abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 27 april 2022 @ 21:44:08 #1
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_204559077
Wat is diabetes?
Diabetes is een stofwisselingsziekte waarbij de bloedsuikerspiegel niet op peil blijft. Bij mensen met diabetes lukt het de insuline in het lichaam niet om de bloedsuiker (bloedglucose) stabiel te houden. De officiële naam van de ziekte is diabetes mellitus.

Iedereen kan deze chronische stofwisselingsziekte krijgen. Al bij geboorte of later, door bepaalde eigenschappen te ontwikkelen die een verhoogd risico geven.

Er zijn meerdere soorten diabetes:
De meest voorkomende zijn diabetes type 1 en type 2.
Diabetes type 1 (ongeveer 100.000 mensen): het lichaam maakt zelf geen insuline meer aan.
Diabetes type 2 (ongeveer 900.000 mensen): de alvleesklier maakt te weinig insuline aan of de insuline werkt niet goed meer. Type 2 komt met name voor bij ouderen en bij mensen met overgewicht. Helaas komt dit type ook steeds vaker voor bij jonge mensen.
Zwangerschapsdiabetes: sommige vrouwen zonder diabetes ontwikkelen tijdens de zwangerschap diabetes.
Er zijn ook nog andere, minder voorkomende vormen, zoals MODY of LADA.

Hoe herken ik diabetes?
Diabetes is niet altijd makkelijk te herkennen, maar de volgende symptomen kunnen duiden op diabetes. Ga altijd naar de huisarts wanneer u last hebt van een of meerdere van onderstaande klachten:
Veel dorst hebben
Vaak moeten plassen
Een droge mond hebben
Heel moe voelen
Last hebben van oogontsteking of wazig zien

Behandeling van diabetes:
Mensen met diabetes type1 zullen altijd zelf insuline moeten toedienen door middel van injecties of een insulinepomp. Bij mensen met type2 zal er vaak eerst geprobeerd worden om door middel van leefstijlverandering (gezonder eten en meer bewegen) de bloedgluscosewaardes omlaag te krijgen. Mocht dat op deze manier niet lukken dan kan er over worden gegaan op medicijnen die het lichaam gevoeliger maken voor insuline (zoals Metformine of Glimepiride) en de bloedglucosewaarde laat dalen. In sommige gevallen zullen mensen met type2 ook insuline moeten toedienen.

Handige links:
DiabetesVereniging Nederland
Diabetes Fonds
Stichting ééndiabetes
Diabetes Trefpunt
Forum over diabetes
'Bas van de Goor Foundation
Pompnet
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 27 april 2022 @ 21:46:19 #2
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_204559133
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 20:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]
Of je daalt heel snel of je stijgt heel hard; dan kan de sensor je zo snel niet volgen. Vaak pakt hij het wel weer op..
Al moet ik eerlijk bekennen dat het ook een signaal kan zijn van een sensor die niet goed is.

Ook heb ik ondervonden dat het bij de FSL belangrijk is dat je goed wat vocht binnenkrijgt, ik probeer toch dagelijks die 1,5 liter toch wel aan te tikken. Heb het idee dat ze dan allemaal wat stabieler zijn.
Hmm dan zal het inderdaad de daling zijn geweest. Want die zag ik nog wel. Alleen ik dacht dus dat het er misschien mee te maken had dat er iets niet goed was met de sensor.

Ah kijk, goede tip! Ik ben geen mega goede water drinker, dus daar ga ik (weer…) extra opletten.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:23 schreef het-is-mij het volgende:

[..]
Toen mijn zoon nog een fsl sensor had deden we met zwemmen altijd tegaderm over de sensor.

Zoiets
https://www.newpharma.nl/(...)rUaAf9caAlIwEALw_wcB
Ah kijk, kan ik ook eens naar kijken!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 22:08:24 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_204559612
Voor de mensen die dit nog kunnen gebruiken; ik heb hier een overschot aan teststrips voor de contour XT en Contour Next prikapparaat. Deze wil ik graag voor de verzendkosten versturen naar iemand die ze wel kan gebruiken. Indien interesse stuur maar even een DM/PB. Het zou zonde zijn om ze over datum te laten gaan, en ik prik echt gewoon heel weinig meer in mijn vingers.

Het gaat om deze teststrips.



Ook heb ik daardoor nog lancetten over; één doosje van 210stuks.



Mocht ik er iemand mee blij kunnen maken.. :)
pi_204559677
En als je bang bent dat je die folie niet v.d sensor krijgt kun ne de sensor of huid eromheen wat insmeren met vaseline en dan hecht de pleister niet op dat deel.

Mijn zoon heeft nu een guardian link sensor.
Heb er speciale (dure) infuus pleisters voor maar die neem ik met vakanties oid netjes mee maat vergeet ik (en hij ook) vaak op te doen (en dat gaat goed).

Vanavond precies 4 jr geleden rond dit tijdstip zat ik met hem in t zkh en kregen we de diagnose.
Toch altijd bijzondere dag weer.
  Moderator woensdag 27 april 2022 @ 22:14:55 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_204559745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2022 21:46 schreef automatic_ het volgende:

Ah kijk, goede tip! Ik ben geen mega goede water drinker, dus daar ga ik (weer…) extra opletten.

Ik probeer altijd 1,5 liter te drinken en doorgaans red ik dat op een werkdag ook gewoon, maar nu heb ik ook geen kantoorbaan ofzo :P

De FSL baseert je glucose waarde, door het meten van het vochtgehalte tussen je huidlagen.
Nadeel is dat het altijd iets afwijkt van je bloedwaarden en dat het bij mij in ieder geval later reageert op wat je eet, doet of gespoten hebt. Voordat je dat terug ziet in je waarden.

Ik prik nauwelijks meer in mijn vingers, misschien hooguit 5 keer in de zes maanden..
  zondag 8 mei 2022 @ 20:28:52 #6
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_204670407
Ik moet hem morgen wisselen. Hoe doen jullie dat? Al eerder zetten en dan gewoon activeren als de andere afgelopen is? Of dan pas zeggen en meteen activeren?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  Moderator maandag 9 mei 2022 @ 12:20:36 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_204677251
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:28 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet hem morgen wisselen. Hoe doen jullie dat? Al eerder zetten en dan gewoon activeren als de andere afgelopen is? Of dan pas zeggen en meteen activeren?
Ik plaats hem normaal gesproken pas wanneer de oude afgelopen is en activeer hem dan. Je bent hoe dan ook een uur "kwijt" met het opstarten. :)
pi_204722451
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2022 20:28 schreef automatic_ het volgende:
Ik moet hem morgen wisselen. Hoe doen jullie dat? Al eerder zetten en dan gewoon activeren als de andere afgelopen is? Of dan pas zeggen en meteen activeren?
Toen ik de FSL nog gebruikte (heb nu een Dexcom) had ik de eerste dag onnauwkeurige waardes. Ik had toen veel aan de tip om hem een dag van tevoren al te plaatsen, maar pas te activeren als de andere afliep.
Dus bijv wisseldag was op donderdag om 19 uur. Dan plaatste ik woensdagavond de nieuwe FSL, maar die activeerde ik pas op donderdag om 19 uur. Dat werkte bij mij wel goed. Loop je alleen een dag met 2 sensoren.
pi_204760007
Ik doe dat met mijn Guardian 3 ook altijd, de avond van te voren al een nieuwe inschieten en dan de volgende ochtend activeren. Anders heb ik de eerste dag ook echt onbetrouwbare waardes.

Hier had ik alleen wéér gedoe met de verbinding tussen transmitter en pomp, van de week viel hij weer opeens uit en wilde hij niet meer koppelen met mijn pomp. In februari hetzelfde al gehad en een nieuwe transmitter gekregen. En nu een paar maanden later weer en dus wéér een nieuwe transmitter gekregen. Maar voordat die binnen was had ik dus wel 3 dagen zonder gezeten en 3 ernstige hypo's gehad (2.6) :{
Blijkt dus echt wel dat ik ze zelf pas vrij laat aan voel komen. En de pomp gaat niet automatisch op stop voor laag dan, waardoor ik dus sneller een hypo heb ook.

Verder zou ik eigenlijk een nieuwe 670G pomp krijgen inclusief Guardian 4 sensor die je niet hoeft te kalibreren omdat er een veiligheidsissue is met deze pompen, maar vanwege lockdown in Shanghai zijn er leveringsproblemen en is die omruilactie stopgezet. Dus schiet allemaal niet op :(
pi_204763477
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 13:00 schreef _Hestia_ het volgende:
Ik doe dat met mijn Guardian 3 ook altijd, de avond van te voren al een nieuwe inschieten en dan de volgende ochtend activeren. Anders heb ik de eerste dag ook echt onbetrouwbare waardes.

Hier had ik alleen wéér gedoe met de verbinding tussen transmitter en pomp, van de week viel hij weer opeens uit en wilde hij niet meer koppelen met mijn pomp. In februari hetzelfde al gehad en een nieuwe transmitter gekregen. En nu een paar maanden later weer en dus wéér een nieuwe transmitter gekregen. Maar voordat die binnen was had ik dus wel 3 dagen zonder gezeten en 3 ernstige hypo's gehad (2.6) :{
Blijkt dus echt wel dat ik ze zelf pas vrij laat aan voel komen. En de pomp gaat niet automatisch op stop voor laag dan, waardoor ik dus sneller een hypo heb ook.

Verder zou ik eigenlijk een nieuwe 670G pomp krijgen inclusief Guardian 4 sensor die je niet hoeft te kalibreren omdat er een veiligheidsissue is met deze pompen, maar vanwege lockdown in Shanghai zijn er leveringsproblemen en is die omruilactie stopgezet. Dus schiet allemaal niet op :(
Een nieuwe omdat de oude niet goed is of ga je een nieuwe pomptermijn in?

Ik heb Dexcom met de Tandem t:slim X2 pomp, hybrid closed loop (al zit ik nog op alleen stop voor laag). Ik vind het fijne pomp en de Dexcom werkt heel goed. Hoef je ook niet te kalibreren in principe.
pi_204763898
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 18:34 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Een nieuwe omdat de oude niet goed is of ga je een nieuwe pomptermijn in?

Ik heb Dexcom met de Tandem t:slim X2 pomp, hybrid closed loop (al zit ik nog op alleen stop voor laag). Ik vind het fijne pomp en de Dexcom werkt heel goed. Hoef je ook niet te kalibreren in principe.
Een nieuwe omdat de oude niet goed is. Het ringetje bij het insulineteservoir kan afbreken waardoor reservoir niet goed kan zitten en je insulinetoevoer problemen kan geven. Dus iedereen zou een nieuwe krijgen maar nu staat dat dus ff stil.
Over 2 jaar mag ik weer een nieuwe pomp.
Ik vind die termijn van 4 jaar wel echt lang. Zou net als bij een telefoon 2 jaar moeten zijn. Er zijn zoveel nieuwe ontwikkelingen in 4 jaar tijd...
pi_204764157
Bij mij is sinds kort diabetes 1 geconstateerd, ik moet 4 keer per dag insuline spuiten en bloed meten met prikjes, gelukkig hoef ik niet zoveel in het eetpatroon aan te passen want ik at al redelijk goed
pi_204764497
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:27 schreef _Hestia_ het volgende:

[..]
Een nieuwe omdat de oude niet goed is. Het ringetje bij het insulineteservoir kan afbreken waardoor reservoir niet goed kan zitten en je insulinetoevoer problemen kan geven. Dus iedereen zou een nieuwe krijgen maar nu staat dat dus ff stil.
Over 2 jaar mag ik weer een nieuwe pomp.
Ik vind die termijn van 4 jaar wel echt lang. Zou net als bij een telefoon 2 jaar moeten zijn. Er zijn zoveel nieuwe ontwikkelingen in 4 jaar tijd...
Is niet persé net als bij een telefoon. Ik koop altijd zelf een telefoon, dus mag zelf de termijn kiezen ;)

Verder eens hoor over die 4 jaar. Veels te lang. Ik had altijd Accu-Chek (daarvoor Disetronic, maar zij zijn toen overgenomen door AC) en heb 3x de Spirit / Spirit Combo gehad. Vond de keuze nooit moeilijk, maar 1,5 jaar terug wel heel erg omdat ik wist dat bij de keuze het al bijna gelijk verouderd zou zijn vanwege de ontwikkelingen.
Daarom voor de Tandem gekozen, omdat daar software updates op kunnen worden gezet en vanwege de integratie met de Dexcom. Bij de keuze kwam ik hier nog niet voor in aanmerking, maar sinds de gewijzigde regels vorig jaar wel. Was net voor ik de pomp kreeg (stond ie wel al in bestelling).
pi_204764508
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 19:59 schreef Cupfighter het volgende:
Bij mij is sinds kort diabetes 1 geconstateerd, ik moet 4 keer per dag insuline spuiten en bloed meten met prikjes, gelukkig hoef ik niet zoveel in het eetpatroon aan te passen want ik at al redelijk goed
Succes en sterkte deze eerste periode. Komt zoveel op je af.
Is je geen FreeStyle Libre sensor aangeboden? Bij 4x daags spuiten kom je dacht ik gewoon voor vergoeding in aanmerking. Is echt heel handig het inzicht wat zo'n ding je geeft.
pi_204764622
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2022 20:34 schreef NedKelly het volgende:

[..]
Succes en sterkte deze eerste periode. Komt zoveel op je af.
Is je geen FreeStyle Libre sensor aangeboden? Bij 4x daags spuiten kom je dacht ik gewoon voor vergoeding in aanmerking. Is echt heel handig het inzicht wat zo'n ding je geeft.
Daar is al wel over gesproken inderdaad
pi_205268052
Nieuwe diabeet meldt zich! Nadat ik al een tijdje excuses probeerde te vinden voor maagpijn/dorst/vermoeidheid/afvallen, gisteren toch maar even bloed wezen prikken. Nuchtere waarde: 20. Vanmorgen een tweede check: weer 20.

Meteen verwijzing voor de internist gekregen. (Nog een beetje te jong (39) voor ouderdomssuiker/geen overgewicht, daarom wil huisarts het extra laten checken.) Best shit. Dacht dat het wel zou meevallen.

Ga hier ff inlezen, fijn (of nou ja, fijn...) dat er hier ervaringsdeskundigen zijn. ^O^
  vrijdag 8 juli 2022 @ 08:23:25 #17
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_205273368
Welkom! Al zien we je hier liever niet ;)
Wel fijn dat de mallemolen nu in gang is gezet.

Hier weer volle bak aan de insuline, want ik ben bijna 15 weken zwanger. Had die FSL (op proef) net voordat ik een positieve test had & de waardes vlogen de pan uit.

Ik word af en toe wel moe van het alarm, maar goed… Het is ergens fijn dat het er is. “Helaas” vaak vals alarm haha.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_205283854
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 08:23 schreef automatic_ het volgende:
Welkom! Al zien we je hier liever niet ;)
Wel fijn dat de mallemolen nu in gang is gezet.

Hier weer volle bak aan de insuline, want ik ben bijna 15 weken zwanger. Had die FSL (op proef) net voordat ik een positieve test had & de waardes vlogen de pan uit.

Ik word af en toe wel moe van het alarm, maar goed… Het is ergens fijn dat het er is. “Helaas” vaak vals alarm haha.
Ik ben even kwijt of je type 1 of 2 hebt. Met type 1 heb je bij zwangerschap recht op Dexcom. Minder last van valse alarmen en sowieso accurater dan FSL.

En gefeliciteerd met de zwangerschap!
  zaterdag 9 juli 2022 @ 16:37:23 #19
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_205287051
Type 2 heb ik inderdaad. Die andere ken ik ook helemaal niet.
Dank je wel!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  zondag 10 juli 2022 @ 06:35:45 #20
1234 HiZ
Istanbullu
pi_205293944
Wat mij opvalt is dat virus infecties ook effect lijken te hebben op diabetesgerelateerde symptomen en daardoor langere ziekteperiodes veroorzaken.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 10:34:54 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205294800
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2022 16:36 schreef Sara82 het volgende:
Nieuwe diabeet meldt zich! Nadat ik al een tijdje excuses probeerde te vinden voor maagpijn/dorst/vermoeidheid/afvallen, gisteren toch maar even bloed wezen prikken. Nuchtere waarde: 20. Vanmorgen een tweede check: weer 20.

Meteen verwijzing voor de internist gekregen. (Nog een beetje te jong (39) voor ouderdomssuiker/geen overgewicht, daarom wil huisarts het extra laten checken.) Best shit. Dacht dat het wel zou meevallen.

Ga hier ff inlezen, fijn (of nou ja, fijn...) dat er hier ervaringsdeskundigen zijn. ^O^
Hoi, en welkom !
Al zien we je natuurlijk liever niet hier...

Klinkt in mijn oren als diabetisch type 1 LADA, dat denk ik omdat ik zelf 37 ben en geen overgewicht had of heb. Ik had wel alle klachten die jij ook opnoemt.

Tijdje lopen rommelen bij de huisarts om uiteindelijk toch doorverwezen (nadat die muts van een praktijkondersteuner het echt echt echt niet meer wist wat ze met mij aan moest :% ) te worden naar de internist. Daar werd met een bloedafname gekeken naar bepaalde antistoffen.

Toen was het snel duidelijk dat ik geen type 2 maar type 1 heb. Inmiddels heb ik dit vijf jaar en met vallen en opstaan gaat het redelijk.
  Moderator zondag 10 juli 2022 @ 10:43:57 #22
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205294907
De afgelopen week ben ik begonnen met een andere baan waarin mijn hele bewegingspatroon anders geworden is, ik beweeg nu namelijk veel meer en dat laat zich direct zien in mijn waardes.

Laat ik het zo zeggen ik moet de balans tussen het meer bewegen, de maaltijden die ik neem en de insuline die ik verbruik en het feit dat ik intensiever werk (want ik ben nieuw binnen het bedrijf en het is een compleet andere tak van technisch werk) ben gaan doen nog even weer zien te vinden..

Mijn fsl sensor is nu nog niet bepaald blij met mij :P en ik natuurlijk ook niet..
Maar uiteindelijk komt alles wel weer goed.
pi_205297870
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2022 10:43 schreef Vonkenboer het volgende:
De afgelopen week ben ik begonnen met een andere baan waarin mijn hele bewegingspatroon anders geworden is, ik beweeg nu namelijk veel meer en dat laat zich direct zien in mijn waardes.

Laat ik het zo zeggen ik moet de balans tussen het meer bewegen, de maaltijden die ik neem en de insuline die ik verbruik en het feit dat ik intensiever werk (want ik ben nieuw binnen het bedrijf en het is een compleet andere tak van technisch werk) ben gaan doen nog even weer zien te vinden..

Mijn fsl sensor is nu nog niet bepaald blij met mij :P en ik natuurlijk ook niet..
Maar uiteindelijk komt alles wel weer goed.
Herkenbaar. Ik ben pas verhuisd en tijdens alles inpakken in oude huis, in nieuwe huis dingen uitpakken, maar ook nieuwe meubels van Ikea in elkaar zetten heb ik best veel chocola "moeten" eten om niet in een hypo te komen. De Dexcom liet dan toch wel behoorlijke dalingen zien terwijl ik ook nog actieve insuline had. Dus zo rond 5,5 toch maar weer lekker chocola eten, allemaal zonder insuline via de pomp toe te dienen. Dat voelt dan ineens een soort "ongestraft" snoepen, want chocola leidt altijd naar hoge bloedsuikers bij mij (ook met een bolus 30 min voor het eten ervan).
Eerste dagen dat ik weer ging werken (zittend werk) reageerde mijn bloedsuikers een stuk minder lekker op insuline.
pi_205481743
@Vonkenboer Als je dagelijkse ritme zo veranderd is het altijd even puzzelen ja hoe het dan gaat met je diabetes. We zijn nu bijna 3 weken verder, hoe gaat het nu?

Ik had vorige week tot mijn grote verrassing de pakketbezorger met een nieuwe Medtronic 780G pomp en Guardian 4 sensor op de stoep staan :o
Ik wist wel dat ik een nieuwe zou krijgen vanwege die veiligheidsomruilactie van de 670G, maar ik had een paar dagen mijn mail niet gelezen en dus helemaal niet door dat dat vorige week dus zou zijn ( wacht al meer dan een half jaar nl).
Dus Diabeter maar ff gemaild maar ik mocht gewoon alles zelf meteen aansluiten en koppelen, dus dat scheelde weer ^O^

Bij mn vorige pomp zat ik niet in de automodus omdat die niet goed werkte voor mij. Als ik te hoog zat dan was de autobasaal alleen niet genoeg om te dalen en zat ik dus echt urenlang te hoog. Maar nu bij de 780G en de Smartguard-modus hebben ze wat verbeteringen aangebracht waardoor ik het nou toch wel weer een kans wil geven. Want naast auto-basaal kan hij nou ook auto-correctiebolussen geven als je te hoog zit. En eerst moest je al na 1.5 uur bij minimale/maximale toediening een bloedsuiker invoeren, waardoor ik toch 's nachts er vaak uit moest om te meten omdat ik dan altijd heel laag zit. En nu hebben ze al die tijden verlengd naar 4-6 uur, dus dat scheelt ook weer! :D

Om in de Smartguard-modus te mogen moest ik alleen wel een Zoom-training van Medtronic volgen waarin ze het dan gingen uitleggen wat de veranderingen zijn enzo. Dus die heb ik vanmiddag gedaan en sinds een uur zit ik nu dan ook in de Smartguard-modus ^O^

En met de Guardian4 hoef je dus niet meer te kalibreren! De eerste paar dagen vond ik dat echt enorm wennen en vond ik het soms moeilijk te "geloven" en deed ik toch soms een vingerprik ter controle voor mezelf. Maar de laatste paar dagen heb ik dat niet meer gedaan en vertrouw ik gewoon op de sensor.

En met de 780G heb je ook een app op je telefoon waarmee je je sensorwaardes kunt zien en allerlei gegevens van je pomp (hoeveel insuline er nog in zit enzo) En je kunt met de app uploaden naar Carelink, dus dat is ook heel makkelijk!

Nouja, ik gebruik hem nu dus bijna een week maar ik ben tot nu toe helemaal enthousiast :D
Nou maar hopen dat ik dat ook blijf met die Smartguard-modus. Ik ga het wel gewoon echt een kans/de tijd geven, maar anders kan ik hem altijd gewoon weer in de manuele stand zetten natuurlijk. Maar hopelijk hoeft dat niet en dan heb je er dus echt amper amper omkijken meer naar. Dan hoef je alleen nog de koolhydraten in te voeren die je eet/drinkt en dat is het ^O^
  Moderator donderdag 28 juli 2022 @ 15:59:47 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_205481834
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 15:49 schreef _Hestia_ het volgende:
@Vonkenboer Als je dagelijkse ritme zo veranderd is het altijd even puzzelen ja hoe het dan gaat met je diabetes. We zijn nu bijna 3 weken verder, hoe gaat het nu?
Het gaat al met al best redelijk, beter dan gedacht maar we zijn qua tijd in range nog niet weer op het punt waar we waren. 75% tot 85% moet voor mij als niet pompgebruiker toch haalbaar zijn. Tenminste dat deed ik voorheen altijd wel :P

Grootste uitdaging is eigenlijk dat we op de werkvloer (ik werk binnen een technische dienst bij een voedingsmiddelen fabrikant) geen voedingsmiddelen mee mogen nemen en nuttigen. En dat we alleen in bepaalde ruimten wat mogen eten, dus als ik wel eens te laag zit of dreig te gaan zitten dan moet ik eerst de hele fabriek uit om ergens even snel wat skittles en een koekje naar binnen te werken. Soms zijn die mogelijkheden kortbij, anderzijds moet ik 1,5 km door de fabriek om ergens te kunnen komen waar dat mag.

En dat is niet altijd handig en is soms echt een uitdaging.
Al doende leert men zullen we maar zeggen.

Maar om met een 3,5 strak zakkend nog een halve fabriek door te moeten wandelen voordat je er wel wat aan kunt doen. Tja, dan was het in mijn vorige werk wat makkelijker waar ik meer in het montagewerk zat.

Het werk ansich vind ik schitterend en is de uitdaging die ik zocht; alle dagen wat anders met leuke collega's met een "we doen het samen" mentaliteit en eigenlijk precies wat ik zocht !

Mijn chronische ziekte mag dit werk eigenlijk niet in de weg staan.

Nu na 3 weken redelijk ingeregeld.
En nu sinds deze week vakantie _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')