Wel een vreemd moment voor een gasembargo van die Russen. Het is voorjaar en er is aanzienlijk minder gas nodig dan in de winter.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tijd voor Europese solidariteit. Algehele boycot. Wij laten ons niet op deze manier uit elkaar spelen.
Het is bij 'hunnie' op alle tereinen wel een beetje chaos eigenlijk.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:42 schreef luxerobots het volgende:
Wel een vreemd moment voor een gasembargo van die Russen. Het is voorjaar en er is aanzienlijk minder gas nodig dan in de winter.
Is de kraan in Groningen al volledig dicht geweest dan?quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:41 schreef Tengano het volgende:
[..]
Wat een vreemd bericht. Dus eigenlijk is het heel bijzonder dat wij in Groningen zomaar een kraan dicht kunnen draaien.
Dan mogen we die kennis wel heel goed gaan beschermen.
De Duitsers zijn vaak genoeg gewaarschuwd. Ze hebben maar te slikken nu.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
We gaan allemaal zonder gas zitten omdat Polen niks meer krijgt zeg maar...
Oftewel heel Europa stopt met ademen omdat Polen geen zuurstof meer krijgt.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt om vereendheid te vinden voor een dergelijk besluit. Misschien is dit we de move om Europa uit elkaar te spelen. Duitsland hield zich al die tijd al een beetje afzijdig en misschien wordt nu wel duidelijk waarom.
Nee. En dat gaat nu ook zeker niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:47 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Is de kraan in Groningen al volledig dicht geweest dan?
Leveren die gasvelden enkel aan Europa? Van het gas dat Rusland produceert wordt slechts 27.5% geëxporteerd, de rest is voor intern gebruik. Als ze enkel het debiet van de bronnen met 27.5% moeten verlagen betwijfel ik dat dat onoverkomelijke problemen zou opleveren.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:36 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik las onlangs nog ergens dat Rusland de gastoevoer naar Europa technisch niet eens kan stopzetten. Ze produceren gewoon teveel gas om af te fakkelen en ze ook nergens anders kwijt kunnen. En het stil leggen van een groot deel van de gasvelden zou betekenen dat ze na de productiestop weer opnieuw geboord zouden moeten worden.
Iedereen gaat gewoon door met ademen. Zelfs onze buurnazi's die oude maniertjes maar niet afleren zouden maar 2 tot 3% bnp krimp hebben bij een totaal embargo.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
We gaan allemaal zonder gas zitten omdat Polen niks meer krijgt zeg maar...
Oftewel heel Europa stopt met ademen omdat Polen geen zuurstof meer krijgt.
Ik denk dat het heel moeilijk wordt om vereendheid te vinden voor een dergelijk besluit. Misschien is dit we de move om Europa uit elkaar te spelen. Duitsland hield zich al die tijd al een beetje afzijdig en misschien wordt nu wel duidelijk waarom.
https://www.politico.eu/a(...)-mateusz-morawiecki/quote:Poland has been one of the loudest voices demanding that all EU countries immediately stop buying Russian oil, gas and coal in response to Moscow's invasion of Ukraine — putting itself forward as an example for others to follow.
But Warsaw is ensuring that any cutoff doesn't hurt its people too much — the same worry being voiced by other EU countries.
Last weekend, Poland’s Prime Minister Mateusz Morawiecki launched a billboard campaign to “wake the conscience” of Western societies and politicians. Vans bedecked in banners reading “#Bloodoil,” “#stopRussianoil" and pictures of war-ravaged Ukraine fanned about across Western Europe from Warsaw.
[..]
Anna Moskwa, Poland’s climate and environment minister, wants the EU to act rapidly to ban Russian oil imports, with no long phaseout period.
“This transition period creates this unnecessary delay: If we are ready for this decision, it does not make much difference whether it will be today or in a month,” she told POLITICO last week.
Heb jij nu nog je verwarming aan danquote:Op dinsdag 26 april 2022 20:14 schreef Daboman het volgende:
Nou ik ben benieuwd wat de gevolgen zijn van die afsluiting van gas. Ik zie hier alles van doom&gloom tot weinig aan de hand. Ik zet zelf de thermostaat al een tijdje een graad lager en zie wel een flinke besparing ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar.
Ik bedoelde voor maart (ninja edit van mijn post)quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
Heb jij nu nog je verwarming aan dan![]()
![]()
Ja, dat heeft de President hoogstpersoonlijk bedacht en georganiseerd.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Dat ziet er wel heel strak uit voor een neergeschoten vliegtuig![]()
Maar die Zelensky weet wel hoe je er een beetje showelement in moet brengen in zo'n oorlog.
[ afbeelding ]
Was ook een retorische vraag aan Tenganoquote:Op dinsdag 26 april 2022 19:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. En dat gaat nu ook zeker niet gebeuren.
Ik had eerlijk gezegd geen idee. Ik dacht dat die kraan eigenlijk allang dicht zat na al dat gemekker. Dus ik ben verrast.quote:Op dinsdag 26 april 2022 20:17 schreef bleiblei het volgende:
Was ook een retorische vraag aan Tengano.
Met de 5.000 beroepssoldaten die Moldavië heeft, heeft Rusland toch genoeg aan wat er gestald staat in Transnistrië?quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:53 schreef Bensel het volgende:
Moldavie aanvallen is een grote fout voor Rusland. Betekend enkel dat ze meer land moeten verdedigen na inname, resources die hiervoor gebruikt moeten worden, extra druk op al falend logistiek systeem en veel kans op guerilla achtige aanvallen. Een 2e front openen terwijl de eerste nog niet goed loopt geeft gegarandeerd problemen. Op beide fronten. Bovendien verdwijnt dan de buffer met roemenie, die toch al weinig heeft met rusland
Ze mogen het van mij proberen. Popcorn.quote:Op dinsdag 26 april 2022 19:53 schreef Bensel het volgende:
Moldavie aanvallen is een grote fout voor Rusland. Betekend enkel dat ze meer land moeten verdedigen na inname, resources die hiervoor gebruikt moeten worden, extra druk op al falend logistiek systeem en veel kans op guerilla achtige aanvallen. Een 2e front openen terwijl de eerste nog niet goed loopt geeft gegarandeerd problemen. Op beide fronten. Bovendien verdwijnt dan de buffer met roemenie, die toch al weinig heeft met rusland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |