abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204536751
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 13:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ah ja, dat 3km lange rechte stuk op Imola.
Het punt is natuurlijk dat er vrijwel geen circuits zijn waar je genoeg ruimte hebt om inhaalacties te doen met auto's die zo snel en zo breed zijn op pure eigen kracht. De power van een slipstream is op de meeste plekken gewoon niet voldoende en dus krijg je die DRS-acties. Eerlijk gezegd zie ik de oplossing daarvoor ook niet. De ideale bochtencombinatie met daarna een lang recht stuk dat precies de lengte heeft dat je met deze auto's iets kunt als je exit goed is en je de slipstream goed gebruikt. Maar ja, ook dan krijg je circuits met maximaal 1 plek om in te halen.

Of het nou een legacy-baan is, Tilke of een straatcircuit. Dat probleem speelt vrijwel overal. De nieuwe reglementen lijken daar iets in verbeterd te hebben omdat je nu in elk geval een paar ronden achter je tegenstander aan kunt rijden om hem binnen te hengelen zonder dat je banden er af vallen en de rest van de wagen het begeeft.
  maandag 25 april 2022 @ 14:01:17 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204536810
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 13:49 schreef Dauthi het volgende:

[..]
Kijk je wel eens karting?
Het WK karten is ook grotendeels een optocht. Zoals het merendeel van de voetbalwedstrijden een potje schaak is met een balletje.

Naarmate de deelnemers professioneler en beter worden, hoe minder fouten ze maken, hoe minder spectaculair het is om naar te kijken.
Tenzij je kan genieten van een perfecte uitwerking van zetten.
Nee ik kijk geen karting. En ja ik kan genieten van een uitwerking van zetten. Maar die uitwerking van zetten zie je maar bij enkele coureurs. De rest haalt niet in, of alleen met DRS. Bij andere races zie je die uitwerkingen net zo goed. Hoe dichter het materiaal bij elkaar ligt (cupracen, V8 supercars), hoe belangrijker de coureur wordt.

Ik vind het daarom vreemd dat Nattekat naar andere autosporten verwijst alszijnde "kunstmatig" terwijl F1 de kroon spant als het om kunstmatige hulpmiddelen gaat, anders is er geen zak aan. En dan nog is het een race met
start
pitstops
laatste rondes
Daartussen gebeurt nauwelijks wat, tenzij regen of een domme actie á la Leclerc, Stroll oid.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204537030
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Het punt is natuurlijk dat er vrijwel geen circuits zijn waar je genoeg ruimte hebt om inhaalacties te doen met auto's die zo snel en zo breed zijn op pure eigen kracht. De power van een slipstream is op de meeste plekken gewoon niet voldoende en dus krijg je die DRS-acties. Eerlijk gezegd zie ik de oplossing daarvoor ook niet. De ideale bochtencombinatie met daarna een lang recht stuk dat precies de lengte heeft dat je met deze auto's iets kunt als je exit goed is en je de slipstream goed gebruikt. Maar ja, ook dan krijg je circuits met maximaal 1 plek om in te halen.

Of het nou een legacy-baan is, Tilke of een straatcircuit. Dat probleem speelt vrijwel overal. De nieuwe reglementen lijken daar iets in verbeterd te hebben omdat je nu in elk geval een paar ronden achter je tegenstander aan kunt rijden om hem binnen te hengelen zonder dat je banden er af vallen en de rest van de wagen het begeeft.
Eens :)
pi_204537239
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 12:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als je continu inhaalacties, kunstmatige troep en weet ik veel wat wil zien, dan is F1 niet de sport waar je naar moet kijken. Voor F1 heb je een spanningsboog nodig die verder reikt dan 5 minuten. Ik heb genoten van Jeddah, maar dat drs spelletje is niet wat F1 is of wat het moet zijn. F1 is de opbouwende spanning, een prachtige inhaalactie die al rondenlang eraan zat te komen en het rijden in treintjes die slim strategisch spel met zich mee brengen. Maar goed, als je al compleet verziekt bent door het tragisch slechte Sky commentaar van deze race, dan ben je ook niet meer te redden.
Wat is er opeens gebeurd? Waarom luister je niet meer naar Olav Mol? :o
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 april 2022 @ 15:07:32 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204537262
quote:
11s.gif Op maandag 25 april 2022 15:04 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wat is er opeens gebeurd? Waarom luister je niet meer naar Olav Mol? :o
Nou ja, dat ook niet, maar dat komt doordat GPR gisteren weigerde om na het pauzeren weer verder te gaan waar ie gebleven was ipv live verder gaan. Maar ik zal voor geen goud ooit Sky commentaar luisteren.

Ik zag hier mensen erover klagen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204537297
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nou ja, dat ook niet, maar dat komt doordat GPR gisteren weigerde om na het pauzeren weer verder te gaan waar ie gebleven was ipv live verder gaan. Maar ik zal voor geen goud ooit Sky commentaar luisteren.

Je hebt het commentaar van Sky helemaal niet gehoord? En je besteedt desondanks meerdere posts aan het afkraken van dat 'tragisch slechte' commentaar? En de mensen die er naar luisterden zijn niet meer te redden?
pi_204537343
quote:
10s.gif Op maandag 25 april 2022 15:11 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Je hebt het commentaar van Sky helemaal niet gehoord? En je besteedt desondanks meerdere posts aan het afkraken van dat 'tragisch slechte' commentaar? En de mensen die er naar luisterden zijn niet meer te redden?
Welkom in de wereld van @Nattekat
  maandag 25 april 2022 @ 15:18:36 #11
37887 Dauthi
Progressive
pi_204537389
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 14:01 schreef daNpy het volgende:

[..]
Nee ik kijk geen karting. En ja ik kan genieten van een uitwerking van zetten. Maar die uitwerking van zetten zie je maar bij enkele coureurs. De rest haalt niet in, of alleen met DRS. Bij andere races zie je die uitwerkingen net zo goed. Hoe dichter het materiaal bij elkaar ligt (cupracen, V8 supercars), hoe belangrijker de coureur wordt.
En wanneer het om de coureur draait, rijdt de beste coureur het hele seizoen poles en race wins bijelkaar. Van voren vertrekken, rondjes eruit persen en zonder slag of stoot winnen.

Karting volgt dit concept, zonder verstoringen als aerodynamica. Niets meer dan puur racen.
Wanneer je niet van racen houdt, is het dood en doodsaai.

quote:
Ik vind het daarom vreemd dat Nattekat naar andere autosporten verwijst alszijnde "kunstmatig" terwijl F1 de kroon spant als het om kunstmatige hulpmiddelen gaat, anders is er geen zak aan. En dan nog is het een race met
start
pitstops
laatste rondes
Daartussen gebeurt nauwelijks wat, tenzij regen of een domme actie á la Leclerc, Stroll oid.
F1 is een andere sport dan spec racen.
F1 is een constructeurscompetitie tussen teams die hun eigen auto bouwen en racen.

Er gebeurt genoeg je moet het echter wel zien en waarderen.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  maandag 25 april 2022 @ 15:27:15 #12
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204537497
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:18 schreef Dauthi het volgende:

[..]
En wanneer het om de coureur draait, rijdt de beste coureur het hele seizoen poles en race wins bijelkaar. Van voren vertrekken, rondjes eruit persen en zonder slag of stoot winnen.

Karting volgt dit concept, zonder verstoringen als aerodynamica. Niets meer dan puur racen.
Wanneer je niet van racen houdt, is het dood en doodsaai.
[..]
F1 is een andere sport dan spec racen.
F1 is een constructeurscompetitie tussen teams die hun eigen auto bouwen en racen.

Er gebeurt genoeg je moet het echter wel zien en waarderen.
Genoeg races waar fabrikanten het ook tegen elkaar opnemen in dezelfde klasse. En daar zie je ook meer competitief racen dan in de F1. Zonder DRS geneuzel.

De koningsklasse van de autosport rijdt niet als er wat water ligt. Je moet wel van optochten houden om het te waarderen denk ik.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_204537650
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:14 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Welkom in de wereld van @:Nattekat
Tja... ik vind het niet heel sjiek dat hij hier onophoudelijk wordt geridiculiseerd en belachelijk gemaakt, maar ik begin inmiddels een beetje door te krijgen waarom dat is.

Eerst heel stellige uitspraken doen en bij een beetje doorvragen blijkt dat-ie geen idee heeft. Ja, iemand zei dat. Hij heeft het niet eens gehoord. :D
pi_204537703
quote:
Ah kijk, een paar fragmenten van dat tragisch slechte Sky, waar ze altijd pro Hamilton zijn. :P
  maandag 25 april 2022 @ 16:15:44 #15
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204537975
quote:
Hij laat zich ook wel een beetje kennen toch? Toch?!
  maandag 25 april 2022 @ 16:16:45 #16
500074 Rode_Wijn
pi_204537987
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:48 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ah kijk, een paar fragmenten van dat tragisch slechte Sky, waar ze altijd pro Hamilton zijn. :P
Nu heb ik de postrace gekeken bij f1tv maar dat ging wel onevenredig veel over hamilton
  maandag 25 april 2022 @ 16:18:42 #17
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_204538003
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 16:16 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Nu heb ik de postrace gekeken bij f1tv maar dat ging wel onevenredig veel over hamilton
Ik heb op de Whatsapp al een plaatje gehad van het Guinness book of records dat F1 TV het wereldrecord voor het langste de nummer 13 in beeld brengen heeft gehaald :')

En eentje van mr bean die op Hamilton wacht met een finish vlag in zijn hand _O-
  maandag 25 april 2022 @ 16:28:02 #18
500074 Rode_Wijn
pi_204538065
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 16:18 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik heb op de Whatsapp al een plaatje gehad van het Guinness book of records dat F1 TV het wereldrecord voor het langste de nummer 13 in beeld brengen heeft gehaald :')

En eentje van mr bean die op Hamilton wacht met een finish vlag in zijn hand _O-
Het is mij dus niet alleen opgevallen
pi_204538383
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 15:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Daar heb je bij Viaplay geen last van :P
  maandag 25 april 2022 @ 17:25:02 #20
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204538511
F1TV ook wel redelijk veel focus op Hamilton tijdens de race.. eigenlijk onredelijk veel aandacht voor de nummer 14….
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204538594
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:25 schreef nixxx het volgende:
F1TV ook wel redelijk veel focus op Hamilton tijdens de race.. eigenlijk onredelijk veel aandacht voor de nummer 14….
44.

En ja, het blijkt nu wel heel duidelijk dat Hamilton gewoon een goede coureur is en absoluut niet van het niveau Schumacher. Ik schat nog altijd Vettel hoger in. Als die per ongeluk bij Mercedes was ingestapt toen de nieuwe reglementen kwamen had hij nu 12 wereldtitels gehad.
pi_204538642
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
44.

En ja, het blijkt nu wel heel duidelijk dat Hamilton gewoon een goede coureur is en absoluut niet van het niveau Schumacher. Ik schat nog altijd Vettel hoger in. Als die per ongeluk bij Mercedes was ingestapt toen de nieuwe reglementen kwamen had hij nu 12 wereldtitels gehad.
Dit weet ik dan ook weer niet hoor. Ik vind Vettel ook alles behalve indrukwekkend sinds zijn titels.
  maandag 25 april 2022 @ 17:46:00 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_204538683
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
44.

je overdrijft weer zoals gewoonlijk, het valt niet mee hè als hamfan momenteel
  Moderator / Redactie Sport maandag 25 april 2022 @ 17:52:27 #24
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_204538720
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Daar heb je bij Viaplay geen last van :P
Nee, bij Viaplay kon ik bingo spelen :P
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_204538795
quote:
0s.gif Op maandag 25 april 2022 17:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit weet ik dan ook weer niet hoor. Ik vind Vettel ook alles behalve indrukwekkend sinds zijn titels.
Die heeft het anders een paar jaar echt goed gedaan bij Ferrari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')