Zeker die mensen daar willen niet meer terug naar oude Sovjet tijden met beperkte vrijheden. En de oudere generatie die daar wel eventueel naar toe verlangde is wel van gedachte veranderd door deze invasie. Dan kunnen Rusland en Oekraine wel historische banden hebben maar je laat je ook niet mishandelen door een partner/zus/broer/ouder etc.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch het hele eieren eten? Als je mensen vrij laat kiezen tussen de welvaart, zekerheid en vrijheden van het westen of een puppetstaat van Poetin willen zijn, dan weet ik wel wat mensen kiezen.
Zo ook Oekraners.
Dan is het enige machtsmiddel nog geweld voor Poetin. Want vrijwillig willen ze niet.
Jij krijgt het nog heel druk in je DM vanavondquote:Op dinsdag 26 april 2022 16:00 schreef Salina het volgende:
De-escaleren kun je leren.
Bij de volgende verkrachtingspoging gewoon tegen je verkrachter zeggen, weet je, ik doe wat water bij de wijn en maak een deal met je - je mag een minuutje mijn kont betasten, tien seconden aan mijn borsten friemelen en daarna moet je ophoepelen. Hoef ik niet tegen te strubbelen, scheelt mij klappen en een blauw oog en ben jij je frustratie/zaad kwijt. Ik zal je niet aangeven als je akkoord gaat.
Iedereen blij en tevree!
Is dat niet mooi?
Rusland gaat sowieso niks doen. Die zijn nu KEIHARD bezig met hun vredesmissie.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:16 schreef TheJanitor het volgende:
Rusland gaat niets doen, want het ging helemaal niet om NATO en dit zal dat bewijzen.
Als ik die beelden ook zie van de Russische Federatie buiten de grote steden...geen normale wegen, geen lantarenpalen..als je het zwart-wit maakt is het net 'Die Deutsche Wochenschau' van een paar decennia geleden.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:15 schreef Momo het volgende:
[..]
Zeker die mensen daar willen niet meer terug naar oude Sovjet tijden met beperkte vrijheden. En de oudere generatie die daar wel eventueel naar toe verlangde is wel van gedachte veranderd door deze invasie. Dan kunnen Rusland en Oekraine wel historische banden hebben maar je laat je ook niet mishandelen door een partner/zus/broer/ouder etc.
Geldt niet voor iedereen helaas. Zo willen bijv. de mensen op de Krim en bepaalde delen binnen de Donbas wel degelijk in meerderheid bij Rusland horen. Nationalisme en hersenspoeling zijn soms helaas toch sterker dan vrijheid en welvaart.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch het hele eieren eten? Als je mensen vrij laat kiezen tussen de welvaart, zekerheid en vrijheden van het westen of een puppetstaat van Poetin willen zijn, dan weet ik wel wat mensen kiezen.
Zo ook Oekraners.
Dan is het enige machtsmiddel nog geweld voor Poetin. Want vrijwillig willen ze niet.
Vraag mij wel af of ze in Moldavi buiten Transnistri gaan komen, in Transnistri zitten al tijden Russische soldaten. Hopelijk blijft de bevolking van Moldavi bespaart wat in Oekraine gebeurt.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het is volkomen logisch. Het Kremlin bedenkt propaganda, de TV zend het uit. In het Kremlin kijken ze TV en denken: "Zie je wel!" Ze hebben hun doelen in Ukraine gehaald (volgens de TV) dus is nu het volgende land aan de beurt.
Ja. Dat is waar.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:21 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Geldt niet voor iedereen helaas. Zo willen bijv. de mensen op de Krim en bepaalde delen binnen de Donbas wel degelijk in meerderheid bij Rusland horen. Nationalisme en hersenspoeling zijn soms helaas toch sterker dan vrijheid en welvaart.
Ik zou er een keer zelf naartoe gaan. Persoonlijk de afgelopen paar jaar 20.000 km van de Krim tot Zuid Rusland tot bv Saratov gedaan. De wegen zijn perfect over het algemeen. Supermarkten overvol.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik die beelden ook zie van de Russische Federatie buiten de grote steden...geen normale wegen, geen lantarenpalen..als je het zwart-wit maakt is het net 'Die Deutsche Wochenschau' van een paar decennia geleden.
Ik zie op YT ook van die kleine dorpjes met een paar huizen in het oosten van dat gigantisch grote land, die echt gewoon 50 jaar terug in de tijd leven.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:25 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik zou er een keer zelf naartoe gaan. Persoonlijk de afgelopen paar jaar 20.000 km van de Krim tot Zuid Rusland tot bv Saratov gedaan. De wegen zijn perfect over het algemeen. Supermarkten overvol.
Verschillen zijn alleen groot, groter dan bij ons.
Onderdeel van het nationalisme en hersenspoeling is natuurlijk dat men verteld wordt dat men juist op die manier vrij en welvarend zal worden/blijven. "Vrij en welvarend onder de sterke vleugels van Moskou, niet onder het juk van het nazistische Westen/VS!". Men kan dat soort dingen geloven als je geen andere ervaringen en niet voldoende andere nieuwsvoorzieningen hebt.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is waar.
Een soort hang naar 'de goede oude tijd'? Of werden ze onderdrukt toen ze nog bij Oekrane hoorden?
Bedoel, de gemiddelde mens daar wil toch ook dat zijn kind het beter krijgt dan hijzelf?
Ik denk dat er ook verschil tussen de generaties zit. Je ziet dat de regering en bestuurders van Oekrane relatief jong zijn. Die hebben geen prettige herinneringen aan de Sovjetunie. De oudere generaties misschien wel.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Dat is waar.
Een soort hang naar 'de goede oude tijd'? Of werden ze onderdrukt toen ze nog bij Oekrane hoorden?
Bedoel, de gemiddelde mens daar wil toch ook dat zijn kind het beter krijgt dan hijzelf?
Ik zat het nog even na te lezen. Maar het is echt triest hoor. Alleen het Europese gedeelte van RL heeft een goed wegennet:quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:25 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Ik zou er een keer zelf naartoe gaan. Persoonlijk de afgelopen paar jaar 20.000 km van de Krim tot Zuid Rusland tot bv Saratov gedaan. De wegen zijn perfect over het algemeen. Supermarkten overvol.
Verschillen zijn alleen groot, groter dan bij ons.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://factsanddetails.c(...)9_6d/entry-5157.htmlquote:An estimated 40 percent of rural villages are not connected to a paved road."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
En die hebben natuurlijk ook normaal internet, en gebruiken dat ook. Niet dat Russische gefilterde internet.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:41 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook verschil tussen de generaties zit. Je ziet dat de regering en bestuurders van Oekrane relatief jong zijn. Die hebben geen prettige herinneringen aan de Sovjetunie. De oudere generaties misschien wel.
Ze hebben wel uitmuntend bewijs in handen zeg.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:45 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
De Westerse Geallieerden zetten hun Strategic Gay Reserve in.
RIP Rusland.
Komop, dit is toch lachwekkend nieuws voor een staats-TV.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:45 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
De Westerse Geallieerden zetten hun Strategic Gay Reserve in.
RIP Rusland.
Op de frontpage zou het er als zoete koek ingaan.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Komop, dit is toch lachwekkend nieuws voor een staats-TV.
quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Op de frontpage zou het er als zoete koek ingaan.
Dit moet onze anti LGBTQ brigade wel aanspreken denk ik hoor. Niets gevaarlijkers dan woke Nazi-lesbo's! Ze hebben er altijd al voor gewaarschuwd!quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:49 schreef Aether het volgende:
[..]
Komop, dit is toch lachwekkend nieuws voor een staats-TV.
Anti-woke he? Jeweetoch.quote:Op dinsdag 26 april 2022 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Op de frontpage zou het er als zoete koek ingaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |