling van april wordt teruggevorderd omdat deze door de ondernemer niet voldaan is.
Hierdoor komt de feitelijke situatie weer overeen met uw administratie.
Het dossier is overgedragen aan onze intensief beheer adviseur.
lening 50.000. borgstelling en 2e hypotheek.
Leest Geldvoorelkaar hier mee? Ze begrijpen het begrip loan to value niet helemaal.quote:Op zaterdag 30 april 2022 14:54 schreef KrekelJapie het volgende:
Herfinanciering bedrijfspand
https://www.geldvoorelkaa(...)ten/project?id=25684
1e en 2e hypotheek
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Overigens heeft deze ondernemer (gedeeltelijk door eigen schuld) het wel moeilijk genoeg gehad dus kan ik in dit geval prima leven met het gedane voorstel. Kan iedereen weer zonder veel kleerscheuren door met zijn/haar leven.
[ Bericht 2% gewijzigd door Horsemen op 03-05-2022 09:36:19 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |