abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204535231
Lage LTV op bedrijfspanden Zeewolde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 2% gewijzigd door VDF op 25-04-2022 10:42:34 (Link in spoiler ) ]
Lees bij Crowdfund pitches vooral dat wat er niet staat!
pi_204535240
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Mee eens. Adres Aquamarijnstraat 18 Almere Twee onder een kapper.
woz
https://www.wozwaardeloket.nl/index.jsp?locatie=1339AA%2018
Ik kwam uit op Almere Semarangplantsoen 7
pi_204535336
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:43 schreef zeeland6 het volgende:
Almere Semarangplantsoen 7
Jij hebt gelijk ik heb sektie 72 ipv 7241 op gezocht.

https://kadastralekaart.com/kaart/perceel/AMR04/B/7241 woz waarde is inderdaad gewoon 280k als in de pitch vermeld.

[ Bericht 20% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-04-2022 11:04:44 ]
pi_204535410
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 10:14 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Hm, dat is dan niet erg slim om die te laten staan. Dan kan je beter niets invullen op die plaats..
De Kozijnen boer uit Roggel staat nu open. https://www.collincrowdfund.nl/lbl-en-kovo-kozijnen/
  maandag 25 april 2022 @ 11:22:21 #205
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_204535484
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 09:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Ik zat net even het project https://www.collincrowdfund.nl/lbl-en-kovo-kozijnen/ te bekijken en heb de websides van de door het echtpaar geëxploiteerde bedrijven proberen te bezoeken.
Het eenmans bedrijf van mevrouw heeft geen site. Of althans die heb ik niet kunnen vinden.

Kovo kozijnen heeft er wel een. De Hoofdpagina zie ter goed uit, maar bij de project pagina kreeg ik wel een vreemde ervaring.
https://kovokozijnen.nl/projecten-2/
Latijns?
Voor geen goud dat ik in de kozijnenbranche ga investeren. Al jaren hangt daar een zweem van criminaliteit/fraude omheen. En dan ook nog eens een website die niet af is.
pi_204535592
Een bootje met een 2e hypotheek en een ltv van 104% is in no-time gefinancieerd via gve. Lijkt me geen zekerheidje
pi_204535614
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:37 schreef KrekelJapie het volgende:
Een bootje met een 2e hypotheek en een ltv van 104% is in no-time gefinancieerd via gve. Lijkt me geen zekerheidje
Geheel mee eens net als er geen haar op mijn hoofd aan denkt om in dit bootje te stappen. https://www.collincrowdfund.nl/da-jo-b-v/.
pi_204536501
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:22 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Voor geen goud dat ik in de kozijnenbranche ga investeren. Al jaren hangt daar een zweem van criminaliteit/fraude omheen. En dan ook nog eens een website die niet af is.
Als hij al iets ondeugends doet dan doet hij dat goed want hij heeft de winkel al 11 jaar :)

LTV bijna 100% kijkend naar de koopprijs. Het lijkt me goed verkoopbaar als hij in gebreke zou blijven met zijn verplichtingen. Hij huurt het nu dus die last komt door de aankoop te vervallen. Weinig eigen vermogen. Redelijke rente. Lost ook nog een kleine 20% af. Al met al durf ik er wel een basisbedrag in te stoppen.
Pecunia non olet
pi_204536766
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 10:41 schreef VDF het volgende:
Lage LTV op bedrijfspanden Zeewolde
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bijzonder duur dagje weer vandaag😉
Pecunia non olet
pi_204536971
Volgens de regelgeving vanuit de AFM mag je maximaal ¤ 80.000,- per privépersoon als investeerder op enig moment te vorderen hebben binnen één Crowdfund-platform.

Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen? Of hier niet tegenaan zijn gelopen, maar wel tips hebben? Ik zou namelijk graag door willen gaan met investeren, maar die grens komt voor mij bij CCF rap dichterbij. Is het eenvoudig en lonend om je rekening om te zetten naar een zakelijk account, om zo de grens te omzeilen, en kan dat zomaar?
pi_204536987
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:26 schreef djtiesto8 het volgende:
Volgens de regelgeving vanuit de AFM mag je maximaal ¤ 80.000,- per privépersoon als investeerder op enig moment te vorderen hebben binnen één Crowdfund-platform.

Zijn er mensen die hier ook tegenaan zijn gelopen? Of hier niet tegenaan zijn gelopen, maar wel tips hebben? Ik zou namelijk graag door willen gaan met investeren, maar die grens komt voor mij bij CCF rap dichterbij. Is het eenvoudig en lonend om je rekening om te zetten naar een zakelijk account, om zo de grens te omzeilen, en kan dat zomaar?
rekening met je partner (indien van toepassing) nemen bij Collin zorgt dat je naar 160k kunt
pi_204537089
Zit net even de reacties te lezen bij het openstaande Collin project RMT Autoschade B.V.

quote:
Reacties
Investeerder – 2595
19-04-2022 13:12
Kloppen de kosten koper? Bedragen kosten koper ¤ 10.000? Overdrachtsbelasting is toch 8% plus kosten notaris en kosten voor financiering. Dan bedragen KK wellicht ca. ¤ 40.000 meer?

Collin Crowdfund
19-04-2022 13:28
Beste investeerder,
Bedankt voor uw vraag.
De aankoopprijs van het bedrijfspand incl kosten koper is Eur 550/m. We hebben dit inmiddels verduidelijkt in de pitch.

Met vriendelijke groet,
Collin Crowdfund

Investeerder – 2595
22-04-2022 9:10
Het pand wordt incl. kosten gekocht voor ¤ 550k, dus indicatief voor ¤ 500.000 kosten koper. Welke taxateur taxeert dat dan op ¤ 630.000? Als een transactie plaatsvindt op ¤ 500k is DAT de beste weerspiegeling van de marktwaarde. De LTV bedraagt derhalve 120%. Jullie geven aan dat de solvabiliteit -7% bedraagt, mede op basis van het aan te koen pand. Hoeveel meerwaarde is meegenomen? ¤ 630 -/- ¤ 500? Of ¤ 630 -/- ¤ 550?. In beide situaties geeft dat aan dat de feitelijke eigen vermogenspositie zwaar negatief is. Klopt dat? Kunnen jullie het bedrag van het negatieve vermogen vóór transactie expliciet noemen? Waarom wordt zo’n sterke negatieve solvabiliteit als matig aangeduid? Het is toch héél slecht?

Collin Crowdfund
22-04-2022 9:25
Beste investeerder,
De taxatie van het bedrijfspand van RMT is gedaan door een onafhankelijke NRVT-geregistreerde taxateur, wij hebben als Collin zijnde geen invloed op de taxatiewaarde. De waarde van het eigen vermogen per 31 december 2021 bedroeg -/- ¤ 147.000,-. Deze is ontstaan vanuit het verlieslatende verleden van de vorige eigenaar. De huidige ondernemer heeft hierop besloten zichzelf geen managementvergoeding uit te keren tot aan juli 2023, om zo de solvabiliteit op een acceptabel niveau te krijgen.

Met vriendelijke groet,
Collin Crowdfund
Als ik dit dan lees schrik ik toch weer hoe (schadelijk) sommige projecten door Collin worden gepresenteerd. Of het de normaalste zaak van de wereld is :(
Het merendeel van de investeerders die al geïnvesteerd hebben lezen dit natuurlijk achteraf niet meer aangezien Collin je er niet op attendeert als er achteraf zaken veranderen in de pitch of als er reacties zijn.
pi_204537104
quote:

In de nieuwe EU-regelgeving ( https://eur-lex.europa.eu(...)X:32020R1503&from=EN ) zijn geen absolute maxima meer opgenomen, alleen een maximum per project voor niet-ervaren beleggers, waarbij je bij het platform kunt vragen om als ervaren belegger te worden geklassificeerd. Ik weet niet hoe CCF hiermee omgaat, maar SIG heeft vorig jaar bij mij de limiet van mijn prive-account eraf gehaald, vooruit lopend op deze regelgeving.

Dus de regels gaan sowieso veranderen volgens mij.
pi_204537120
quote:

en/of rekening toevoegen en/of(;)) gewoon nieuwe accounts aan maken.
Enkel opletten voor je diamant status
zo heb ik meerdere CCF direct accounts en 1x CCF diamant
pi_204537158
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:45 schreef impact9 het volgende:

[..]
Dank voor de tip. Het splitsen van Direct leningen en de reguliere leningen zou al een stuk schelen. Helemaal legaal is het niet als ik de algemene voorwaarden lees, maar ik vind het een creatieve oplossing.
pi_204537182
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 11:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Geheel mee eens net als er geen haar op mijn hoofd aan denkt om in dit bootje te stappen. https://www.collincrowdfund.nl/da-jo-b-v/.
Ook in no-time vol
pi_204537852
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:45 schreef impact9 het volgende:

[..]
Even uit interesse: om welke reden heb je ook meerdere direct-accounts? Collin Maatwerk en Collin Direct splitsen snap ik.
pi_204538102
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:03 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Even uit interesse: om welke reden heb je ook meerdere direct-accounts? Collin Maatwerk en Collin Direct splitsen snap ik.
zodat de limiet weer op 0 staat..
pi_204538990
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:33 schreef impact9 het volgende:

[..]
zodat de limiet weer op 0 staat..
Al moet het een dozijn worden? ^O^
Pecunia non olet
pi_204539052
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:42 schreef Crowd001 het volgende:
Zit net even de reacties te lezen bij het openstaande Collin project RMT Autoschade B.V.
[..]
Als ik dit dan lees schrik ik toch weer hoe (schadelijk) sommige projecten door Collin worden gepresenteerd. Of het de normaalste zaak van de wereld is :(
Het merendeel van de investeerders die al geïnvesteerd hebben lezen dit natuurlijk achteraf niet meer aangezien Collin je er niet op attendeert als er achteraf zaken veranderen in de pitch of als er reacties zijn.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk, maar die bewuste investeerders zouden zich eens achter de oren moeten krabben en voortaan de pitches goed lezen en niet meer stoppen met lezen zodra ze het woord 'hypotheek' hebben zien staan.......

Een bedrijfspand met een LTV van 109% en de volgende passage: "Invloed coronavirus
RMT heeft vanwege de coronamaatregelen steun van de overheid ontvangen. Deze zal RMT de komende jaren terugbetalen. Mede door de coronacrisis heeft het bedrijf 2021 verlieslatend afgesloten."

Dat had toch ook al voldoende moeten zijn......
Pecunia non olet
pi_204539646
zomaar een opmerking dochter & pa ? SIG project Lochterstraat 30 Maastricht
SPOILER
SIG project Heerder groenweg 17 Maastricht
SPOILER
ff op de hypo akte wachten dus
pi_204541114
quote:
12s.gif Op maandag 25 april 2022 19:38 schreef peterc het volgende:
SPOILER
SPOILER
“Mijn naam is Yasar, 45 jaar en woonachtig nabij Maastricht. …”

“Ik ben Elif, 28 jaar, geboren in Maastricht en inmiddels woonachtig in Lanaken (België), net over de grens bij Maastricht.”

🤔
pi_204542605
quote:
12s.gif Op maandag 25 april 2022 19:38 schreef peterc het volgende:
SPOILER
SPOILER
Kan best familie zijn omdat Elif ook het beheer doet van vastgoed van haar ouders.
pi_204542722
https://www.collincrowdfund.nl/fat-phills-zoetermeer/

Deze lust ik wel, linkje aanbevolen!
pi_204542862
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2022 09:34 schreef impact9 het volgende:
https://www.collincrowdfund.nl/fat-phills-zoetermeer/

Deze lust ik wel, linkje aanbevolen!
Ik wil ook wel meedoen. De tweede lening met gelijke zekerheidsrechten maakt hem wel iets minder aantrekkelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')