Koningsdag 2022 begint om 11:00 uur op een brug: de Sint Servaasbrug. De oudste brug van Nederland. Vlakbij de plek waar de Romeinen kort na de start van de jaartelling de basis legden voor de stad Maastricht: Trajectum ad Mosam, brug over de Maas. De brug als symbool van verbinding tussen de levens in de stad. Buiten deze route wordt er natuurlijk ook vanalles georganiseerd.quote:Zoals ieder jaar doet de NOS weer live verslag van Koningsdag. Dit jaar komt het oranjefeest vanuit Maastricht. Koning Willem-Alexander en zijn familie bezoeken de stad om daar zijn 55ste verjaardag te vieren.
Ode to joy is ook langsgeweest, daar werd een stuk van gespeeld door dat orkest dat vlak voor de dj's in actie kwamquote:Op woensdag 27 april 2022 11:43 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja volgens mij ook. Zie dat een klassiek stuk is ook
Put your hands up for Detroit!quote:
Tocht door de stad, ongemakkelijke gesprekjes met Limburgers die hun niche een beetje positief onder de aandacht willen brengen, DJ'squote:Op woensdag 27 april 2022 11:47 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Samenvatten wat net op tv is geweest
Woont inderdaad een Teken een paar kilometer over de grens. Net als de helft van de Nederlandse profrennersquote:Op woensdag 27 april 2022 11:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Volgens mij woont hij over de grens in Belgiė.
Maar vertoeft onderhand al z'n halve leven in die regio.
Ja nuquote:Op woensdag 27 april 2022 10:53 schreef H_T het volgende:
[..]
Er komt weer een cringe-quiz en Willie moet een poging doen Maastrichts te praten
Het geweten van Nederland tegenwoordigquote:
Die mag niet ontbreken, succesvolste exportproduct van Limburg.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef superniger het volgende:
Als afsluiter krijgen we zeker André Rieu?
Nee joh, die komt alleen voor een paar ton opdraven.quote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef superniger het volgende:
Die gaat zeker nog langskomen jaquote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef superniger het volgende:
Ik begrijp het ook al niet meerquote:
Rowwen Hezequote:Op woensdag 27 april 2022 11:52 schreef superniger het volgende:
Team oranje probeerde de boel ook alweer te belazerenquote:
Fischerwatte.mp4quote:
Fijn dat daardoor iedereen gaat denken dat Limburgers en Brabanders dom zijnquote:
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:03 schreef StephanL het volgende:
Wij nemen Limburgers die wablief zeggen niet serieus
geen geldquote:Prinses Amalia koos vandaag voor een gestreept linnen pak van MaxMara. Ze draagt daarbij een groene clutch van Jacquemus. De kleding van de kroonprinses is nog te koop, het jasje voor 819 euro, de broek kost 439 euro.
Misschien wel relatief goedkoop voor koninklijke begrippenquote:
Daar is deze hele dag een bevestiging van natuurlijk.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Fijn dat daardoor iedereen gaat denken dat Limburgers en Brabanders dom zijn
Kijkt Bernard mee?quote:Op woensdag 27 april 2022 12:12 schreef H_T het volgende:
Smaakvol, traanplaat op de vloer van je huiskamer
Zolang er maar een gat in zit.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:10 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik dacht dat zal het Gooise matras wel weer zijn, valt mee.
Toosten op een succesvolle deal.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:16 schreef PS. het volgende:
Bernhard is al aan de champagne, pandje gekocht zeker?
Geen abonnement op OranjeTV hebben.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:16 schreef Zipportal het volgende:
Deze uitzending gaan we DVD kopen. @:GGMM
Ook voor hun worden de boodschappen en het gas duurder.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:19 schreef Sfancta het volgende:
Prachtig schouwspel![]()
De geraamde uitgaven voor het koninklijk huis stijgen in 2022 van 45,7 miljoen naar 48,2 miljoen euro, staat in de begroting van het koninklijk huis. De uitkering die de leden van het koninklijk huis ontvangen, bedraagt in totaal 10,5 miljoen euri
Gijprieu.gifquote:
Nee, De Limburger.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:20 schreef JohnBercow het volgende:
Zou die doedelzakmevrouw een slipje aanhebben?
De mijnen zijn dicht.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het gezellig willen houden.
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:24 schreef H_T het volgende:
En dan nu: een nummer over dat we zelf ook vinden dat we raar praten
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:25 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Laat die limbo's svp niet aan het woord. Wat een walgelijk spraakgebrek heeft dat volk toch
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:25 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Laat die limbo's svp niet aan het woord. Wat een walgelijk spraakgebrek heeft dat volk toch
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:23 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het gezellig willen houden.
We zijn uiteindelijk allemaal Duitsersquote:Op woensdag 27 april 2022 12:27 schreef Zipportal het volgende:
Willem is een Duitser
Maxima is Argentijnse
NEDELRANDS KONINGSHUUS.
Wat vind je van ons Volkslied?quote:Op woensdag 27 april 2022 12:27 schreef Zipportal het volgende:
Willem is een Duitser
Maxima is Argentijnse
NEDELRANDS KONINGSHUUS.
Ach laat die mensen toch even. Dat afzeiken van het vaderland wordt af en toe ook wel wat vermoeiend.quote:
Ik hou er van om dat continu af te zeiken, ik ben een echte Nederlanderquote:Op woensdag 27 april 2022 12:28 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ach laat die mensen toch even. Dat afzeiken van het vaderland wordt af en toe ook wel wat vermoeiend.
Blokjes kaas, schijfjes leverworst. Genieten.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:29 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Zo zie je maar weer, Nederlanders onder elkaar hebben het vaak gezellig
Dat is toch ook gewoon zo? Leuk om de boel af te zeiken maar ik vind Nederland toch wel een unieke cultuur wat betreft gezelligheid.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:29 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Het woord "gezellig" laat zich ook moeilijk naar andere talen vertalen zonder aan betekenis te verliezen.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon zo? Leuk om de boel af te zeiken maar ik vind Nederland toch wel een unieke cultuur wat betreft gezelligheid.
Augurkjes met wat boterhamworst eromquote:Op woensdag 27 april 2022 12:29 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Blokjes kaas, schijfjes leverworst. Genieten.
En dan net verontwaardigd zijn over het afzeiken dat vermoeiend wordt.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:30 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Amalia moet wel echt op dieet. Erg veel taart gegeten.
In Denemarken hebben ze nu die "hygge" act. Dat schijnt wel ongeveer hetzelfde te zijn.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het woord "gezellig" laat zich ook moeilijk naar andere talen vertalen zonder aan betekenis te verliezen.
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan net verontwaardigd zijn over het afzeiken dat vermoeiend wordt.
Maar als ik Fok mag geloven zijn Limburgers geen Nederlanders.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:29 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Nahquote:
Gevoelige snaar geraakt?quote:Op woensdag 27 april 2022 12:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan net verontwaardigd zijn over het afzeiken dat vermoeiend wordt.
Eerlijk veroverd op de Belgen.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar als ik Fok mag geloven zijn Limburgers geen Nederlanders.
Ik zie die afvallige Belgen nu als Nederlanders.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:33 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar als ik Fok mag geloven zijn Limburgers geen Nederlanders.
Kunnen wel bestaan zonder subsidie, kan van veel collega's niet gezegd worden.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:30 schreef JohnBercow het volgende:
Je moet toch wel heel erg diep gezonken zijn om mee te doen aan die act in dat orkest van Rieu
Als het haar bouw is, en dat lijkt het te zijn, dan is het nog maar de vraag of ze werkelijk te zwaar is.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:33 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]Maar ze is toch ook wel echt flink te zwaar?
Die kon niet, ze moest vandaag een supermarkt verbouwenquote:
Die trekt op dit moment een jumbo caissičre over de kassa heen omdat ze maar 1 blik bier mag halenquote:
Pedofiel gespot.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:36 schreef PS. het volgende:
Zou Alexia eigenlijk al een jeukende pruim hebben? Soa's gaan nogal rond daar op dat overmaatse eiland.
Wellicht ben ik te kritisch. Maar vind Alexia een stuk prettiger om te zien.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als het haar bouw is, en dat lijkt het te zijn, dan is het nog maar de vraag of ze werkelijk te zwaar is.
Ze sport veel, ze eet waarschijnlijk bovengemiddeld gezond, het is alleen van nature geen maatje 36.
De kans is zelfs groot dat ze helemaal niet gezond zou zijn als ze wel een maatje 36 zou worden.
Het is maar waar je over nadenktquote:Op woensdag 27 april 2022 12:36 schreef PS. het volgende:
Zou Alexia eigenlijk al een jeukende pruim hebben? Soa's gaan nogal rond daar op dat overmaatse eiland.
quote:Op woensdag 27 april 2022 12:36 schreef PS. het volgende:
Opdonderen met Amsterdamquote:Op woensdag 27 april 2022 12:37 schreef spapaars het volgende:
Ook een livestream Kon Dag
https://www.at5.nl/
Je kunt wat over mensen leren door te zien hoe ze over kinderen praten ja.quote:
Amsterdamquote:Op woensdag 27 april 2022 12:37 schreef spapaars het volgende:
Ook een livestream Kon Dag
https://www.at5.nl/
Is dat niet de Burgemeester?quote:Op woensdag 27 april 2022 12:38 schreef Ferdii het volgende:
Zet net de tv aan, eerste wat ik zie is Amalia met een hoop extra Corona kilotjes
1 lauw biertje graag.quote:Op woensdag 27 april 2022 12:38 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
AmsterdamWe zeiken Limburg(ers) wel af maar Amsterdam is nog 100 keer meer verschrikkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |