SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat de ouders nog terug durven komen, ze vliegen de hele dag in en uit om de jonkies te voeren.
Met deze in het achterhoofd had het nieuwe topic wellicht beter geïnspireerd gekund opquote:
quote:Op zondag 24 april 2022 20:23 schreef Blues het volgende:
en dit geloof je toch niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat de ouders nog terug durven komen, ze vliegen de hele dag in en uit om de jonkies te voeren.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
Je bent zelf belachelijkquote:Op zondag 24 april 2022 20:23 schreef Vanyel het volgende:
Ik heb er 4 van gemaakt met de laatste kort zodat ik geen 3728272526 keer hoef te vegen om weer bovenaan te komen bij het tekentje voor het volgende topic
Dit zeggen wij elke vrijdagquote:Op zondag 24 april 2022 20:20 schreef Vanyel het volgende:
Ik doe m er gewoon gezellig bij. Nu mag het nog.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tripje eerste hulp de rest van de middag.
Boulderen moet in de herkansing.Sterkheidsbaas van alles.
Heb je geen tuinslang?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat de ouders nog terug durven komen, ze vliegen de hele dag in en uit om de jonkies te voeren.Kranplätze müssen verdichtet sein
Ik ook.quote:Op zondag 24 april 2022 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
keer niet Loon
Ik noteer het als een win.
quote:Op zondag 24 april 2022 20:38 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik ook.
Had het van te voren met haar ook nog over gehad zelfs, dat ik dacht dat ik wel iets zou breken dan. Maar toen zei ze ook al "ik kan dat ook goed", dus zij heeft ook gewonnen I guess.
Het zag er wel impressive uit, zo'n spaghetti-arm in verkeerde houding.quote:
Kewl jaquote:Op zondag 24 april 2022 20:41 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het zag er wel impressive uit, zo'n spaghetti-arm in verkeerde houding.
quote:Op zondag 24 april 2022 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mens0n. Ik lig op de bank. In de woonkamer. Met opgehangen jaloezieën.
Vaseline op het dakje smeren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat de ouders nog terug durven komen, ze vliegen de hele dag in en uit om de jonkies te voeren.We have far more in common than that which devides us..
Joepiequote:Op zondag 24 april 2022 20:48 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mens0n. Ik lig op de bank. In de woonkamer. Met opgehangen jaloezieën.
Nee. Ze waren ons drukke gedoe zat en liggen in de slaapkamer en de keuken. Hans krijgt elk moment honger dus dan zal ze hier wel heen komen om ons aan te sporen.quote:Op zondag 24 april 2022 20:59 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Joepie![]()
Zijn Piep en Hansje er ook bij?
quote:
Met bijbehorend dansje?quote:
Maarquote:Op zondag 24 april 2022 21:13 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze niet onder de indruk is
Joh 😳SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat de ouders nog terug durven komen, ze vliegen de hele dag in en uit om de jonkies te voeren.
Oh ja, rauwe koolrabi. Erg lekker, maar doe een beetje voorzichtig, rauwe kool kan nogal stevig op de maag liggen.quote:
Ik ga van rauwe koolrabi heeeel vieze boeren laten.quote:Op zondag 24 april 2022 21:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Oh ja, rauwe koolrabi. Erg lekker, maar doe een beetje voorzichtig, rauwe kool kan nogal stevig op de maag liggen.
Dat vraag ik me ook af. Ik dacht dat het er op leek dat de woningbouw de beste optie was.quote:Op zondag 24 april 2022 21:09 schreef Vanyel het volgende:
Wat is met Cadaashuis behalve dat ze gaat verkopen? Heb ik dat gemist?
Dit so muchquote:Op zondag 24 april 2022 20:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
keer niet Loon
Ik noteer het als een win.
Jaaa echt he! Vorig jaar ging alles vanaf het begin al slecht.quote:Op zondag 24 april 2022 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zag gisteren dat mijn koolrabi heel goed aanslaat. Vorig jaar was rond deze tijd alles kut in de moestuin. Dat is dit jaar echt heel anders.
Ik ben nu duiven en muizen/woelratten te slim af. En de droogte houdt de slakken weg.
Mijn koolrabi zaadjes zijn stuk. Niet 1 opgekomen.quote:Op zondag 24 april 2022 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zag gisteren dat mijn koolrabi heel goed aanslaat. Vorig jaar was rond deze tijd alles kut in de moestuin. Dat is dit jaar echt heel anders.
Ik ben nu duiven en muizen/woelratten te slim af. En de droogte houdt de slakken weg.
Ja he! Zoveel leuker.quote:Op zondag 24 april 2022 21:22 schreef Lucky_Strike het volgende:
Balen! Hier gaat het qua opkomst ook niet vlekkeloos hoor. Er zijn best veel tomaten en ook pluksla, paksoi en bloemkool die niet wilden. Na 3 keer zaaien zonder opkomst gaat het zakje meestal weg. Ooit kom ik vast van al het oude zaad af.quote:Op zondag 24 april 2022 21:39 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn koolrabi zaadjes zijn stuk. Niet 1 opgekomen.
Hehehegedisquote:Op zondag 24 april 2022 21:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Balen! Hier gaat het qua opkomst ook niet vlekkeloos hoor. Er zijn best veel tomaten en ook pluksla, paksoi en bloemkool die niet wilde. Na 3 keer zaaien zonder opkomst gaat het zakje meestal weg. Ooit kom ik vast van al het oude zaad af.
Kon het niet latenquote:
Anti beestjes spul kopen (wat voor beestjes?)quote:Op zondag 24 april 2022 21:36 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben nog met de balkontuin bezig. Tot nu toe is alles opgeruimd, schoon, twee kleden gehaald, andere stoelen
met kussentjes en er zijn viooltjes. Voor de rest wat ik wilde was het nog te vroeg. Ik herinner me ineens waarom ik de laatste poging tot balkontuin geen zin meer had. Alles zat onder de beestjes
Ik heb het geloof ik niet eens opgezocht. Ik was gewoon boos op de beestjes en de lol van de plantjes was weg. Heel kleine, glasachtige beestjes. Heel heel veel. Overal.quote:Op zondag 24 april 2022 21:54 schreef Kaatje1 het volgende:
Anti beestjes spul kopen (wat voor beestjes?)
Ik zag vanmiddag dat hier weer het eea aan planten uitgebloeid raakt. Vrijdag maar op de markt kijken voor wat nieuws
Iew. Ik had de afgelopen jaren veel pissebedden, maar vorig jaar iets anti pissebedden gehaald en datcwerkte (tot nu toe) perfectquote:Op zondag 24 april 2022 21:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het geloof ik niet eens opgezocht. Ik was gewoon boos op de beestjes en de lol van de plantjes was weg. Heel kleine, glasachtige beestjes. Heel heel veel. Overal.
Gelukkig schrok hij van ons toen we naar buiten kwamen, sprong eraf en is niet teruggekomen nog. Zag al snel dat de ouders de kleintjes weer kwamen voerenquote:
Hier werden alle planten ook opgevreten. Vorig jaar aaltjes uitgezet en dat lijkt goed te gaanquote:Op zondag 24 april 2022 22:17 schreef Vanyel het volgende:
Pissebedden aten al 2 minikomkommerplanten op hier. Geen slak, te zien aan hoe ze aan de derde hadden geknabbeld. Slakken eten hier normaal afgeronder. Ranzige oerbeesten![]()
Maar snel 2 nieuwe gezaaid, anders de hele zomer ruzie met zoon.
Gelukkig.quote:Op zondag 24 april 2022 22:30 schreef Blues het volgende:
[..]
Gelukkig schrok hij van ons toen we naar buiten kwamen, sprong eraf en is niet teruggekomen nog. Zag al snel dat de ouders de kleintjes weer kwamen voeren
Awwww. Eh, heb je het 'afgemaakt'?quote:Op zondag 24 april 2022 23:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gelukkig.
Wij hoorden net een gek geluid. Een kruising tussen een cicade en een vogel ofzo? Het hield me wakker in elk geval. Toch maar even beneden kijken. Het was een creperende spitsmuis die door Hansje net niet helemaal dood was vermoord.
Ik deed zaterdag ook survival op 4 uur slaap met een heel hard werkende lever.quote:Op maandag 25 april 2022 07:05 schreef Tele6 het volgende:
Ik heb zo belachelijk slecht geslapen![]()
gebeurt me niet vaak dat het me 4 uur kost om in slaap te komen. Alles geprobeerd aan houdingen, rustgevende muziekjes, fijne gedachten. Ik viel gewoon niet. in. slaap.
Nu een werkdag + survivaltraining geven op 4 uur slaap.
Daar waren we net te laat voor. Arm ding. Ik vind het helemaal prima als de katten muizen in huis doden hoor. Maar dan wel gewoon afmaken graag. Maar ja, zo werk de 'natuur' hier niet natuurlijk.quote:
Concentreer je dan maar vooral op het loslaten. Het komt vast goed, over een jaar is je frustratie een anekdote gewordenquote:Op maandag 25 april 2022 07:23 schreef Candaasje het volgende:
@:Lucky_Strike en @:Vanyel : ja plannen zijn weer eens ietsje abrupt gewijzigd..... uiteindelijk gaan we er mogelijk wat meer geld aan over houden, maar het had niet echt onze voorkeur en ik ben echt pislink geworden om het soort type mens dat je in die huizenmarktwereld voortdurend lijkt tegen te komen. Dat vrat alleen dan weer zoveel energie dat ik de afgelopen dagen en nu nog steeds totaal bekaf was/ben. Maar de details kom ik later nog wel eens op terug. Voor nu moet ik het los laaaaaaatteeeeeen
Ik werk alleen vandaag en morgen. Maar de grote uittocht is deze week ook begonnen idd.quote:Op maandag 25 april 2022 08:18 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Het lijkt wel de week tussen kerst en oud en nieuw op het werk.. zo rustig.
Heerlijk! ik hoop hier ookquote:Op maandag 25 april 2022 08:18 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Het lijkt wel de week tussen kerst en oud en nieuw op het werk.. zo rustig.
Firstworldproblemsquote:Op maandag 25 april 2022 11:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik probeer te werken maar word steeds afgeleid door hoe mooi de woonkamer is.
quote:Op maandag 25 april 2022 11:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:AnneX oren uitspuiten (zeker als je er echt al dovig door bent) is veel effectiever als je de dagen ervoor een paar keer per dag wat olie erin druppelt. En dan zou donderdag mooi uitkomen.
Maandagen zijn sowieso chronisch druk, met alle mensen die in het weekend een kwaal(tje) krijgen.
https://www.volkskrant.nl(...)nd-terrein~b3787890/quote:() de reactie van huisarts en Volkskrant-columnist Joost Zaat. ‘Olie geeft alleen maar geklieder’, zegt hij. ‘Ik heb dat twintig jaar geleden samen met een student uitgezocht in de literatuur.’ Zaat schreef over de bevindingen in de derde druk van het boek Medische misvattingen. Een Engelse huisarts meende in 1965 dat maïsolie het beste losweekmiddel voor cerumen was, maar later onderzoek heeft dat nooit kunnen bevestigen.
In reageerbuisjes doet olie in elk geval niets met oorsmeer. ‘Het zou oorsmeer uit de gehoorgang doen glijden, maar dat neemt iedereen maar aan’, zegt Zaat erover. ‘Het heeft waarschijnlijk geen enkele zin.’
Zaat probeerde zijn eigen assistenten destijds om te praten om te stoppen met olie, maar ze bleven vasthouden aan drie dagen druppelen. Het verbaast de huisarts nog steeds. ‘Waarom moet je drie dagen druppelen? En niet twee of vijf? Het is meer een ritueel dan kennis.’
‘Mythologie rondom de behandelingen’
Kleinekwalenonderzoeker Eekhof ziet dat ook zo. ‘Als je geen wetenschappelijke basis hebt, ontstaat vanzelf een soort mythologie rondom de behandelingen.’ Die biedt dan wat houvast, zeggen beide huisartsen: er gebeurt tenminste íéts. In dit geval is het wel bijzonder dat dit mythologische advies het heeft geschopt tot het officiële behandeladvies van het Nederlands Huisartsen Genootschap, dat patiënten via thuisarts.nl kunnen raadplegen.
Ik zat er al op te wachten. Ik vond het een mooie discussie vorig jaar. Over oorsmeer en ontsmetten voor een vaccinatie. Ik ben overigens nul keer ontsmet voor de vaccinaties, ik heb er op gelet.quote:Op maandag 25 april 2022 12:24 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)nd-terrein~b3787890/
Pomtiedomtiedom
Het is een wijdverbreid misverstand dat medische behandelingen gebaseerd zijn op bewijzen.
Jaquote:
Ben al aan het druppelen sinds vrijdag. En zonder hoorapps is knudde.quote:Op maandag 25 april 2022 11:59 schreef Cat-astrophe het volgende:
@:AnneX oren uitspuiten (zeker als je er echt al dovig door bent) is veel effectiever als je de dagen ervoor een paar keer per dag wat olie erin druppelt. En dan zou donderdag mooi uitkomen.
Maandagen zijn sowieso chronisch druk, met alle mensen die in het weekend een kwaal(tje) krijgen.
😂 die sla ik op, voor straks.quote:Op maandag 25 april 2022 12:24 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Pomtiedomtiedom
Het is een wijdverbreid misverstand dat medische behandelingen gebaseerd zijn op bewijzen.
Wat een lekker gevoel is dat dan.quote:Op maandag 25 april 2022 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja![]()
Het voelt helemaal als een VT Wonen plaatje. Dat is het niet gelukkig. Maar het voelt wel echt compleet ofzo. Ik had er niet zo'n last van dat het ongeschilderd was dus ik ben een beetje verbaasd over mijn gevoel nu. Echt genieten![]()
In theorie worden er dit weekend zelfs dingen opgehangen
Begrijp het wel hoor! Het is ook iets wat nu gewoon wel af is, en van je lijstje af kan. Lijkt me ook heerlijk!quote:Op maandag 25 april 2022 12:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja![]()
Het voelt helemaal als een VT Wonen plaatje. Dat is het niet gelukkig. Maar het voelt wel echt compleet ofzo. Ik had er niet zo'n last van dat het ongeschilderd was dus ik ben een beetje verbaasd over mijn gevoel nu. Echt genieten![]()
In theorie worden er dit weekend zelfs dingen opgehangen
Wat fijn dat iemand je helpt met de tuin zeg. Dat maakt het leven een stuk makkelijkerquote:Op maandag 25 april 2022 12:56 schreef AnneX het volgende:
[..]
Wat een lekker gevoel is dat dan.![]()
Zoiets heb ik nu in achter- én voortuin. De jongeman komt nog terug.
Voorlopig zijn de paden al schoon.![]()
Bij de koffie kreeg hij een brownie@:Lucky_Strike
Wat een discipline als je die in de vriezer legt![]()
Waar ga je heen?quote:Op maandag 25 april 2022 13:38 schreef Lonaa het volgende:
Oh en ik ga vrijdag naar een concert waar ik al 3 jaar naar toe wil en werd allemaal vet ingewikkeld en dingen en NU GA IK TOCH en het hoeft niet eens met halsbrekende toeren
The White Buffalo in Tivoliquote:
Zonde is dat he? Ik ga nu ook bijna nergens meer heen als het in Amsterdam is, teveel gedoe.quote:Op maandag 25 april 2022 13:42 schreef Lonaa het volgende:
[..]
The White Buffalo in Tivoli![]()
Shawn James in de Melkweg heb ik al gemist wegens onmogelijk om daar op een normale (en betaalbare) manier heen en terug te gaan en toen was het uitverkocht
Ik moest ruim 3 uur in het OV en om half 11 terug. En dat moest dan 55 euro kosten.quote:Op maandag 25 april 2022 13:45 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Zonde is dat he? Ik ga nu ook bijna nergens meer heen als het in Amsterdam is, teveel gedoe.
Niet te doen joh. Dan is het echt geen leuk uitje meer.quote:Op maandag 25 april 2022 13:49 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik moest ruim 3 uur in het OV en om half 11 terug. En dat moest dan 55 euro kosten.
Ja zeg.quote:
Wij hadden ooit iets cools en toen maakte de stadspolitiek met de concurrent uit andere stad dat kapot met hun vieze gore achterkamertjes-backstabbing-kutzooi.quote:Op maandag 25 april 2022 14:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap niet dat Rotterdam gewoon nog steeds geen waardig alternatief voor een Paradiso of een Tivoli heeft. Niet dat jullie daar iets aan gehad zouden hebben, maar een grove schande is het wel
Snel! dan zijn ze vast enthousiast!quote:Op maandag 25 april 2022 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, gisteravond om een uur of 20 een sollicitatie de deur uit gedaan, sluitingstermijn is 2 mei. Net telefoon, of ik morgen op gesprek kan komen. Fietstijd 5 minuten, dat zou wel erg aangenaam zijn
Hopelijk. De vacature staat ook pas open vanaf vorige week dinsdagquote:
quote:Op maandag 25 april 2022 12:24 schreef sigme het volgende:
[..]
[..]
Pomtiedomtiedom
Zin en onzin van ontsmetten wist ik welquote:Op maandag 25 april 2022 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten. Ik vond het een mooie discussie vorig jaar. Over oorsmeer en ontsmetten voor een vaccinatie. Ik ben overigens nul keer ontsmet voor de vaccinaties, ik heb er op gelet.
Wat fijn!quote:Op maandag 25 april 2022 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Zo, gisteravond om een uur of 20 een sollicitatie de deur uit gedaan, sluitingstermijn is 2 mei. Net telefoon, of ik morgen op gesprek kan komen. Fietstijd 5 minuten, dat zou wel erg aangenaam zijn
Ik duim voor jequote:Op maandag 25 april 2022 14:25 schreef Kaatje1 het volgende:
Hier andersom, m'n collega's zijn met z'n vieren iets aan het doen geweest waarvan normaal gesproken voor anderhalve persoon werk isquote:Op maandag 25 april 2022 08:18 schreef Tuindier het volgende:
Ik ben vandaag wel ontsmet voor bloed afnemen maar niet voor vaccinatiequote:Op maandag 25 april 2022 12:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik zat er al op te wachten. Ik vond het een mooie discussie vorig jaar. Over oorsmeer en ontsmetten voor een vaccinatie. Ik ben overigens nul keer ontsmet voor de vaccinaties, ik heb er op gelet.
Waarom zou je geen gordelroos kunnen krijgen?quote:Op maandag 25 april 2022 17:20 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben vandaag wel ontsmet voor bloed afnemen maar niet voor vaccinatie
ik doe mee aan een wetenschappelijk onderzoek waarbij jonge en oude mensen worden vergeleken in hun reactie op het gordelroosvaccin.
Nu heb ik dus een zere arm, en minder kans op gordelroos die ik toch al niet zou krijgen
Och jee, dat is ook al zo iets. Doel je op dat pas uitgebrachte onderzoeksresultaat bij langdurig gebruik?quote:
Nee niet eens! Wat was daar de conclusie?quote:Op maandag 25 april 2022 17:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Och jee, dat is ook al zo iets. Doel je op dat pas uitgebrachte onderzoeksresultaat bij langdurig gebruik?
https://www.nytimes.com/2(...)i-effectiveness.htmlquote:Op maandag 25 april 2022 17:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee niet eens! Wat was daar de conclusie?
Meer dat "men" eigenlijk niet eens weet waarom het nu -soms- werkt.
quote:A study published yesterday in the journal PLoS One aimed to close this knowledge gap by comparing, over the course of two years, the changes in quality of life reported by Americans with depression who took antidepressants versus the changes reported by those with the same diagnosis who did not take the medications.
The study included people who took all types of antidepressants, including selective serotonin reuptake inhibitors like Prozac, serotonin-norepinephrine reuptake inhibitors like Effexor and older antidepressants such as clomipramine and phenelzine. Researchers assessed both mental and physical quality of life with a survey that asked questions about subjects’ physical health, energy levels, mood, pain and ability to perform daily activities, among other things.
The paper found no significant differences in the changes in quality of life reported by the two groups, which suggests that antidepressant drugs may not improve long-term quality of life. Both groups reported slight increases in the mental aspects of quality of life over time, and slight drops in their physical quality of life. But the study is imperfect, researchers say, and it certainly doesn’t settle the debate over the effectiveness of these drugs.
One problem is that the study, which was based on data from more than 17 million Americans who participated in the United States’ Medical Expenditures Panel Survey, compared groups of people who may have been experiencing different levels of depression.
Ik denk eigenlijk dat tegen de tijd dat ik oud genoeg ben om gordelroos te krijgen, dat vaccin toch al wel weer uitgewerkt is? Meeste vaccins zijn niet perfect levenslang toch?quote:Op maandag 25 april 2022 17:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom zou je geen gordelroos kunnen krijgen?
Heel naar en pijnlijk voor ouderen.
En idd, wat sigme zegt: heel veel geneeskundige behandelingen vinden we heel normaal, maar mist elke wetenschappelijke basis. Dat gaat vooral erg op voor kleine kwaaltjes. Het is vaak een beetje 'oma weet raad' en gewoonte.
Je kan het onderzoek er naar wel steunen https://fondsalledaagseziekten.nl/
Oh je bedoelde dat je het nu je zo jong bent niet zou krijgen. Maar dat kan dus welquote:Op maandag 25 april 2022 17:48 schreef Tele6 het volgende:
Ik denk eigenlijk dat tegen de tijd dat ik oud genoeg ben om gordelroos te krijgen, dat vaccin toch al wel weer uitgewerkt is? Meeste vaccins zijn niet perfect levenslang toch?
Ik heb een broertje. Die leed vanaf dat hij een jaar of 10 was (!) aan ondragelijk buikpijn.quote:
quote:Op maandag 25 april 2022 17:52 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb een broertje. Die leed vanaf dat hij een jaar of 10 was (!) aan ondragelijk buikpijn.
Die heeft op geheel eigen houtje, lang, láng voordat internet bestond ontdekt dat er allang iemand ontdekt had dat er een bacterie was die maagzweren veroorzaakt en dat die zweren dus ook niks met stress te maken hebben. En gvd goed behandelbaar zijn.
Maar alle eenduidelige bewijs hinderde de medische stand niet om een kind te laten dubbelklappen van de pijn. Of alle volwassenen met dezelfde symptomen. Eigen schuld meneer/mevrouwtje, u maakt zich ook veel te druk. Terwijl het bewijs van een bacterie zo zo ZO eenduidig en eenvoudig was en er al jarenlang lag.
PS: honden krijgen maagzweren van de baaskots. Besmettelijke stress.
Uiteindelijk is onze huisarts door mijn ~16-jarige broertje geconfronteerd met het werk van Warren, en toen ging hij wel mee, schreef anti-biotica voor en het leed was geleden. Na jaren van lijden. Bang voor eten, bang voor drinken, bang voor feestjes, bang voor uitgaan.quote:
quote:Vanaf dat moment eind jaren zeventig duurde het nog tien jaar voor uw ontdekking werd erkend. Dertig jaar later kreeg u de Nobelprijs. Waarom duurde het zo lang?
‘Niemand geloofde ons toen wij maagzweren in verband brachten met de Helicobacter pylori, wij ondervonden heel veel weerstand. Mijn ontdekking heb ik gedaan door goed te kijken, tegen de heersende norm in. Veel mensen zeiden: “It’s rubbish”. Met name dokters houden niet van nieuwe inzichten. Zelfs met sterk bewijs en de afbeeldingen van de microscoop geloofden ze het nog niet.’
De behandeling van patiënten met een maagzweer onderging dankzij de ontdekking van Warren en Marshall een revolutionaire verandering. Tot die tijd dacht iedereen dat maagzweren werden veroorzaakt door stress, gekruid eten of alcohol en nu krijgen patiënten een antibioticumkuur. Dankzij het doorzettingsvermogen van de artsen.
https://www.medischcontac(...)n%20antibioticumkuur.
De arts die die bacterie ontdekte werd ook totaal niet serieus genomen. Want het was Stress! En verder niks.quote:Op maandag 25 april 2022 17:52 schreef sigme het volgende:
Ik heb een broertje. Die leed vanaf dat hij een jaar of 10 was (!) aan ondragelijk buikpijn.
Die heeft op geheel eigen houtje, lang, láng voordat internet bestond ontdekt dat er allang iemand ontdekt had dat er een bacterie was die maagzweren veroorzaakt en dat die zweren dus ook niks met stress te maken hebben. En gvd goed behandelbaar zijn.
Maar alle eenduidelige bewijs hinderde de medische stand niet om een kind te laten dubbelklappen van de pijn. Of alle volwassenen met dezelfde symptomen. Eigen schuld meneer/mevrouwtje, u maakt zich ook veel te druk. Terwijl het bewijs van een bacterie zo zo ZO eenduidig en eenvoudig was en er al jarenlang lag.
PS: honden krijgen maagzweren van de baaskots. Besmettelijke stress.
F. heeft paar jaar geleden gordelroos gehad, en die is nog niet heel oudquote:Op maandag 25 april 2022 17:48 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat tegen de tijd dat ik oud genoeg ben om gordelroos te krijgen, dat vaccin toch al wel weer uitgewerkt is? Meeste vaccins zijn niet perfect levenslang toch?
Er was laatst een schurtuitbraak op een folkbal vol jonge hipstersquote:Op maandag 25 april 2022 19:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
F. heeft paar jaar geleden gordelroos gehad, en die is nog niet heel oud
Beter psychedeeeelicaquote:Op maandag 25 april 2022 17:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)i-effectiveness.html
[..]
De krant, denk ik. En mijn broertje is een buitengewoon intelligent mannetje, en hij wist natuurlijk wel de weg naar de bibliotheek, en hij had een serieus probleem waar hij graag af wou.quote:Op maandag 25 april 2022 19:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
Bizar verhaal! Hoe koooom je als 16jarige ook aan die info zonder internet
Ik heb het gejynxt, er is iets goed mis en omdat er maar weinig collega's zijn extra veel werk voor mij. Was dus ook pas laat thuis.quote:Op maandag 25 april 2022 17:19 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hier andersom, m'n collega's zijn met z'n vieren iets aan het doen geweest waarvan normaal gesproken voor anderhalve persoon werk is![]()
Vind je het lekker, de rust?
Mijn collega's lijken minder te stressen als het lekker druk is
Ik denk dat er ook nog veel Nederlanders rondlopen die al decennia lang AD gebruiken en de ha niet veel zin heeft daar wat mee te doen, want vastgeroest in AD gebruik.quote:Op maandag 25 april 2022 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik probeerde ook eens aan te tonen dat kinderen geen aantoonbare cognitieve schade oplopen van fiks drinkenSindsdien schrik ik nergens meer van, qua vastgeroeste ideeën.
Mijn kort-door-de-bocht-mening over dat onderzoek naar antidepressiva is trouwens dat ik denk dat er ontzettend veel (vooral) Amerikanen rondlopen die AD gebruiken zonder juiste indicatie, monitoring aan aanvullende behandeling.
Waarom zou je ook zoiets willen zeggenquote:Op maandag 25 april 2022 20:19 schreef Clubsoda het volgende:
Ik probeerde ook eens aan te tonen dat kinderen geen aantoonbare cognitieve schade oplopen van fiks drinkenSindsdien schrik ik nergens meer van, qua vastgeroeste ideeën.
Mijn vader had sinds ‘45 een maagzweer.quote:Op maandag 25 april 2022 18:09 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteindelijk is onze huisarts door mijn ~16-jarige broertje geconfronteerd met het werk van Warren, en toen ging hij wel mee, schreef anti-biotica voor en het leed was geleden. Na jaren van lijden. Bang voor eten, bang voor drinken, bang voor feestjes, bang voor uitgaan.
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.@sigme wat een ellende was dat voor je broer zeg.
Geen zin? Ik denk minstens zoveel gebrek aan kennis?quote:Op maandag 25 april 2022 20:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook nog veel Nederlanders rondlopen die al decennia lang AD gebruiken en de ha niet veel zin heeft daar wat mee te doen, want vastgeroest in AD gebruik.
Zeker. Maar dit was een Amerikaans onderzoek en ik denk dat het voorschrijven van medicatie daar minder gereguleerd is dan hier.quote:Op maandag 25 april 2022 20:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk dat er ook nog veel Nederlanders rondlopen die al decennia lang AD gebruiken en de ha niet veel zin heeft daar wat mee te doen, want vastgeroest in AD gebruik.
Dat was inderdaad oprecht wel een beetje de tendensquote:Op maandag 25 april 2022 20:46 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Waarom zou je ook zoiets willen zeggen![]()
![]()
Hoe houden we ze anders onder de duim?
Scoorden ze even goed? Was die drinker gewoon veul slimmer?quote:Op maandag 25 april 2022 20:52 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dat was inderdaad oprecht wel een beetje de tendensWat moeten we zonder zulke 'indrukwekkende' plaatjes?
[ afbeelding ]
Met jou kan ik pratenquote:Op maandag 25 april 2022 20:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Scoorden ze even goed? Was die drinker gewoon veul slimmer?
Maar het staat wel mooiquote:Op maandag 25 april 2022 20:56 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Met jou kan ik praten![]()
En zo kan je dus eindeloos doorgaan. Wat meet je eigenlijk überhaupt met een functionele MRI? (spoiler: geen hersenactiviteit!) Is weinig signaal op de fMRI een kapot brein of een efficiënt brein? (spoiler: beide interpraties zijn gangbaar en het is arbitrair wanneer we waarvoor kiezen)
quote:Op maandag 25 april 2022 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Hehe, ik moet aan mijn moeder denken bij jullie gesprek over antidepressiva en maagzweren. Zij had een maagzweer in de jaren 90. Daar kreeg ik de schuld van. Mevrouw de hyperintelligente academica kreeg stress van haar kind.
Dat kind werd in dezelfde periode naar de huisarts gestuurd om tegen hem te zeggen dat ze zo vaak moe was. Dat kind blowde zich het ongans dus dat was niet gek. Maar goed, die huisarts stuurde me naar de apotheek. Apotheek gaf me een pilletje. Tegen vermoeidheid dus.
Toen ik een tijdje later bij een tante ging wonen en die pillen meenam, reageerde tante geschrokken. Ze vroeg zich af wat ik met Seroxat moest. Ik wist van niets, mijn moeder had het met de huisarts bekokstoofd.
Nooitquote:
Als ze een beetje vooruitstrevender was, had ze je wat experimenteel laten trippen. Dat was nog eens baanbrekend geweest.quote:Op maandag 25 april 2022 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nooit![]()
Ik was dat van die Seroxat vergeten. Het kwam vorige maand ineens boven borrelen.
Huuuhquote:Op maandag 25 april 2022 21:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Als ze een beetje vooruitstrevender was, had ze je wat experimenteel laten trippen. Dat was nog eens baanbrekend geweest.
Ohquote:Op maandag 25 april 2022 19:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
F. heeft paar jaar geleden gordelroos gehad, en die is nog niet heel oud
Geen woorden voor.quote:Op maandag 25 april 2022 21:24 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nooit![]()
Ik was dat van die Seroxat vergeten. Het kwam vorige maand ineens boven borrelen.
Ach ja. Lang geleden allemaal.quote:
Soms borrelen bij mij ook dingen boven.quote:Op maandag 25 april 2022 22:13 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ach ja. Lang geleden allemaal.
Hoe is het met je blauwe gezicht? Kan je alweer over straat?
Dan doet hans beter haar werk dan piep 😉. Hier is net een pakje zakdoekjes doodvermoordquote:Op maandag 25 april 2022 22:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik hoor weer een muis in doodsnood
Net als gisteren 10 minuten nadat we op bed lagen.
Dan heb jij geen prop in je oor iigquote:Op maandag 25 april 2022 22:54 schreef Lucky_Strike het volgende:
En ik hoor weer een muis in doodsnood
Net als gisteren 10 minuten nadat we op bed lagen.
Succes morgen met de solliequote:Op maandag 25 april 2022 23:08 schreef Kaatje1 het volgende:
Dan doet hans beter haar werk dan piep 😉. Hier is net een pakje zakdoekjes doodvermoord
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |