Kocht Musk maar de EU op.quote:Op woensdag 27 april 2022 21:44 schreef Ali_boo het volgende:
EU laat haar ware gezicht zien
[ twitter ]
Uhm nee, de rechter schrijft helemaal niet dat Musk een "serial violator" van SEC wetgeving is.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Sjemmert op 27-04-2022 23:54:08 ]
Heh, dus, Twitter moet verschillend gaan modereren op land/regio? What could possibly go wrongquote:Op woensdag 27 april 2022 22:01 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit was eerder al aangestipt in dit topic. Maar goed, het lijkt me doodnormaal dat de EU vindt dat Twitter ook onder Musk moet voldoen aan de wet- en regelgeving, vind je niet? En Musk lijkt het daar volledig mee eens:
[ twitter ]
Heb de indruk dat Elon zich dit niet helemaal realiseert.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, dus, Twitter moet verschillend gaan modereren op land/regio? What could possibly go wrong
quote:Op woensdag 27 april 2022 23:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Uhm nee, de rechter schrijft helemaal niet dat Musk een "serial violator" van SEC wetgeving is.
Musk claimt dat hij niet hoeft te voldoen aan een subpoena van SEC vanwege een settlement met SEC in een eerdere zaak. De rechter wijst dat af omdat die settlement enkel over die eerdere zaak ging en SEC volgens de rechter dus gewoon nog steeds subpoena's kan uitvaardigen als zij informatie of vermoedens hebben dat Musk opnieuw SEC wetgeving zou hebben overtreden. Zou dat niet zo zijn, zoals Musk beargumenteerd in zijn protest tegen de subpoena, dan zou dat inhouden dat personen die eerder SEC wetgeving overtreden hebben en daarvoor gesettled hebben hierna beter beschermd zouden zijn tegen SEC wetgeving dan personen die nog nooit SEC wetgeving overtreden hebben.Het is een 'tongue in cheek' opmerking joh omdat de rechter een vergelijking maakt met een 'serial violator'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
ja, ik denk dat hij niet zo ver heeft nagedacht als capricia van de foksquote:Op donderdag 28 april 2022 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb de indruk dat Elon zich dit niet helemaal realiseert.
Benieuwd of zijn bod stand houdt.
Nu het besef bij hem ook wel in zal dalen dat 'freedom of speech' niet overal hetzelfde inhoudt.
Dat deden ze toch al?quote:Op donderdag 28 april 2022 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, dus, Twitter moet verschillend gaan modereren op land/regio? What could possibly go wrong
Nou ja..hij lijkt zijn free speech keutel al weer in te trekken.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:36 schreef aTypisch het volgende:
[..]
ja, ik denk dat hij niet zo ver heeft nagedacht als capricia van de foks
goed punt
denk dat hij nieuwe teams moet bouwenquote:
sterktequote:Op donderdag 28 april 2022 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja..hij lijkt zijn free speech keutel al weer in te trekken.
[ twitter ]
Ik heb het idee dat hij niet eens doorheeft dat Twitter geen Amerikaans bedrijf is maar het is niet alleen de EU waar andere wetgeving geldig is, natuurlijk, er zijn een groot aantal landen die andere wetgeving dan de VS hebben (als dat de wetgeving is waar hij het over heeft)quote:Op donderdag 28 april 2022 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Heb de indruk dat Elon zich dit niet helemaal realiseert.
Benieuwd of zijn bod stand houdt.
Nu het besef bij hem ook wel in zal dalen dat 'freedom of speech' niet overal hetzelfde inhoudt.
quote:Op donderdag 28 april 2022 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hij niet eens doorheeft dat Twitter geen Amerikaans bedrijf is maar het is niet alleen de EU waar andere wetgeving geldig is, natuurlijk, er zijn een groot aantal landen die andere wetgeving dan de VS hebben (als dat de wetgeving is waar hij het over heeft)
Niet voor zover ik weet, hun ToS zijn in principe overal gelijk. Musk heeft het nu over moderatie puur op wat wettelijk is toegestaan en dat is iets totaal anders dan wat Twitter nu doet.quote:
Het is volstrekt onduidelijk over welke wetgeving hij het heeft. En wat hij onder far left en far right verstaat.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat hij niet eens doorheeft dat Twitter geen Amerikaans bedrijf is maar het is niet alleen de EU waar andere wetgeving geldig is, natuurlijk, er zijn een groot aantal landen die andere wetgeving dan de VS hebben (als dat de wetgeving is waar hij het over heeft)
Who knows? Hij gooit er iedere dag wat nieuwe woordjes tegenaan maar erg duidelijk is het niet tot nu toe.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is volstrekt onduidelijk over welke wetgeving hij het heeft. En wat hij onder far left en far right verstaat.
Political neutral, volgens wiens standaarden? De zijne?
Ja, hun ToS inderdaad, maar:quote:Op donderdag 28 april 2022 00:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet voor zover ik weet, hun ToS zijn in principe overal gelijk. Musk heeft het nu over moderatie puur op wat wettelijk is toegestaan en dat is iets totaal anders dan wat Twitter nu doet.
Of bedoel je wat anders?quote:Many countries, including the United States, have laws that may apply to Tweets and/or Twitter account content. In our continuing effort to make our services available to people everywhere, if we receive a valid and properly scoped request from an authorized entity, it may be necessary to withhold access to certain content in a particular country from time to time. Such withholdings will be limited to the specific jurisdiction that has issued the valid legal demand or where the content has been found to violate local law(s).
Dat is inderdaad niet wat ik bedoel. Dit zal vermoedelijk om specifieke zaken als het verbod op nazi artikelen in Frankrijk gaan.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:54 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ja, hun ToS inderdaad, maar:
https://help.twitter.com/(...)-withheld-by-country
[..]
Of bedoel je wat anders?
Beetje vreemd komend van een advocaat met "accused are presummed innocent" in zijn ondertitel. Maar oke... Musk is ineens de boeman dus een beetje grappen en grollen door teksten uit gerechtsdocumenten te verdraaien is prima en leuk, ofzo.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:33 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het is een 'tongue in cheek' opmerking joh omdat de rechter een vergelijking maakt met een 'serial violator'
Nou ja, heeft-ie een punt. Als beide uiteinden zich druk maken over de moderatie dan is dat een prima indicatie dat je goed bezig bent.quote:Op donderdag 28 april 2022 00:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja..hij lijkt zijn free speech keutel al weer in te trekken.
[ twitter ]
Maar geen free speech.quote:Op donderdag 28 april 2022 01:08 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Nou ja, heeft-ie een punt. Als beide uiteinden zich druk maken over de moderatie dan is dat een prima indicatie dat je goed bezig bent.
Tja FREE SPEECH! toch?!quote:Op donderdag 28 april 2022 01:05 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Beetje vreemd komend van een advocaat met "accused are presummed innocent" in zijn ondertitel. Maar oke... Musk is ineens de boeman dus een beetje grappen en grollen door teksten uit gerechtsdocumenten te verdraaien is prima en leuk, ofzo.
Hij mag zeggen wat hij wil, ik zeg alleen dat ik het vreemd vind van een advocaat. Net zoals ik het vreemd vind dat jij dat dan weer hier post. Met de twitter overname heeft het sowieso niks te maken.quote:
Het grappige is dat het nu juist wél iets met die overname te maken heeft omdat Musk weer een subpoena van de SEC aan zijn broek kreeg omdat hij zijn fans op Twitter vroeg of hij 10% van zijn aandelen in Tesla moest verkopen om Twitter te kunnen financieren zonder die tweet eerst te laten goedkeuren zoals hij dat volgens de consent decree waarmee hij in die settlement zelf akkoord is gegaan verplicht was te doen. Die consent decree die hij dus bij de rechter aanvocht wegens het belemmeren van zijn precious 'FREE SPEECH!'.quote:Op donderdag 28 april 2022 01:20 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Hij mag zeggen wat hij wil, ik zeg alleen dat ik het vreemd vind van een advocaat. Net zoals ik het vreemd vind dat jij dat dan weer hier post. Met de twitter overname heeft het sowieso niks te maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |