Is de kraan in Groningen al volledig dicht geweest dan?quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat een vreemd bericht. Dus eigenlijk is het heel bijzonder dat wij in Groningen zomaar een kraan dicht kunnen draaien.
Dan mogen we die kennis wel heel goed gaan beschermen.
De Duitsers zijn vaak genoeg gewaarschuwd. Ze hebben maar te slikken nu.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
We gaan allemaal zonder gas zitten omdat Polen niks meer krijgt zeg maar...
Oftewel heel Europa stopt met ademen omdat Polen geen zuurstof meer krijgt.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt om vereendheid te vinden voor een dergelijk besluit. Misschien is dit we de move om Europa uit elkaar te spelen. Duitsland hield zich al die tijd al een beetje afzijdig en misschien wordt nu wel duidelijk waarom.
Nee. En dat gaat nu ook zeker niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is de kraan in Groningen al volledig dicht geweest dan?
Leveren die gasvelden enkel aan Europa? Van het gas dat Rusland produceert wordt slechts 27.5% geëxporteerd, de rest is voor intern gebruik. Als ze enkel het debiet van de bronnen met 27.5% moeten verlagen betwijfel ik dat dat onoverkomelijke problemen zou opleveren.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik las onlangs nog ergens dat Rusland de gastoevoer naar Europa technisch niet eens kan stopzetten. Ze produceren gewoon teveel gas om af te fakkelen en ze ook nergens anders kwijt kunnen. En het stil leggen van een groot deel van de gasvelden zou betekenen dat ze na de productiestop weer opnieuw geboord zouden moeten worden.
Iedereen gaat gewoon door met ademen. Zelfs onze buurnazi's die oude maniertjes maar niet afleren zouden maar 2 tot 3% bnp krimp hebben bij een totaal embargo.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
We gaan allemaal zonder gas zitten omdat Polen niks meer krijgt zeg maar...
Oftewel heel Europa stopt met ademen omdat Polen geen zuurstof meer krijgt.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt om vereendheid te vinden voor een dergelijk besluit. Misschien is dit we de move om Europa uit elkaar te spelen. Duitsland hield zich al die tijd al een beetje afzijdig en misschien wordt nu wel duidelijk waarom.
https://www.politico.eu/a(...)-mateusz-morawiecki/quote:Poland has been one of the loudest voices demanding that all EU countries immediately stop buying Russian oil, gas and coal in response to Moscow's invasion of Ukraine — putting itself forward as an example for others to follow.
But Warsaw is ensuring that any cutoff doesn't hurt its people too much — the same worry being voiced by other EU countries.
Last weekend, Poland’s Prime Minister Mateusz Morawiecki launched a billboard campaign to “wake the conscience” of Western societies and politicians. Vans bedecked in banners reading “#Bloodoil,” “#stopRussianoil" and pictures of war-ravaged Ukraine fanned about across Western Europe from Warsaw.
[..]
Anna Moskwa, Poland’s climate and environment minister, wants the EU to act rapidly to ban Russian oil imports, with no long phaseout period.
“This transition period creates this unnecessary delay: If we are ready for this decision, it does not make much difference whether it will be today or in a month,” she told POLITICO last week.
Heb jij nu nog je verwarming aan danquote:Op dinsdag 26 april 2022 20:14 schreef Daboman het volgende:
Nou ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn van die afsluiting van gas. Ik zie hier alles van doom&gloom tot weinig aan de hand. Ik zet zelf de thermostaat al een tijdje een graad lager en zie wel een flinke besparing ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Ik bedoelde voor maart (ninja edit van mijn post)quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb jij nu nog je verwarming aan dan![]()
![]()
Ja, dat heeft de President hoogstpersoonlijk bedacht en georganiseerd.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat ziet er wel heel strak uit voor een neergeschoten vliegtuig![]()
Maar die Zelensky weet wel hoe je er een beetje showelement in moet brengen in zo'n oorlog.
[ afbeelding ]
Was ook een retorische vraag aan Tenganoquote:Op dinsdag 26 april 2022 19:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. En dat gaat nu ook zeker niet gebeuren.
Ik had eerlijk gezegd geen idee. Ik dacht dat die kraan eigenlijk allang dicht zat na al dat gemekker. Dus ik ben verrast.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:17 schreef bleiblei het volgende:
Was ook een retorische vraag aan Tengano.
Met de 5.000 beroepssoldaten die Moldavië heeft, heeft Rusland toch genoeg aan wat er gestald staat in Transnistrië?quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:53 schreef Bensel het volgende:
Moldavie aanvallen is een grote fout voor Rusland. Betekend enkel dat ze meer land moeten verdedigen na inname, resources die hiervoor gebruikt moeten worden, extra druk op al falend logistiek systeem en veel kans op guerilla achtige aanvallen. Een 2e front openen terwijl de eerste nog niet goed loopt geeft gegarandeerd problemen. Op beide fronten. Bovendien verdwijnt dan de buffer met roemenie, die toch al weinig heeft met rusland
Ze mogen het van mij proberen. Popcorn.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:53 schreef Bensel het volgende:
Moldavie aanvallen is een grote fout voor Rusland. Betekend enkel dat ze meer land moeten verdedigen na inname, resources die hiervoor gebruikt moeten worden, extra druk op al falend logistiek systeem en veel kans op guerilla achtige aanvallen. Een 2e front openen terwijl de eerste nog niet goed loopt geeft gegarandeerd problemen. Op beide fronten. Bovendien verdwijnt dan de buffer met roemenie, die toch al weinig heeft met rusland
Als ze geen gas meer leveren kom ik jouw hout stelen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:21 schreef Seeburg54 het volgende:
We gaan het zien hoe Polen hier mee omgaat. Wellicht gooien ze de kraan nog weer open, de klootzakken.
Hier in elk geval genoeg hout voor 2 jaar houtkachelwarmte. En serieus bezig met zonnepanelen en eventueel infrarood verwarming. Je moet wat. Dankzij Poetin en co. Vuile onderkruipsels die Russen.
Voor jouw informatie geef ik dit wel even door aan Rob.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:24 schreef Twiitch het volgende:
Als ze geen gas meer leveren kom ik jouw hout stelen.
Het kan ook ook andersom. Oekraïne valt Transnistrië binnen en krijgt hulp van Roemenië.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Als Rusland zo stom is Moldavië, en dan niet Transnistrië, aan te vallen, staan we met 1,75 been in de Derde Wereldoorlog. Roemenië gaat dan geheid zijn leger sturen.
Ik zit ff te kijken:quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:21 schreef Seeburg54 het volgende:
We gaan het zien hoe Polen hier mee omgaat. Wellicht gooien ze de kraan nog weer open, de klootzakken.
Hier in elk geval genoeg hout voor 2 jaar houtkachelwarmte. En serieus bezig met zonnepanelen en eventueel infrarood verwarming. Je moet wat. Dankzij Poetin en co. Vuile onderkruipsels die Russen.
Misschien moet je dit als signature gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 26 april 2022 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Trouwens niet pro Russisch bedoelt.
Maar als de gaskraan dichtgaat naar Du dan breekt de totale paniek uit in de EU. Tegenstrijdig beweert men dat het best kan maar het kan niet zonder grote consequenties.
Tenminste heb nog geen oplossingen gezien (iedereen graadje lager is een grap)
Dat wordt groter dan Corona, qua economische impact en wat mensen er van gaan merken.
Ja, vrees het ook.quote:
Zouden die ook van die leuke liedjes hebben?quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:38 schreef polderturk het volgende:
Garpjassen.
Te idioot voor woorden.
[ twitter ]
Nou niet helemaal, Rusland is daarmee al vorig jaar begonnen, door na de winter minder gas te leveren en de voorraden van de landen (die in de zomer gevuld worden) te vullen.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel een vreemd moment voor een gasembargo van die Russen. Het is voorjaar en er is aanzienlijk minder gas nodig dan in de winter.
https://wnl.tv/2022/03/09(...)nze-gasvoorraad/amp/quote:Het veld wordt gehuurd door het Russische energiebedrijf Gazprom. Hier is gedurende heel 2021 bijna geen nieuw gas opgeslagen. Terwijl dit veld doorgaans aan het begin van de winter voor meer dan 90 procent vol zit. En datzelfde gebeurde in Duitsland. De door de Russen geleide opslagplaatsen waren aan het begin van de winter bijna volledig leeg.
Zo te lezen is hij een Nederlander en "geboren in Schiedam, groeide op in Bergambacht en ging naar school in Schoonhoven".quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:56 schreef polderturk het volgende:
Waarom hebben we een Duitse commandant der strijdkrachten?
Rotzakquote:Op dinsdag 26 april 2022 20:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zonder Duitse naam mag je in Nederland geen commandant worden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:56 schreef polderturk het volgende:
Waarom hebben we een Duitse commandant der strijdkrachten?
Zie je wel dat die Duitsers gewoon de oorlog gewonnen hebben.quote:Op dinsdag 26 april 2022 21:03 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Zonder Duitse naam mag je in Nederland geen commandant worden.
Zijn voorgangers waren:
Berlijn
Von Uhm
Middendorff
Bauer
en nu dus Eichelsheim.
Hier is het hout ook bijna op. Nu nog klein beetje, maar hij staat 's avonds nog lekker aan hoor.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:24 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Zou goed nieuws zijn.quote:
Gaaf inderdaad, nog meer bloedvergieten en uitbreiding van het conflict met meer leed voor Oekraïne tot gevolg en een onvermijdelijke escalatie tot directe betrokkenheid en dus een (kern)WW3.quote:Op dinsdag 26 april 2022 21:16 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)tanks_to_ukraine_in/
Germany to send anti-aircraft tanks to Ukraine in policy shift
Wordt wel gaaf wanneer het Ukrainse offensief eindelijk begint: oprukkende Ukrainse tanks onder dekking van mobiele artillery en mobiele luchtverdediging. Dat wordt gewoon een hele brede metalen muur die alle Russische posities platwalst.
Wat een zelfhaat joh.quote:Op dinsdag 26 april 2022 21:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gaaf inderdaad, nog meer bloedvergieten en uitbreiding van het conflict met meer leed voor Oekraïne tot gevolg en een onvermijdelijke escalatie tot directe betrokkenheid en dus een (kern)WW3.
Blijf de dialoog zoeken: het is de enige weg uit dit conflict. Zorg dat er een escape komt voor Poetin zodat hij voor zijn gevoel met opgeheven hoofd dit intern en aan zijn volk kan verkopen. Het blijven leveren van wapens lost helemaal niets op. Strijd wordt alleen maar grimmiger en escaleert.
Wij vergeten één ding dat de Russen niet onze westerse gedachtengoed hebben maar totaal anders zijn ook wat het voeren van oorlogen betreft. Ze een uitweg bieden aan de hand van dialoog is cruciaal. Oekraïne gaat Rusland niet uit het land schoppen door meer wapens en zal water bij de wijn moeten doen, de eisen zijn echt niet onredelijk:
"President Vladimir Putin of Russia said that Russia cannot sign Ukraine’s security guarantees before the territorial issues around Crimea and Donbas are addressed."
Ze weigeren stelselmatig de dialoog aan te gaan omdat het westen ze valse hoop geeft door ze overmoedig te maken met wapenleveranties. Het is een verkapte vorm van westerse arrogantie en morele verhevenheid om onze ideologie die de enige juiste is in hun ogen. Zet je principes opzij als Oekraïne zijnde en sta die 2 flutregio's af en richt je op herstel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |